"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Highlightaaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
RaivokasMagma

Highlightaaminen

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Olen lueskellu näitä GWeen sivuilta näitä maalaus ohjeita ja olen alkanut miettimään, miten se highlightaaminen hoidetaan. Olisi kiva tietää, koska se on mietittänyt minua siitä asti kun aloitin harrastamisen.
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Highlightaaminen

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Koska miniatyyrit ovat kooltaan niin pieniä, valo ei luo niihin kunnollisia varjostuksia ja heijastuksia. Näitä pyritään jäljittelemään highlightaamalla. Aika perus keino on se että maalataan kaikki korkeammat kohdat, ja joitain reunoja, joista valo heijastuisin, yksinkertaisesti vaaleammalla sävyllä, mitä pohjakerros on. Eli jos on esimerksiksi viitta, maalataan se ensin jollain tietyllä värillä, sen jälkeen otetaan sama väri, mutta vaaleampi sävy ja maalataan viitan poimujen kohoumat vaaleammalla värillä, jotta saadaan semmoista todellisyyden tuntua, että valo loisi varjoja ja heijastuksia. Elikkä maalataan vaan miniatyyrin "korkeammat kohdat" vaaleammalla sävyllä.
Day
Valvoja
Viesti:

Re: Highlightaaminen

Viesti Kirjoittaja Day »

Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”