Lotr dioraama
Lotr dioraama
Eli olisi suunnitteilla tehdä jonkin moinen lotr dioraama jostakin elokuvatrilogian taistelusta. On herännyt muutamia kysymyksiä:
Mikä aiheeksi? Itse olen ajatellut seuraavia:
-Balrog vs. Gandalf (moria)
-Örkkien hyökkäys balinin haudalle (moria)
-Örkkien maihinnousu osgiliathiin (joen halkoma kaupunki mordorin kupeessa)
kaikkiin noihin tarvitsee örkkejä joten miten voisi tehdä hienon örkin ihon? (tavoittelen suunnilleen sellaista kuin elokuvassa)
Minkä kokoinen dioraama?
Että täämöstä, toki aiheeksi saa ehdottaa muutakin.
Mikä aiheeksi? Itse olen ajatellut seuraavia:
-Balrog vs. Gandalf (moria)
-Örkkien hyökkäys balinin haudalle (moria)
-Örkkien maihinnousu osgiliathiin (joen halkoma kaupunki mordorin kupeessa)
kaikkiin noihin tarvitsee örkkejä joten miten voisi tehdä hienon örkin ihon? (tavoittelen suunnilleen sellaista kuin elokuvassa)
Minkä kokoinen dioraama?
Että täämöstä, toki aiheeksi saa ehdottaa muutakin.
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
ei millään pahalla mut silleen...
Re: Lotr dioraama
Ehdotan örkkien maihinnousua ja sen pitää olla iso. Kasapäin veneitä ja pitkä ranta.
Come to the dark side. We have cookies!
Mielestäni vain muutaman figun dioraama on paljon näyttävämpi kuin massakohtaus, varsinkin huolella toteutettuna.
Itse ehdotan kirjojen legendaarisia kohtauksia
- Isildurin, Elendilin ja Sauronin kohtaamista Orodruinin rinteellä
- Klonkun ja Bilbon kohtaamista luolissa
- Balrog ja Gandalf, kannatan tätä myös.
- Sam ja Lukitar
tässähän näitä jo olisi, ja niitähän piisaa enemmänkin....
Itse ehdotan kirjojen legendaarisia kohtauksia
- Isildurin, Elendilin ja Sauronin kohtaamista Orodruinin rinteellä
- Klonkun ja Bilbon kohtaamista luolissa
- Balrog ja Gandalf, kannatan tätä myös.
- Sam ja Lukitar
tässähän näitä jo olisi, ja niitähän piisaa enemmänkin....
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Osgiliath voisi olla hyvä. Tosin olen samaa mieltä Hammaristin kanssa siitä, että vähempikin figu riittää vaikuttavaan dioraamaan. Voisi olla myös hieno kohtaus, kun Minas Tirithin pääportti murtuu, Gandalf määrää miehet rauhallisiksi, mutta ensin portista ryöpsähtää kolme isoa peikkoa.
Tuli muuten mieleen, harmikseni en ole vielä nähnyt kenenkään tekevän LotRia varten Grond-figua. Olisi pirun hieno.
Tuli muuten mieleen, harmikseni en ole vielä nähnyt kenenkään tekevän LotRia varten Grond-figua. Olisi pirun hieno.
Olisi kyllä kiva nähdä joku hieman "uudempi" ja erilainen dioraama idea...esim. tuo gandalf vs. balrog juttu on kyllä komea, mutta noita kyllä löytyy...mielestäni ei tarvitsisi edes aina olla kyseessä taistelu, sen vuoksi Hammaristin mainitsema bilbo/golum voisi olla hieno ja itse pitäisin kovasti sitä kokousta kuvaavasta dioraamasta, jossa sormuksen sattue muodostettiin (käpsät, haltiat, ihmiset jne)....
Mutta minkä sitten päätätkin tehdä, niin muista pistää tänne plogi pystyyn, olisi hauska seurata projektin muodostumista....
..jossain olen nähnyt Grondista tehdyn figun...hmmm...pitääpä katsella...
Mutta minkä sitten päätätkin tehdä, niin muista pistää tänne plogi pystyyn, olisi hauska seurata projektin muodostumista....
..jossain olen nähnyt Grondista tehdyn figun...hmmm...pitääpä katsella...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Juu, Balrog VS Gandalf dioramoja mahtuu kolmetoista tusinaan... Bilbo kohtaa Smaugin luolassa? En ole edes kuullut tuosta ideasta ennen. Tai sitten Bilbo ja kääpiöt joessa tynnyreissä. Hobitissa on upeita kohtauksia jotka ovat jääneet rikollisen vähälle huomiolle. Paitsi jos tässä nyt tarkoitetaan kirjaimellisesti LotRin aikana tapahtuvaa tapahtumaa...
kyllä jotain kirjaimellisesti LOTR aikaista miettisin.Drakojan kirjoitti:Paitsi jos tässä nyt tarkoitetaan kirjaimellisesti LotRin aikana tapahtuvaa tapahtumaa...
joo siis tosi hieno idea saatan toteuttaa sen!Aspharael kirjoitti:Osgiliath voisi olla hyvä. Tosin olen samaa mieltä Hammaristin kanssa siitä, että vähempikin figu riittää vaikuttavaan dioraamaan. Voisi olla myös hieno kohtaus, kun Minas Tirithin pääportti murtuu, Gandalf määrää miehet rauhallisiksi, mutta ensin portista ryöpsähtää kolme isoa peikkoa.
Mihis tollanen blogi sitten kuuluisi? olisiko taito ja taidelajit=>galleria=>maastot ja pelipöydät?Kain kirjoitti: Mutta minkä sitten päätätkin tehdä, niin muista pistää tänne plogi pystyyn, olisi hauska seurata projektin muodostumista....
Jos voisit ilmoittaa minulle tai lähettä linkin jos löydät, olisin kovin kiitollinen.Kain kirjoitti:..jossain olen nähnyt Grondista tehdyn figun...hmmm...pitääpä katsella...
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
Dioraama Blogit menevät varmasti myös Galleriassa, niin harvinaista herkkua :D
- dead flesh penalty
Tässä on yksi: http://www.larsonweb.com/Transfer/Minia ... ndmini.JPG Suhteellisen vaatimaton, jossain White Dwarffissa numero n oli muistaakseni näyttävä, elokuvasta rekonstruoitu (ei tainut kuitenkaan olla NLC:n oma malli?). Tämä on pieni picci sitten siitä.Kain kirjoitti: ..jossain olen nähnyt Grondista tehdyn figun...hmmm...pitääpä katsella...
Hui saakeli, törmäsin tällaiseen tuota etsiessäni.
Myös Boromirin kuolema olisi hieno aihe. Lurz ja ainakin sen 1-2 boxia urukkeja Boromirin kimpussa ja jokunen kaatunut uruk. Lopun Sormuksen sattueen voisit jonnekin sivuille tunkea. Myös Frodon ja Samin lähtö veneillä olisi hieno jossain sivummalla ja Merrin ja Pippinin pako urukeilta (tai saman tien jo kiinniotettuina, tähän tarkoitukseen löytyisi hyviä figuja).
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Itse kannatan myös tuota Gandalf vs. Balrog.
Mutta jos massaa haluaa niin se The two Towers kohtaus missä örkit saapuu Minas Tirithiin(?) (no se kummikin missä se sota alkaa vasta kun se pappa ampuu sitä yhtä örkkiä 10 tuhannesta)
Mutta jos massaa haluaa niin se The two Towers kohtaus missä örkit saapuu Minas Tirithiin(?) (no se kummikin missä se sota alkaa vasta kun se pappa ampuu sitä yhtä örkkiä 10 tuhannesta)
Se on Helmin Syvänteen (Helm´s Deep) taistelu, se.
Helmin syvänteestä se, kun muuri on räjähtänyt auki, örkit pursuvat sisään ja Haldir vetelee viimeisiään portin päällä.
Joku mainitsikin, että myös ei- taistelukohtaukset ovat todella komeita.
Tästä mieleeni vielä muutama vähäisen figumäärän idea, mutta osa vaatii aika paljon työstöä--- itsehän kuitenkin päätät loppujen lopuksi.
- Sam, Frodo, Merri ja Pippin, isäntä Magot ja hänen 3 koiraansa keskellä peltotietä.
- Saattueen lähtö Rivendellistä, paljon haltioita ja rakennelmia.
- Frodo, Aragorn, muut hobitit ja Nazgúlit viimapään liepeillä.
- Legolas ampuu lentävää Nagúlia veneestä Andúinilla.
- Merri ja Pippin Rautapihan porteilla
- Lisäksi vielä Hobittien pakomatkalta konnusta löytyy paljon dramatiikkaa, kuten bukinpurin lautta. Samoin myös kirjan luvusta Konnun Puhdistus, kenties paras luku koko kirjassa ja elokuvasta hylätty :(
Onhan näitä, ja lisää löytyy niin paljon kuin kehtaa etsiä. Suosittelen kirjan lukemista, siinä on paljon koskettavia/ hienoja kohtauksia jotka on karsittu elokuvasta. Myös Hobitti ja Silmarillion kannattaa lukea.
Sorruin taas törkeään piilomainontaan....
Tästä mieleeni vielä muutama vähäisen figumäärän idea, mutta osa vaatii aika paljon työstöä--- itsehän kuitenkin päätät loppujen lopuksi.
- Sam, Frodo, Merri ja Pippin, isäntä Magot ja hänen 3 koiraansa keskellä peltotietä.
- Saattueen lähtö Rivendellistä, paljon haltioita ja rakennelmia.
- Frodo, Aragorn, muut hobitit ja Nazgúlit viimapään liepeillä.
- Legolas ampuu lentävää Nagúlia veneestä Andúinilla.
- Merri ja Pippin Rautapihan porteilla
- Lisäksi vielä Hobittien pakomatkalta konnusta löytyy paljon dramatiikkaa, kuten bukinpurin lautta. Samoin myös kirjan luvusta Konnun Puhdistus, kenties paras luku koko kirjassa ja elokuvasta hylätty :(
Onhan näitä, ja lisää löytyy niin paljon kuin kehtaa etsiä. Suosittelen kirjan lukemista, siinä on paljon koskettavia/ hienoja kohtauksia jotka on karsittu elokuvasta. Myös Hobitti ja Silmarillion kannattaa lukea.
Sorruin taas törkeään piilomainontaan....
Viimapää voisi olla kokeilemisen arvoinen. 35 eken viimapää boksi ja vaikka foamista raunioita. Ei edes kovin kallis hienoksi dioraamaksi. Merri ja Pippin viemässä Maggotin ukolta pari kaalinpäätä voisi olla kanssa ihan hauska. Ja sillä 35 eurolla (?) saisi myös sen haudanhaamujen vankina vai mikä se oli. Siinäkin olisi ihan hyvä aihe.
Kyllähän koko trilogian olen lukenut kaksi kertaa ja hobitin myös kahdesti. Myös kaikki elokuvat on nähty kahdesti.Hammarist kirjoitti: Onhan näitä, ja lisää löytyy niin paljon kuin kehtaa etsiä. Suosittelen kirjan lukemista, siinä on paljon koskettavia/ hienoja kohtauksia jotka on karsittu elokuvasta. Myös Hobitti ja Silmarillion kannattaa lukea.
leija
Tämmöinen on helsingin GW:ssä,Marcholio kirjoitti: -Balrog vs. Gandalf (moria)
Itse tekisin jonkin vähän omaperäisemmän, esim frodo vs. klonkku tai undeadit vs. mumakil.
Tai jotain sinne päin.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Muutama ehdotus hieman rauhallisempia aiheita silmällä pitäen:
- Merri ja Pippin Fangornissa (?), se enttien ''kokous''
- Kokous Rivendellissä (?), se kohtaus, jossa päätetään saattue.
Sitten, jos oikein pienen haluat tehdä, niin minusta olisi hienoa nähdä hyvin toteutettu dioraama Aragornista makaamassa tajuttomana joenpenkalla. Ja sinne jokeen voisi heittää sen suden ruumiin, joka Konkarin veti veteen.
- Merri ja Pippin Fangornissa (?), se enttien ''kokous''
- Kokous Rivendellissä (?), se kohtaus, jossa päätetään saattue.
Sitten, jos oikein pienen haluat tehdä, niin minusta olisi hienoa nähdä hyvin toteutettu dioraama Aragornista makaamassa tajuttomana joenpenkalla. Ja sinne jokeen voisi heittää sen suden ruumiin, joka Konkarin veti veteen.
-
Eorl Nuori
LotR leffat ja TSH ja Hobitti kirjathan ovat tulvillaan hienoja dioraama ideoita. Esim. Klonkku putoamassa Tuomiorotkoon, Balrog vs. Gandalf Khazad-dumin sillalla, Hukkien hyökkäys Helmin Syvänteeseen pakenevien Rohanilaisten kimppuun, kaikki yhdeksän ratsastavaa Nazgûlia jahtaavat Arwenia ja Frodoa (kaakilla myös), olisi aika kallis mutta hieno, jo mainittu Elrondin neuvonpito olisi myös hyvin toteutettuna hieno, Éomer ja Rohanin ratsastajat hyökkäämässä Úglukin johtamien urukkien kimppuun ja Pippin ja Merri ryömivät siellä seassa.
Innostuin vähän kirjoittamaan noita *punastuu*. Pitää joskus itsekin tehdä joku hieno LotR dioraama 8).
Innostuin vähän kirjoittamaan noita *punastuu*. Pitää joskus itsekin tehdä joku hieno LotR dioraama 8).