"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Arvioitasi viimeisestä enklannin Golden Demon kisasta...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
maddog

Arvioitasi viimeisestä enklannin Golden Demon kisasta...

Viesti Kirjoittaja maddog »

Eli puhe on siitä lehtisestä joka tuli uusimman WD:n mukana.

Omat mielipiteeni:

Kautta linjan kauniita figuja. Ainoa todellinen moka tuomareilta oli antaa kultaa tuolle surkealle tau gunshipille. okei, olihan se hyvin konvertoitu, mutta maalausjälki oli amatööritasoa. Ja maalauskilpa kun on kyseessä niin voi vaan ihmetellä. Kenties sen oli tehnyt joku kehari tai jotakin, ja kyseessä oli sympatiavote... Tai sitten Blairin poika ja kyseessä oli polittinen veto. Tiedä häntä, mutta vihaksi pisti moisen rojun näkeminen kaiken tuon herkun keskellä! :cry:
Ezrael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezrael »

Niin no,

suurin osa läpyskän figuista oli hyvin maalattuja, mutta minusta ne olivat enimmäkseen tylsiä.
Eniten taisin pitää siitä imperial roguesta tai noista puna-valko mariineista, joiden väriskeema miellytti mun silmää.

Vähiten pidin maddogin mainitsemasta tau tekeleestä ja siitä Matt Parkesin orkista. Molemmat äärimmäisen mielikuvituksettomia kyhäelmiä.

Blood bowl katsomo oli hauska.
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Hienojahan ne olivat useimmat. Se Tau-paatti oli tosiaan aika ruma, hätäisesti maalattu ja vieläpä huonosti koottu. Katsokaapa sitä kuvaa, niin huomaatte saumojen irvistävän kyljessä ja valusauman kameraa lähellä olevassa moottorissa. Ihan peruskamaa niiden putsaamisen luulisi olevan, etenkin Golden Demoneissa.
Duelissa olisin suonut ykkössijan Nielsenille, ja dioraamoissa Kevan Downeylle.
Suosikkini on ehdottomasti Openin voittanut Nurgle Daemon Prince.
maddog

On tosiaan yllättävää miten tylsän näköisiä voi olla hyvin maalatut figut. Johtuu siitä että punasista ja harmaata on taas ruvettu suosimaan. Tuleekohan GWlle uusi punainen kausi!
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Taidettiin käydä tää keskustelu jo silloin kun kisa oli ajankohtainen, mutta mikäs vika kertaamisessa on jos juttu luistaa :)
Itse petyin kanssa kilpailun tason suhteen. Taitaa sijaita ne parhaat maalarit tuolla rapakon takana. Tekis mieli kyllä päästä itsekkin sinne uk demoneihin osallistumaan, mutta ehkä hillitsen itseni vielä muutaman vuoden.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Ezrael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezrael »

En nyt tiedä onko noi uusmannerlaiset sen parempia maalaamaan, mutta vaikuttaa siltä, että niillä on paremmat ideat ja fiilikset niiden toteutukseen.

Sitä paitsi mä itte tykkään kattoa armeijoita ja/tai squadeja, enkä niinkään yksittäisiä figuja. Mun long-time favoritet on ollu ne imperial guard air cav ja grot armeija, jossa oli niitä bio-enhaced grotteja.. ;)

Suurin pettymys oli kyllä Joe Hill. Sillä on ollu aikaisemmin jottai ihan hienoja juttuja näytteillä, mutta sen chaos vs. chaos oli kyllä todella hideous. Siis hyvin maalattu, mutta väkinäinen. Jos homma ei tuu luonnostaan, miksi stressata itseään? :D
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Juu oli ihan komeita mutta se Tau shippi oli kyllä tosi masentava ja sitten siellä jossakin oli sellainen punainen inquisitor tai joku chaoksen khornetyyppi, ihmettelin vain että miten sellainen voi päästä sinne kun se oli ihan suttuinen!
niih.
maddog

Mikä niissä Jacob nielsenin figuissa minua hatuttaa on se, että vaikka ne on loistavia konversioita ja olleet sitä muissakin kisoissa, niin se mies ei osaa taikka uskalla tehdä kunnollista actionposea, sellaista jossa hiukset hulmuaa ja lihakset on liikkeessä. Ne paikallaan jököttävät äijät joita se väsää on tosi tylsiä, olipa ne maalattu miten hyvin tahansa...
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Luutnantti L. kirjoitti:Se Tau-paatti oli tosiaan aika ruma, hätäisesti maalattu ja vieläpä huonosti koottu. Katsokaapa sitä kuvaa, niin huomaatte saumojen irvistävän kyljessä ja valusauman kameraa lähellä olevassa moottorissa.
:oops:
Sen livenä nähneenö olen kyllä erimieltä.... toi kuva ei tee sille oikeutta, mutta silti ihan tollasta tuubaa ei tulis heittää ku miettii esim viime kesän ajoneuvo sarjaa Conissa :wink:

Oma suosikkini on hands down ne marinet by Joe Hill. Iso läjä uskomattoman hienosti maalattuja ja konvertoituja figuja.
Perbetin DP on kyllä myös hieno,ja Nielsen nyt vaan on tän hetken paras GW miniature artisti.
☠️
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

migsula kirjoitti:
Luutnantti L. kirjoitti: :oops:
Sen livenä nähneenö olen kyllä erimieltä.... toi kuva ei tee sille oikeutta, mutta silti ihan tollasta tuubaa ei tulis heittää ku miettii esim viime kesän ajoneuvo sarjaa Conissa :wink:
Eläs jätkä käy ... :D

Enivei, maalauksen puolesta mä uskon sun sanaas, mutta kuvassa näkyy selkeästi sekä valusaumoja (moottorin ilmanoton suojuksessa) että huonosti tai ei ollenkaan kitattuja saumoja (kylkilevyn ja rungon liitos).
Kumpikin on aika karkea virhe rakennuksen kannalta.
Vrt. Kevan Downeyn Wolverine, josta ei löydä moisia virheitä kirveelläkään.

Ja mitä mun omaan tautankkiin tulee, mä en yksinkertaisesti enää jaksanu kitata sitä ziljoonannen kerran uudelleen, joten sinne jäi aika paljon epätasaisuuksia. :p
maddog

Oli siellä sittenkin yksi nielsenin entry jossa oli liikettä (se kaksintaistelu). Siitä kyllä huomaa ettei anatomiaa ole liiemmin opeteltu! myös sen toisen patun hiuspehko on kammottava! Nielsen tekee viisaasti pysyessään paikallaan jököttävissä figuissa...
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Luutnantti L. kirjoitti:

Eläs jätkä käy ... :D

:p
:D :roll:
eiks ollu aika ovela
☠️
d.d

Viesti Kirjoittaja d.d »

Jees, vihdoin sain minäkin maaliskuun WD:n ja sen mukana tulleen Golden Demon-lehtisen hankittua. Hienoja ovat työt, ei voi muuta sanoa. Minuun vetoaa eniten open-sarjan hopeaa saanut tekele, jossa inkvisiittori-skaalan eldar pälyilee ympärilleen keisarillisissa raunioissa. Rauniot on mahtavasti toteutettu viimeistä yksityiskohtaa myöten, ja eldarikin on kivasti maalattu. Kiinnittäkääpä huomiota esim. raunion halkeamiin, betonista törröttäviin putkiin, raunion lattiaan ja betonin maalaukseen. Todella tarkkaa työtä!

P.S. Mitäköhän ainetta tuohon "betonin" pintaan on käytetty, jotta se on saatu näyttämään noinkin aidolta?
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Tää ei oo englannin Golden demon, mut onpa hirveitä suttauksia! http://www.games-workshop.com/news/us/e ... gory13.htm

Oma suosikkini noista läpyskässä olevista oli se eldar-piilossa ja rumin mielestäni oli se chaos vs. chaos duel, olin siihen niin pettynyt, oon vieläkii.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Orca-Cola.jep se oli hieno se.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mälis kirjoitti:Tää ei oo englannin Golden demon, mut onpa hirveitä suttauksia! http://www.games-workshop.com/news/us/e ... gory13.htm

Oma suosikkini noista läpyskässä olevista oli se eldar-piilossa ja rumin mielestäni oli se chaos vs. chaos duel, olin siihen niin pettynyt, oon vieläkii.
Se on youngbloods - kategoria mitä sä nyt mollaat.
zqmfgb
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Tiedän tiedän, noi on hirveitä jopa youngbloodseiks. Nekin on yleensä ihan über-maalattuja, varmaan alottaa maalaamisen 2-vuotiaana..
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mun mielest ois pitäny voittaa:
C1; Andersson C2; EI NÄYTETÄ KU YKS C3; Downey C4; Blair C5; Parkes C6;Blair C7;Buddle C8;Peterson C9;Longdown C10;Anderson C11;Langdown YB; Juskus Open; Joe Hill
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”