Tyranideja vastaan 1000p taistelu
Tyranideja vastaan 1000p taistelu
Mikä olisi hyvä taktiika 1000p taistelu nopeaa tyranidiarmeijaa vastaan, kun itselläni on kasa iron warrioreja?
tässä kaverin armeija:
hive tyrant 193 pts
carnifex 148 pts
3x warrior 120 pts
8x genestealer 224 pts
8x hormagaunts 80 pts
8x impaler 120 pts
3x ripper swarms 30 pts
Broodlord ja retinue 6x genestealer 224 pts
yhteensä 992 pts
en ole vielä ehtinyt laskea armeijaani ja mun pitäisi hankkii uus codex, aiempi on nääs vanha...
tässä kaverin armeija:
hive tyrant 193 pts
carnifex 148 pts
3x warrior 120 pts
8x genestealer 224 pts
8x hormagaunts 80 pts
8x impaler 120 pts
3x ripper swarms 30 pts
Broodlord ja retinue 6x genestealer 224 pts
yhteensä 992 pts
en ole vielä ehtinyt laskea armeijaani ja mun pitäisi hankkii uus codex, aiempi on nääs vanha...
- The Warmaster
Re: Tyranideja vastaan 1000p taistelu
Uuden codexin Iron Warriorit eivät eroa muista Chaos Marineista mitenkään, paitsi jos haluaa pelata tyylillä. Harmi sinänsä :/.
Mutta sopivin taktiikka ois varmaan: Ammu niin perkeleesti, ja ota muutama vastapallo.
Mutta sopivin taktiikka ois varmaan: Ammu niin perkeleesti, ja ota muutama vastapallo.
ok, mä kuitenkin muistan mitä mulla on.
predator, vindicator, dreadnought, daemon prince, 5x havoceja, 2 troop squadii joissa kummassakin joku 5-6 tyyppii...
predator, vindicator, dreadnought, daemon prince, 5x havoceja, 2 troop squadii joissa kummassakin joku 5-6 tyyppii...
-
Sami Jumppanen
Preda autocanonillä ja HB:illä. Vindicatori ei välttämättä ole hyvä valinta, ellei sinulla satu tuuri lätyn kanssa. Dreadi jollakin aseella jolla saat paljon laukauksia ja mielellään kauas. havocit HB:llä tai Autocanonillä (HB parempi). Ja troopit isommaksi ja ota HB aseeksi.Loelloe kirjoitti:ok, mä kuitenkin muistan mitä mulla on.
Toisaalta voit harkita Predaa laser aseistuksella noita isoja monsuja vastaan, mutta se on uudessa codexissa tosi kallis.
Mikä muuten on Impaleri? Ei millään tule mieleen.
Kyseisen nidiarmeijan käyttäjä kertoo
Löysín säännöt kyseiselle otuksaelle netistä ja halusin koittaa. Otus ei löydy codekkista, mutta täältä löytyy
http://uk.games-workshop.com/tyranids/s ... -skewer/2/ Käytän weapon mutant broods sääntöjä.
Kirjoitin muuten listan yv:nä väärin sillä impalerit maksavat vain 96pts 12pts per otus.
samoin genujen pisteet on väärin klun väsyneenä kirjoitin.
Äh laitan tähän nyt sen korjatun listan
Hive tyrant 193pts
carnifex 148pts
3x warrior 120 pts
8x genestealer 128pts
8x hormagaunt 80 pts
8x impaler 96pts
3 ripper swarm 30 pts
Broodlord ja retinue 224 pts
yht 1019
Löysín säännöt kyseiselle otuksaelle netistä ja halusin koittaa. Otus ei löydy codekkista, mutta täältä löytyy
http://uk.games-workshop.com/tyranids/s ... -skewer/2/ Käytän weapon mutant broods sääntöjä.
Kirjoitin muuten listan yv:nä väärin sillä impalerit maksavat vain 96pts 12pts per otus.
samoin genujen pisteet on väärin klun väsyneenä kirjoitin.
Äh laitan tähän nyt sen korjatun listan
Hive tyrant 193pts
carnifex 148pts
3x warrior 120 pts
8x genestealer 128pts
8x hormagaunt 80 pts
8x impaler 96pts
3 ripper swarm 30 pts
Broodlord ja retinue 224 pts
yht 1019
Genestealerit ovat tyranidejaHuru-Ukko kirjoitti:Genestealerit eivät ole tyranidejaEivät ole koskaan olleet, eivätkä tule olemaan.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Riippuen kuinka paljon barbered strangleitä tuossa nidi listassa on niin itse ottaisin omalta kentänpuoliskolta jonkun talon, minkä sisään sijoittaisin kaikki ampuvat troop joukot sekä muut ampuvat joukot. Tankki talon vierelle ja demoni prinssi ja dreatnought johonkin siihen lähelle. Sitten ammutaan niin kauan kunnes vihollinen tulee liian lähelle. Tämän jälkeen dredillä ja prinssillä mennään lähikseen ja jatketaan ampumista.
ok. oon miettiny, et kantsisko hankkii pari obliteratorii... ne vois olla hyödyks, vaik ne on hitait
- Guardsniper
No miksei. Esim. monsujen tappoon voisivat olla ihan käytännöllisiä, mutta sitten toisaalta niitten pikku sittiäisten kanssa tullekin sitten ongelmia.Loelloe kirjoitti:ok. oon miettiny, et kantsisko hankkii pari obliteratorii... ne vois olla hyödyks, vaik ne on hitait
Oblien hitauskin on suhteellista (vertaa vaikka havokkiin lascannonilla).
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
mut kantsiiks ottaa vindicatorin tilalle? aion hankkii kummiski oblit ja basiliskin ja pari troop squadii 2000p nelinpeliin frendejen kaa
no täähän on iha hanurist! oon nii kauan aatellu ostaa basiliskin, ja se olis ollu mun valttikortti
- The Warmaster
Voithan kysyä kaveriltas lupaa pelata vanhalla chaos codexilla.
en usko et ne suostuu... =( ne nääs sano, et ne tuhoo ryhmällä heti alussa mun basiliskin... ku mä sanoin, et se tulee pistää kaiken paskaks... enkä aio hankkii sitä yhen ottelun ajaks
Tähän on nyt kuitenkin pakko sanoa ettei sen yhden basiliskin kannata odottaa pudottavan yhtä tankkia/squadia per vuoro. scatterilla osuu käytännössä 5+ täysin ja kun scatteraa 3 tuumaa riittää jo tekemään osuman melko tehottomaksi.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan itsensäkehuminen.
- Guardsniper
Jaa oblit vindicaattorin tilalle? Riippuu vähän.Loelloe kirjoitti:mut kantsiiks ottaa vindicatorin tilalle?
Vindicaattori +/-
+ Lätyllä tappaa hyvin massaa
+ Demolish cannonilla on korkea strena ja matala ap, joten sillä kaataa myös monsuja
- "Sniper fexi" (tai vastaava) voi pudottaa melko nopeasti
Obliterator +/-
+ Kestää
+ Halpa
- Ei kovinkaan tehokas massaa vastaan
Ite ottasin ehkä molemmat :D, mutta jos pitäis valita niin ottasin kyl sen vindicattorin (ja saattaisin laittaa daemonic possessionin siihen).
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
-
Sami Jumppanen
En tiedä heavy supporteista, mutta Raptorit on aina hyvä idea. (minun mielestä)Loelloe kirjoitti:mut kantsiiks ottaa vindicatorin tilalle? aion hankkii kummiski oblit ja basiliskin ja pari troop squadii 2000p nelinpeliin frendejen kaa
Mutta tuota tyranidi armeijaa vastaan suosittelen heavy Boltereita. Autocanonit (reaper ja tavallinen) toimii myös, mutta massa kauraa vastaan hieman overkill. Tavan bolterit ovat hyvä toinen linja, jos niitä on tarpeeksi (lue:paljon).
Flamerit voivat toimia jos pääset ajoissa kantamalle ilman että ötökät syövät sinut. Raptorit fleikoilla olisi hyvä idea.
en aio hankkii raptoreita... ootko kuullu sanonnan: "iron warriorsit istuu ja ampuu" ? muuten ihan hyvä idis =)
Otat vaan paljon heavy bolttereita, ja predatorin metsästämään tuon fexin, tai edes hätistelemään sen johonkin piiloon.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
okei... paljon hyviä neuvoja tullut tähän mennessä :)