Millä armeijalla kannattaisi...
Millä armeijalla kannattaisi...
Eli siis. Kaveri on saanut minut vihdoinkin suostuteltua aloittamaan warhammer 40kn ja koittaa aktiivisesti saada minua pelaamaan Imperial Guardeilla jotka kuulostavat melkoisen kiinnostavilta, Heikkoa Jalkaväkeä mutta vahvoja tankkeja, lukemani mukaan näillä siis kannattaa painottaa taktiseen pelaamiseen (josta minä niin pidän). Kuitenkin, Jos haluaa armeijan joka ei ole niinkuin Orkit joilla ei lukemani mukaan ole muuta taktiikkaa kuin eteenpäin rynniminen,vaan enemmänkin taktiseen pelaamiseen mikä rotu kannattaisi ottaa, kavereilla on jo tauta ja kaaos marineita. Normaalit marsut ei niinkään kiinnosta ja Necronitkin ovat hieman liian outoja mielestäni, eikä heillä ole ajoneucoja (miten ihmeessä pystyn elämään ilman panssarivaunua taistelukentällä, toisen maailmansodan strategia peleihin tottuneena... ) . Eli siis Mikä rotu painottaa eniten mm. taktiseen pelaamiseen. IGt kiinnostavat vielä siksikin että ne ovat melko nykyaikaisen näköisiä, ja kuten jo sanoin varsin heikkoja jalkaväeltään, eli olisiko IGt hyvä valinta aloittelijalle vai pitäisikö miettiä jotain muuta
Ryhmä 144 on viimeinkin saatettu päätökseen (huonosti
) http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=100
-
vompovompatti
Re: Millä armeijalla kannattaisi...
Jos haluat taktikoida niin ig on aika huono siihen hommaan. Tehokas iglista kun ei liiku kuin pakon edessä (stand and shoot).
Ig on silti ihan ok armeija, jopa ensimmäiseksi joukoksi, varsinkin jos tykkää ig:n meiningistä. Ig:stä tietenkin saa tehtyä juuri niin monta armeijaa kuin vain jaksaa tehdä, joten vaihtoehtoja löytyy. Kannattaa siis hankkia codexi ja katsoa sieltä erilaisia vaihtoehtoja armeijan teemalle (mekanisoitu, kevyt jalkaväki, tms.) Onnea vain harrastuksen alkuun!
Ig on silti ihan ok armeija, jopa ensimmäiseksi joukoksi, varsinkin jos tykkää ig:n meiningistä. Ig:stä tietenkin saa tehtyä juuri niin monta armeijaa kuin vain jaksaa tehdä, joten vaihtoehtoja löytyy. Kannattaa siis hankkia codexi ja katsoa sieltä erilaisia vaihtoehtoja armeijan teemalle (mekanisoitu, kevyt jalkaväki, tms.) Onnea vain harrastuksen alkuun!
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
No kokemuksesta voin sanoa, että IG:n taktisuus rajoittuu yleensä siihen joukkojen sijoittelemiseen. Sen jälkeen vaan rukoillaan Elvistä, että niistä nopista pyörii tarpeeksi kuutosia. Eivät örkit (niilläkin olen pelannut) mielestäni ole yhtään vähemmän taktisia.Rebs kirjoitti:Eli siis. Kaveri on saanut minut vihdoinkin suostuteltua aloittamaan warhammer 40kn ja koittaa aktiivisesti saada minua pelaamaan Imperial Guardeilla jotka kuulostavat melkoisen kiinnostavilta, Heikkoa Jalkaväkeä mutta vahvoja tankkeja, lukemani mukaan näillä siis kannattaa painottaa taktiseen pelaamiseen (josta minä niin pidän).
40K ei sinällään ole kovin taktinen peli, vaikka paksu sääntis ehkä antaa semmoisen kuvan. Monissa tapauksissa se noppatuuri kuitenkin ratkaisee. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei peli olisi hyvä (itse olen ainakin sen parissa viihtynyt). Varaudu kumminkin pettymykseen, mikäli siitä taktikoinnista kovasti pidät.
Örkit on yhtä paljon taktisia kuin muutkin armeijat (ainoastaan full gunline kaarti häviää tässä melkein/ihan kaikille)
Örkeilä on niin paljon valinnan varaa että siitä voi tehä vaikka kuinka taktisen listan. Ampumiseen, lähistelyyn tai jotain tästä väliltä.
Mutta kuten hartman totesi 40k ei ole se taktisin mahdollinen peli. Kyse on hyvistä listoista ja juustottamisesta ;)
Örkeilä on niin paljon valinnan varaa että siitä voi tehä vaikka kuinka taktisen listan. Ampumiseen, lähistelyyn tai jotain tästä väliltä.
Mutta kuten hartman totesi 40k ei ole se taktisin mahdollinen peli. Kyse on hyvistä listoista ja juustottamisesta ;)
"I fought the law and i won! I fought the law and i won! I am the law so i won!"
Oletkos lukenut tämän oppaan? Sieltä löytyy perustietoa eri armeijoista.
Oma-aloitteisuutta.
- Machine_Spirit
Mielestäni Eldarit ovat koko pelin taktisin armeija (Myös darkit). Mutta kaikki ovat taktisia jos niin tahtoo, mutta yleensä se vain turmelee tehon. :(
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...