"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Liimaa sormissa ARRRRGHHH!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Iso_Arska
Viesti:

Liimaa sormissa ARRRRGHHH!

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Kuinka monella on tuskaa liimata joitain pieniä osia kun juuri kun se pysyisi niin sormet ovat juuttuneet samaiseen palaan ja pala lähtee irti?! Minulla tämä on ainakin joka päiväistä tuskaa. :( Ehkä se johtuu siitä että käytän Citadelin liimaa.
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Tai olet vain liimanäppi..

;)

Itellä ei ole sormiin mennyt pikaliimaa kuin ehkä pari kolme kertaa noin kuuden seittemän vuoden aikana.

Yks hyvä millä ite saan suht pieniä osia paikoilleen, on iskee ne semmoseen sinitarrapitkulaan, sitte liima osaan ja osa paikalleen.
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

lähiaikoina fanaticcini käsi irtosi ja olin liimaamassa uudelleen sitä paikoilleen ei meinannut tarttua mitenkään pidin fanaticin kättä noin 10 min ja sitten laitoin sen hyllylle kuivumaan lopullisesti. vähän ajan päästä kuului klops ja sitten meni hermot "silloin mun fanaticci sai siivet".
-->käytin citadelin superglueta en suosittele

Ja monesti käy sillein että liimaan figun ja näppini yhteen lol
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

Grottos kirjoitti: -->käytin citadelin superglueta en suosittele
sitadelin superklue on tota syanoakrylaattiliimaa ja se on laatutavaraa, mutta sitä liimaa ei saisi päästää paljon kosketuksiin ilman kanssa. sen takia vanha liima ei välttämättä pidä josse on päässyt "pilaantumaan"
josse liima ei ole enää kovin kirkasta nestettä vaan on tummentunut niin se kertoo yleensä sen ettei pito ole enää kuin ennen..
Garathor

Viesti Kirjoittaja Garathor »

käykö teillä citadelin supergluen kanssa sillä tavalla, että kun on sitä muutamia kertoja käyttänyt ja avaa korkin niin se ohut osa (mistä sen liiman pitäisi tulla) onkin jäänyt korkkiin kiinni. Itse en ole saanut yhtäkään superliima purkkia tyhjäksi ennen kuin se ohut osa on lähtenyt irti.

Olenko vain niin tyhmä etten ole huomanut jotain juttua millä tämä estetään, vai onko sen estämiseen jotain kikkoja?
war...war never changes
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Arvaa vaan montako kertaa... :x

Parhaimmillaan olen yhden squadin liimauksen jälkeen joutunut heittämään liiman pois...
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Minulla on täysin sama ongelma. Uuden liima purkin ostin pari päivää sitten ja ja se osa on ja pysyy siellä korkissa. Rupesin tuossa miettimään niin se saattaisi johtua siitä, että minun purkkini on ainakin ollut sivuttain siis kaatuneena. Jos sitä liimaa on mennyt sinne korkin ja sen väliin ja näin ollen ne ovat jumiutuneet :|

En sitten tiedä, kun en ole tähän asiaan sen paremmin perehtynyt.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Tuon takia ei ole kauheasti järkeä käyttää citadelin liimoja. Lopun siitä liimasta voi käyttää kaatamalla sitä liimaa aina tipan kerrallaan blisterin muoviosan päälle ja levittämällä se siitä hammastikkua tai nuppineulaa käyttäen.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

VJ kirjoitti:Tuon takia ei ole kauheasti järkeä käyttää citadelin liimoja.
mulla oli citadelin muoviliima eikä siinä mitään valittamista ollut
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

IG general kirjoitti:
Ollaanpas sitä näsäviisaita tänään :)
Tarkoitin citadelin CA liimaa, tietty.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mää ostan superliiman lähikaupasta, joku Excel Super1 instant glue. Ei löydy mitään valittamista, korkinkin saa helposti auki ja maksaa siinä puolet citadelin kökkö liimasta.

Älä laita sitä liimaa kovin paljoa ja katso mistä pidät kiinni, se valuu todella helposti sormille.
zqmfgb
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

VJ kirjoitti:
IG general kirjoitti:
Ollaanpas sitä näsäviisaita tänään :)
Tarkoitin citadelin CA liimaa, tietty.
niin mut mää vastasin tohon et ei oo järkee käyttää mitääncitadelin liimoja ja ei mulla oo edelleenkään muoviliimasta valittamistaet sillai :D
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Jahas? Poropeukaloita rittää. Mä pyyhin aina Pikaliima purkin nokan johonki paperiin jos siinä on liimaa nokassa, niin sitä ei mee sinne korkkiin. Zapin korkki on muuten kans paljon parempi.
Moips
Hope is a serum that never heals
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Minäkin ostin toissaviikolla uuden Citadelin liiman, ja nyt on jo korkki jumissa! Mutta onneks sen saa vielä auki silleen, että voi hammastikulla ottaa sieltä liimaa.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Minun citadel liimapurtelo oli aivan tiukassa joten otin pihdit ja hajotin koko purtelon ja nyt teen samaa menetelmää kuten jyperään hammastikulla noukitaan liimaa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ei se citadelin superglue mee jökkiin jos sitä oikein käyttää. Putsatkaa hyvät ihmiset se korkki käytön jälkeen, älkääkä säilyttäkö purkkia ylösalaisin tai kyljellään :roll:
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Kun liimailin noin puol vuotta sitten skaveneita (muovisia) muoviliimalla niin liima ei pitänyt yhtään ja meni yks ukko roskiin kun suli ja meni muutenkin ihan kököksi. No kysyin fantsun myyjältä että voiko se liima mennä huonoksi, niin se sano että se liima ei pidä jos pistää paljon sitä. ETTÄ IHMISET, PISTÄKÄÄ NIIN VÄHÄN LIIMAA KUIN MAHDOLLISTA.

On itellänikin juuttunut korkki monta kertaa mutta ei sen takia tarvi liimaa heittää pois. Ottaa vain pihdit käyttöön ja VETÄISEE kunnolla niin kyllä irtoaa. Ei kyllä aina ole toiminut mutta hakkaa sitä vaikka pöytään ja yrittää hajottaa sen korkin niin kyl se sit lopulta....
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

hyytelöperuna kirjoitti: On itellänikin juuttunut korkki monta kertaa mutta ei sen takia tarvi liimaa heittää pois. Ottaa vain pihdit käyttöön ja VETÄISEE kunnolla niin kyllä irtoaa. Ei kyllä aina ole toiminut mutta hakkaa sitä vaikka pöytään ja yrittää hajottaa sen korkin niin kyl se sit lopulta....
Itse käytän saksia :wink:
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

jaa... lopetin citadellin liimejen käytön sen jälkeen kun se kkoerkee... *paha sana*-purkki hajosi, siis suutinosa lähti irti yms. muuta kauheaa... tämäkin kolmessa purkissa. Muoviliima sitten liimasi itsensä kiinni.

Tämän jälkeen lähimpään rautakauppaan ja ostin 1e hintaan 3 pötköä super glue-( :D )tököttiä, made in china. Ja illalla korkki liimaantui kiinni ja hermostuin niin että koko purkki levisi... oli kiva rapsutella yömyöhään liimaa pois sormista ja sitä oli PALJON!

Sitten siirryin tuttuun ja turvalliseen Super Attackkiin. Se pitää ja kestää.
niih.
Malboro

Viesti Kirjoittaja Malboro »

KääpiöKuningas kirjoitti:Sitten siirryin tuttuun ja turvalliseen Super Attackkiin. Se pitää ja kestää.
Mitäs toi maksaa ja mistä saa??
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”