Eliittihiisiä
Eliittihiisiä
Tällaisen mauttoman idean sain. Kysymys olisi siis Goblineista, joille on ostettu liikaa tavaraa eli short bow ja shield. Lähinnä mielessä on taas yksi hauska konversioidea, joka saattaa lopahtaa siihen ekaan leikeltyyn hiiteen, jos saan sopivat figuurit kasaan. Uudessa kirjassa tavalliset Goblinit ovat turhan kalliita, mutta pidän ajatuksena ihan hauskana joukkoa hiisiä, jotka ampuvat ja saattavat jopa kestää lähitaistelussa kohtuullisen hyvän saven ansiosta. Nämä tekisin 4.editionin yhden asennon jousigobboista asentoja ja yksityiskohtia rankasti muuttamalla. Niillä sattuu olemaan hassut hatut, joten mielelläni näkisin joukon niitä armeijassani.
Kysyisinkin siis, onko jollain hyviä tai edes huonoja kokemuksia nykyhetken gobboista? Kalliita ovat, mutta 4+ savella lähitaistelussa noilla on jonkinlainen mahdollisuus pärjätä riippuen tietysti vastustajasta. Örkit tekevät saman tietysti paremmin, mutta tällaisen joukon tekisin oikeastaan vain tyylin takia.
Saattaa olla hieman tuhoon tuomittu aihe, samoin kuin myös ideani. Mutta katsotaan, josko tästä jotain tulisi.
Kysyisinkin siis, onko jollain hyviä tai edes huonoja kokemuksia nykyhetken gobboista? Kalliita ovat, mutta 4+ savella lähitaistelussa noilla on jonkinlainen mahdollisuus pärjätä riippuen tietysti vastustajasta. Örkit tekevät saman tietysti paremmin, mutta tällaisen joukon tekisin oikeastaan vain tyylin takia.
Saattaa olla hieman tuhoon tuomittu aihe, samoin kuin myös ideani. Mutta katsotaan, josko tästä jotain tulisi.
Miau.
- Half-breed
Re: Eliittihiisiä
No, onhan ne perusgobot hyviä goboiksi, mutta kun ampuessa haluaa mahdollisimman leveän yksikön maksimoidakseen tulituksen ja lähiksessä pitkän yksikön rivien saamiseen, niin ei tuo kompromissi oikein toimi (Vertaa Lothern Sea Guardiin.) Lisäksi kun sijoitat pari pistettä lisää, niin saatkin örkkipojan, joka on paljon parempi kuin gobbo. Eli ei toimi ei, mutta jos tykkäät ideasta, niin mikä minä olen kieltämään sinua toteuttamasta sitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Valitettavan totta tuo, että ampuminen ja lähitaistelu sujuu hieman huonosti samalta joukolta. Örkit ovat tietenkin parempia, mutta aina ei jaksa ottaa niitä örkkiblockeja niin paljoa ja olen muutenkin tekemässä örkkiarmeijan lisäksi täysin itsenäisesti toimivaa hiisiarmeijaa. Tästä tulisi melkolailla tällainen joukko, jonka olisi tarkoitus tuoda vaihtelua ja hauskaa ulkonäköä peleihin sen sijaan, että aina käyttää niitä samoja joukkoja. Tietenkin tällaisen voisi myös viedä mukanaan johonkin turnaukseen, jos sellaiseen joskus sattuu eksymään keräämään kauhistuneita katseita ja säälipisteitä siinä tapauksessa, ettei voitosta niin liikaa välitä. Jos tällaisella saisi vaikkapa vallattua kukkulan ja sattuu olemaan vihollisia kantamalla niin saattaisi saada ampumalla jotain aikaan. Large targettien pelotteluun saattaisi jopa olla ihan toimiva, vaikka senkin muut tekevät paremmin.
Miau.
Todennäköisesti toimii erittäin hyvin, eri asia on sitten että eikö 6 pisteen arrer boy tai kaksi erillistä lootaa (archerit/tappelijat) toimisi VIELÄ paremmin. Jos kuitenkin haluat kokeilla niin ei noilla ihan hirveästi itseään jalkaan ammu. Jos taidot niillä kikkailuun riittää niin go for it.
-
Chaotic Dwarf
Itse olen suunnitellut tälläisiä eliittiyöhiisiä armeijaani:
29 Night goblins 171pts
-spears
-nets
-full command
ja tuohon yksikköön
Night goblin big boss 107pts
-battle standard
-light armour
-spider banner
Staattista resoa on mukavasti ja myrkyn sekä pomon avulla yritetään lyödäkin jotain.
Tuohon mahdollisesti vielä pari fanaatikkoa päälle.
Tiedän, että örkkejä saisi varmasti kustannustehokkaammin, mutta itse koen eliittihiidet hauskana ideana ja yritän muutenkin saada jokaisesta yksiköstä armeijassani mahdollisimman iskukykyisen.
29 Night goblins 171pts
-spears
-nets
-full command
ja tuohon yksikköön
-battle standard
-light armour
-spider banner
Staattista resoa on mukavasti ja myrkyn sekä pomon avulla yritetään lyödäkin jotain.
Tiedän, että örkkejä saisi varmasti kustannustehokkaammin, mutta itse koen eliittihiidet hauskana ideana ja yritän muutenkin saada jokaisesta yksiköstä armeijassani mahdollisimman iskukykyisen.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Ton yksikön viereen parkkeeraa joku terroristi ja noi lähtee karkuun.Chaotic Dwarf kirjoitti:Itse olen suunnitellut tälläisiä eliittiyöhiisiä armeijaani:
29 Night goblins 171pts
-spears
-nets
-full command
ja tuohon yksikköön
-battle standard
-light armour
-spider banner
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Harvemmin bösbin yksikköä jätetään kauas kenun suuresta ld:stä, joten eipä paljoa häiritse se terrorikaan. Vielä kun pistää päälle ungrokin torven niin sitten pysytään vielä paremmin paikalla.Warp-Rider kirjoitti:Ton yksikön viereen parkkeeraa joku terroristi ja noi lähtee karkuun.
Voisi ohimennen mainita, että voisi tsekata tämän ja kysäistä kaverilta, josko saisi pelata armeijalla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti