Osissa vai kokonaisena?
Osissa vai kokonaisena?
Eli kuinka maalaatte figunne:
1 Osissa jolloin kokoat lopuksi maalatut osat yhdeksi kokonaisuudeksi eli figuksi.
2 Kokoan ja vasta sitten maalaan.
Itse käytän tuota osissa maalaamista koska minä ainakin olen saannut sillein paremman lopputuloksen.
1 Osissa jolloin kokoat lopuksi maalatut osat yhdeksi kokonaisuudeksi eli figuksi.
2 Kokoan ja vasta sitten maalaan.
Itse käytän tuota osissa maalaamista koska minä ainakin olen saannut sillein paremman lopputuloksen.
Voidaanko sadan liskon chargatessa knightti rykmenttiin ja siitä syntyvästä tappelusta
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
-
Armageddon
-
Skavengeneral
Minä maalan osissa ja kokoan ne lopuksi (maalausta aloitellessa en tehnyt näin ja se onkin osasyy miksi maalaukset ovat rumia sen lisäksi etten osannut maalata kovin hyvin).
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Riippuu onko kyseessä tankki, cavalryä vai jalan oleva figu.
Jalan olevat kokoan aina kokonaan lukuun ottamatta päätä ja kilpeä.
Cavalrya maalatessani liimaan ratsastajan ja hevosen yhteen vasta, kun olen kummatkin maalannut.
Jalan olevat kokoan aina kokonaan lukuun ottamatta päätä ja kilpeä.
Cavalrya maalatessani liimaan ratsastajan ja hevosen yhteen vasta, kun olen kummatkin maalannut.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
osittain koon ja sitten maalaan ja sitten kokoon loppuun, esim sentinellin jalat kokosin ensin kokonaan ja sitten maalasin, samoin ohjaamo oli helppo sisä puolelta maalata ensin ja sitten pistää sivut kiinni ja sitten kun oli maalannut ohjaamon ulkopuolelta niin liimasi sen vain jalka osaan. jalkaväki figu on kyllä pakko maalata sitten vasta kun ensin sen on kasannut, mutta tankissakin on hyvä maalata telaketjut erikseen ja sitten kun tankin on maalannu niin liimaa telaketjut siihen...
..joo...
..joo...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
-
KyberAntti
- Viesti:
Örkkejä kun maalaan niin tökkään aina jalat ensin kiinni baseen ja sen jälkeen keskiruumiin kiinni jalkoihin, maalaan nämä ja sen jälkeen erikseen pään sekä kädet aseineen ja tökkään nekin kiinni.
Ajoneuvot tulee yleensä maalattua kokonaan kaikki osat erikseen, kuten myös isot figut (Ghazghkull yms.).
Ajoneuvot tulee yleensä maalattua kokonaan kaikki osat erikseen, kuten myös isot figut (Ghazghkull yms.).
Thereafter, the world came to know an age of darkness...
-
Skaven Lord
Maalaan figun koottuna niin pitkälti kuin se on järkevästi mahdollista. Esimerkiksi marineitten tai siskojen reput ja pyssyt jätän liimaamatta ennen maalausta, koska se on vaan yksinkertaisesti helpointa. Ongelman muodostaakin osat jotka vaativat pinnausta ja greenstuff skulptausta esimerkiksi konversion takia, mutta ovat maalauksen tiellä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
huonomman tuloksen saa usein kasaamalla ensin, mutta niin päin itse teen aina. AINA kokoan figun etukäteen (kaikki kilvet ja selkäreput ja bolterit kiinni) ja sitten maalaamaan. Saan enemmän maalattua figun kokonaisuutena ja vain sopii minulle. Osissa maalaamisesta tuli yleisesti katsottuna parempaa, mutta ei vaan sopinut mulle.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
- Teonanacatl
- ankara halla
- Valvoja
Kuten monet muutkin, tämä riippuu täysin tapauksesta.
Perus pikku-ukkoja maalaillessa yleensä kasaan vartalon ensin (ilman päätä, käsiä, reppua, mitä ikinä...) ja maalaan sitten kaiken osissa ennen lopullista kasaamista.
Jos oikein laiskottaa niin maalaan riviäijien perusvärin (BA punainen esim) jo kehikossa ja viimeistelen sitten kun on loppuun asti kasattu.
Tankit ym. muut kasaan mahdollisimman pitkälle ennen maalaus urakkaa.
Perus pikku-ukkoja maalaillessa yleensä kasaan vartalon ensin (ilman päätä, käsiä, reppua, mitä ikinä...) ja maalaan sitten kaiken osissa ennen lopullista kasaamista.
Jos oikein laiskottaa niin maalaan riviäijien perusvärin (BA punainen esim) jo kehikossa ja viimeistelen sitten kun on loppuun asti kasattu.
Tankit ym. muut kasaan mahdollisimman pitkälle ennen maalaus urakkaa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
-
factordunk
huomasin sellaisen jutun, että kun pohjamaalaa ja/tai maalaa figut kun ne ei vielä ole koottu, niiden kokoaminen on hankalampaa kun muoviliima ei suostu tarttumaan maaleihin, saati maalien läpi ukkoihin (siis ees pohjamaalin), jolloin kosketuspinnat pitäisi hioa ennen liimausta. Mielummin kasaan ensin ja sitten maalaan.
Edit: Liian hidas
- ankara halla
- Valvoja
Riippuu hyvinkin pitkälle käytetystä liimasta, mutta on silti hyvän vähän rapsuttaa niitä liimattavia pintoja.factordunk kirjoitti:huomasin sellaisen jutun, että kun pohjamaalaa ja/tai maalaa figut kun ne ei vielä ole koottu, niiden kokoaminen on hankalampaa kun muoviliima ei suostu tarttumaan maaleihin, saati maalien läpi ukkoihin (siis ees pohjamaalin), jolloin kosketuspinnat pitäisi hioa ennen liimausta. Mielummin kasaan ensin ja sitten maalaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"