"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Da Battlewagon ja sen aseistus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Hammarist

Da Battlewagon ja sen aseistus

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Elikkä elikkä.
Nyt olen laajentamassa örkkiarmeijaani myös telaketjuille, joten tarkoituksenani olisi hankkia Leman Russ josta tehdä looted tank jota peluuttaisin sitten battlewagonina.
Nyt sitten itse kysymykseen. Eli Battlewagon voi ottaa Killkannonin, ja sen lisäksi jonkin big gunin + 4 Bshootaa/Rokkittia. onko kenelläkään kokemusta Battlewagonin aseistuksesta sekä Killkannonilla ja Big Gunilla?

Itse ajattelin (ei varmasti kustannustehokkain, mutta ehdoitta munakkain valinta) puhtaasti tyylin, ei pelitehon perässä oman Battlewagoniini varustaa näin

-Killkannon
-'ard case
-red paint job
-grot riggers
-Kannon
- 4X Big Shoota
-Reinforced Ram
Hintaa paketille kertyy pikaisen laskutoimituksen mukaan 220 pst. Onko kenelläkään siis kokemuksia tähän tapaan varustellusta menopelistä?

Edit. Lisään nyt vielä Reinforced Ramin.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Itse olen kaartilla kohdannut battlewagonin, jossa oli shootat killkannon eikä mitään muuta. Sisällä oli Boss ja slugga boy ryhmä. Kaartin pehmeään panssariin tuo variantti puri helposti ja olis suhteellisen halpa. Tietenkin lisä nopeus ei ole pahitteeksi niin pääsee nopeammin sinne assaulttiin. Muuten ei kannata liikaa panostaa tähän koska on kuitenkin suht pehmeät sivu ja taka pellit.
P. Ruuhijärvi

Re: Da Battlewagon ja sen aseistus

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Hammarist kirjoitti:
-Kannon
- 4X Big Shoota
Noh...Itse laittaisin mieluummin vaikka AT-aseiksi 4 Rokkittia. Kannon on todella hyvä niissä 2-3 Ryhmissä, mutta ei ole minulle loistanut yksittäisinä. Frank Zzappa/Deff Rolla tilalle?
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Hammarist

Valitsin tuon Kannonin lähinnä sillä perusteella, että sen ammusta muuttamalla sen saa vaihdettua Main Weaponin ja Defencive Weaponin välillä, tosin tuosta nyt ei kovin kummoista hyötyä saa, paitsi juuri noiden 4 Main Weaponiin luokiteltavan Rokkitin kanssa. Harkitsen Lobbaa myös, ei tarvitsisi LOSia ampumiseen kauempaa. Harkitaan vielä noita Rokkit/Shoota optioita...

Deff Rolla nyt on lähes sama kuin Reinforced Ram, paitsi noita Tank Shokatessa tulevia hittejä.... Pitääpä miettiä ;)

Kumpi olisi parempi, Kannon vai Lobba? Zappaa vähän epäröin, koska random strenght voi lipsahtaa Main Weaponin puolelle kun ei pitäisi... Tosin, en nyt äkkiseltään keksi mitä se haittaisi, jos on Rokkitti vaihtoehtona.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Siis kyllä ohjukset kannattaa antaa mönkijöihin tai johonkin muuhun nopeaan iskujoukkoon. Battlewagon kuitenkin kaahaa täysillä päin, purkaa joukon ja pehmittää vihollista ennen assaultia. Tämän takia suuri noppamäärä on tärkeämpää. Tämä nyt on vain oma näkemykseni, mutta muutama ohjus ei tapa niin paljoa kuin shootat. Samoin main weapon kannattaa valita tämän mukaan ja kannon on tähän tarkoitukseen paras.

Jos haluaa anti-tank valintaa niin mielummin juuri mönkijät tai powerklaw mopot (tank bustat jos oikein mukava kaveri on).
Hammarist

Tämän on juurikin tarkoitus pysytellä etujoukkojen takana viskomassa lättyjä ja suojaamassa selustaa esm. Deep Straikkaajilta. Tilanteen mukaan sitten, käytetäänkö isoa lättyä vai pienempää + Big Shootat. Jokseenkin (pientä) Anti- Tank voimaa antaisi sitten tuo Kannonin Shell. Esim Dredejä vastaan.
Mukaan ehkä sitten Tankbustia tai Lootia tarpeen mukaan.
Koetan pitää armeijani aika footslogga- tyyppisenä, poikkeus sääntöön ovat sitten Looted tankit, kuten tämä Bwagon.

Ja kyllä näitä argumenttejani saa ihan mielellään (perusteiden kanssa) kumota, ei ihan kauheasti pelikokemusta ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”