"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taulla aloittaminen?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Travi

Taulla aloittaminen?

Viesti Kirjoittaja Travi »

Juu, eli asia on nyt sillälailla, että himottaisi aloittaa 40k. Ja Tau Empire näyttää erittäin mukavalta, kun mechoista ja animesta/magasta pidän.
Mutta en tiedä onko Taut kovinkaan aloittajaystävällinen armeija?
Ja mitä pitäisi ostaa näin aluksi jos jotain 500-1k pts armeijaa Tauta haluaa.
Tiedän kyllä codexin ja 40k sääntökirjan olevan ensimmäisinä ostolistalla, ja niin ne ovatkin. Mutta mitä figuja?
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Taas yksi huonon animen sankari

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Battleforce ja pari crisis pukua. Tai sitten crisis pukuja ja fire warrior ryhmiä sekä broadside ryhmä.

Tau on kyllä suhteellisen aloittelija ystävällininen, vaikkakin tehokkaan mech-taun maalaaminen vaatii usean tankin (devilfish) maalaamista, mikä voi aloittelijalla olla puuduttavaa.
'Neljäviitonen

Re: Taulla aloittaminen?

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Fire warrioreita ja battle suitteja on lähes armeijassa, joten niillä olisi hyvä aloittaa.
Ja sitten vaikka hammerhead, kun sekään ei ole huono.
Siitä sitten jatkamaan sellaista armeijaa kuin itse haluaa.

(en itse pelaa Taulla, mutta olen lukenut kaverin codexin niin useasti läpi, että tiedän ainakin jotenkuten,
mitkä ovat hyviä valintoja)

Edit. En ollutkaan nopein. :(
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Travi

Kiitos nopeista vastauksista, entä onkos teillä hyviä armeijalista ehdotuksia, kun tuota GW:n sivujen "Getting started with Tau Empire"- armeija listaa katselin, niin ihan hyvältähän tuo minusta näytti, mutta en tiedä oikein kunnolla, kun ei vielä codexia ole niin en itse osaa oikein arvioida. Sanokaa te.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Travi kirjoitti:Kiitos nopeista vastauksista, entä onkos teillä hyviä armeijalista ehdotuksia, kun tuota GW:n sivujen "Getting started with Tau Empire"- armeija listaa katselin, niin ihan hyvältähän tuo minusta näytti, mutta en tiedä oikein kunnolla, kun ei vielä codexia ole niin en itse osaa oikein arvioida. Sanokaa te.
Ei kannata käyttää tuota GW:n listaa. Typeryyksiä on ihan muille jaettavaksi asti. Esim. Gun Droneja ei koskaan oteta kuin omina yksiköinään. Muulloin ne vain tappavat käyttäjänsä, tai ovat turhia lisäyksiä. Kannattaa itse tehdä sen codexin perusteella se lista ja iskeä se tänne, niin se saadaan järkeväksi.

Sitten figuja mitä kannattaa näin aluksi ostaa on tietysti se Battleforce, pari suittia ja Hammerhead. Tällä paketilla saat figuja, jotka toimivat kaikissa Taun listatyypeissä (Linja, Mech ja näiden sekoitus.), eikä sinulle silloin jää muuta kuin Krootit turhaksi yksiköksi, jotka sopivat vain tietynlaiseen listaan (Kaikki paitsi Mech.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Tuo lista on aika fluffillinen (eli tarinan mukainen), mutta jos haluaa vähän tehokkaampaa niin ottaa nuo kaikki dronet pois ja laittaa vaikka omaksi ryhmäkseen tai ei ota laisinkaan. Muuten ihan ok lista. Itse jos keräisin tauta (mitä en siis tee), niin lähtisin juuri tuon näköisestä listasta ja laittaisin kauhean määrän shield droneja kaikkialle sekä fastiin muutaman gun drone ryhmän.
Travi

Entäs tuo Tau Empire Megaforce, onkos se lainkaan järkevä ostos? Vai ihan kuraa?
Ajattelin vain, koska kyseinen pakkaushan sisältää suittia, Fire Warrioreita, Gun Droneja, Devilfishinkin, sekä Hammerheadin ja kolme Piranhaa (Näihin, Piranhoihin siis, ja suitteihin ihastuin tutustuessani Tauhun.).
Jatimatikki

Viesti Kirjoittaja Jatimatikki »

Vaikka en Tauta kerääkään, en välttämättä suosittelisi tuota Megaforcea. Siinä tulee oikeastaan jo kokonainen armeija valmiina eikä omille valinnoille jää niin paljon tilaa. Ja onhan se ihan mukavan hintainen.

Aloittaessa kannattaa lähteä vähän pienemmällä panostuksella liikkeelle, ettei mene turhaan rahaa hukkaan...
"The foolish man puts his trust in luck, wise man puts his trust in the Emperor."
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Jatimatikki kirjoitti:Vaikka en Tauta kerääkään, en välttämättä suosittelisi tuota Megaforcea. Siinä tulee oikeastaan jo kokonainen armeija valmiina eikä omille valinnoille jää niin paljon tilaa. Ja onhan se ihan mukavan hintainen.
Enemmän yksiköitä, enemmän valinnanvaraa?
Itse aloitin battleforcella ja pienellä sälällä siihen päälle, toimii ihan hyvin, pakollisiahan on tosiaan yksi komentaja crisis ja yksi fire warrior -ryhmä ja joku toinen troop-valinta, joko fire warrior -ryhmä tai kroot-ryhmä. Tämän jälkeen voi lisäillä herkkuja ympärille. Hammerheadid ja crisis ja stealth suitit ovat olleet kovassa suosiossa, samoin nuo devilfishit fire warrioreille. Näillä valinnoilla ei voi mennä hukkaan, jos tehokkaamman puoleista listaa haluaa.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Truupperi kirjoitti:
Jatimatikki kirjoitti:Vaikka en Tauta kerääkään, en välttämättä suosittelisi tuota Megaforcea. Siinä tulee oikeastaan jo kokonainen armeija valmiina eikä omille valinnoille jää niin paljon tilaa. Ja onhan se ihan mukavan hintainen.
Enemmän yksiköitä, enemmän valinnanvaraa?
Epäilen että Jati tarkoitti sitä, että jos henkilöllä ei ole niin paljoa rahaa/ei viitsi käyttää sitä kaikkien yksikköjen ostamiseen joita ei aio edes ottaa ikinä listaansa...

Itsellä on tapana suunnitella listaa etukäteen ja hankkia sen pohjalta sitten figuja se määrä mitä tarvitaan. Hyllyssä harvemmin nykyään löytyy sellaisia, joita en käyttäisi miltei joka pelissä.

Tietysti jos sattuu joku idiot... kaveri myymään jotain figuja sinulle erittäin halvalla niin sitten on asia erikseen (jos vaikka tarvitset sen 20 fire warrioria ja kaverisi tarjoituu myymään samaan hintaan 30 pohjamaalattua ja hyvin koottua...)
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”