Harad (Serpent Kingdoms)

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Garoth
Valvoja

Re: Harad (Serpent Kingdoms)

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Oberon_ kirjoitti:Mikä on tämä paljon parjattu kamelien erikoissääntö jolla tapetaan sankaritkin ennen lähistä? Pitääkö veikoille ostaa panssarit?
Yksi automaattisesti osuva isku kohtaisella voimalla ennen kuin taistelu alkaa. Kyllä herot tuon kestää, mutta esim. jotain haltiarivimiehiä voi ottaa päähän, kun henki saattaa mennä ennen kuin pääsee edes yrittäämään taistelun voittamista sillä korkealla Fightillaan. Toisaalta Mahudit on kohtalaisen allergisia S3 nuolille, joten kai niitä kameliratsastajia saa jokusen harvennettua pois ennen taistelua. Riippuu tosin ihan skenaariosta, kuinka paljon ampumista ehtii hyödyntää...
Phil Kelly says "No!"
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Just just, no kai se on ylpeästi leuka pystyssä kestettävä niinkuin kaikki muutkin uudet kuvatukset mitä pahoille on ilmestynyt...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Joo samaa mieltä Garothin kanssa. Ei ne nyt niin kovia ole. Ainoastaan ne kamelimiehet on kovia. Ja kyllä mahud listaa saa tasapainotettua liian juuston välttämiseksi vaikka corsaireilla.
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Kun nyt itsekkin olen kyseistä oopusta vilassut niin yhdyn edellisiin, etteivät ne todellakaan mitään kuningasjuustoja ole. Kovia, kyllä, mutta mielestäni vain hyvä että tulee kunnon hard-hittereitä pahiksille..ja jos mahudit on pistehintasesti kovempia kuin bersut ja se ärsyttää, niin älkää sitten pelatko bersuilla!!

Monesti olen sitä puhunut, että ei pistehinnat ja kovuudet voi, eivätkä IMO tarvitse, olla täysin samankaltaisia joka armeijalla. Olisi kohtuu tylsää, että joka armeijassa samalla hinnalla saa samat statit omaavan figun jolla on vain eri nimi. Jihuu, olisipa hauskaa. Armeijat ovat erilaisia, sotilaat ovat erilaisia, armeijoiden mahdollisuudet saada eri tyyppisiä sotilaita ovat erilaisia..miksi siis pitäisi tähdätä samankaltaisuuteen??

Itse olen henkilökohtaisesti Minaseillani saanut Kekan käpsiltä pataan noin 95% todennäköisyydellä ja näin ollen voisin valittaa siitä, että vaikka armeijan pistehinnat ovat samat niin Kekalla on silti kovempia yksilöitä. Mutta kun en valita, minasit ovat valintani ja tykkään pelata niillä. Olen sen koulukunnan edustaja, että uskon taktiikan/valintojen ja noppaonnen voivan kaataa kovimmankin armeijan.

Joten mikä on saarnalta kuulostavan puheeni pointti?

"Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, monipuolisuus on rikkautta"

ps. uudet mumakin säännöt tuovat kyllä hyvää vaihtelua mumakin omaavalle pelaajalle....
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

En ymmärrä miksi "vähämassainen" armeija olisi huono, kuten olen usein sanonut. Couragella on kuitenkin väliä vasta brokenissa ja brokenia on pitchediä lukuun ottamatta suht koht helppo vältellä. Mutta minusta koko pistesysteemissä ei ole mitään järkeä jos se ei edes yritä olla tasapainossa. Ja minun mielestäni noilla mahudeilla ei pisteet ole muihin pahiksiin verrattuna kohdallaan. Tässä vaiheessa ei tosin vielä ole pelikokemusta noista, joten mielipiteeni voi vaihtua. Ei oikein mikään ole mahdotonta voittaa tässä pelissä, tuskin mahuditkaan. Eikä pistetasapaino vaadi figuja olemaan stateilta täysin samanlaisia. Täydellistä tasapainoa ei tietenkään ikinä saavuteta, mutta lähelle pääsee kuitenkin.

Minua häiritsee kuitenkin, että moni Tolkienin paremmin kuvaama kansa saa paljon vähemmän huomiota kuin nämä harmaaksi jääneet kansat/rodut. Esimerkiksi Rohanilla on kovin suppea valikoima joukoissa. Ei mitenkään huono siis, mutta valinnanvaraa on vähän. Ja tuntuu vähän väärältä kuin joku rivikapteeni mahudista on yhtä kova ellei kovempi kuin esimerkiksi Eomer tai Faramir, jotka olivat molemmat suuria sotureita kirjassa.

Mumakil ja merirosvot sen sijaan eivät olleet yhtään hullumpia. Paitsi figut(ei mumakil). Nekin tosin mahudeilla rumempia.
Itse olen henkilökohtaisesti Minaseillani saanut Kekan käpsiltä pataan noin 95% todennäköisyydellä ja näin ollen voisin valittaa siitä, että vaikka armeijan pistehinnat ovat samat niin Kekalla on silti kovempia yksilöitä. Mutta kun en valita, minasit ovat valintani ja tykkään pelata niillä. Olen sen koulukunnan edustaja, että uskon taktiikan/valintojen ja noppaonnen voivan kaataa kovimmankin armeijan.
Kuulun samaan koulukuntaan kanssasi, mutta pistehinnoittelusta olen eri mieltä. Äläkä unohda että kääpiö liikkuu hitaammin. Sillä on paljon väliä. Ja kuulun myös pitchedin eri versioita (storm the campia lukuun ottamatta) vihaavaan koulukuntaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Garothan osuu aivan oikeaan siinä, että ei ne yksinään niin mahdottoman kovia ole, mutta kun sinne heittää niitä halpoja liha/keihäsukkoja tallertamaan niin johan on kovaa kamaa. Tässä vaikka esimerkki:

Mahud K, kamuli, keppi
Mahud, tMaster, kamuli, keppi
Harad C

5 kamulii
10 mahudii
18 haradii kepeillä
10 haradii jousilla
2 haradii

Massaa 48, ampuu 10 nuolta. Tuo muistuttaa aika paljon omaa listaani millä nyt pelailen, tosin kaikki hevoset ja kapteenit on korvattu mahudeilla. Mahtia toki puuttuu hieman, mutta sekään ei kauheasti ole ongelma, kunhan kamelit saavat sen 1 tai 2 chargee niin on vastustajalta tarpeeksi väkeä kentän pinnassa sen jälkeen. 48 Äijää ei mene kauhean helposti puolenaan, ja jos joku rupeaa urputtamaan, että melkein kaikilla on D4 niin muistele vaan mun listaa, se ei kauhean usein edes puoleen mene. Ja D4hän on pahisten optimi defence. Eli kyllä voisin olettaa, että tällainen viritelmä olisi parempi kuin minun nykyinen lista. Mutta onneksi en ole tällaista tekemässä.

Tuolla sitten tilanteen mukaan pitäisi pelata sillä tavalla, että kaikki tai ei mitään, koska broakkenin tuo kaatuu, kestää ehkä yhen tai kaks vuoroo hyvällä tuurilla, mutta sitten alkaa porkukka lentää kuuseen. Mutta uskoisin tuon kyllä pystyvän ennen sitä tekemään sen kaltaista jälkeä, että ei vastustajallakaan ole helppoa. Tietenkin riippuu skenusta.
Oberon

Jepjep, kokeillaan jalohaltiain kilpimuurilla tota joku kerta :P Perus pitched battle...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

banzgo

Oberon_ kirjoitti:Jepjep, kokeillaan jalohaltiain kilpimuurilla tota joku kerta :P Perus pitched battle...
No ei siinä mitään tapat sen 2-3 perus haradii vuorossa maastosta riippuen, sitten kun tullaan vieruksiin, niin ollaan suht tasan joukoissa. Ja kyllä ne kamelit siitä läpi pääsee. Ja onhan ihan perusharadeillakin voitettu istuvia haltia linjoja.
Oberon

Nääh, kameleilla on se yksi varma chargevuoro, ja haikkareilla on kai edelleen parempi F? haluaisin kyllä jotain vähän kovempaa kuin niitä rättipäitä, jos lähtisi tasapäin haikkarilinjaa vastaan. Mutta juu, on sillä hävittykin. Reconnoitressa taisit voittaa ;)
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Lieutenant of Morgul

Viesti Kirjoittaja Lieutenant of Morgul »

Kotipeleihin suunniteltuna ja yleensäkin Ruskean velhon merkittävyys nousee taas.
Ja Galadrielin pelottava kehäkin on aika kova sana näin metsähaltiapelaajan kulmasta.
Kirjaa en ole vielä päässyt lukaisemaan, mutta tämä vaikutelma mitä nyt olen saanut kameleista, ei tunnu todellakaan kivalta.
Kun joku kutsuu sinua hevoseksi, iske nenään. Toisella kerralla sano häntä ääliöksi. Mutta kolmannella kerralla voi olla aika ostaa satula.
banzgo

Nyt sitten pelasimme Elladanin kanssa yhden pelin proxy mahudeilla. Pelasin juuri tuolla aikaisemmin postaamallani listalla ja Elladan taas Harmour ellfitt + lakana elffit. Eli ampuu lujaa ja kestää lähistelyykin. Skenuna tietty haltioille Meeting.

Huomioita pelistä:
- Haradit otti paljon turpaan ampumalla (niinkuin aina elffejä vastaan)
- Jalka mahudit kuolivat aina kun hävisivät tappelu (1 poikkeus)
- Kamelit taas tappoivat aivan kaiken (7 kamelillista ukkoa tappoi 2 vuorossa noin 15-20 haltiaa)

Eli jalka mahudit eivät oikein suorittaneet tässä pelissä, saattaa johtua haltioiden 6 putkista. Mutta kamelit taas olivat aivan pisteidensä väärti, eikä se broakken kaan haitannut kauheasti, Kingi kumminkin pässäsi oman heittansa aina ja sitten ketju kombotti couragen eteenpäin. Peli siis päättyi mahudien voittoon, mutta lähellä oli tasapeli. Itse jäin 2 ukon päähän tappiosta. Mutta meeting ja pitched ovat halitoille aina vahvoja, joten uskon, että mikä tahansa muu skenu niin mahudit voisivat kyykyttää tonttujakin vielä kovempaa.

2+ woudaaminen on muuten kivaa :D
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Pelasitteko Meeting Engamentista virallisen version, vai turnauksista tutun pikastartti-version?
Phil Kelly says "No!"
banzgo

Pikastartilla, mutta neljännekseen. Jos olisi ollut kolmannekseen olisi kai tullut tasapeli.
Wolverine

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

Jaahas. Saattahan nuo haradit nyt vähän yleistyä.
Games workshopin profile summaryssä on muuten corsair reaverin statit, mutta missä figu?
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

banzgo kirjoitti:Pikastartilla, mutta neljännekseen. Jos olisi ollut kolmannekseen olisi kai tullut tasapeli.
Olisi ollut tasapeli.

Elffit kyllä raiskasi jalkaharadit lähiksessä, mutta ne perkuleen kamelit tappoivat parissa vuorossa kaiken mikä tuli vastaan, ja kameleita taisi kuolla 2 =P
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

No eikös tämä vain meinaa sitä että kamelit on aikamoista bongojuustoa, mutta jalka mahudit aika tavallista perus mömmöä? Ja haltiota vastaa voi olla kyllä hieman haastavampaa pelata kuin esim minassi riviä jolla F3.

P.S: On kivan näköisiä noi Harad raiderit kun niitä maalailin (tuli ennakolla postista) :P.
banzgo

No kyllä ne mahudit jalkasinkin tappaa jöpöö ihan hyvin. Haltiat on aina haltiota ja tollaseen rivistöön pormaaminen ei onnistu. Mutta joku muu skenaario kun sellainen missä voi stand and shoottaa koko ajan niin haltiat hävii reippaasti. Ja ihmisiä vastaan mahduit on ylivoimaisia.
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Ja ihmisiä vastaan mahduit on ylivoimaisia.
Hyviä varmasti, ja pistehinnaltaan ehkä ovat yivoimaisia(vertaa kameliratsastajaa rohan royal guardiin hevosella! Pistehinnat ei oikeen mene kohdalleen), mutta eiköhän niille jotenkin pärjää ihmisilläkin, vaikka vaikeaa se voi olla. Taktiikat auttaa aina. Sitä paitsi ihmisiä on aika laaja kirjo(mm. mahudit itse), että keitä oikeen tarkotit?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
banzgo

No "ylivoimaisia" on aika rankka sana. Ainakin rohanit vois hyvinki ottaa kyykytystä mahudeilta. Minassit ehkä, jos on normi minassi, eikä sellanen pure-elite minassi, joilla kaikilla on F4. Kameleilla ei taas oli väliä mitä vastassa on kun tuppaavat tappamaan kaikkea. Jos elffitki meni niin eiköhän muutkin sitten mene kameleilla. Mutta varsinkin sellaisissa skenuissa missä joukot on hajallaan ja tulee paljon 1v1 kammpailuja on mahudit kovia.
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Mutta eikös Mahudit ole esim. normi minasiin verrattuna kalliimpia? Miksi tapella 1vs.1 kun voi mennä massalla kimppuun tukijoiden kanssa? Kyllähän se F4 rokkaa muttei ikuisesti niinkuin aina ennenkin ollaan todettu..
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”