Spear Chukkasta
Spear Chukkasta
Tuli tuossa mieleen että jos antaa goblin big boss BSB:lle Spider bannerin eli poisoned attackit ja laittaa tämän bösbin chukan crewiksi.
Mitä tapahtuu kun chukka heittää sitten 6 osumisessa johonkin lootaan tai ritarien kylkeen. Tuleeko niihin kaikkiihin matkalla olleisiin sitten autowound?
Esim. Chukkaa ampuu vastustajan 5x5ranked Greatsword-lootaa ja 6 tulee To Hit-heitosta. Niin kuolisiko ne 5 modelia sitten.
Mitä tapahtuu kun chukka heittää sitten 6 osumisessa johonkin lootaan tai ritarien kylkeen. Tuleeko niihin kaikkiihin matkalla olleisiin sitten autowound?
Esim. Chukkaa ampuu vastustajan 5x5ranked Greatsword-lootaa ja 6 tulee To Hit-heitosta. Niin kuolisiko ne 5 modelia sitten.
Re: Spear Chukkasta
Minun mielestäni ensimmäinen kysymys on, että vaikuttaako Spider Banner lainkaan Spear Chukkaan? Voiko bolttiksen kutia laskea gobbojen shooting attackiksi kun se ei ole ase, vaan sotakone?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Edit: Tosiaan, no jos se vaikuttaa, niin sitten minusta ne kaikki kuolee. Poisonedissa sanotaa, että kun heittää 6 "will wound automatically" ja bolttiksessa sanotaan vaan, että resolve next hit with S5, sama hyökkäys se on.
Ja jos sinä oikeasti aiot laittaa Bösbin chukkaan, niin minusta sinä jo ansaitset sen, että se toimii, mutta luulempa, että halusit vain viisastella asialla, jolla ei oikeasti taida olla mitään väliä.
Minulla ei ole O&G kirjaa käsillä, joten paha sanoa ilman tarkempaa sana muotoa.
Ja jos sinä oikeasti aiot laittaa Bösbin chukkaan, niin minusta sinä jo ansaitset sen, että se toimii, mutta luulempa, että halusit vain viisastella asialla, jolla ei oikeasti taida olla mitään väliä.
Minulla ei ole O&G kirjaa käsillä, joten paha sanoa ilman tarkempaa sana muotoa.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
En nyt ole ihan tosissaan ajatellut näin tehdä, mutta on hyvä olla vaihtoehtoja =DAntrax kirjoitti:Edit: Tosiaan, no jos se vaikuttaa, niin sitten minusta ne kaikki kuolee. Poisonedissa sanotaa, että kun heittää 6 "will wound automatically" ja bolttiksessa sanotaan vaan, että resolve next hit with S5, sama hyökkäys se on.
Siis eikö se nyt ole ihan shooting attackeja ne mitä sotakone ampuu?
O&G kirjasta: "All goblins in this unit have poisoned attacks (shooting and combat)" En näe syytä miksei boltterista tulisi jos jousistakin tulee. Koska eivät ne gobbot itsestään mitään ammu vaan jollakin
Jaaa... Ihme ku MIE en tuota keksinyt... Sääli.
Kaipa se sitten on niin. En löytänyt mitään mikä sen kieltäisi ja valitettavasti se menee niin. Pitää testata kaveria vastaan ja sit hää kyl varmaa suuttuu.
Gratz
Kaipa se sitten on niin. En löytänyt mitään mikä sen kieltäisi ja valitettavasti se menee niin. Pitää testata kaveria vastaan ja sit hää kyl varmaa suuttuu.
Gratz
2
Rawina se vissiin menisi noin. taas yksi syy odottaa uutta FAQia (jos nyt sellaista tulee olemaan).
Pitäis oikeasti tehdä joku suur rynnäkkö johonkin GTseen ja tuoda kaikki nämä hämärät kohdat esiin. Se on varmaan ainoa keino saada vastaukset näihin kymysyksiin (tosin, pistäiskö GW niitä virallisesti jakoon? Veikkaanpa että nämä "viralliset" vastaukset pitäisi silti googlata jostain ulkkomaan peelojen foorumeilta, jos GW nyt suostuu niihin vastaamaan).
Pitäis oikeasti tehdä joku suur rynnäkkö johonkin GTseen ja tuoda kaikki nämä hämärät kohdat esiin. Se on varmaan ainoa keino saada vastaukset näihin kymysyksiin (tosin, pistäiskö GW niitä virallisesti jakoon? Veikkaanpa että nämä "viralliset" vastaukset pitäisi silti googlata jostain ulkkomaan peelojen foorumeilta, jos GW nyt suostuu niihin vastaamaan).
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Boltterin kudit on ampumista, mutta voiko niitä laskea goblinin shooting attackeiksi? Paino sanalla goblin, ei shooting. Itse käyttäisin vertailukohtana kääpiöboltteria, joka ei saa re-rollata osumia Master Engineerin Rune of Luckilla.Rizky kirjoitti:
Siis eikö se nyt ole ihan shooting attackeja ne mitä sotakone ampuu?
O&G kirjasta: "All goblins in this unit have poisoned attacks (shooting and combat)" En näe syytä miksei boltterista tulisi jos jousistakin tulee. Koska eivät ne gobbot itsestään mitään ammu vaan jollakin
Tähänkin pätee toki se perinteinen: Paras tapa välttää sääntöongelmia on pyrkiä välttämään niitä!
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kai sen sillä perusteella voisi goblinin kudiksi laskea että yksikkö on nimeltään Goblin Spear Chukka. Vihernahoillahan näillä asioilla on merkitystä vähän muutenkin. En mä kyllä näe tuossa mitään ongelmaa RAWin tahi fluffin tahi pelitehon tahi minkään muunkaan suhteen, vaikka ei mikään yleinen tapaus varmaan olekaan.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Periaatteessahan jos se goblin ampuisi jousipyssyllä niin ei se olisi sen ammus vaan sen jousen jos se sukan ammuskaan ei olisi sen gobon. Ampuuhan ne gobot sillä sukalla samalla tavalla (melkein) kuin sillä jousella.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
mutta onko sillä jousella oma T ja W määrä, ja sen voisi tuhota, vaikka gobbo jäisi henkiin? Ei minustakaan, kyseessä on aika eri asia. Toki jos menisit closikseen gobbojen kanssa, niin silloinhan ne huitoo poisonedeilla.
Jos siis minua vastaan tulisi, niin siitä vain, ja varmaan moni kaverisikin siihen suostuisi, mutta ihan turnaus mielessä, niin tuskin sitä kannattaa sinne viedä niin peli tehollisista kuin säännöllisistä syistä.
Jos siis minua vastaan tulisi, niin siitä vain, ja varmaan moni kaverisikin siihen suostuisi, mutta ihan turnaus mielessä, niin tuskin sitä kannattaa sinne viedä niin peli tehollisista kuin säännöllisistä syistä.
Spoonyone
Spoonyone
Niin mutta goblinitithan siinä hyökkäävät.
Oikeammin gobliinit käyttävät sitä konetta, josko se sitten oikeuttaa poisonediin Sitä emme tiedä. piste.
Loppupeleissä.
Kaveri pelit: sopikaa, tuskin haittaa
Turnaus: oletko oikeasti viemässä sitä sinne?
Loppupeleissä.
Kaveri pelit: sopikaa, tuskin haittaa
Turnaus: oletko oikeasti viemässä sitä sinne?
Spoonyone
Spoonyone
-
Eorl Nuori
Erona on se, että bow on optio gobolle, kun taas chukka on itsenäinen "otus". Tai näin minä sen ajattelen, enkä antaisi käyttää chukalla poisoned attackeja.Jopoztuki kirjoitti:Periaatteessahan jos se goblin ampuisi jousipyssyllä niin ei se olisi sen ammus vaan sen jousen jos se sukan ammuskaan ei olisi sen gobon. Ampuuhan ne gobot sillä sukalla samalla tavalla (melkein) kuin sillä jousella.
Edit: lainasin väärää henkilöä.
Vai hyökkäävätkö? Kun boltteri ampuu, niin onko se gobbojen ranged attack vai onko boltteri itsenäinen laite, joka toimii gobbojen BSsllä? BrBn ainoa vihajus on, että pultteri noudattaa ampumisessa samoja sääntöjä kuin muukin ampuminen, mutta ei vastaa itse kysymykseen juuri lainkaan.Rizky kirjoitti:Niin mutta goblinitithan siinä hyökkäävät.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Voisi tietysti ottaa kantaa alkuperäiseen kysymykseenkin. Jos onnistut vakuuttavasti perustelemaan että myrkky toimii, niin seuraavaksi pitäisi miettiä autowoundausta. Autowoundaus koskisi mielestäni vain ensimmäistä figua, koska se on ainoa jolle heitetään osumisheitto. Muille ei heitetä osumisheittoa, jolloin myrkkykään ei toimi.
Suosittelen edelleen kuitenkin helpointa tapaa. Sääntöongelmaa ei ole, jos et laita sitä bösbiä boltteriin.
Aiheesta lisää myös Warseerilla.
Suosittelen edelleen kuitenkin helpointa tapaa. Sääntöongelmaa ei ole, jos et laita sitä bösbiä boltteriin.
Aiheesta lisää myös Warseerilla.
Kenen ballistic skilliä siinä käytetään? Miusta se pätee ainoastaan jos siinä käytetään jonkun goblinin BS:ää eli se ei toimisi Rock lobberissa IMO. Itse olettaisin sen menevän noin.
Pitää sit kaikki tehä taaas vaikeeks... Mie oon sitä mieltä että tuo toimii, mut enne ku joku keksii hyvän selityksen, (enne FAQ:ta) nii sitä pitäis antaa käyttää. Eihän se kovin imba kyl oo mut silti. Siin on hei BS3
Edit: nyt en kyllä enää usko ees olemassaolooni koska tuolla WARSEERissä/missä lie tyypit on nii ********, et huh huh. NE ei tajuu mitää... OOtan sitä FAQ:ta!
Pitää sit kaikki tehä taaas vaikeeks... Mie oon sitä mieltä että tuo toimii, mut enne ku joku keksii hyvän selityksen, (enne FAQ:ta) nii sitä pitäis antaa käyttää. Eihän se kovin imba kyl oo mut silti. Siin on hei BS3
Edit: nyt en kyllä enää usko ees olemassaolooni koska tuolla WARSEERissä/missä lie tyypit on nii ********, et huh huh. NE ei tajuu mitää... OOtan sitä FAQ:ta!
2
No siitä nyt ei ole ollutkaan puhe kun rock lobba ei heittä To hit- heittoa.Lind The ChessMaster kirjoitti:Kenen ballistic skilliä siinä käytetään? Miusta se pätee ainoastaan jos siinä käytetään jonkun goblinin BS:ää eli se ei toimisi Rock lobberissa IMO. Itse olettaisin sen menevän noin.
No siis en näe tuota bösbiä boltterissa niin tosihuonona vaihtoehtona. Jos ajatellaan että pelaa vaikka ngobbohordea ja seisoo vain paikallaan, ampuu ja lootat siinä edessä ladattuna fanatikoilla. Silloinhan bösbin rangekin vois yltää ja jossain vaiheessa voisi heittää johonkin sbow-lootaan ja ampua jotain loharia.
-
Mithrandir
Entä jos Spear Chukkaan on liitetty myös Orc Bully?
Onko kyse edelleen goblinien ampumisesta? Mikä estää sitä Örkkiä ampumasta Spear Chukalla? (siis, onko meillä oikeutta sanoa mikä model siellä käyttää Ballistic Skilliaan kun ei missään mainita mitään poikkeuksia tähän, toisin kuin esim. Dwarffien kirjassa?) Teidän mukaanne bolttiksella olisi silti poisoned attack, kun se on Goblin Spear Chukka, vaikka sillä ampuisi örkki jolla ei poisoned attackia ole? Siis, olette sitä mieltä että Spear Chukka on Goblin. Onkos tässä järkeä, miettikääpä?
Säännöt eivät mainitse että mikä model sillä bolttiksella erikseen ampuu. Ja kun line of sightikin vedetään aina bolttiksesta, minä sanoisin että se on ennemminkin sen sotakoneen hyökkäys, joka käyttää crewin BS:ää, niin kuin on käsketty sääntökirjassa tehdä.
Onko kyse edelleen goblinien ampumisesta? Mikä estää sitä Örkkiä ampumasta Spear Chukalla? (siis, onko meillä oikeutta sanoa mikä model siellä käyttää Ballistic Skilliaan kun ei missään mainita mitään poikkeuksia tähän, toisin kuin esim. Dwarffien kirjassa?) Teidän mukaanne bolttiksella olisi silti poisoned attack, kun se on Goblin Spear Chukka, vaikka sillä ampuisi örkki jolla ei poisoned attackia ole? Siis, olette sitä mieltä että Spear Chukka on Goblin. Onkos tässä järkeä, miettikääpä?
Säännöt eivät mainitse että mikä model sillä bolttiksella erikseen ampuu. Ja kun line of sightikin vedetään aina bolttiksesta, minä sanoisin että se on ennemminkin sen sotakoneen hyökkäys, joka käyttää crewin BS:ää, niin kuin on käsketty sääntökirjassa tehdä.
Viimeksi muokannut Mithrandir, Su 03.02.2008 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa lukea tuo koko Ulkomaanfoorumin sähellys juttu niin sitten tajuat sen vähintääkin 12:lla eri tavalla!
2