Ja asiasta kun puhutaan, niin olisiko parempi ensin hankkia asiakas, ja antaa hänen päättää armeijansa koostumus, ja sitten maalata ja hinnoitella se hänelle juuri kuten yllä. Maksu etukäteen tietty!
Myykö maalattu armeija???
-
maddog
Myykö maalattu armeija???
Eli jos minä vaikka maalaisin 2000pisteen fb armeijan hyvällä maalauslaadulla (ei drybrushingia taikka hoppuilun aiheuttamia virheitä) ja pistäisin sen sitten myyntiin hinnalla jossa on figujen ja tarpeiden täydellinen hinta plus 100-200 ekee päälle maalauspalkkaa, niin ostaisiko sellaista kukaan?
Ja asiasta kun puhutaan, niin olisiko parempi ensin hankkia asiakas, ja antaa hänen päättää armeijansa koostumus, ja sitten maalata ja hinnoitella se hänelle juuri kuten yllä. Maksu etukäteen tietty!
Parempi vaihtoehto yleensä sopia asiakkaan kanssa etukäteen, mutta kyllähän oikeasti hyvin maalatut armeijat myyvät hyvin. Ite en ostais maalattua armeijaa, sillä ukkojen väsäyshän on yli puolet pelistä, mutta ne jotkut laiskat, jotka eivät vaivaudu maalaamaan, antavat varmasti ainakin tilaustyönä jonkun verran rahaa siitä, että heidän figunsa maalaat ja varmasti voit pyytää pientä ekstraa, jos figut todella ovat hyvin maalattu (ja sinun taidoillasi tiedämme hyvää syntyvän).
Joten joko etit asiakasta, tai maalaat oikeasti hienon armeijan ja myyntiin kuvien kanssa.
Joten joko etit asiakasta, tai maalaat oikeasti hienon armeijan ja myyntiin kuvien kanssa.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Haittapuolena on kylläkin se, että hyvin maalatun kokonaisen armeijan teko kestää aika pitkän tovin (ellei maalausta harrasteta 24:7), joten asiakkaan kärsivällisyys voikin loppua kesken kaiken.s2pid kirjoitti:Parempi vaihtoehto yleensä sopia asiakkaan kanssa etukäteen
Omnia mors aequat - Death equals all things
Tästä onkin hyvä ilmoittaa etukäteen. Sopiessa kannattaa sopia realistinen aikaraja, josta sitten myös pidetään kiinni. Yleensä ne, jotka tilaavat erikseen hienosti maalattuja figuja, tietävät, että sellaisten maalaaminen kestää. Jos tilaaja on joku vasta figuja aloittava, kannattaa asia selkeästi sanoa. Ja ei siinä 1000p 40k armeijassa vaikka nyt kuitenkaan niin kauan kestä, vaikka kauniisti maalaisikin. Toisaalta joku 2000p fb armeija on toinen juttu.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
- Henri Ketonen
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
En usko et kukaan ostais valmiiks maalattua armeejaa sitä näkemättä. Mikäli se silti olis hienosti maalattu niin miksei siitä 100e vois maksaakkin. Ite en silti missään nimessä ostas valmiiks maalattua armeejaa, kun maalauskin on osa nautintoa (ja mun kohdalla aika suuri).
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Re: Myykö maalattu armeija???
Tuota hintaa kannattaa harkita, sillä 200 euroa on aika pieni hinta ihan perusväreilläkin maalatun armeijan maalauksesta. Armeijan maalaaminen on tuskaa ja jos siitä ei saa kunnolla rahaa niin minä en ainakaan hommaan ryhdy. Lisäksi tuommoinen komissiotyö ei oikeasti ole niin kivaa kuin miltä kuullostaa, usko pois (nimim. kokemusta on). Ja jos vielä saan antaa vinkin, niin älä lupaudu tiukkoihin aikatauluihin.maddog kirjoitti:Eli jos minä vaikka maalaisin 2000pisteen fb armeijan hyvällä maalauslaadulla (ei drybrushingia taikka hoppuilun aiheuttamia virheitä) ja pistäisin sen sitten myyntiin hinnalla jossa on figujen ja tarpeiden täydellinen hinta plus 100-200 ekee päälle maalauspalkkaa, niin ostaisiko sellaista kukaan?
Yksittäisiä figuureita olisi kiva maalata rahasta, mutta yleensä tuntuu olevan kysyntää juuri tuolla koko armeijan maalaamisella.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Suomenmassa voipi olla aika hiljaista. Täällä ei vielä ole sellaista äijäskeneä, jossa hyvin tienaavat bisnesmiehet ostavat armeijoita seuraavaa Grand Tournamentia varten. Pelkästään pelaajien pieni määrä rajoittaa maksuhaluisten asiakkaiden määrää ja yleensäkin Suomessa koko pelaaminen on vielä opiskelijoiden ja muiden (varattomien) hörhöjen touhua. Vähitellen väki vanhenee ja pari pelaajaa alkaa olla jo rehellisessä työssä, mutta vähän on heikkoa siltikin.
En muista nähneeni kuin pari yksittäistapausta, joissa esimerkiksi huutonetissä olisi maksettu penniäkään yli fantsuhinnasta, vaikka maalaus olisi mitä tasoa. Ei yksittäisestä figusta, eikä varsinkaan armeijasta. Se ei yksinkertaisesti vielä kuulu Suomen figukulttuuriin. Ne muutamat Suomen kyvykkäät figumaalaajat pysyvät tiukasti eBaylla. Tästä maasta voit tuurilla ja koirien kanssa löytää yhden tai kaksi ihmistä, jotka kykenisivät maksamaan siedettävän työpalkkion. Bretonniasta tai rapakon takaa löytyy, mutta se vaatii jo panostusta. Tyylikäs galleria laadukkailla valokuvilla lienee melko ehdoton edellytys, ennen kuin kukaan lähtee tilaamaan Suomesta asti.
En tahdo lannistaa, mutta tunnen melko mittavan määrän suomalaisia pelaajia, eikä yksikään ole valmis maksamaan kuin korkeintaan 10-20% ylimääräistä, jos maalaus on äärimmäisen messevää tasoa. Valtaosalle jo se Fantsun hinta on vähän liikaa. Onnea toki yritykselle, mutta suosittelisin suuntaamaan muille markkinoille jos muodollista suurempi palkkio kiinnostaa.
En muista nähneeni kuin pari yksittäistapausta, joissa esimerkiksi huutonetissä olisi maksettu penniäkään yli fantsuhinnasta, vaikka maalaus olisi mitä tasoa. Ei yksittäisestä figusta, eikä varsinkaan armeijasta. Se ei yksinkertaisesti vielä kuulu Suomen figukulttuuriin. Ne muutamat Suomen kyvykkäät figumaalaajat pysyvät tiukasti eBaylla. Tästä maasta voit tuurilla ja koirien kanssa löytää yhden tai kaksi ihmistä, jotka kykenisivät maksamaan siedettävän työpalkkion. Bretonniasta tai rapakon takaa löytyy, mutta se vaatii jo panostusta. Tyylikäs galleria laadukkailla valokuvilla lienee melko ehdoton edellytys, ennen kuin kukaan lähtee tilaamaan Suomesta asti.
En tahdo lannistaa, mutta tunnen melko mittavan määrän suomalaisia pelaajia, eikä yksikään ole valmis maksamaan kuin korkeintaan 10-20% ylimääräistä, jos maalaus on äärimmäisen messevää tasoa. Valtaosalle jo se Fantsun hinta on vähän liikaa. Onnea toki yritykselle, mutta suosittelisin suuntaamaan muille markkinoille jos muodollista suurempi palkkio kiinnostaa.
- Cuchulainn
- Viesti:
Ei nyt liity ihan kokonaisen armeijan maalaamiseen, mutta ite oon joskus maalanut parille kavereille tilauksesta yksittäisiä figuja ja laittanut omia figuja myytiin, joista oikeastaan kaikki onkin mennyt kaupaks. Hintaa näille oon yleensä pyytänyt figun hinnan verran maalaustyöstä (eli 20 e kympin figusta esim.)...
Count the bodies like sheep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Heh kaikken naurettavinta on tyypit jotka haluaa ostaa sulta figun, mut maksaa alle sun maksamas hinnan koska olet jo maalannut sen
. Tai sit ne antaa sun maalata figunsa jos maksat niille jotain... Näin siis meillä päin...
Sincerely yours, Machiavelli.
Itse olen joskus tuota rahasta armeijamaalausta jonkin verran lähinnä yhden kaverin kanssa harrastanut. En tosin niin, että olisin ensin maalannut figut ja sitten koittanut myydä, vaan tilaaja on antanut ensin figut ja enemmän tai vähemmän ohjeita millaisia niistä haluaa.
Maalauttajia on löytynyt pari fantsun ilmoitustaulun kautta ja yksi kaverin kautta. Yksi maalauttajista on töissä käyvä aikuinen, jolla tuntuu ajasta juuri olevan pulaa. Toinen maalauttaa ~10v pojalleen figuja (lieneekö järkevää, samapa tuo) ja kolmas on muuten vain vähän rikkaan puoleinen ja tärisevä kätinen.
Vaikka työllistäjiä onkin ollut varsin vähän, on duunattavaa aina löytynyt jopa vuodesta toiseen, ja joskus vähän useammallekkin maalaajalle, koska työnantajat eivät ole olleet ihan 14v yhden squadin maalauttajia.
En minä ainakaan ole kovin hurjille tuntipalkoille figuja maalaamalla päässyt, (silti esim suurin osa rahoista joilla ostin tän tietokoneeni tulivat maalauksesta
) mutta oli se aikoinaan hauskaa ja vähän hullua toimintaa köyhille koululaisille. Pääsipä ainakin maalaamaan vähän erilaisia figuja kun ne omat ja sai pikkase rahaa sekä urheilua elämään, kun deadlinet tulivat kuvioihin mukaan. Aika monesti rahatkin tuli tosin syötyä ja juotua siinä maalaillessa
.
Maalauttajia on löytynyt pari fantsun ilmoitustaulun kautta ja yksi kaverin kautta. Yksi maalauttajista on töissä käyvä aikuinen, jolla tuntuu ajasta juuri olevan pulaa. Toinen maalauttaa ~10v pojalleen figuja (lieneekö järkevää, samapa tuo) ja kolmas on muuten vain vähän rikkaan puoleinen ja tärisevä kätinen.
Vaikka työllistäjiä onkin ollut varsin vähän, on duunattavaa aina löytynyt jopa vuodesta toiseen, ja joskus vähän useammallekkin maalaajalle, koska työnantajat eivät ole olleet ihan 14v yhden squadin maalauttajia.
En minä ainakaan ole kovin hurjille tuntipalkoille figuja maalaamalla päässyt, (silti esim suurin osa rahoista joilla ostin tän tietokoneeni tulivat maalauksesta
Itse olen onnistunut myymään muutamia maalattuja figuja ja jopa yhden kokonaisen armeijan hyvään hintaan.
En ole kovin hyvä myymään mitään, mutta on sitä tullut tehtyä työtä sen mukaan mitä ihmiset ovat multa tulleet pyytämään. Esimerkillisesti eräs moderaattoreistamme, jolle maalasin squadin ja laitoin hänet maksamaan "omatunnon mukaan"
Olin tyytyväinen. 
Tuo armeija joka tuli myytyä sattui niin, että se sattui olemaan hyllyllä ja kaveri soitti ja kysyi myisinkö sen. Olisin halunnut pitää sen, mutta pelasin sillä harvoi, joten ajattelin että näin ne näkevät hieman enemmän actionia. Taas korvaus oli hyvin tyydyttävä..
Enimmäkseen teen mittatilaustöinä listojen kansia, mutta tuo onkin another matter...
En ole kovin hyvä myymään mitään, mutta on sitä tullut tehtyä työtä sen mukaan mitä ihmiset ovat multa tulleet pyytämään. Esimerkillisesti eräs moderaattoreistamme, jolle maalasin squadin ja laitoin hänet maksamaan "omatunnon mukaan"
Tuo armeija joka tuli myytyä sattui niin, että se sattui olemaan hyllyllä ja kaveri soitti ja kysyi myisinkö sen. Olisin halunnut pitää sen, mutta pelasin sillä harvoi, joten ajattelin että näin ne näkevät hieman enemmän actionia. Taas korvaus oli hyvin tyydyttävä..
Enimmäkseen teen mittatilaustöinä listojen kansia, mutta tuo onkin another matter...
-
maddog
Okkei. Mitä hintaan tulee, niin ukkojen hintaan lisätty 200e on minusta aivan sopiva, sillä tässä ei kuitenkaan verottajalle kertoilla lisätienesteistä. pienestä 1000p armeijasta ei ehkä tätäkään kehtaisi ottaa. Isosta 2000p gobliini armeijasta voisi sitten repiä enemmän. Riippuu lopultakin figujen määrästä.
Jos unittien tai koko armeijan maalauttaminen kiinnostaa niin pistäpä privaattiviesti taikka kirjoittele osoitteeseen [email protected]
Mikä tässä on turvallista on se, että vaikka asiakas muuttaisi mielensä, niin hyvin maalatun armeijan saa lopultakin kaupaksi kunnon hintaan jotakin kautta. vähintää figujen ja tarpeiden hinnalla... Tietty parasta on se jos asiakas ostaa itse figut ennen kuin antaa ne maalattavaksi, jolloin hän on myös valmis maksamaan niiden maalauksen kustannukset sitten kun figut valmiit. Tämä ei tietty syrjäalueilla onnistu niin hyvin kuin täällä joensuussa jossa sentään oma fantsu!
Jos unittien tai koko armeijan maalauttaminen kiinnostaa niin pistäpä privaattiviesti taikka kirjoittele osoitteeseen [email protected]
Mikä tässä on turvallista on se, että vaikka asiakas muuttaisi mielensä, niin hyvin maalatun armeijan saa lopultakin kaupaksi kunnon hintaan jotakin kautta. vähintää figujen ja tarpeiden hinnalla... Tietty parasta on se jos asiakas ostaa itse figut ennen kuin antaa ne maalattavaksi, jolloin hän on myös valmis maksamaan niiden maalauksen kustannukset sitten kun figut valmiit. Tämä ei tietty syrjäalueilla onnistu niin hyvin kuin täällä joensuussa jossa sentään oma fantsu!
-
manmangler
- Viesti:
Itse olen ostanut muutaman figun maalattuna.
Tosin pari syytä.
-Orge oli halvempi maalattuna kun Blisussa
-Paria miniatyyriä ei saanut mistään silloin
Tosin hintaa tulli Ekstraa alle kymmen uroa (Tarkemmin 9,50).
eli Figu 6,50 + 9,50 maalauksesta = 16 Uuroa
Tampereen Fantsusta ostin.
Tosin pari syytä.
-Orge oli halvempi maalattuna kun Blisussa
-Paria miniatyyriä ei saanut mistään silloin
Tosin hintaa tulli Ekstraa alle kymmen uroa (Tarkemmin 9,50).
eli Figu 6,50 + 9,50 maalauksesta = 16 Uuroa
Tampereen Fantsusta ostin.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
C'mon taste my Rot