Wood Elves - mistä figut?
Wood Elves - mistä figut?
Morjes!
Niin mistä Wood elffeille figuja kun en noista GW:n figuista pidä ollenkaan?
Niin mistä Wood elffeille figuja kun en noista GW:n figuista pidä ollenkaan?
"Surrender and serve me in life, or die and slave for me in death."
-Count Vlad von Carstein
-Count Vlad von Carstein
Re: Wood Elves - mistä figut?
Sittenhän meitä on kaksi.
Itse olen rakentanut 3k welf-armeijani kokonaan vanhoista GW:n metalliminiatyyreistä 90-luvulta, jotka toisin kuin nämä uudet 2d-ninjat, näyttivät oikeasti haltioilta ja olivat kauniita. Itse ainakin pidän enemmän GW:n vanhasta wood elf-tyylistä, jonka figut olivat jotakuinkin tällaisia, tällaisia ja tällaisia.
Jos nyt kuitenkin lähdetään oletuksesta, että haluat figuja, jotka eivät ole OOP, kannattaa lähteä vaihtoehtofirmojen katsastaminen liikkeelle esimerkiksi Reaperista, jonka figuja saa tilattua Sotataidon kautta suomestakin. Reaperin Warlords-sarjan haltiat, sekä Darke heavens-sarjan sankarit ovat eräitä kauneimpia haltioita, joita eteeni on kävellyt. Myös Black Treen valikoima kannattaa katsastaa. BT:n figut ovat tyyliltään samaa old-school kamaa, kuin 90-luvun GW:n welffit, joten niistä joko pitää, tai niitä vihaa. Tietysti myös Ral Parthan ja Gamezonen valikoima kannatta käydä läpi, vaikka figut ovatkin ehkä aavistuksen verran enemmän helf-tyylisiä.
Itse olen rakentanut 3k welf-armeijani kokonaan vanhoista GW:n metalliminiatyyreistä 90-luvulta, jotka toisin kuin nämä uudet 2d-ninjat, näyttivät oikeasti haltioilta ja olivat kauniita. Itse ainakin pidän enemmän GW:n vanhasta wood elf-tyylistä, jonka figut olivat jotakuinkin tällaisia, tällaisia ja tällaisia.
Jos nyt kuitenkin lähdetään oletuksesta, että haluat figuja, jotka eivät ole OOP, kannattaa lähteä vaihtoehtofirmojen katsastaminen liikkeelle esimerkiksi Reaperista, jonka figuja saa tilattua Sotataidon kautta suomestakin. Reaperin Warlords-sarjan haltiat, sekä Darke heavens-sarjan sankarit ovat eräitä kauneimpia haltioita, joita eteeni on kävellyt. Myös Black Treen valikoima kannattaa katsastaa. BT:n figut ovat tyyliltään samaa old-school kamaa, kuin 90-luvun GW:n welffit, joten niistä joko pitää, tai niitä vihaa. Tietysti myös Ral Parthan ja Gamezonen valikoima kannatta käydä läpi, vaikka figut ovatkin ehkä aavistuksen verran enemmän helf-tyylisiä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
- Half-breed
Myös Rackhamilta voi haltioita hankkia, kahtena eri variaationa. Kooltaan ovat hieman isompia kuin GW:n figut, mutta haltioidenhan kuuluu olla pitempiä kuin ihmiset. Valikoima on suht pieni, mutta kyllä sieltä löytyi mielestäni figuja tarpeeksi kuvaamaan eri yksiköitä.
Rackhamin figuja sai sitten ostettua Sotataidon kautta.
Rackhamin figuja sai sitten ostettua Sotataidon kautta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
hmm.. Näyttäiskiö armeija hölmöltä jos on kahta eri sarjaa (esim. rackhamia ja gamezonen)
Sillä molemmilla on hyviä figuja joista pidän.
Sillä molemmilla on hyviä figuja joista pidän.
"Surrender and serve me in life, or die and slave for me in death."
-Count Vlad von Carstein
-Count Vlad von Carstein
Rackhamin figuja ottaisin vähän varauksella, sillä ovat keskimäärin pari milliä gwn/samanmittaisia figuja korkeampia. Myöskin mittasuhteet ovat realistisemmat rackhamilla, joten hieman oudolta voi näyttää vierekkäin.
Oman welffiarmeijani olen koostanut kaikesta kaapista löytyneestä + käytettynä ostetusta, esimerkiksi puumies lotrin puuparta, tanssijat, polunkyttääjät, ampujat, haukat ja maagit 5-editionin welffeistä, eternal-guard delf-spearmaneista ja taitaa joukossa olla vielä yksi reaperinkin figu altterina.
Oman welffiarmeijani olen koostanut kaikesta kaapista löytyneestä + käytettynä ostetusta, esimerkiksi puumies lotrin puuparta, tanssijat, polunkyttääjät, ampujat, haukat ja maagit 5-editionin welffeistä, eternal-guard delf-spearmaneista ja taitaa joukossa olla vielä yksi reaperinkin figu altterina.
- Lord Mikke
TODELLAKIN tuo rackham varauksella: Metalli on heikompaa ja jotkut osat ovat niin ohuita että pahaa tekee. Lisäksi korjaaminen ei välttämättä ole aina niin soveliasta.
No, saattepahan muovia :D.
No, saattepahan muovia :D.
Peril of Warp
- The Captain
- Valvoja
Kivoja (joskin ikärajallisia) dryad-figuja löytyy Shadowforgen valikoimista (ks. Products --> Creatures). Näitä myy EU:n sisällä ainakin Tritex Games.
Foundryn valikoimista löytyy melkoinen kasa jännittävästi vaatetettuja, jousin aseistettuja nymfejä. Nämäkin saattavat kerätä vääränlaista huomiota murrosikäisten poikien keskuudessa. Foundrya saa tilattua Suomesta ainakin Sotataidon kautta, jos jostain syystä suoraan tilaaminen ei ole optio.
Foundryn valikoimista löytyy melkoinen kasa jännittävästi vaatetettuja, jousin aseistettuja nymfejä. Nämäkin saattavat kerätä vääränlaista huomiota murrosikäisten poikien keskuudessa. Foundrya saa tilattua Suomesta ainakin Sotataidon kautta, jos jostain syystä suoraan tilaaminen ei ole optio.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Air Defence
Mitenkäs GW:n lotri haltiat? Woodland Realmsistä löytyisi myös kotkia ja puumiehiä.
-
potatomoto
Itsellä on osittain sama ongelma, ei koko armeijan kanssa, vaan Wardancereiden kanssa. GW:n omat eivät nimittäin millään tavalla vastaa fluffin kuvauksia ketteristä sotureista, vaan näyttävät aivan liian staattisilta ja muutenkin rumilta. Mistä siis korvaavat figut?