"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dippaamisen aloittaminen. Eldarit vaiko Tau?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
helke

Dippaamisen aloittaminen. Eldarit vaiko Tau?

Viesti Kirjoittaja helke »

Juu tere vaan kaikille. En olekkaan aikoihin kirjoittanut tänne figuihin liittyvää soopaa, mutta nyt olisi kysyttävää.
Olen aloittamassa dippaamisen, joten mitä tarvitsen, jos aion dipata myös isompia vehkeitä esim. Skyray tahi Fire prism? Luin kyllä tuon Pamp-pun artikkelin, mutta siellä ei minun silmieni ja aivojeni mukaan käsitelty isompien örvelöitten dippaamista. Myös mielipiteet siitä kummista, tausta vai eldareista, saa hienohkoja heikohkollakin dippaus taidolla.

Pitääpä lisätä myöhemmin jotain, jos pitää tarkentaa jotain haluamaani asiaa.

Helke
Death to the false Emperor!
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Re: Dippaamisen aloittaminen. Eldarit vaiko Tau?

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

helke kirjoitti:Luin kyllä tuon Pamp-pun artikkelin, mutta siellä ei minun silmieni ja aivojeni mukaan käsitelty isompien örvelöitten dippaamista.
Voit "dipata" isommat figut kuten myös ajoneuvot pensselöimällä tuon dippilakan figun pintaan sopivasti ohennettuna. Itse dippaan kaikki figuni pensselillä, en tuolla purkkiin upottamisella. Siistimpää ja sama tulos. Pidä vain huoli että pensseli jolla dippat on sellainen josta ei karvat irtoile, tai jos irtoilee, niin pidä huoli että poistat irronneet haivenet.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
helke

Pyöveli kirjoitti:
helke kirjoitti:Luin kyllä tuon Pamp-pun artikkelin, mutta siellä ei minun silmieni ja aivojeni mukaan käsitelty isompien örvelöitten dippaamista.
Voit "dipata" isommat figut kuten myös ajoneuvot pensselöimällä tuon dippilakan figun pintaan sopivasti ohennettuna. Itse dippaan kaikki figuni pensselillä, en tuolla purkkiin upottamisella. Siistimpää ja sama tulos. Pidä vain huoli että pensseli jolla dippat on sellainen josta ei karvat irtoile, tai jos irtoilee, niin pidä huoli että poistat irronneet haivenet.
Olisikos sinulla "mainostettavaksi" jotain toimivaksi toteamaasi pensseliä?
Kiitokset jo näin etukäteen.
Konstaa

Viesti Kirjoittaja Konstaa »

En ite dippais kumpiakaan, riippuu minkä väriseksi maalattu.
Molemmat rodut ovat ns. siistejä ja puhtaita, ja omasta mielestäni dippaus tekee vähän likaisen vaikutelman.
Mutta tämähän oli vain minun mielipide, tee miten parhaaksi näät.
Protector of nerds.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Pensselillä ei ole väliä. Kunhan se on sellainen, josta et juuri välitä - joudut puhdistamaan sen tärpätillä, joten figupensselit voi unohtaa.

Jonkin halpa ja vähän isompi vesiväripensseli (kokoa 8 tai 12, ehkä suurempikin) voisi olla aika näppärä. Kunhan siitä ei hirveästi irtoaa karvaa. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
helke

Juu kiitoksia vastauksesta Day. Innostus tähän dippaukseen oikeastaan tulikin sen sinun haastattelun perusteena. ;)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mun tietoihin dippaamisesta ei sitten kannata luottaa - mä olen kokeillut sitä pari kertaa, siinä kaikki. Pam-pun ketju on varmaan informatiivisempi ja Dolmot näyttää saavan dippaamalla oikein hyvää jälkeä aikaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kannattaa aivan ensimmäiseksiä miettiä tarkkaan, oletko valitsemalla armeijaa tekniikan perusteella vai tekniikkaa armeijan perusteella.

Mainitsemistasi armeijoista kumpikaan ei ole oikein optimaalinen dipattavaksi. Molemmista kuitenkin löytyy figuja, joissa dippaamisesta voi olla hyötyä. Dippaamisessa yksi olennainen seikka lopputuloksen kannalta on nimittäin valita sopivat värit. Konstaan kommentti "likaisista" väreistä on aika osuva - ei-metalliväreistä ruskean ja vihreän sävyt toimivat parhaiten. Värien lisäksi pitää pohtia myös itse figua. Parhaimmillaan dippi toimii, kun pinnassa on tarpeeksi tekstuuria, oli se sitten lihaksia (örkit), vaatteiden poimuja (IG) tai vaikka turkista. Eldareiden look perustuu pitkäälti tasaisiin pintoihin tai muuten smootheihin skulpteihin, mutta dippaus voisi toimia esimerkiksi striking scorpioneihin, joissa on paljon tilpehööriä ja varjoilla pääsee kikkailemaan.

TAUn isompia figuja vaivaa vähän sama kuin eldareita, eli tasaista pintaa on liikaa. Dippaus voisi kuitenkin toimia Fire warrioreihin, Stealth suitteihin ja erityisesti Krootteihin. Väriensä puolesta TAU sopii mielestäni eldareita paremmin dipattavaksi, koska mielestäni TAU:t toimivat myös luonnonläheisissä väreissä toisin kuin eldarit.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Poistuja

Viesti Kirjoittaja Poistuja »

Itse dippaisin Tauta jos jompaa kumpaa dippaisin. Olen nähnyt hienon Tau armeijan jossa oli paljon kulunutta ruskeaa väriä ja battledamagea, joten reissussa rähjääntynyt Tau-armeija voisi olla se optimaalisempi vaihtoehto dipattavaksi. Siisteille, yliluonnollisilla haarniskoilla varustetuille Eldareille dippaus ei sopisi.
helke

Hmm... En ollut tuota figujen sopivuutta ajatellutkaan. Eli voisihan sitä oikeastaan IG:kin noihin vaihtoehtoihin lykätä, sillä sekin kiinnostaa armeijana. (Ei niinkään maalattavana, mutta dippaamaan kun lähdetään..)
Kiitoksia kaikille neuvoista. Toivottavasti kohta saan näytille dippailujani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”