noh, kyseessä on siis post-apocalyptinen fantasia maailma nimeltä Centhion, jota vallitsee huluus ja epäluulo. Metsät rehoittaa, alkaa pikkuhiljaa muistuttaa suon rämeitä, eläimet ovat muuttuneet raivotautisiksi irvikuviksi menneistä muodoistaan...
Eli yyber synkkää,ehkä jopa hieman Lovecraft vaikutteista high fantasiaa... muina vaikutteina mainittakoon hexen ja heretic(ainakin ulkoasun puolesta) ja master of magic(pelisysteemi)...jälkimmäiset on siis tietokonepelejä vuodelta miekka ja kivi...jotkut teistä ehkä muistaa... ja itseasiassa minä olen ryövännyt kaiken mikä vaan minusta on ollut siistiä fantasia/scifi saralla :P predatorit ja babylon vitoset ja simon bisleyn sarjikset ja vampire korttipelit... kaikki tiietty muokattu omaan malliini sopivaksi ja erikoisemmaksi kokonaisuudeksi.
Itse pelistä koitetaan saada mahdollisimman vapaata ja siinä on paljon roolipeli vaikutteita sikäli, että sensijaan, että pelaaja valitsee armeijan, hän tekee hahmon, yhden Miatran arkkimaageista, jonka perusteella määrittyy se, mitä on valittavissa armmeijaan.
Perusjoukot on kaikilla samat, ihmissoturit, vaan niilleppä voi itse ympätä kykyjä ja varusteita miten lystää, tiietyissä rajoissa tiietty.
Lisäsksi on satavilla sankareita, joista osa on eksoottisempaa rotua, osa ei. Näissä on tiietty vastaavasti vapautta luoda.
Ja viimeisenä mausteena saa tiietty arkkimaagina summonoida itselleen mörmöjä.
taistelu systeemissä liikettä ei mitata, vaan se perustuu joko jaettuihin alueisiin(metsä, tie , tasanko..jne.) tai heksoihin/ruutuihin.
Kortteja käytetään paljon, loitsuissa, unit cardeissa, ja lisäksi on käskykortit, joilla hoidetaan charget ja niiden responset.
Moraalinsta ja käskyistä mainittakoon, että peliin tulee myös "chain of command" ja reservit.
Noppana toimii D8 pääosin... niin, ja peli painottuu kampanja pelaamiseen, mutta perus kertamätötkin onnistuu.
Jos haluatte osallistua keskusteluun, niin tulkaapa tänne:
http://www.studiohorisen.com[/url]