Juu meilläkin voi pelata jos joku tänne töntää nokkaansa.tp-master kirjoitti:Pelejä voi muuten pelata meilläkin, kun montaa tule samaan aikaan pelaamaan tilan puutteen vuoksi...
Liigapeliä Faban maailmassa.
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Liigapeliä Faban maailmassa.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Eiköhän se ole ihan kiinni pelaajista kiinni. Nmarkussa olevat voivat toisiaan vastaan ihan hyvin siellä pelata ja me Porilaiset sitten toistemme luona. Voihan sitä vitriinissäkin pelata juu, jos siltä tuntuu. Etenkin, jos on Nmarkkulainen vs Porilainen niin paras paikka molempien osalta olisi vaikka siellä. Tällöinhän molempien pitää matkustaa.Antrax kirjoitti:Missäs pelataan? vitriiniin mahtuu ehkä kaksi pikapeliä kämä maastoilla...
Tuskin siellä pelissä kuitenkaan kaikkien pidä olla kattomassa. Eiköhän ne pelurit kuitenkin pelaa ihan rehellisesti eikä anna massacrea sille, joka sitä kipeämmin tarvii.
Njaa, minulla ja Sampsalla on koeviikko juuri sopivasti kesken tuolloin, että meidän kohdalla voi olla hankaluuksia. Tosin, voimmehan me otella ekat pelit keskenämme ja te muut voitte keskenänne. Katellaan kun ehditään.Tän viikonloppun eka peli?
Mutta mutta. Jos joillain on niin kova hinku aloittaa jo tänä viikkona liiga niin voidaanhan vaikka tehä niin, että Timo vs Antti, Teemu vs Ilmari ja minä vs Sampsa.
Sopiiko kaikille vai haluaako joku hakata ekaksi jonkun muun? Niin ja tosiaan. Tuosta listasta olisi kiva kuulla ajatuksia. Nyt kun Timo vähän selitti paremmin, niin että minäkin ymmärsin, se kuullostaakin paljon järkevämmältä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Timo käykö sulle?
El Kapu: Tai miksei suoraan vain kaikille?
El Kapu: Tai miksei suoraan vain kaikille?
- Half-breed
Jos kunnon pelipaikan haluatte jossa pelata, niin käykää siellä kaupunginisien juttusilla. Paras tapa on, että kokoonnutte joku ilta johonkin keskustelemaan siitä mitä pelipaikasta halutaan ja ketä olisi valmis tulemaan mukaan pelaamaan. Tämän jälkeen menette kaupunginisien juttusille ja selvitätte kaikki arpomanne asiat ja sitten saatte toivottavasti jonkinlaisen ehdotuksen, jonka taas joukolla otatte puntaroitavaksi.
Jos te nimittäin jätätte tuon duunin El kapulle, niin voin todeta, ettette te tule saamaan pelipaikkaanne tämän vuosituhannen puolella.
Reservin alikersantti Timo. Aseento. Valmistautukaa El kapun potkimiseen kaupungintalolle. Aikaa sotilaallinen minuutti. Toimikaa.
Jos te nimittäin jätätte tuon duunin El kapulle, niin voin todeta, ettette te tule saamaan pelipaikkaanne tämän vuosituhannen puolella.
Reservin alikersantti Timo. Aseento. Valmistautukaa El kapun potkimiseen kaupungintalolle. Aikaa sotilaallinen minuutti. Toimikaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Minä myös, sanoi pikku sonni...
Joo eli minä oon mukana, tosin huomenna ei mulle käy ja maalatakin armeija pitäs. Mutta tuskin se nyt haittaa, minua ainakaan...
Käviskö muuten tälleen, että pelataan näin:
-pelit jotai 5 tai 4 vuoroisia
-pelin voittajan VP:10 ja alas=sarjapistteitä (jos draw niin kummankin pelaajan oma VP:10:2). Pidetään kirjaa
-pelataan kierroksia, joissa 1peli/pelaaja per kierros
-kun jokainen on pelannu random kertaa jokaista vastaan, lasketaan sarjapisteet
-jos meitä nyt sit on 6 niin 3 parasta menee suoraan jatkoon ja 4. ja 5. paras käy karsinnan, voittaja jatkaa
-sitte 2. ja 3. paras pelaa vastakkain ja paras ja karsinu pelaa vastakkain
-voittajista ja häviäjistä finaalit ja pr.ottelut
Tässä mun ehdotukseni, taistellaan yksityiskohdista myöhemmin.
Joo eli minä oon mukana, tosin huomenna ei mulle käy ja maalatakin armeija pitäs. Mutta tuskin se nyt haittaa, minua ainakaan...
Käviskö muuten tälleen, että pelataan näin:
-pelit jotai 5 tai 4 vuoroisia
-pelin voittajan VP:10 ja alas=sarjapistteitä (jos draw niin kummankin pelaajan oma VP:10:2). Pidetään kirjaa
-pelataan kierroksia, joissa 1peli/pelaaja per kierros
-kun jokainen on pelannu random kertaa jokaista vastaan, lasketaan sarjapisteet
-jos meitä nyt sit on 6 niin 3 parasta menee suoraan jatkoon ja 4. ja 5. paras käy karsinnan, voittaja jatkaa
-sitte 2. ja 3. paras pelaa vastakkain ja paras ja karsinu pelaa vastakkain
-voittajista ja häviäjistä finaalit ja pr.ottelut
Tässä mun ehdotukseni, taistellaan yksityiskohdista myöhemmin.
- Half-breed
Huono ehdotus minusta. Ensinnäkin 4 vuoroa on ihan liian vähän aikaa pelata ja tuo turneepistesysteemi on liian monimutkainen.Kuutsa kirjoitti:Käviskö muuten tälleen, että pelataan näin: blaablaa
Tässä yksinkertainen Turun liigoissa hyväksi havaittu systeemi:
Jokainen pelaa jokaista tyyppiä vastaan kerran ja lopuksi lasketaan yhteen X-1, tai 2 parhaimman kierroksen pisteet. Se jolla on eniten turnauspisteitä voittaa liigan.
Turnauspisteitä seuraavasti:
Massacre Win 20p, Solid Win 17p, Marginal Win 14p
Draw 11p
Marginal Loss 7p Solid Loss 4p, Massacre Loss 1p (Eli kannattaa pelata, vaikka täysillä turpaan tuleekin.)
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jee jee jee.
Eka kiekka meni siinä. Tiedä sitten muiden listoista, mutta omani oli bueno eikä koe muutoksia. Mitä nyt joiltain olen kysynyt niin ei paljoa ole ollut väliä kuka on vastassa. Kellään mitään vastaansanomista tälläsestä pelipareista seuraavaksi?
Timo vs Sampsa
Anton vs Teemu
Antti vs Ilmari
Eka kiekka meni siinä. Tiedä sitten muiden listoista, mutta omani oli bueno eikä koe muutoksia. Mitä nyt joiltain olen kysynyt niin ei paljoa ole ollut väliä kuka on vastassa. Kellään mitään vastaansanomista tälläsestä pelipareista seuraavaksi?
Timo vs Sampsa
Anton vs Teemu
Antti vs Ilmari
- Sinitähti
- Sinitähti
huoh... tää seitsemän pelaaja sekottaa soppaa aika mukavasti... ja koska eka kierros meni jo, niin hänen(Kuutsa) pitäisi käytännössä pelata sitten nyt, ja joku muu pitää viikon taukoa, koska muuten kaikki menee ihan päin.. eikä niitä vuoroja saada enään sopimaan.
Hän ilmoiti asuvansa Nmarkun suunnilla, et peli Teemua tai Anttia vastaan onnsituisi... vähän on ikävää mennä enää muuttelee asioita, mutta ilman sitä asiat ei enää natsaa loppuakohden... Anton.. Fabaliigan perustajan sinulla on oikeus.. joko pistetään Kuutsa sinun tai Ilmarin tilalle pelaamaan, tai todetaan, että seitsemän pelaaja sekoittaa asioita liikaa ja liiga on muutenkin jo alkanut... en minä tiedä.
Vastaappas nopstaa, jotta saan sen listan tehtyy.. se ei onnistu ihan tolla tavalla et joka viikko vaan päätetään uus.. silloin väkisinkin tulee vastaan, et joku pari pelaa aiemmin uudestaan kuin toiset.
Hän ilmoiti asuvansa Nmarkun suunnilla, et peli Teemua tai Anttia vastaan onnsituisi... vähän on ikävää mennä enää muuttelee asioita, mutta ilman sitä asiat ei enää natsaa loppuakohden... Anton.. Fabaliigan perustajan sinulla on oikeus.. joko pistetään Kuutsa sinun tai Ilmarin tilalle pelaamaan, tai todetaan, että seitsemän pelaaja sekoittaa asioita liikaa ja liiga on muutenkin jo alkanut... en minä tiedä.
Vastaappas nopstaa, jotta saan sen listan tehtyy.. se ei onnistu ihan tolla tavalla et joka viikko vaan päätetään uus.. silloin väkisinkin tulee vastaan, et joku pari pelaa aiemmin uudestaan kuin toiset.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Öö-ö, joo. Siis Ilmari on tuo Kuutsa. Nimihän löytyy ihan "Kukas se porilainen se sie oot" aiheesta. Että ei tässä mitään ongelmia ole, jos ei lueta sitä, että en ole keksinyt keinoa miten saataisiin niin, että joka kierros olisi yksi Nmarkku vs Pori peli..... joko pistetään Kuutsa sinun tai Ilmarin tilalle pelaamaan ....
Tässä loppupuolella on vähän pakko ottaa useampi vierailupeli, mutta eipä se kovin haittaava ole. Minun luonani voi pelata maton päällä ihan hyvin kuten teilläkin pöydälläsi. Vitriiniinkin pitäisi mahtua kaksi pelaajaa kun ne kaikki kolme pöytää yhdistetään, että ei se niiin huono asia ole.
Olen itse vähän jaellut jo joidenkin kännynumeroita joillekin, mutta olisi kiva, että muutkin sitä harrastaisivat. Vaikka täällä sotusta laittaisi johonkin (vaikka tähän perään) sen, että jokainen sen voi napata. Pahimmassa tapauksessa niitä sitten voi kysyä multa, jos ei muuten onnistu. Meitsillä on kaikkien paitsi Ilmarin, joka olisi kyllä kiva saada. Pistänpäs nyt sen Sampsan numeron Timolle niin pääsette sopimaan peleistänne.
Muuten, tässä tuli mieleen (varmaan siksi, että itsellä on tämä viikko täynnä), että onko väellä kova kiire tässä hommassa? Meinaan vaan, että kun viikossa luulisi olevan aikaa pelata, mutta jos se ei onnistu niin onko se paha asia, josta tulisi rankaista? Voishan sen tietenkin niin tehä, että sille kuka ei löydä kalenterista aikaa ottaa sitten luovutushäviön, jotta homma etenisi. Jos kummallakin on ongelmia niin sitten drawi tietenkin . Kahden viikon jälkeen ainakin minusta näin pitäisi menetellä. Ihan liian pitkä aika sellanen on odotella joidenkin pelejä.
- Sinitähti
- Sinitähti
no hyvä niin... loin yhden listan, missä kaikki pelaa kaikkia vastaan sen tasan kerran, eikä tule päällekkäisyyksiä.
kierros 1
Timo - Antti 20-1
Ilmari - Teemu 4-17
Antton - Sampsa 20-1
------------------------
kierros 2
Timo - Sampsa
Antton - Teemu
Antti - Ilmari
----------------------
kierros 3
Timo - ilmari
Antti - Anton
Teemu - Sampsa
---------------------
kierros 4
Timo - Anton
Antti - Teemu
Ilmari - Sampsa
--------------------
kierros 5
Timo - Teemu
Anton - Ilmari
Antti - Sampsa
-------------------
jos haluaa jatkaa niin kopioi tuon toiseen kertaan, mutta vedetäänkö me tämä kymmenkierroksiseksi? varsinkin kun nuo Nmarkku vs Pori pelit on vähän hankalia.
Tämän voi sitten kopioida, tai tuohon perään laittaa ne tulokset.. pysyy selvänä.
kierros 1
Timo - Antti 20-1
Ilmari - Teemu 4-17
Antton - Sampsa 20-1
------------------------
kierros 2
Timo - Sampsa
Antton - Teemu
Antti - Ilmari
----------------------
kierros 3
Timo - ilmari
Antti - Anton
Teemu - Sampsa
---------------------
kierros 4
Timo - Anton
Antti - Teemu
Ilmari - Sampsa
--------------------
kierros 5
Timo - Teemu
Anton - Ilmari
Antti - Sampsa
-------------------
jos haluaa jatkaa niin kopioi tuon toiseen kertaan, mutta vedetäänkö me tämä kymmenkierroksiseksi? varsinkin kun nuo Nmarkku vs Pori pelit on vähän hankalia.
Tämän voi sitten kopioida, tai tuohon perään laittaa ne tulokset.. pysyy selvänä.
Spoonyone
Spoonyone
- tp-master
- Paikkakunta: Porin markku... et kuitenkaan tuntisi, vaikka kertoisin...
Saman listan voisi kopioida tuonne info-aiheeseen, jotta tulokset näkyisivät vieläkin helpommin...
Flying is simple. You just throw yourself at the ground and miss.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Juu juu, kopioidaan kopiodaan. Kunhan vain eka saadaan niitä tuloksia niin heitän tyyliin "Timo 20 + 20 = 40".tp-master kirjoitti:Saman listan voisi kopioida tuonne info-aiheeseen, jotta tulokset näkyisivät vieläkin helpommin...
Olisi kyllä vielä kiintoisa kuulla muiden pelaajien mielipiteitä siitä, että jos ei löydy pelaajien kesken viikon aikana hyvää aikaa pelata niin odotellaanko heitä sitten viikko, jossa muut saavat levähtää, vai pistetäänkö tylysti peli tasapeliksi tai toisen osapuolen luovutusvoitoksi?
- Sinitähti
- Sinitähti
Voinen nousta tässä vaiheessa maalipurkkieni takaa luiseva etusormeni pystyssä ja antaa ehdotukseni, vaikken liigassa mukana olekaan:El Capitan kirjoitti: Olisi kyllä vielä kiintoisa kuulla muiden pelaajien mielipiteitä siitä, että jos ei löydy pelaajien kesken viikon aikana hyvää aikaa pelata niin odotellaanko heitä sitten viikko, jossa muut saavat levähtää, vai pistetäänkö tylysti peli tasapeliksi tai toisen osapuolen luovutusvoitoksi?
Jos joillakin pelaajilla menee viivyttelyn puolelle pelaamisensa kanssa, mutta pelaavat kuitenkin sen matsinsa lopulta, niin heitä voitaisiin nuhdella pienemmillä ottelupisteillä, esim. Massacresta saisikin vain 15 pistettä ja Solid Victorystä 12 jne...
Olisihan se melko karua jos tasapeliksi menisi, vaikka viivytys olisikin vain toisesta pelaajasta kiinni, kun taas toinen olisi voinut pelata vaikka yöllä kello 2:00. Myös tuota tasapelin julistamista voisi huonompi pelaaja helposti hyödyntää, sillä jos hän tietäisi armeijansa todennäköisesti saavan kuonoonsa Massacrella, niin hyödyllisintä silloin mukamas olisi väittää ettei ehtinyt ja viedä tasapelipisteet kotiin.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niin, että sellasta. Ei sitä tietenkään sellaista sikailua sallita, jos vain toisella peliajan löytäminen vähän on hankalemman puoleista.Javyrus kirjoitti:Olisihan se melko karua jos tasapeliksi menisi, vaikka viivytys olisikin vain toisesta pelaajasta kiinni, kun taas toinen olisi voinut pelata vaikka yöllä kello 2:00. Myös tuota tasapelin julistamista voisi huonompi pelaaja helposti hyödyntää, sillä jos hän tietäisi armeijansa todennäköisesti saavan kuonoonsa Massacrella, niin hyödyllisintä silloin mukamas olisi väittää ettei ehtinyt ja viedä tasapelipisteet kotiin.El Capitan kirjoitti: Olisi kyllä vielä kiintoisa kuulla muiden pelaajien mielipiteitä siitä, että jos ei löydy pelaajien kesken viikon aikana hyvää aikaa pelata niin odotellaanko heitä sitten viikko, jossa muut saavat levähtää, vai pistetäänkö tylysti peli tasapeliksi tai toisen osapuolen luovutusvoitoksi?
Mutta mutta, kiintoisa idis kyllä sinulta. Ei mikään hullumpi rangaistus ole. Tässäkin, jos siis aletaan käyttämään tota, niin vähennetään siltä/kummaltakin osapuolelta, jolla peliajan löytäminen ei onnistunut kyseiseltä viikolta. Mutta mutta, Timoltahan henkilökohtaisesti kyselin asiasta ja kun muut nähtävästi ovat hiljaa niin voidaanhan me sitten sallia se lisäviikko aikaa. Toinen kyllä on ihan mautonta, voisi sitä edetäkkin tässä hommassa. Minulta siis tippuu hieman pisteitä seuraavassa pelissä tai jottain. Ihan sama, pronssia minä tavoittelinkin. Ei minun armeijallani ole mitään mahiksia korkeammille sijoille.
- Sinitähti
- Sinitähti
No minä ja Ilmari pelaamme ens viikonlopupna (ei tänä.).
- tp-master
Sain houkuteltua pari pelaajaa lisää mukaan hommaan... Mukaan tuleminen voisi tapahtua niin, että he palaavat ensin keskenään ja joitakin toisen kierroksen vastustajia muutetaan niin, että hekin pääsevät mukaan liigaan.
Ainiinjoo Teemu käykö sulle että pelataan ens viikonloppuna? (tän olis voinu laittaa YV)tp-master kirjoitti:Sain houkuteltua pari pelaajaa lisää mukaan hommaan... Mukaan tuleminen voisi tapahtua niin, että he palaavat ensin keskenään ja joitakin toisen kierroksen vastustajia muutetaan niin, että hekin pääsevät mukaan liigaan.
mmh.. juuri kun olen vääntänyt tuon listan. Ei se ole niin helppoa mitä luulisi. No jaa.. ketkä he ovat ja milla armyilla (näin uteliaisuudesta)?
Minä ja Sampsa pelasimme jo, joten sitä ei voi muuttaa... toisaalta Antilla ainakin kestää, joten sitä ryhmää voinee muutella... antakaa enemmän infoa.. en juuri nyt jaksa pähkäillä mitään.
Minä ja Sampsa pelasimme jo, joten sitä ei voi muuttaa... toisaalta Antilla ainakin kestää, joten sitä ryhmää voinee muutella... antakaa enemmän infoa.. en juuri nyt jaksa pähkäillä mitään.
Spoonyone
Spoonyone
- tp-master
Pelaajat ovat Roope(era_mur) ja Teemu (karvinen295). Roope tulee mukaan joko örkeillä ja goblineilla tai ogreilla ja Teemu skaveneilla tai vampire countseilla.
Viimeksi muokannut tp-master, Su 20.04.2008 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kierros 1
Timo - Antti 20-1
Ilmari - Teemu 4-17
Antton - Sampsa 20-1
Roope - Karvinen
------------------------
kierros 2
Timo - Sampsa 20-1
Antton - Teemu
Ilmari - Roope
Antti - Karvinen
----------------------
kierros 3
Timo - Teemu
Antti - Roope
Ilmari - Sampsa
Antton - Karvinen
---------------------
kierros 4
Timo - Roope
Antti - Teemu
Anton - Ilmari
Sampsa - Karvinen
--------------------
kierros 5
Timo - Ilmari
Roope - Sampsa
Antton - Antti
Teemu - Karvinen
-------------------
kierros 6
Timo - Karvinen
Antti - Ilmari
Antton - Roope
Sampsa - Teemu
--------------------
kierros 7
Timo - Anton
Antti - Sampsa
Ilmari - Karvinen
Teemu - Roope
---------------------
Ok. liiga on nyt suljettu, en jaksa saati välttämättä edes osaisi tehdä enää isompaa listaa.. tässäkin oli säveltämistä, että sai kaikki pelaamaan kerran toisiaan vastaan ilman, että tuli päällekkäisyyksiä. Lista tuli sellaiseksi kuin se sattui menemään. Sitä ei voi muuttaa ilman, että se kusisi täysin jonkun muun kierroksen.
Tuossa ei siis pitäisi olla päällekkäisyyksiä, mutta ilmoittakaa jos huomaatte.
Timo - Antti 20-1
Ilmari - Teemu 4-17
Antton - Sampsa 20-1
Roope - Karvinen
------------------------
kierros 2
Timo - Sampsa 20-1
Antton - Teemu
Ilmari - Roope
Antti - Karvinen
----------------------
kierros 3
Timo - Teemu
Antti - Roope
Ilmari - Sampsa
Antton - Karvinen
---------------------
kierros 4
Timo - Roope
Antti - Teemu
Anton - Ilmari
Sampsa - Karvinen
--------------------
kierros 5
Timo - Ilmari
Roope - Sampsa
Antton - Antti
Teemu - Karvinen
-------------------
kierros 6
Timo - Karvinen
Antti - Ilmari
Antton - Roope
Sampsa - Teemu
--------------------
kierros 7
Timo - Anton
Antti - Sampsa
Ilmari - Karvinen
Teemu - Roope
---------------------
Ok. liiga on nyt suljettu, en jaksa saati välttämättä edes osaisi tehdä enää isompaa listaa.. tässäkin oli säveltämistä, että sai kaikki pelaamaan kerran toisiaan vastaan ilman, että tuli päällekkäisyyksiä. Lista tuli sellaiseksi kuin se sattui menemään. Sitä ei voi muuttaa ilman, että se kusisi täysin jonkun muun kierroksen.
Tuossa ei siis pitäisi olla päällekkäisyyksiä, mutta ilmoittakaa jos huomaatte.
Spoonyone
Spoonyone