Olen tässä yrittänyt poistaa maaleja vanhoista space wolf terminaattoreistani ja olen kohdannut ongelman. Maali ei nimittäin irtoa figuista sitten millään!
Olen liottanut niitä ensin viikon laimentamattomassa lasinpesunesteessä (jolla maalit ovat aina ennen lähteneet ~10 tunnissa), hinkannut niitä kynsiharjalla ja nyt viimeisimmäksi uittanut vuorokauden ympäri asetonissa. Turhaan. Maalit ovat irronneet vain kaikkein tasaisimmista kohdista. (eli noin puolesta figujen pinta-alaa)
Figut on ensin maalattu mustalla spraymaalilla (Maston) ja sen jälkeen sudittu GW:n shadow greyllä.
Onko kellään tullut vastaan samanlaista ongelmaa tai onko neuvoja, miten maalit saisi pois? Ainakin askarteluveitsellä raaputtaminen toimisi, mutta olisi liian vaivalloista.
Maalinpoisto-ongelma
- Hands_of_blue
Re: Maalinpoisto-ongelma
Osta Fairy Power sprayta. Sama vanha virsi, mutta minkäs teet kun koskaan ei ole osunut tielle maalia johon se ei olisi tehonnut.
Jarrunesteellä lähtee myos hyvin maalit metallisista figuista.
Sitähän ne sukulaiset on sanonu et ei se järkevää oo! Terveys ja hampaat siinä menee!
-
peukaloinen
Täällä lisää ohjeita: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =3&t=74699
- P. Ruuhijärvi
Mastonista puheen ollen, Onkos se niiden lakka hyvää, jos tinneriin sekoittaa?
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()