"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

örkkien historia

Jos et tiedä, keitä ovat Chaos Dwarfit tai kuka on Sigmar tai mitä olivat Fimirit, tieto löytyy tältä palstalta.
oxtocoatl

örkkien historia

Viesti Kirjoittaja oxtocoatl »

Enkuntaito ei vielä ihan ABn fluffeihin riitä, joten voisko joku kertoa mistä örkit tulee, missä ne asuu, ja muuta vastaavaa?
yopappa

Re: örkkien historia

Viesti Kirjoittaja yopappa »

Olen kuullut että örkit ovat tulleet jostai old onejen avaruus aluksesta. Örkeillä ei ole tietääkseni mitään vakituisia asuinpaikkaa, vaan vaeltavat tuhoretkillään kääpiötten vuorilla ja empiren mailla.
(\___/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is a Bunny... or a cat?
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Jostain olen kuullut, että vihernahat kasvavat sienistä, joiden itiöitä ne hilseilevät. Sama 40K:ssa. Ja örkkejähän asuu vähän joka puolella. En tiedä tarkasti, mutta jotain olen kuullut niiden jäävän sinne missä viimeisin taistelu on käyty (mikäli ovat voittaneet).
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
zebeteus

Viesti Kirjoittaja zebeteus »

tuohon lisääntymisasiaan en nyt ota kantaa kun ei itsellä tietoa ole, mutta fantasyssä noi örkit ja goblinit asustelee enempi/vähempi klaaneissa pahamaassa (badlands) sekä sitten nightgoblinit sitten pitää puukkohippasia kääpiöiden ja skavenien kanssa noista muinaisista kääpiölinnotuksista.
elämä on kovaa kun on pieni ja vihreä
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Nazgúl kirjoitti:Jostain olen kuullut, että vihernahat kasvavat sienistä, joiden itiöitä ne hilseilevät. Sama 40K:ssa. Ja örkkejähän asuu vähän joka puolella. En tiedä tarkasti, mutta jotain olen kuullut niiden jäävän sinne missä viimeisin taistelu on käyty (mikäli ovat voittaneet).
Eikös asia mennyt niin, että 40K:ssa lisääntyvät sienistä, fabassa jotenkin aivan muuten? Vai olikohan se päinvastoin?
Oma-aloitteisuutta.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Sticced kirjoitti:
Nazgúl kirjoitti:Jostain olen kuullut, että vihernahat kasvavat sienistä, joiden itiöitä ne hilseilevät. Sama 40K:ssa. Ja örkkejähän asuu vähän joka puolella. En tiedä tarkasti, mutta jotain olen kuullut niiden jäävän sinne missä viimeisin taistelu on käyty (mikäli ovat voittaneet).
Eikös asia mennyt niin, että 40K:ssa lisääntyvät sienistä, fabassa jotenkin aivan muuten? Vai olikohan se päinvastoin?
7th sääntis antoi tähän maagiseen kysymykseen viimeinkin vastauksen. Sieniä ne fabassakin ovat ja tulivat Oldisten mukana maailmaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
zebeteus

Viesti Kirjoittaja zebeteus »

El Capitan kirjoitti:
Sticced kirjoitti:
7th sääntis antoi tähän maagiseen kysymykseen viimeinkin vastauksen. Sieniä ne fabassakin ovat ja tulivat Oldisten mukana maailmaan.
saisko ihan sen tarkan sivun missä tämä todennetaan? itse ei vaan mieli taivu tuota uskomaan. sitten kyllä jos joku voi näyttää/sanoa ihan tarkan sivun missä se GW:n puolelta kerrotaan mutta pelkkänä arvailuna ja huhupuheena...
elämä on kovaa kun on pieni ja vihreä
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

zebeteus kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:
Sticced kirjoitti:
saisko ihan sen tarkan sivun missä tämä todennetaan? itse ei vaan mieli taivu tuota uskomaan. sitten kyllä jos joku voi näyttää/sanoa ihan tarkan sivun missä se GW:n puolelta kerrotaan mutta pelkkänä arvailuna ja huhupuheena...
S.124, yong races rivit 1-8.
No pain no gain.
oxtocoatl

Viesti Kirjoittaja oxtocoatl »

Kiitti!
Rotten sound

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Täytyy myös muistaa rulebookissa lukevassa lauseessa osioon. "Quite probably bla bla bla sieniteoria bla bla". Voit kirjoittaa fluffissa, että nämä syntyvät, kun sammakko hautoo kukonmunan ja tästä munasta syntyy sitten örkki. Tämä on täysin yhtä vedenpitävä, kuin sieniteoria.
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Ööh...
Jostai mä kuulin, että 40k Orkit tulis avaruudesta, mutta Fantasyn Orcit polveutuis Elffeistä.
Mä luin yhest Black Libraryn kirjasta, että Orcit olis Dark Elffejä tai High Elffejä, jotka on orjuutettu ja myrkytetty semmosiks vihernahkaisiks otuksisks. Siks Night Goblinit ja Goblinit Fearaa Elffejä, koska ne on polveutunu niistä.

Sitten Orccien asuinpaikat.
Orceja asuu vähän kaikkialla, siellä täällä Empireissa on kylä tai pari. Orceja on aika paljon, sillä niitä on polveutunu aika paljon! Night Goblinit asuvat kääpiöiden vuoristoissa ja metsissä, Goblinit ja Snotlingit metsissä ja maatiloilla, jotka on ilmeisesti ryöstettyjä.

Sitten vielä kysymys.
Onko Orc -naisia olemassa? Kun mä yritän aina löytää kirjoista, että onko niitä, mutta kirjoissa ei edes lue sitä! Jos Orc naisia ei ole, kaikki Orcit polveutuvat elffeistä. Mä kun aluksi luulin, että ensin polveutui kauheasti Orcceja ja Orc naisia, sitte ne hankki yhdessä lapsia. Mutta ei se välttämättä nii ole.

Sitte vielä yksi kysymys.
Onko Snotlingit jonkinlaisia pikkuveljiä Goblineille? Siitäkään ei lue missään mitään.
Scumboogie

Ei juma!

Syntyykö Orcit iha oikeesti sienistä!?!???
Hullua!
Eli siis sammakko munii kukonmunan, ja sieltä putkahtaa Orcci?
Uskomatonta!
Heh.
No, anyway, jos Orcit syntyvät kukonmunasta, minkä sammakko on muninut, olis yksi kysymys.
Minkä sortin sammakot munivat kukonmunia?
Niin, ja sitten toinen.
Syntyvätkö Orcit pieninä kakaraorceina vai isoina köntyksinä?
Eipä sitte mittää.

If you five-five-five then I am six-six-six!
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Skarsnik96: Rottenin kukonmuna teoria ei liity mitenkään örkkeihin, unohda se.

Rotten: "Quite probably their insidious spores were unwittingly introuced to the world by star vessels of the Old Ones, blablabla". Oman englannin ymmärtämiselläni ja toisen henkilön kanssa olemme käsittäneet, että quite probably liittyy örkkien saapumismuotoon eikä mitä ne on.
No pain no gain.
Nazgúl

Lotrissa örkit ja niistä polveutuvat gobot on kidutettu (tai ainakin jotain sinne päin) haltioista. Tämän siis teki Melkor/Morgoth.
Scifi version örkeistä, ne 40K:ssa ne sienien itiöt tuli tietääkseni avaruudesta niiden ihme tyyppien mukana (onko scifissäkin Old Onet?), eli käytännössä ne tuli avaruudesta.
Se pelkohommeli lukee sääntiksessä, laitetaan viestiinkin. Tuossa se on:
"All Goblins dislike fighting Elves of any kind because they 'stink funny' and because their haughty manner unnerves the little greenskins..."

Eli jotenkin näin. gobot pelkäävät haltioita koska ne haisevat hassulta ja heidän koppava käytöksensä pelottaa goblineita. Kuulostaa tyhmältä syyltä pelätä... Kuitenkin ne gobot tulee yhtälailla sienistä, kuin örkitkin.

Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Skarsnik96 kirjoitti:Sitten Orccien asuinpaikat.
Orceja asuu vähän kaikkialla, siellä täällä Empireissa on kylä tai pari. Orceja on aika paljon, sillä niitä on polveutunu aika paljon! Night Goblinit asuvat kääpiöiden vuoristoissa ja metsissä, Goblinit ja Snotlingit metsissä ja maatiloilla, jotka on ilmeisesti ryöstettyjä.
Suurinpiirtein noin. Yleensä vihernahkojen heimoissa on sekaisin niin örkkejä kuin goblineitakin.
Snotlingit hengailevat yleensä örkki- ja goblinyhteisöjen reunamilla ja puuhailevat omia pieniä, hyödyllisiä ja vähemmän hyödyllisiä projektejaan (Snotling pump wagonit näin esimerkkinä). Kun armeija lähtee liikkeelle, pienet snotarit kerääntyvät joukon reunoille ja osallistuvat taisteluun omalla panoksellaan.
Onko Orc -naisia olemassa?
Ei. Örkeillä ei ole sukupuolia, vaikka ihmisen silmään vihernahat ovat melko miehistä sakkia. Kuten todettu, ne eivät lisäänny kuten ihmiset, vaan kasvavat sienistä.
Onko Snotlingit jonkinlaisia pikkuveljiä Goblineille? Siitäkään ei lue missään mitään.
Samaan vihernahkojen lahkoon kuuluvat kaikki örkit, goblinit ja snotlingit ja squigit.
Syntyvätkö Orcit pieninä kakaraorceina vai isoina köntyksinä?
Ne kehittyvät siellä sienissään suurinpiirtein tavallisen örkin kokoiseksi ennen kuoriutumistaan. Myöhemmin ne kasvavat sitä mukaa mitä enemmän tappelevat ja hajottavat paikkoja. Myös nahka tummuu sitä mukaa (ehkä hieman painotetummin 40K:ssa) mitä enemmän örkki rellestää kavereidensa kanssa.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Nazgúl

Galeios kirjoitti:
Samaan vihernahkojen lahkoon kuuluvat kaikki örkit, goblinit ja snotlingit ja squigit.
Squigit ei kuulu millään tavalla vihernahkoihin, kuin esim. jätitkään. Ne ovat vain yögobbojen metsästyskohteita niiden asumissa luolissa.

Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Nazgúl kirjoitti:Scifi version örkeistä, ne 40K:ssa ne sienien itiöt tuli tietääkseni avaruudesta niiden ihme tyyppien mukana (onko scifissäkin Old Onet?), eli käytännössä ne tuli avaruudesta.
Eikös 40K:n örkit ole Old Oneiden luoma rotu, joka luotiin Eldarien lisäksi sotaan Necrotyrejä ja C'taneja vastaan? Myös "Ne tuli avaruudesta" on aika hassu ilmaus sillä avaruus on aika iso paikka mistä voi tulla. Sekoitat nyt ehkä Tyranideihin jotka tuli Galaxin ulkopuolelta.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Nazgúl kirjoitti:
Galeios kirjoitti:
Squigit ei kuulu millään tavalla vihernahkoihin, kuin esim. jätitkään. Ne ovat vain yögobbojen metsästyskohteita niiden asumissa luolissa.
Ainakin 40K:ssa squigit kuuluvat samaan orkoid-lajiin kuin örkit, goblinit ja snotlingitkin. Ja oletuksena pidetään nyt sitä että sieniteoria pitää paikkansa myös FaBassakin.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Galeios kirjoitti:
Ainakin 40K:ssa squigit kuuluvat samaan orkoid-lajiin kuin örkit, goblinit ja snotlingitkin. Ja oletuksena pidetään nyt sitä että sieniteoria pitää paikkansa myös FaBassakin.
Niin, mutta örkkikirja itse sanoo että KKK-Gobot metsästävät Squigeja luolissaan. Maan päältä niitä ei löydy kuin edellämainittujen seurassa.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Scumboogie

OK.
Nyt mä sain tietää siis Orceista enemmän. Eli siis Snotlingit, Night Gobbot, Gobbot ja Orcit hengailevat joskus yhdessä, joskus taas omissa joukoissaan. Orc -naisia ei ole, eikä Orceilla ole sukupuolielimiä. Orcit syntyvät sienistä, mutta sitten kun ne syntyvät, ovatko ne noin nyrkin kokoisia rääpäleitä vai isoja körmyjä heti synnyttyään? Sitä mä en saanu selville.
Toivottavasti mie saan tähä vastauksen. Mua kun kiinnostaa Orcien ja Gobbojen historia, sillä mä oon oikea Orc-friikki!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Historia”