"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä on paras lumi tehty?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Messinar

Mistä on paras lumi tehty?

Viesti Kirjoittaja Messinar »

Kysymys tuli jo otsikossa. Elikkäs, mista aineesta saa parhaan lumen?
Ratovaari

Re: Mistä on paras lumi tehty?

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Vedestä (vetydioksidista).

Mutta figuille en tätä suosittele, vaan leivinjauheen, veden ja erikeepperin sekoitus on hyvä.

Edit:
Meni hieman ajatukset sekaisin, piti sanoa ruokasooda, eikä leivinjauhe (itse kokeilin ruokasoodan, veden ja erikeepperin sekoitusta, ja ihan hieno tuli, leivinjauheella ei niin hyvä).
Viimeksi muokannut Ratovaari, Ke 05.03.2008 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
klassikko

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Mielestäni (itse en ole käyttänyt, mutta olen nähnyt että kaveri tekee) paras lumi taitaa olla se GW:n "ylikallis" lumi niissä somissa purkeissa.
.
Messinar

Sen verran olen kuullut, että tuo levinjauhe+vesi+erikeeper yhdistelmä on aika vaikea toteuttaa.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Messinar kirjoitti:Sen verran olen kuullut, että tuo levinjauhe+vesi+erikeeper yhdistelmä on aika vaikea toteuttaa.
Mitenkä niin?

Mutta sitä gw:n purkitettua hometta en suosittele ostamaan, kyllähän siitäkin saa ihan ok jos sekoittelee johonkin, mutta sellaisenaan se ei muistuta lunta tippaakaan.
Messinar

Mikä sitten on oikea suhde aineita?
Xenon
Peliporukkavalvoja

Messinar kirjoitti:Mikä sitten on oikea suhde aineita?
Laitat ensiksi vaikkapa sitä pva:ta suunnilleen sen verran kun sitä tököttiä tahdot, sen jälkeen rupeet lisäämään sitä ruokasoodaa ja vettä siihen, kunnes koostumus on hyvä. Mutta laita vettä hyvin varovaisesti, siitä tulee muuten helposti semmoista löröä, joka sitten valuu pois baseilta. En ole itse ainakaan mitään suhteita jaksanut rueta miettimään, oon vaan silleen pers tuntumalta kattonu et millonka se näyttää hyvältä. Se on ok suunnilleen sillon ku se ei oo enää semmosta klönttimäistä, mutta ei myöskään semmoista litkua.

Vinkki. Sitten kun oot sitä tököttiä laittanu niihin baseille niin voit ripotella vielä sitä ruokasoodaa/leivinjauhetta siihen tökötin päälle niin tulee ainakin semmoinen hyvä ja peittävä kerros.

Tee vaikka pari testibasea, kyllä se siitä lähtee! Ittelläni ainakin onnistu ekalla ku tein tuota. Ei siinä pahasti voi mennä edes pieleen, jos tulee liian löysää niin lisää vaan sitä jauhetta siihen, jos on liian kiinteä, lisää vettä.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Sellainen on ollut mielessä, että käykö tuollaiselle baselle pahasti, jos joutuu veden kanssa kosketuksiin vai suojaako liima tarpeeksi tuota leivinjauhetta/ruokasoodaa? Leivinjauhe ja vesi ainakin kuulostaa aika pahalle.
Miau.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Vesihiisi kirjoitti:Sellainen on ollut mielessä, että käykö tuollaiselle baselle pahasti, jos joutuu veden kanssa kosketuksiin vai suojaako liima tarpeeksi tuota leivinjauhetta/ruokasoodaa? Leivinjauhe ja vesi ainakin kuulostaa aika pahalle.
Ei kai ne hirveesti tykkää vedestä, mutta harvemminhan niitä figuja missään vedessä tarttee uittaakaan ;D. Tuskin pienet roiskeet ainakaan mitään haittaa, en tiedä sitten jos laitetaan suoraan kontaktiin suuren vesi määrän kanssa. Mutta kyllähän erikeeper kuivuessaan on aika vesitiivistä, joten eiköhän se siitä kuivumalla palane lähes entiselleen. Näin ainakin luulisin.
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Täs ois tämmönen.
Periaatteessa sama, mitä Ratovaarikin jo ehdotti, mutta pienellä lisäyksellä (ja kuvitetuilla ohjeilla). Taisi olla sanottu sekin, missä suhteessa noita "pitäisi"/kannattaisi laittaa.

*Klicks*
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Erilaisia lumen olomuotoja on niin monta, että kannattaakin valita lumimateriaali tapauskohtaisesti. Esim. se mikä toimisi lumiloskassa mainiosti, ei sitten passaisikaan kristallihankeen, jne. Kliseisesti kokeilemalla ne oikeat matskut "löytävät omistajansa", sekä tietenkin ottamalla selvää, miten muut harrastelijat ovat tietyn tyylisen lumen tehneet.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Jees, toi leivinjauhe kannattaa unohtaa ihan sovinnolla. Itse en ainakaan kovin vakuuttavaa lunta siitä saanut, vaikka useamman kerran kokeilin. Ruokasoodalla onnistui heti ekalla kerralla. Aluksi vettä ja liimaa sekaisin blisun puolikkaaseen ja sitten lisää soodaa kunnes rakenne on oikea. Jollain vanhalla pensselillä sitten plätkii sitä siihen baseen.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Itse olen valmistanut lumet baseihini seuraavan laisella sekoituksella

Ruokasoodaa + Erikeepperiä about 50/50 sitten itse olen käyttänyt veden sijasta valkeaa maalia, koska muuten lumesta tuppaa tulemaan hieman läpinäkyvää ja sitten olen vielä pyöritellyt lumiosaa soodassa ja puhaltanut ylimääräiset pois. Kannattaa myös pitää mielessä että pva liimat tuppaavat ruveta hieman kellertämään ajan kanssa, mutta itseäni tuo ei ole haitannut, valkea maali seoksessa myös vähentää tätä.

Tässä on linkki nappuloihini joissa kyseistä lunta olen käyttänyt.

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=76047
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”