pultteja ja muttereita
pultteja ja muttereita
mistä saisin pultteja ja/tai muttereita jotka sopivat hyvin örkkitankkiin yms.?
Re: pultteja ja muttereita
Tai ostaa sopivanmuotoista muovitankoa lähimmästä arkartelu-/pienoismalliliikkeestä ja leikkelee siitä...
Yrska
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
tässä ei oo ~50 km alueella askartelu tai pienoismallikauppaa.. ja rautakaupasta ei löydy sopivaa :/
No kai sä siellä oulussa(?) kuitenkin sillointällöin käyt...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
no pitää kattoa.. vaikka ei tuo nii kamalan näkönen ilman pulttejakaan oo ;)
- Guardsniper
No jos jotain kotoa löytyvää pitäisi ehdottaa korvaamaan muovitangot (kun ei askarteluliikkeitä ole naapurissa) niin kenties sopivan mallisista hammastikuista voisi leikellä sopivia paloja. Riippuu tietysti kuinka isoja koitat saada aikaan. Niin ja jos sulla on jotain ylimääräisiä muovisia lipputankoja niin niistäkin saatat saada mukavasti muovitankoa...
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Grandt Line Products - Augmentables:
http://www.grandtline.com/model_railroa ... _pages.htm
Tuollaista suositteli The Waaagh saitti linkkisivullaan (jossa myös sopivien osien numerot):
http://www.the-waaagh.com/links.htm
Ongelmana vain että olen lähettänyt tuonne jo kaksi mailia eivätkä suostu vastaamaan (olen tutkinut spam-filtterin, ettei ole vastaus jäänyt sinne). Taitavat olla sitä sisäsiittoista jenkkimyyjien sakkia joka myy vain 'etelävaltoihin' tai jotain vastaavaa (eli eivät tunnusta Euroopan olemassaoloa). Ilmoittakaa minulle jos joku onnistuu saamaan tuonne yhteyden ja, *gasp* jopa tilaamaan.
Toiseksi vinkiksi (kiitos nomic) heitän Antenociti's workshop saitin.
Vähän kalliimpia, mutta hienompia vaihtoehtoja.
Nomic on käyttänyt noita "hiiviskelyä ruosteisella kujalla" dioraamassaan.
-mv40k2
http://www.grandtline.com/model_railroa ... _pages.htm
Tuollaista suositteli The Waaagh saitti linkkisivullaan (jossa myös sopivien osien numerot):
http://www.the-waaagh.com/links.htm
Ongelmana vain että olen lähettänyt tuonne jo kaksi mailia eivätkä suostu vastaamaan (olen tutkinut spam-filtterin, ettei ole vastaus jäänyt sinne). Taitavat olla sitä sisäsiittoista jenkkimyyjien sakkia joka myy vain 'etelävaltoihin' tai jotain vastaavaa (eli eivät tunnusta Euroopan olemassaoloa). Ilmoittakaa minulle jos joku onnistuu saamaan tuonne yhteyden ja, *gasp* jopa tilaamaan.
Toiseksi vinkiksi (kiitos nomic) heitän Antenociti's workshop saitin.
Vähän kalliimpia, mutta hienompia vaihtoehtoja.
Nomic on käyttänyt noita "hiiviskelyä ruosteisella kujalla" dioraamassaan.
-mv40k2
Antenociti's workshop
ei tunnu nuo sivut oikeen toimivan ku nakkaa koko ajan vaa taustat..
ja tuolt ekaksi linkkaamastahan voi tilata ulkomaalaisetkin... katot vaa siel yläpalkista se "bussines and foreign customers" tms
siel näyttäs olevan selkeet ohjeet
ei tunnu nuo sivut oikeen toimivan ku nakkaa koko ajan vaa taustat..
ja tuolt ekaksi linkkaamastahan voi tilata ulkomaalaisetkin... katot vaa siel yläpalkista se "bussines and foreign customers" tms
siel näyttäs olevan selkeet ohjeet
Mulla saitti toimii Ok Firefoxilla. Liittyiskö jotenkin saitin selaintukeen tai selaimen Javascript tukeen, tms.HampsterC kirjoitti:Antenociti's workshop: ei tunnu nuo sivut oikeen toimivan ku nakkaa koko ajan vaa taustat..
Olen käynyt tuolla. Linkin takaa kerrotaan että sähköpostilla saa jättää tilauksen. Annetaan email-osoite mihin tuupata tilaus ja kerrotaan Visan toimivan ja annetaan toimitustavat, ym mitkä pyydetään ilmoittamaan tilaus sähköpostissa. Olen 2 kertaa lähettänyt kohteliaan mailin jossa ilmoitan tilattavat tavarat ja kyselen mahdollisuutta käyttää Paypal maksupalvelua, eivätkä vastaa mitenkään. Olen lähettänyt varmuudeksi vielä mailit eri muodossa ja eri osoitteista. Pari kuukautta olen odottanut vastausta, eli ei pitäisi olla kiinni siitä että on ruuhkaa tilausten käsittelyssä. Puhelimella en ajatellut soittaa (periaatteesat kun email-tilaamista mainostavat). Jos epätoivoiseksi menen, niin faksin voin lähettää. Ajattelin nyt ensin katsella saako joku muu sinne sähköpostilla yhteyden.HampsterC kirjoitti:ja tuolt ekaksi linkkaamastahan voi tilata ulkomaalaisetkin... katot vaa siel yläpalkista se "bussines and foreign customers" tms siel näyttäs olevan selkeet ohjeet
JÄLKIEDIT:
Hmm, pointtisi oli siitä hyvä että nyt vasta huomasin että etusivun "Ordering info" ja "Bussines and Foreign Customers" sivujen takana on eri sähköpostiosoitteet tilausten vastaanottamiseen. Nyt voin kokeilla lähettää myös toiseen osoitteeseen. Kassotaan miten käy...
-mv40k2
- Exalted One
Jos siis olet vain vailla pultin kantoja, niin äkkiäkös niitä saa vaikka viilaamalla spruen pätkän kuusikulmaiseksi, ja leikkelemällä siitä pieniä pätkiä?
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Tuo metodi käy kyllä hätävaraksi. Tavoite olisi löytää jotain mahdollisimman halpaa ja hyvännäköistä valmista pultin/mutterien korviketta. Niitä kun menee julmetusti isompiin rakennuksiin ja ajoneuvoihin. Veikkaan että viilaamalla vaikea/työläs saada suht tasaista kuusikulmiota aikaiseksi ja leikata samanpaksuista siivua, etenkin jos niitä pitää tehdä enemmän ja vielä jostain spruenpätkistä joissa ei ole paljoa pitkää suoraa tarjolla.
Mistäs muuten sais halvalla suoraa kuusikulmaista muovitankoa (mielellään eri paksuuksissa)?
-mv40k2
Mistäs muuten sais halvalla suoraa kuusikulmaista muovitankoa (mielellään eri paksuuksissa)?
-mv40k2
Haittaako jos ne olisivatkin niittejä? Tuommoista olen itse käyttänyt, löytyi Prismasta viidellä eurolla.
Oma-aloitteisuutta.
Itse tekisin muttereista nelikulmaisia (sellaisia mitä näkyi joskus akuankoissa), poraamalla pieniä reikiä pahviin tai plasticardiin ja leikkaamalla reiät irti neliönmuotoisina paloina. Onpahan ainakin suhteellisen vaivatonta.
Pultit/niitit kannattaa tehdä pyöreästä muovitangosta leikkaamalla. Sprueissa on yleensä sen verran kiinni niitä puolen sentin tankopaloja joista pystyy helposti leikkaamaan muutaman. Saattavat vain olla turhan isoja.
Pultit/niitit kannattaa tehdä pyöreästä muovitangosta leikkaamalla. Sprueissa on yleensä sen verran kiinni niitä puolen sentin tankopaloja joista pystyy helposti leikkaamaan muutaman. Saattavat vain olla turhan isoja.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Tuollaisellä rei'ittimellä tehdyillä niiteillä olen pärjännyt tähän asti, mutta kyllästynyt niihin. Liian latteita ajoneuvoihin/rakennelmiin ja liian isoja figuihin (marineiden olkalaatat, jne). Kaipaisin kulmikkuutta ja/tai vähän kolmiulotteisuutta sekä yksityiskohtaisempaa muotoa.Sticced kirjoitti:Haittaako jos ne olisivatkin niittejä? Tuommoista olen itse käyttänyt, löytyi Prismasta viidellä eurolla.
-mv40k2
Eräs tapa tehdä näitä pultteja on myös pyöritellä oikein ohut makkara green stuffista ja leikkailla siitä sitten ohkaisia levyjä. Tällä methodilla tehdyt pultit näytyttävät ainakin omissa ork ajoneuvoissani oikein hyviltä.
myös entisten örkkien (kai niitä uusissakin on) close combat aseissa oli jonkinlaisia muttereita, että ei kun leikkaamaan (käytin omassa shaperissa)
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
- Albert Einstein
Löysin ratkaisun ongelmaan. Nyt ei saa nauraa... kynsikoristeet!
Ratkaisu löytyi eBay:tä penkomalla eräänä iltana. On niistä mainosbannereista jotain hyötyäkin. Katsoin siellä kuvat, ja piti tilata koeajomielessä. Hong Kongista tulivat ja edullisia olivat.
Antakaa kun demonstroin. Tavoitteena siis löytää halpoja ja erikokoisia nuts/rivets/bolts biittejä joilla luoda helposti erilaisia panssarilevyjä ja scifi-fiilistä, lähinnä 40k Cities of Death maaston kasaamiseen ja örkkiajoneuvojen konvertointiin.
Purkissa siis kaikenmuotoisia kiiluvia biittejä kynsien koristeluun:

Ja lähempää:

No, pala plasticardia alle. Pikainen hionta että tarttuu paremmin. Liimasin testimielessä levylle kaikenmuotoisia biittejä:

Sitten maalia pintaan (GW Chainmail):

Ja lopuksi vähän dippiä tuomaan väriä ja varjoja:

Testipala syntyi suht vauhdikkaasti. Biittien muotoja näyttää olevan useimpien armeijoiden tarpeisiin. Hintakaan ei huimannut. Olisikohan ollut jotain 5-8 eur/purkki (postikuluineen), jossa noin 1200 biittiä tai sinnepäin. Halvimmillaan näkyy saavan 2-3 eur/purkki.
eBaysta noita löytyy hakusanoilla "nail rhinestone" loputtomasti:
http://tinyurl.com/5rotla
-mv40k2
Ratkaisu löytyi eBay:tä penkomalla eräänä iltana. On niistä mainosbannereista jotain hyötyäkin. Katsoin siellä kuvat, ja piti tilata koeajomielessä. Hong Kongista tulivat ja edullisia olivat.
Antakaa kun demonstroin. Tavoitteena siis löytää halpoja ja erikokoisia nuts/rivets/bolts biittejä joilla luoda helposti erilaisia panssarilevyjä ja scifi-fiilistä, lähinnä 40k Cities of Death maaston kasaamiseen ja örkkiajoneuvojen konvertointiin.
Purkissa siis kaikenmuotoisia kiiluvia biittejä kynsien koristeluun:

Ja lähempää:

No, pala plasticardia alle. Pikainen hionta että tarttuu paremmin. Liimasin testimielessä levylle kaikenmuotoisia biittejä:

Sitten maalia pintaan (GW Chainmail):

Ja lopuksi vähän dippiä tuomaan väriä ja varjoja:

Testipala syntyi suht vauhdikkaasti. Biittien muotoja näyttää olevan useimpien armeijoiden tarpeisiin. Hintakaan ei huimannut. Olisikohan ollut jotain 5-8 eur/purkki (postikuluineen), jossa noin 1200 biittiä tai sinnepäin. Halvimmillaan näkyy saavan 2-3 eur/purkki.
eBaysta noita löytyy hakusanoilla "nail rhinestone" loputtomasti:
http://tinyurl.com/5rotla
-mv40k2
How evil. Ei tohon oikein muuta voi lisätä. Joskus se paras ratkaisu löytyy takavasemmalta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Jes ja nyt voit mennä ala-asteen diskoon ja tehä jokasen tytön kateelliseks :D
No ei vaa, hyvin näyttää sopivan.
No ei vaa, hyvin näyttää sopivan.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta