Figuurin maalaus kokoamisen aikana?
Figuurin maalaus kokoamisen aikana?
Jooh tota noin, tuli tossa huomatuksi että ainakin scrabit pitäisi maalata ennenkuin en pistää kiinni alustaan >;D
Mutta mites noihin perus ukkoihin pitäisi suhtautua? maalata ennenkuin pistää kädet kiinni?
koska sehän on aina tuntunu olevan onkelmana että spacemarineeillä/chaos/necron/wathever tulee joka kerta kätöset ritakehän kohalle niin että sitä ei ole kiva maalata, ahdasta ja hermoa raastavaa touhua.
Siis kannattaisiko figut koota niin että maalaa ne ennkuin pistää kätöset kiinni?
Ai joo ja täs samalla, mikä ihme on PVA liima? kun sitä kuulemma kannattaisi necronien vihreeseen seipääseen käyttää maalauksen jälkeen.
Mutta mites noihin perus ukkoihin pitäisi suhtautua? maalata ennenkuin pistää kädet kiinni?
koska sehän on aina tuntunu olevan onkelmana että spacemarineeillä/chaos/necron/wathever tulee joka kerta kätöset ritakehän kohalle niin että sitä ei ole kiva maalata, ahdasta ja hermoa raastavaa touhua.
Siis kannattaisiko figut koota niin että maalaa ne ennkuin pistää kätöset kiinni?
Ai joo ja täs samalla, mikä ihme on PVA liima? kun sitä kuulemma kannattaisi necronien vihreeseen seipääseen käyttää maalauksen jälkeen.
set your bitch ass back in the kitchen and make me some pie!
Re: Figuurin maalaus kokoamisen aikana?
Tokihan jotkut jättävät kädet/aseen liimaamatta, jolloin on helpompi maalata rintapanssarit ja sen sellaiset sekä aseen sisäpinta. Tunnen myös erään, joka maalaa figunsa ennen liimaamista kokoon.
Itse yleensä liimaan napin kokoon ennen sutimista, sillä sinne minne ei siveltimellä pääse, ei silmäkään näe. Täts mai opinion.
Itse yleensä liimaan napin kokoon ennen sutimista, sillä sinne minne ei siveltimellä pääse, ei silmäkään näe. Täts mai opinion.
Kuulostaa justiin laiskan miehen hommalta, taitaapi sopia minulle parhaiten toi.Migutti kirjoitti:Tokihan jotkut jättävät kädet/aseen liimaamatta, jolloin on helpompi maalata rintapanssarit ja sen sellaiset sekä aseen sisäpinta. Tunnen myös erään, joka maalaa figunsa ennen liimaamista kokoon.
En mikään hyvä maalari olekkaan. Ja kun noita warrioreita olisi 52 kasattavana. Että juu...
- Half-breed
Se kokoaminen on mielipidekysymys. Jotkut ovat tuolla Miguttin "Mitä ei näe ei tarvi maalata" -linjalla, mutta jotkut (Minä.) maalaavat ne figut osittain koottuina, eli figu on koottu sen verran, että ainoastaan osat, jotka haittaavat sitä maalaamista ovat irti. Eihän niitä minun freehandejä sieltä osien takaa aina näe, mutta minä tiedän, että ne on siellä osien alla ja se tekee minulle hyvän mielen, kun taas jos minä tiedän, että sieltä yhden osan takaa ei ole maalattu, niin se figu on minulle aina ei-valmis.
Se on lontoolaisten nimi erikeepperille.Asura kirjoitti:Ai joo ja täs samalla, mikä ihme on PVA liima? kun sitä kuulemma kannattaisi necronien vihreeseen seipääseen käyttää maalauksen jälkeen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Niinpä se taitaapi olla, Itseäni ei ennen ainakaan haitannut kun chaoksella pelasin.Half-breed kirjoitti:Se kokoaminen on mielipidekysymys. Jotkut ovat tuolla Miguttin "Mitä ei näe ei tarvi maalata" -linjalla, mutta jotkut (Minä.) maalaavat ne figut osittain koottuina, eli figu on koottu sen verran, että ainoastaan osat, jotka haittaavat sitä maalaamista ovat irti. Eihän niitä minun freehandejä sieltä osien takaa aina näe, mutta minä tiedän, että ne on siellä osien alla ja se tekee minulle hyvän mielen, kun taas jos minä tiedän, että sieltä yhden osan takaa ei ole maalattu, niin se figu on minulle aina ei-valmis.
Joten ei kai sit nytkään. Voishan sitä koittaa pari hemmoa niin maalata ja katsoa miten sujuu.
Ah, kaikkea sitä oppiiHalf-breed kirjoitti:Se on lontoolaisten nimi erikeepperille.
Eihän se seiväs sentään sula
- Dead Maniac
- Viesti:
Asura kirjoitti:
Ah, kaikkea sitä oppiimutta ei kai se super liima haittaa ku kuitenkin pieni määrä kummaskin päissä.
Eihän se seiväs sentään sula
Ei sula, mutta saattaa sameutua, siksi suosittelevat PVA:ta. Muovisementin kanssa samaa vikaa. Jos tarkasti lirauttaa niin eihän sillä väliä. Monolithin ison vihreän jöllikän kanssa voi olla parempi käyttää sitä PVA:ta.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
- Hands_of_blue
Itse en liimaisi leegopalikoita paikalleen ollenkaan. Pysyvät ihan hyvin paikallaan muutenkin ja jos joskus haluat poistaa maaleja tai muuten vain säätää figua on hyvä saada ne irtikin. Joihinkin figuihin kuten immortaleihin tikut on kyllä pakko liimata kiinni.
Mitä maalaukseen tulee olen siinä leirissä, että vaikka kukaan muu ei näkisikään kääpiön parran alle niin sille itselleen tulee paha mieli jos se on epätäydellinen.
Eli kokoan ensin figun niin paljon kuin se maalausta vaikeuttamatta on mahdollista ja loput osat kiinnitän maalauksen jälkeen. Tässä tosin saa olla tarkkana, ettei pilaa maalipintaa liimalla sohlatessaan, mutta kaikenhan figumaalauksessa muutenkin joutuu tekemään tarkasti.
Mitä maalaukseen tulee olen siinä leirissä, että vaikka kukaan muu ei näkisikään kääpiön parran alle niin sille itselleen tulee paha mieli jos se on epätäydellinen.
Kilvet ja sen sellaiset kannattaa maalata viellä kun ne ovat kiinni muovi kehikossa. Samoin myös kädet on hepompi maalata erikseen.
- Hands_of_blue
Tuosta täytyy taas olla eri mieltä. Jos osan maalaa kiinni kehikossa kiinnistyskohta jää väkisinkin maalaamatta ja irrotusjälkiä siistiessä maalipinta todennäköisesti kärsii lisää. Paras keino lienee pinnata osa sellaisesta kohdasta, joka ei figuuriin kiinnityksen jälkeen näy, kiinni vaikkapa viinipullon korkkiin.Messinar kirjoitti:Kilvet ja sen sellaiset kannattaa maalata viellä kun ne ovat kiinni muovi kehikossa. Samoin myös kädet on hepompi maalata erikseen.
Kuitenkin jostain kulmasta saa näkymän sinne hankalaan kohtaan, jossa pilkottaa maalaamaton läntti. Sieltä se ilkkuu, etkä voi mitenkään asiaa korjata, ellet pura figua. Ei sellaista riskiä voi ottaa. Loppujenlopuksi pieni vaiva maalata se rinta ja kainalo, ennen käsien liimaamista.
Luumumehu on soturien juomaa
Mä ainakin maalaan ennen kokoamista koska silloin saan kaikeen tarpeellisen/tarpeettoman maalattua.
Ja sitten kun liimaat ne kokoon, pienikin liimatahra valmiilla pinnalla syövyttää maalit pois...Farseer Geratsu kirjoitti:Mä ainakin maalaan ennen kokoamista koska silloin saan kaikeen tarpeellisen/tarpeettoman maalattua.
Itse myö tosiaan kasaan ukot valmiiksi ennen maalausta, tosin kilvet tai muut isot härpäkkeet joiden taakse kuitenkin näkee, maalaan erikseen.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
- Hands_of_blue
Ei välttämättä kannata tuhria sillä liimalla? Ei se siististi liimaaminen nyt loppupeleissä niin vaikeaa ole. Ongelmia syntyy jos osa ei oikein istu ja vaatii stuffausta. Tällöin osa on melkein pakko kiinnittää ja kokeilla sitten parhaansa mukaan ylettyä niihin vaikeisiin paikkoihin.ajappat kirjoitti:Ja sitten kun liimaat ne kokoon, pienikin liimatahra valmiilla pinnalla syövyttää maalit pois...Farseer Geratsu kirjoitti:Mä ainakin maalaan ennen kokoamista koska silloin saan kaikeen tarpeellisen/tarpeettoman maalattua.
Tällaisen ongelman voi välttää sillä, että tekee stuffauksen etukäteen niin, että osat sopivat keskenään. Sivelemällä toiseen osaan esim. käsirasvaa, ei greenstuff tartu kyseiseen osaan ja täten isompien rakojen tukkiminen onnistuu etukäteen. Ihan saumattomaksi on tosin vaikeaa saada, mutta sama ongelmahan on aina kun maalaa osissa.Hands_of_blue kirjoitti: Ongelmia syntyy jos osa ei oikein istu ja vaatii stuffausta. Tällöin osa on melkein pakko kiinnittää ja kokeilla sitten parhaansa mukaan ylettyä niihin vaikeisiin paikkoihin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Itse (ainakin vielä) kokoan figun ensin ja sitten maalaan. On se liiman valuminen maalin päälle kuitenkin niin suuri riski, että ei moista voi tieten tahtoen ottaa
. En tosin käytä sitä Migutin tyyliä, vaan sohin sudilla sitä ahdasta kohtaa jollain värillä, jos ei sinne siististi pääse. Jos koloon katse yltää, niin onpahan sitten jotain väriä sielläkin... No, elämä voi muuttua, mutta itse olen vielä tällä kannalla.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Itse kasaan figut osittain ennen maalaamista, eli jätän kädet ja joskus myös pään irralliseksi. Ei se liima maalipinnan päälle mene, kunhan opettelee liimaamaan huolella. Ja muoviosat nestemäisellä siveltävällä muoviliimalla (ei mitään geelimäistä), metalliosat siveltävällä pikaliimalla. Figun maalauksen viimeistelen kasattuna, että korostukset menee paikoilleen, ja kasaamisen jälkeen voi stuffausta vaativat kohdat stuffata, ja maalata.
Täs ny tullu maalattua pari ukkoa jokka olen koonnut ennen kuin maalannut.
Sopii minulle tämä tapa parhaiten. Ja siinä sivussavoi myös pelata kootuilla figuilla kamujen kanssa ku ei aina jaksa maalata.
Vasta 3 warrua maalattu ja Lordi, Monoliitti mustana
Sopii minulle tämä tapa parhaiten. Ja siinä sivussavoi myös pelata kootuilla figuilla kamujen kanssa ku ei aina jaksa maalata.
Vasta 3 warrua maalattu ja Lordi, Monoliitti mustana
- The Warmaster
Samoilla linjoilla.janat kirjoitti:Itse kasaan figut osittain ennen maalaamista, eli jätän kädet ja joskus myös pään irralliseksi. Ei se liima maalipinnan päälle mene, kunhan opettelee liimaamaan huolella. Ja muoviosat nestemäisellä siveltävällä muoviliimalla (ei mitään geelimäistä), metalliosat siveltävällä pikaliimalla. Figun maalauksen viimeistelen kasattuna, että korostukset menee paikoilleen, ja kasaamisen jälkeen voi stuffausta vaativat kohdat stuffata, ja maalata.
Itse maalaan melkein täysin osissa, ainoa poikkeus on nuo stuffia vaativat paikat ja esm tähtäimet aseiden päällä. Näin maalaus on helppoa ja käsittely sujuvaa. Eihän sitä tarvitse koko kilpeä kerralla maalata, pitää reunasta kiinni ja maalaa muut, sitten kuivumisen jälkeen tekee valmiiksi. Tietysti tämä ei toimi jos haluaa välttää sormenjälkiä, mutta näille ainakin pelipöytänapit altistuvat muutenkin.
Olen todennut Revellin pienoismalliliimat todella tarkoiksi ja vähän sotkeviksi, sitä ei tarvitse kuin pieni pisara käden paikalleen kiinnittämiseen. Vielä jos viitsii raapia kiinnityspinnasta hieman muovia esiin niin siinähän pysyy. Olen vahingossa pudottanut miniatyyrin kaapin päältä eikä mikään irronnut, toisin kuin kaverillani jonka mariini meni kohtalaisen silpuksi pöydän reunalta matolle, hän käyttää GW:n superglueta.
Olen todennut Revellin pienoismalliliimat todella tarkoiksi ja vähän sotkeviksi, sitä ei tarvitse kuin pieni pisara käden paikalleen kiinnittämiseen. Vielä jos viitsii raapia kiinnityspinnasta hieman muovia esiin niin siinähän pysyy. Olen vahingossa pudottanut miniatyyrin kaapin päältä eikä mikään irronnut, toisin kuin kaverillani jonka mariini meni kohtalaisen silpuksi pöydän reunalta matolle, hän käyttää GW:n superglueta.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Itsekin käytän sitä Revellin pienoismalliliimaa, mikä tosiaan on (erittäin) tehokasta.
Käytän tuubiliimaa (ilman sitä tarkkaa putkiloa) ja aina siitä tulee käyttäessä sellaista hämähäkinseitin tapaista "liimalankaa". Siis sellaista ohutta lankaa aina tarttuu johonkin siitä tuubin suusta liimatessa. Onko tämä normaalia muissakin muoviliimoissa, vai onko kyseessä jonkinlainen valmistajakohtainen ongelma? Entä voiko tätä liimalangan tuloa estää mitenkään?
Toivottavasti joku ymmärsi...
Käytän tuubiliimaa (ilman sitä tarkkaa putkiloa) ja aina siitä tulee käyttäessä sellaista hämähäkinseitin tapaista "liimalankaa". Siis sellaista ohutta lankaa aina tarttuu johonkin siitä tuubin suusta liimatessa. Onko tämä normaalia muissakin muoviliimoissa, vai onko kyseessä jonkinlainen valmistajakohtainen ongelma? Entä voiko tätä liimalangan tuloa estää mitenkään?
Toivottavasti joku ymmärsi...
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni