Transportit ja objectivejen pitäminen
Transportit ja objectivejen pitäminen
Yksinkertainen kysymys: voivatko dedicated transportin sisällä olevat yksiköt pitää objectiveja? Eli voiko vaikkapa örkkien trukk kiihdyttää viimeisellä vuorolla 24 tuumaa objectiven viereen, jolloin sisällä olevat örkit pitäisivät sitä hallussa?
Re: Transportit ja objectivejen pitäminen
Kyllä, koska jos kulkuneuvo on objektiivin vieressä, ja yksikkö kulkuneuvon sisällä = yksikkö on objektiivin vieressä.
Loogisesti ajatellen näin sen luulisi toimivan, IMO.
Loogisesti ajatellen näin sen luulisi toimivan, IMO.
Kyllä tässäkin sääntönillityksen varaa on. Muun muassa Rulebook FAQ:ssa on mainittu, että transportissa sisällä olevat eivät itse asiassa ole pöydällä, joten heitä ei lasketa mihinkään - he eivät saa käyttää erikoiskykyjään jne.
Periaatteessa tälle on ihan hyvä selityskin - tuollaisen ryntäyksen jälkeen kyydissä ollut yksikkö ei ehdi ottaa objectivea haltuun, vaikka pönöttääkin ajoneuvonsa sisällä objectiven päällä.
Eri asia sitten onkin lasketaanko objectivelle jo aikaisemmalla vuorolla saapunut yksikkö, joka suojasyistä pysyy transporttinsa sisällä. Itse en kyllä laskisi sitäkään scoring unitiksi.
Periaatteessa tälle on ihan hyvä selityskin - tuollaisen ryntäyksen jälkeen kyydissä ollut yksikkö ei ehdi ottaa objectivea haltuun, vaikka pönöttääkin ajoneuvonsa sisällä objectiven päällä.
Eri asia sitten onkin lasketaanko objectivelle jo aikaisemmalla vuorolla saapunut yksikkö, joka suojasyistä pysyy transporttinsa sisällä. Itse en kyllä laskisi sitäkään scoring unitiksi.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Toisaalta tuo FAQ puhuu nimenomaan napeista, ei itse yksiköstä. GW on tunnetusti aika huono määrittelemään mikä on mikä, mutta yleensä kuitenkin Unit ja Models on kaksi eri asiaa. Tuossa nimenomaan kielletään nappeja tekemästä joitakin juttuja.Azured kirjoitti:Kyllä tässäkin sääntönillityksen varaa on. Muun muassa Rulebook FAQ:ssa on mainittu, että transportissa sisällä olevat eivät itse asiassa ole pöydällä, joten heitä ei lasketa mihinkään - he eivät saa käyttää erikoiskykyjään jne.
Sivu 81 (Deploy Forces) sanoo että yksikkö mikä laitetaan pöydälle voidaan laittaa suoraan matkustajaksi ajoneuvoon. Eli itse yksikkö on pöydällä vaikka sen napit ei olekaan.
Sivu 62 myös mainitsee embarkatun yksikön olevan ajoneuvossa vaikka sen napit ei ole missään näkyvillä.
Ei, tuo FAQ ei sinänsä yht'äkkiä tee yksiköstä non-scoring tai anna siitä VPt kaverille pelin lopussa.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
- The Captain
- Valvoja
Transporteissa olevat yksiköt voivat kumminkin ampua fire pointeista, ja Kaaoksen miekkosten iconienkin lasketaan olevan pöydällä summonointia ajatellen, joten ainakin osa modeleista ilmeisesti on pöydällä silloinkin, kun ne eivät ole.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Sami Jumppanen
Eikös tuo yhdistelmä ole Scoring uniitti? Siis siis squad+dedicated transport? Saatan olla väärässä.ale kirjoitti:Yksinkertainen kysymys: voivatko dedicated transportin sisällä olevat yksiköt pitää objectiveja? Eli voiko vaikkapa örkkien trukk kiihdyttää viimeisellä vuorolla 24 tuumaa objectiven viereen, jolloin sisällä olevat örkit pitäisivät sitä hallussa?
- The Captain
- Valvoja
Squad olisi, mutta onko se pöydällä, kun se on transportissa? Tämä on taas näitä iki-ihania maailman selkeimpiä juttuja, joihin krapula-aamuna koostettu FAQ tuottikin ihmeellisen kysymysmerkin.Sami Jumppanen kirjoitti: Eikös tuo yhdistelmä ole Scoring uniitti? Siis siis squad+dedicated transport? Saatan olla väärässä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Sami Jumppanen
Minä kun luulin, että DT on scoring jos siinä on se squad sisällä. Tai siis, on pöydällä, jos on ajoneuvon sisällä. Ja jos ei ole kyseessä DT vaan esim HS choice lantikka, niin eikös ne silloin ole kaksi yksikköä?The Captain kirjoitti:Squad olisi, mutta onko se pöydällä, kun se on transportissa? Tämä on taas näitä iki-ihania maailman selkeimpiä juttuja, joihin krapula-aamuna koostettu FAQ tuottikin ihmeellisen kysymysmerkin.Sami Jumppanen kirjoitti: Eikös tuo yhdistelmä ole Scoring uniitti? Siis siis squad+dedicated transport? Saatan olla väärässä.
- Half-breed
Jos olet ostanut sen transportin ihan omana valintana FOC:ista, niin tällöin se ei ole se Dedicated Transport, lantikka muutoin on scoring vaikka se olisi DT Vanilloilla, vaan ihan oma yksikkönsä, eli scoring.Sami Jumppanen kirjoitti:Ja jos ei ole kyseessä DT vaan esim HS choice lantikka, niin eikös ne silloin ole kaksi yksikköä?
Sama juttu Falconin kanssa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Itse ainakin laskisin transportin, jonka sisällä on scoring unit, scoring unitiksi. Jos se unitti on siellä transportissa, niin kyllä se voi yhtä hyvin valloittaa objectiiveja kuin pöydällä olevatkin. Tai niin ainakin itse pelaisin.
Jos joku ei tee näin niin tulee joitain aika outoja juttuja vastaan pelissä. Esimerkiksi se että vedät maksimivauhdilla Objectiven viereen, joudut tekemään Dangerous Terrain testin ja ajoneuvosi tuhoutuu. Matkustajat nousee pakosti kyydistä, ne on Entangled ja yht'äkkiä Scoring Unit vaikka ei hetki sitten olisi ollut. Sama jos kaveri päättää ampua kyytisi palasiksi.Pate5 kirjoitti:Itse ainakin laskisin transportin, jonka sisällä on scoring unit, scoring unitiksi. Jos se unitti on siellä transportissa, niin kyllä se voi yhtä hyvin valloittaa objectiiveja kuin pöydällä olevatkin. Tai niin ainakin itse pelaisin.
Olisi aika outoa että yksikkö joka just menetti kyytinsä (mahd. isolla tykillä ja hyvällä panssarilla varustettu kuten Chimera) olisi sen jälkeen enemmän Scoring unit kuin sen jälkeen.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.