Se boltterin kädensija on tarkoitus leikata pois, niin sen saa sopimaan niihin käsiin kunnolla. Miten kaikki onnistuu tekemään tuon virheen?
Sitten itse figuihin:
- Kuvat epätarkkoja.
- Sekava tausta tekee figun tarkastelusta vaikeaa.
- Salamaa ei kannata käyttää, sillä se tekee figuista kiiltäviä.
- Veri ei näytä hyvältä, ja roiske on ei-realistisesti toteutettu.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Nyt pakko kyllä laittaa jo viestiä: Mikä ihme siinä on kun ihmiset oikeesti laittaa tänne täysin ala-arvoisia kuvia? Kuinka joku voi odottaa että noista voi sanoa yhtikäs mitään. Jos vähän itse kattoisit noita kuvia ennen uppausta, huomaisit että kamera on tarkentanut taustaan eikä kohteeseen. Eikö jaksanut vai eikö kiinnostanut? Pakko vaan saada kuvat tänne näkyville.
Itse figusta en sano mitään ennen lauantain parempia kuvia.
Kannattaa tosiaan harjoitella kuvaamista, sillä pienillä jutuilla kuvistaan saa selkeitä nopeasti ja helposti. Taustana kannattaa käyttää valkoista paperia, jonka toisen päädyn laittaa pöydälle, siihen figu päälle tueksi, ja toinen paperiarkin pääty pystysuoraa tukea (vaikka seinää) vasten. Paperi siis kaartuu nätissä kaaressa kulman yli, eikä kuvaan jää muuta sälää kuin figu ja asteittain vaaleneva paperi.
Sittenpä avuksi lamppu, vaikka kirjoituspöydältä tms. Itse olen käyttänyt lamppuna hehkulamppua tai loisteputkea - luonnonvalo (-lamppu) olisi parempi, mutta kunhan ukkoon saa valoa niin pärjää ilman salamaa. Silloin kun jaksaa, niin kaksi lamppua on vielä parempi, jos käyttää yhtä, ukkoon voi jäädä ikäviä varjoja.
Ja sitten, kuvat pitää ottaa niin kaukaa, että kamera saa siihen tarkennettua (käyttää zoomia tai ei). Jos kamerassa on makrokuvaustoiminto (usein sellainen pieni kukka -logo), niin käytä asetuksena sitä, ja tue ilman salamaa kuvatessa kamera pöytää vasten niin käden vapina ei pilaa otosta.
Ja kun digikamera on käytössä, niin kuvia pitää ottaa paljon. Itsekin joutuu (melko paljon kuvanneena) ottamaan noin 5 kuvaa, että saa yhden kelpaavan. On mukavampi nähdä mitä siihen ukkoon on meinaan maalattu :)
Perusmarinet on ekoiksi ukoiksi oikein kivan näköisiä, mutta tuosta lordista tunnistaa juuri ukon siluetin, ei paljon muuta.
No nyt on paljon paremmat kuvat! Kamera tarkennettu figuihin, eikä taustaan :)
Kuvista: Suosittelen käyttämään valkoista paperia taustana, jolloin pienet yksityiskohdat figun reunoilla on helpompi erottaa. Kannattaa myös rajata tuo kaikki ylimääräinen figun ympäriltä kuvasta pois, mukavempi katsella kuvia.
Figuista: Varsin pelikentälle sopivia. Mitä suosittelisin seuraavaksi yrittämään, olisi Blacklining. Tuo helpolla varsin selkeän fiiliksen figuun. Tämän voisit suorittaa Black Inkillä, ja samaa tavaraa voisit käyttää metallien washaukseen(runsaasti vettä mukaan).
Kannattaa myös yhä vähän enemmän laimentaa maaleja, Lordin naama varsinkin oli paksu ja suttuinen.
Paljon paremmat kuvat, seuraavaks tausta yks väriseks.
Mitä nyt figuista voin sanoa niin inkkiä ja drybrushausta peliin ja baset, siinä onkin sitte pelipöytäkelpoinen figu.
Vielä tosiaan voisi valkoista taustaa käyttää (normaali tulostuspaperi kaartumaan esim seinää vasten tai muuta), mutta noista saa jo hyvin maalauksenkin selvää.
Itse pidän erityisesti lordista, marineissa on vielä parantamista, mutta ekoiksi ukoiksi oikein hyviä. Ehkä valkoisen voisi pitää hieman vähemmän kirkkaana, lordissa luut on maalattu kivalla värillä ja sitä voisi käyttää myös marineiden sarvissa. Niin, boltterin korjaisin, että kahva ei olisi tosiaan näkyvissä - vaikka ukko on maalattu, niin voisi sen silti kunnostaa niin ei silmille hyppää.
Nyt vaan treenaamaan lisää maalaamista ja uusia kuvia nettiin :)
Edellinen viestinihän oli hyväntahtoinen tahtoinen vitsi, toivottasti et vetänyt hernettä nenään.
Vanhana pieruna en osaa noita hymiöitä ainä käyttää. ;)
Jos nämä ovat ensimmäiset figusi, voin povata sinulle hyvää tulevaisuutta
tämän nysväyksen parissa.
Baseihin/alustoihin kannattaa panostaa kunnolla, reunoihin joku maanläheinen sävy ja päälle suht karkea hiekka ja jotain metallista ruosteista romua voisi toimia?
veikkaisin ihan samaa :D kyllä mie ymmärrän vähä hämärätki vitsit :P ei se siitä! kiitti taas kommenteista ja jonku ajan päästä tulee uusia kuvia ! pari maalattavaa viel vähä vaihees.. ja lisää ostoskärrryyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuon lordin kun on nähnyt livenä niin helpompi kommentoida,erittäin hieno kokonaisuus mutta tuo harmaa naama näyttää aika paksulta ja voisit lisätä korostuksia.Punainen ihan perus hyvää mutta pienet korostukset/washit ei olisi pahitteeksi.Mutta sitten noihin perus figuihin:Yksiä parhaita ensimmäisiä figuja mitä olen nähnyt,ehkä vain yritetty liikaa alkuun.Drybrushaus olisi se seuraava asia sitten mitä mitä lähtisin sinuna opettelemaan niin alkaa näyttää varsin hyvältä!