Dwarffien tykistä
Dwarffien tykistä
Oon iha hemmetinmoinen keltanokka, enkä kieltämättä tajua onko se kääpiöiden 4-piippuinen tykki Cannon, Great Cannon vai Grapeshot :-(
- Rullakuski
Re: Dwarffien tykistä
Se 4-piippuinen tykki on kylläkin Organ Gun, ja sen säännöt löytyvät suoraan kääpiöden omasta armeijakirjasta. Se toinen tykki mikä kääpiöillä on, se ihan tavallinen Cannon, ja sillä voi ampua Grapeshotteja niinkun muillakin tykeillä.
OK, kiitos tiedosta. Oon alottanu niin vasta, ettei minulla ole vielä kääpiöiden omaa armeijakirjaa.
Fantasy battlen pelaamiseen tarvitset ehdottomasti armeija kohtaisen sääntökirjan tässä tapauksessa dwarf armybook ja seitsemännen editionin perus sääntökirjan. Sääntöjen mukaiseen armeijaan vaaditaan vähintään kaksi core unittia ja hero. Kaikkien yksiköiden pisteet ja kaikki säännöt löytyvät armeijakirjasta. Kaikki säännöt ovat englanniksi jos ei kielipää riitä etsi joku joka osaa säännöt ja pyydä häntä opettamaan. Ainoa suomennos mitä on ikinä painettu on johdatus strategia peleihin vihko joka kannattaa karttaa kaukaa koska säännöt ovat vanhentuneet ja suomennos on täynnä virheitä.
Sinun kannattaa ostaa battle for skullpass laatikko josta löydät perus sääntökirjan, kääpiöitä ja goblineita, kääpiöiden armeijakirjan joudut ostamaan erikseen.
hyödyllinen linkki
Sinun kannattaa ostaa battle for skullpass laatikko josta löydät perus sääntökirjan, kääpiöitä ja goblineita, kääpiöiden armeijakirjan joudut ostamaan erikseen.
hyödyllinen linkki
No niin, NYT minulla on se armeijakirja, sain sen vasta tänään.Akseli kirjoitti:Fantasy battlen pelaamiseen tarvitset ehdottomasti armeija kohtaisen sääntökirjan tässä tapauksessa dwarf armybook ja seitsemännen editionin perus sääntökirjan. Sääntöjen mukaiseen armeijaan vaaditaan vähintään kaksi core unittia ja hero. Kaikkien yksiköiden pisteet ja kaikki säännöt löytyvät armeijakirjasta. Kaikki säännöt ovat englanniksi jos ei kielipää riitä etsi joku joka osaa säännöt ja pyydä häntä opettamaan. Ainoa suomennos mitä on ikinä painettu on johdatus strategia peleihin vihko joka kannattaa karttaa kaukaa koska säännöt ovat vanhentuneet ja suomennos on täynnä virheitä.
hyödyllinen linkki
Kannattaa alottaa 750 pisteen listasta. Sinullahan siis oli jo urkutykki skullpassin kanssa, tuohon ostat vielä paketin warrioreita niin jotta saat isomman yksikön kun ei ne skullpassin 12 warrua mihinkään riitä.
- Rullakuski
Miksi ei muka kannattaisi aloittaa 500pisteen listasta? Paljon enemmän käytetty koko ja pääsee vähän aikaisemmin aloittamaan. Ja eihän Skull Passissa tule urkutykkiä, vaan tavallinen. Mutta totta on että 12 warrulla ei pitkälle pötkitä.Akseli kirjoitti:Kannattaa alottaa 750 pisteen listasta. Sinullahan siis oli jo urkutykki skullpassin kanssa, tuohon ostat vielä paketin warrioreita niin jotta saat isomman yksikön kun ei ne skullpassin 12 warrua mihinkään riitä.
Tuossa ylempänä kysyi juuri mikä se neljä piippuinen tykki on oletin että se häneltä löytyy skulpassin lisäksi. 500 pistettä ei vaan toimi kunnolla kun on niin pienet yksiköt ja niitä on vähän ja kun pienellä lisäyksellä pääsee pelaamaan 750 joka on melkein jo toimiva faba peli.
- Rullakuski
Kyllä ainakin mitä minä oon pelannu niin 500 toimii ihan hyvin, mutta voihan se 750 olla sitten ihan hyvä.Akseli kirjoitti:500 pistettä ei vaan toimi kunnolla kun on niin pienet yksiköt ja niitä on vähän ja kun pienellä lisäyksellä pääsee pelaamaan 750 joka on melkein jo toimiva faba peli.
Hyvin se 500 pistettä toimii. Etenkin kun sitä pelaa Border patrolin mukaan.Akseli kirjoitti:500 pistettä ei vaan toimi kunnolla kun on niin pienet yksiköt ja niitä on vähän ja kun pienellä lisäyksellä pääsee pelaamaan 750 joka on melkein jo toimiva faba peli.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Ostin ne 16 Warrua heti Skull Passin jälkeen.Akseli kirjoitti:Kannattaa alottaa 750 pisteen listasta. Sinullahan siis oli jo urkutykki skullpassin kanssa, tuohon ostat vielä paketin warrioreita niin jotta saat isomman yksikön kun ei ne skullpassin 12 warrua mihinkään riitä.
- Isompi Arska
eiköhän molempia pikkupelejä pelata yhtä paljon. itse tykkään paöjon enemmän 750 peleistä kun sinne saa edes jotain oikeasti kentälleRullakuski kirjoitti:Miksi ei muka kannattaisi aloittaa 500pisteen listasta?
Etenkin kun pelaa full ogre listaa... ei oikein saamuuta kuin minimi yksiköt ja charrun :)... ja muutenkin se 750 pts on taktisempi, koska se yhden yksikön tuuri 1 battelessa ratkasee 500 pts muttei ihan 750pts ja on suht epätodennäköistä että monella yksiköllä munkittaa.
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
No kyllähän se 750pts avaa monia uusia juustotusmahdollisuuksia kuten 3 necromanceria ja syy miksi BP:tä pelataan usein onkin juuri tuo että yritetään vähentää mahdollisia juustotuksia. Mutta kyllä monet armeijat vieläkin saavat juustoa aikaan. Esim. Dwarffeille se parikyt ampujaa, teini ja urkutykki tahtovat olla yks juustosimmista listoista.
Mutta sanoisin että BP:n/500pts:n jälkeen kannattaa siirtyä 1K peleihin.
Tervetuloa harrastuksen pariin muutes.
2
Kiitos kiitos, nyt minulla onkin jo 2250 pisteen armeija ja pelikokemusta vähän enemmän niin etten esitä enää noin typeriä kysymyksiä ;-)Lind The ChessMaster kirjoitti:No kyllähän se 750pts avaa monia uusia juustotusmahdollisuuksia kuten 3 necromanceria ja syy miksi BP:tä pelataan usein onkin juuri tuo että yritetään vähentää mahdollisia juustotuksia. Mutta kyllä monet armeijat vieläkin saavat juustoa aikaan. Esim. Dwarffeille se parikyt ampujaa, teini ja urkutykki tahtovat olla yks juustosimmista listoista.
No voihan... Nyt siulta jäi vaikka mitä välistä...
Varo ettei käy kuten minulle. Eli et jaksa maalata ukkojasi koska niitä pitäisi maalata liikaa :D
Varo ettei käy kuten minulle. Eli et jaksa maalata ukkojasi koska niitä pitäisi maalata liikaa :D
2
Joo, ei pitäs tulla kun en osta seuraavia ukkoja ennen kuin edelliset on maalattu.