Aloittaminen
Aloittaminen
Eli mulla on jo liskomiehiä; skinkkejä 24 ja skink priest ja armeijakirja, mutta ei sääntökirjaa. Mutta haluaisin aloittaa jollain muulla armeijalla ja hommata sääntökirjan. Armeijoita, joita olen ajatellut, ovat: Hordes of Chaos, Kääpiöt, Empire.
Armeijalta toivoisin, että siinä olisi hyvät/voimakkaat/taitavat sankarit, ja halpa euroilta, sekä "monimuotoisuus". Örkkejä ajattelin, mutta mulla on örkkiarmeija 40k:ssa, joten olisi melko turhauttavaa maalata lisää örkkejä :) . Oon lukenu sen armeijainfoa alottelijoille, mutta se ei kerro tarpeeksi näistä armeijoista.
Toki liskomiehet ovat hyviä, mutta en jaksa niitä jatkaa enää, haluaisn vähän erilaisen armeijan. Empire olisi kyllä ykkösenä mielessä, sitten kääpiöt. Mitä vahvuuksia näissä on ja mitä heikkouksia.
Mitä mieltä olisitte Battle for Skull passista?
Armeijalta toivoisin, että siinä olisi hyvät/voimakkaat/taitavat sankarit, ja halpa euroilta, sekä "monimuotoisuus". Örkkejä ajattelin, mutta mulla on örkkiarmeija 40k:ssa, joten olisi melko turhauttavaa maalata lisää örkkejä :) . Oon lukenu sen armeijainfoa alottelijoille, mutta se ei kerro tarpeeksi näistä armeijoista.
Toki liskomiehet ovat hyviä, mutta en jaksa niitä jatkaa enää, haluaisn vähän erilaisen armeijan. Empire olisi kyllä ykkösenä mielessä, sitten kääpiöt. Mitä vahvuuksia näissä on ja mitä heikkouksia.
Mitä mieltä olisitte Battle for Skull passista?
Re: Aloittaminen
No jos örkkejä tai kääpiöitä aloitat niin sitten BFSP on mainio ostos. Ja varmaan muutenkin kannattaa kun siinä tulee se sääntis ja noppia ja mitat ja kaikkea härpäkkeitä. Kääpiöt ovat varmaan noista halvimpia euroissa jos ostat pari BFSP:tä. Mutta siihen armeijaan saattaa kyllästyä koska se on aikalailla istumisarmeija. Jos haluat jtn monipuolista niin empire on sitten mainio armeija siihen.
Ja nuo hyvät/voimakkaat jne. sankarit löydät varmaan sieltä Chaoksen puolelta kun siellä on niitä demoneita ja chaos lordeja (en ole 100% koska en itse kerää chaosta :P)
Ja empiren vahvuuksiahan on ampuminen (paljon tykkejä,mortareita,hellblastereita) ja sitten suht.koht halvat perusjätkät detachmentteineen. Ja kääpiöidenkin vahvuuksia ovat ampuminen, mutta ovat hitaampia ja "yksinkertaisempi" :D Näin minun näkökulmastani.
Ja nuo hyvät/voimakkaat jne. sankarit löydät varmaan sieltä Chaoksen puolelta kun siellä on niitä demoneita ja chaos lordeja (en ole 100% koska en itse kerää chaosta :P)
Ja empiren vahvuuksiahan on ampuminen (paljon tykkejä,mortareita,hellblastereita) ja sitten suht.koht halvat perusjätkät detachmentteineen. Ja kääpiöidenkin vahvuuksia ovat ampuminen, mutta ovat hitaampia ja "yksinkertaisempi" :D Näin minun näkökulmastani.
.
- Half-breed
Kapun armeijaopas on luettu? Siitä saa kaiken tarvittavan tiedon jokaisesta armeijasta. Kuitenkin noista mainitsemistasi armeijoista monipuolisin on tietty Kaamos, mutta tuo uusi demonikirja sekoittaa pakkaa hieman, kun joukkojen sekoittaminen loppuu hetkeksi, lisäksi voimakkaimmat sankarit löytyvät Kaamokselta. Uuden Demonikirjan jälkeen noista monipuolisin olisi Empire, mutta sieltä löytyy enemmän keskivertoja joukkoja.
Sitten tuosta BfSP:stä. O&G.llä aloittelijalle se on todella hyvä diili, mutta on se hyvä diili myös kääppäpelaajalle. Muutoin mielipiteitä paketista löytyy ilmoituksena fabapuolelta jostain.
Sitten tuosta BfSP:stä. O&G.llä aloittelijalle se on todella hyvä diili, mutta on se hyvä diili myös kääppäpelaajalle. Muutoin mielipiteitä paketista löytyy ilmoituksena fabapuolelta jostain.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Half-breed kirjoitti:Kapun armeijaopas on luettu?
Veikkaan että armeijainfoa aloittelijalle on juurikin tuo. ;)Jipe kirjoitti:Oon lukenu sen armeijainfoa alottelijoille, mutta se ei kerro tarpeeksi näistä armeijoista.
EDIT: Meni quotet vinks vonks :s
Viimeksi muokannut klassikko, La 22.03.2008 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
-
Eorl Nuori
Melkein sanoisin, että aloita Empire tai HoC. Skull Pass armeijoita on nykyään viistoista tusinassa, kun lähes kaikki aloittaa sillä. Olisi kiva nähdä muitakin armeijoita. Aloita toki käpsät jos haluat, mutta suosittelen silti Emppuja tai Kaaosta.
Mä kans ajattelen tota Empiree, mutta nyt ku ostin uuden White Dwarffin, niin siinä on niitä uusii Vampire Countteja, jotka näyttivät aika siisteiltä. Mutta luenpas tuon oppaan ja mietin sitten.
EDIT: Ei ne VC:t ookkaa kovin hyviä. Nyt oon kahen vaiheilla; Empire vai HoC? Toisaalta vahvat sankarit ja kova jalkaväki olisi mainio. Kyllähän kääpiötki on tällasii vai? Ton oppaan mukaan kääpiöt on hitaita, mutta hyviä tappelemaan. Liian vaikeaa! No, mun pitää tehä lista armeijoiden hyvistä ja huonoista puolista, ja päättää paras.
EDIT: Ei ne VC:t ookkaa kovin hyviä. Nyt oon kahen vaiheilla; Empire vai HoC? Toisaalta vahvat sankarit ja kova jalkaväki olisi mainio. Kyllähän kääpiötki on tällasii vai? Ton oppaan mukaan kääpiöt on hitaita, mutta hyviä tappelemaan. Liian vaikeaa! No, mun pitää tehä lista armeijoiden hyvistä ja huonoista puolista, ja päättää paras.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Vaikka kääpiöillä olisikin vain M3 ei se tarkoita, että ne olisi hitaita. No joo, mateleehan ne, mutta niillä on kaikenlaisia keinoa nopeuttaa liikettään. 55p taikalippu esimerkiksi antaa "ilmaisen" liikkumisen ennen pelin alkua. Gyro lentää ja minerit tulevat pöydän reunoilta kentälle, jolloin vihollinen voi joutua piiritetyksi. Eikä tietenkään saa unohtaa anvilia, joka lisää 1-3 yksikön liikettä/vuoro. Eikä sillä paljoa väliä ole, jos et saa chargea. Kova pelti+kova T takaa, että charge tulee kestettyä.Jipe kirjoitti:Ton oppaan mukaan kääpiöt on hitaita, mutta hyviä tappelemaan. Liian vaikeaa!
En Empiren heroista tiedä, mutta jos kovia sellaisia haluat yhdistettynä hyviin lähistaistelioihin miettisin kääpiöiden ja HoCin väliltä. HoCin kohdalla vain kannattaa hetken aikaa odottaa, koska uusi kirja tosiaan voi joko pilata sen melkein kokonaan kun pedot ja demonit jäävät listoista pois, joten aikaa sinulla tosiaan on päättää. Mutta toki voit Empireäkin miettiä ihan hyvin. Detut auttavat yllättävän paljon lähistelyssä, mutta T3 on aina T3. Ei ne paljoa kuritusta kestä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Huhujen mukaan Demonien otto armeijoihin kielletään, mutta beastejä ja mortaleja voi sekoittaa, kunnes uusi Mortalkaamos-kirja tulee syksystä. Sitten uuden kirjan tultua kaikkien pitäisi olla jälleen sekoitettavissa.El Capitan kirjoitti:HoCin kohdalla vain kannattaa hetken aikaa odottaa, koska uusi kirja tosiaan voi joko pilata sen melkein kokonaan kun pedot ja demonit jäävät listoista pois, joten aikaa sinulla tosiaan on päättää.
Nämä on tosin huhuja vielä, joten elämää voi muuttua.
Örkit on Fabassa kyllä tosi monipuolinen armeila, Mikset muuten aloita Lizardmeneillä jos sinulla perus-jutut lizuille on?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Half-breed
Luetaan teksti ajatuksen kanssa:aatami kirjoitti:Örkit on Fabassa kyllä tosi monipuolinen armeila, Mikset muuten aloita Lizardmeneillä jos sinulla perus-jutut lizuille on?
Jipe kirjoitti:Toki liskomiehet ovat hyviä, mutta en jaksa niitä jatkaa enää, haluaisn vähän erilaisen armeijan.
Miten voi aloittaa jo aloitetun armeijan. Vähän kuin aloittaisi juoksemaan, pysähtyisi ja sitten aloittaisi alusta. Tällöinhän jatkaa juoksemista.
Niin, ja örkkejä mulla on jo 40K:ssa joten niitä en jaksa enää.
Kyl mä ehkä kääpiöillä alotan, on ne sen verta kovia äijjiä! Ei muuta ku Battle for skull passiin säästämään! Noni nyt tääki homma on ratkastu, kiitos teille! :D
Kyl mä ehkä kääpiöillä alotan, on ne sen verta kovia äijjiä! Ei muuta ku Battle for skull passiin säästämään! Noni nyt tääki homma on ratkastu, kiitos teille! :D
Ai niin! Onko Dwarf Thane (vai mikä se oli) hyvä tappeleen ja onko sillä hyviä voimia? Sehän ei vissiin kykene taikomaan vai mitä?
No klosisherohan se on ja ihan hyvähän tuo on klosiksessa. Ja kääpiöt eivät taio :)Jipe kirjoitti:Ai niin! Onko Dwarf Thane (vai mikä se oli) hyvä tappeleen ja onko sillä hyviä voimia? Sehän ei vissiin kykene taikomaan vai mitä?
.
Mä aattelin tehä niin, että ostan BFSP:ssin ja armybookin kääpiöille, ja alotan Wood Elffeillä. Wood Elffithän osaa ampua hyvin ja eikä ole mitään huonoja lähiksessä, eivätkä kyllä parhaitakaan. Mitä mieltä olisitte? Wood Elffithän osaa myös taikoa, vai mitä? Ja herotkin on hyviä?
Mitä teet käpsien AB:llä, jos aloitat WElffit? Vai aiotko hommata myös kääpiöitä, mutta virallisesti pelaat salohaltioita vai haluatko vain vastustajia halioillesi kääpistä vai ihan huviksesko ostat armybookin jos vaikka aloitatkin kääpiötkin vai aloitatko kääpiöt vain myöhemmin ja ostat Army Bookin valmiiksi vai...Jipe kirjoitti:Mä aattelin tehä niin, että ostan BFSP:ssin ja armybookin kääpiöille, ja alotan Wood Elffeillä. Wood Elffithän osaa ampua hyvin ja eikä ole mitään huonoja lähiksessä, eivätkä kyllä parhaitakaan. Mitä mieltä olisitte? Wood Elffithän osaa myös taikoa, vai mitä? Ja herotkin on hyviä?
Joo, osaa ne haltiat taikoa ja herot on hyviä, joskin T on heikkolaatuista kaikilla.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Siis meinasin alottaa dwarffit (niistä onkin jo armeija valmis) ja WElffit. Pelailen niillä molemmilla, tai lainaan kaverille toisia.
Miksi ihmeessä ostat armybookin jos aloitat welffeillä?? Outoa... Osta welffi armybookki mieluummin.Jipe kirjoitti:Mä aattelin tehä niin, että ostan BFSP:ssin ja armybookin kääpiöille, ja alotan Wood Elffeillä. Wood Elffithän osaa ampua hyvin ja eikä ole mitään huonoja lähiksessä, eivätkä kyllä parhaitakaan
Farseer Geratsu kirjoitti: Miksi ihmeessä ostat armybookin jos aloitat welffeillä?? Outoa... Osta welffi armybookki mieluummin.
:FJipe kirjoitti:Siis meinasin alottaa dwarffit (niistä onkin jo armeija valmis) ja WElffit. Pelailen niillä molemmilla, tai lainaan kaverille toisia.
.
Huoh... Nyt jotta ei tulisi enää väärinkäsityksiä kirjoitan tähän kokonaisuudessaan kaiken:
- Ostan BFSP:ssin jotta saisin sääntökirjan ja kääpiöarmeijan, jonka jälkeen ostan kääpiöille armybookin ja sitten alotan WElffeillä, ostan armybookin, sankarin ja sitten Glade Guardeja (vai mitä ne oli), ja ehkä niitä dryadeja.
Onkohan tää nyt selvä?
- Ostan BFSP:ssin jotta saisin sääntökirjan ja kääpiöarmeijan, jonka jälkeen ostan kääpiöille armybookin ja sitten alotan WElffeillä, ostan armybookin, sankarin ja sitten Glade Guardeja (vai mitä ne oli), ja ehkä niitä dryadeja.
Onkohan tää nyt selvä?