"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejo Game inks vs. Citadel inks

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Nizo

Vallejo Game inks vs. Citadel inks

Viesti Kirjoittaja Nizo »

Eli aiheena olisi Vallejon ja Citadelin inkit.
Tarkoitukseni olisi piakkoin hankkia noita Vallejon Game Color sarjan maaleja, koska niitä olen kuullut kehuttavan niin paljon, mutta noista inkeistä en ole vielä aivan varma että ostaakko, kun en ole nähnyt niistä oikein juttua missään.
Jos sellaiset maalaajat jotka ovat todella tutustuneet molempiin niin Vallejon kuin Citadelinkin inkeihin, voisivat sanoa että kumpi on teidän mielestänne parempaa tavaraa, ja vielä ovatko nuo Vallejon inkit väreiltään Citadelia vastaavia kuten muut Game Colorit (netistä löysin sellaista tietoa että eivät olisi)?
Seuraavana kun minulla olisi maalauspöydälle menossa Mines of Moria aloitusboksin figut jotka olisi tarkoitus maalata White Dwarfeissa olleiden ohjeiden mukaisesti, ja niissä ohjeissa kun käytetään melko usein juuri noita inkejä.
mv40k2
Viesti:

Re: Vallejo Game inks vs. Citadel inks

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Nih, kertokaas joku. Minuakin on tämä aihe askarruttanut, kun olen hissukseen korvannut GW:n maaleja Vallejoilla.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Hitsi, mä toivoin, että joku muu vastaisi ja kertoisi - muakin näet kiinnostaa.

Voin kokeilla ja testata taas seuraavan kerran kun pidän maalausopetusta. Ensi maanantai taitaa olla pyhäpäivä, joten ehkä sitten kahden viikon päästä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
mv40k2
Viesti:

Hienoa, jäämme odottamaan tuloksia. Jos pystyt, kokeile verrata suoraan pullosta ja ohennettuna metallille, iholle, vaatteille ja röpelöisille pinnoille (turkikset, base). Siis yleisimmät käyttötarkoitukset. Etenkin kiinnostaa että kuinka vahvoja ja soljuvia nuo Vallejon ovat suoraan pullosta. Kuivumisaikojen mahdollinen ero vois olla myös mielenkiintoinen (joskus washien pitkä kuivuminen ärsyttää).

-mv40k2
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Noniin, kaivetaanpas kuolleista. Sori, unohdin tyystin koko jutun :(

Joka tapauksessa. Kokeilin paria eri citadelin ja vallejon inkkiä. Sanoisin, että citadelin inkit ovat huomattavasti vetisempiä kuin vallejon, vallejolla inkki on pikemminkin lähes glaze mediumin paksuista. GW:n inkkeihin verrattuna vallejon inkki on jonkin verran vaaleampaa ja ei jätä kiiltävää pintaa, toisin kuin GW:n inkit. Molemmilla on varmasti puolensa, mutta tämän verran itse huomasin. En tiedä oikein, osaisinko kuvailla eroja sen kummemmin.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Huhuthan kertovat, että Gw:n inkkien valmistus loppuu ja ne korvataan uusilla eli saa nähdä mihin sitä sitten loppujen lopuksi päätyy. Itse kyllä tykkään tehdä washini itse tavallisista maaleista niin saa ainakin juuri sen sävyn kuin haluaa.
mv40k2
Viesti:

@Day: Kiitti infosta.

Minä taas tykkään GW:n vetisistä washeista, voi olla että vaan tottumuksesta. Joskus kyllä on ollut paikkoja joissa kaipaisi paksumpaa, ei niin uria pitkin karkaavaa tavaraa, joten taidan kipaista kaupasta pari Vallejon versiota ja kokeilla. Ja GW:n washeissa tosiaan häiritsee hieman se kiiluvaksi jääminen, kun aina pitää peitellä mattalakalla. Mikä toisaalta ehkä vaan on hyvä kun maalailen pelkästään pelifiguja.

Onkos noita Vallejon sävyjä sitten enemmän GW:n nykyvalikoimaan nähden?
Tai hieman eri tavalla kysyttynä: onko niissä jotain mielenkiintoisia värejä mitä GW ei tarjoa?

-mv40k2
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mun mielestä Vallejolla on samat sävyt kuin GW:n nykylinjastossa, sekä tietysti smokey ink. Mutta en tiedä mitään noista uusista GW:n inkeistä, tilannehan tietysti muuttuu kun nähdään, millaisia nuo uudet citadelin versiot ovat.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Washeista puheen ollen, GW:hän on julkaisemassa inkkien rinnalle wash-sarjan kesäkuussa. Mainoskuvan perusteella sarjaan näyttäisi kuuluvan vaivaiset 8 purkkia, jotka vaikuttavat minusta melko saman sävyisiltä kuin nykyiset inkit. Itseäni kyllä harmittaisi, jos näiden nykyisten inkkien valmistus lopetettaisiin, sillä itse olen havainnut ne kiiltävyytensä vuoksi todella käytännöllisiksi roiskeiden ynnä muiden nestejälkien teossa, etenkin dry-inkatessa.

Ai joo, GW julkaisee myös washien ohella uuden How to Paint Citadel Miniatures -opuksen.
mv40k2
Viesti:

Hmm, harmi etä Vallejon inkit ovat tällä hetkellä yksi yhteen GW:n kanssa tuota Smokeyta lukuunottamatta.
Uusi painting -opus ja washit GW:ltä kiva juttu (kai?).

Minä taas kaipaisin kiiltämättömiä inkkejä/washeja. Jos tarvitsen kiiltoa (esim. veriroiskeita varten), lisään sekaan tipan gloss lakkaa tai water effectiä. Toisin päin ei toimi kunnolla, vaan matta on vedettävä päälle jälkeenpäin.

-mv40k2
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Jarva kirjoitti:Itseäni kyllä harmittaisi, jos näiden nykyisten inkkien valmistus lopetettaisiin, sillä itse olen havainnut ne kiiltävyytensä vuoksi todella käytännöllisiksi roiskeiden ynnä muiden nestejälkien teossa, etenkin dry-inkatessa.
GW inkkien valmistus on tietääkseni jo lopetettu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

jullevi kirjoitti:
Jarva kirjoitti:Itseäni kyllä harmittaisi, jos näiden nykyisten inkkien valmistus lopetettaisiin, sillä itse olen havainnut ne kiiltävyytensä vuoksi todella käytännöllisiksi roiskeiden ynnä muiden nestejälkien teossa, etenkin dry-inkatessa.
Ei kaikki. Esim. BI ja DG on lopetettu, mutta Chestnut, ja blakki ei.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

jullevi kirjoitti:
No höh. Toivottavasti uusien washien jälki ei sitten eroa paljoa inkkien tuottamasta jäljestä. Sellainen laimentamattomalla inkillä tehty teetahraefekti on nimittäin todella käytännöllinen verta tehdessä, washeista kun jää melko tasainen jälki ja toisinaan washit sabotoivat konstrastikkaampien figujen varjostuksia. Pitääkin näköjään hamstrata inkkejä varastoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”