"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Codexit vanhaksi?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Drakojan

Codexit vanhaksi?

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Jos ja kun uusi edikka kesällä ilmestyy, menevätkö kaikki codexit vanhoiksi ja täytyykö odottaa puoli vuotta että saisi sille omalle armeijalleen päivitetyn codexin? Tarkoitus olisi Taulla aloittaa, jos sillä on merkitystä.
Machine_Spirit

Re: Codexit vanhaksi?

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Drakojan kirjoitti:Jos ja kun uusi edikka kesällä ilmestyy, menevätkö kaikki codexit vanhoiksi ja täytyykö odottaa puoli vuotta että saisi sille omalle armeijalleen päivitetyn codexin? Tarkoitus olisi Taulla aloittaa, jos sillä on merkitystä.
Ei mene, kun ei tule mitään kauheita muutoksia sääntöihin. Joten osta ihan rauhassa.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

No joo. Kyllähän ne kodeksit taitaa jäädä vanhoiksi, mutta niitä kyllä pitäisi pystyä ihan hyvin käyttämään uudessa edikassa niin kauan kunnes uusi kodeksi ko. armeijalle julkaistaan. Taukeille tuskin on ihan vähään aikaan uutta dexiä tulossa.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Hengga

Viesti Kirjoittaja Hengga »

Ei ne minun mielestäni vanhene. Vain silloin kun itse codex uudistuu ja sehän tapahtuu taulla pitkän ajan päästä (käsittääkseni). Eli senkus aloitat vaikka heti huomenna ukkelien keräilyn ja ostat vaikka vasta silloin kun uusi edikka tulee sääntiksen. Näin minä tekisin.
Edit: No jaa vastasin guard sniperin kanssa samaan aikaan ja sitten luin hänen viestinsä. Mutta tuleeko sääntöihin niin isoja muutoksia ettei ne codexit käy????
No voi ristus tätä figujen määrää
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

No sehän vasta hauskaa olisi, että uuden edikan ilmestyessä millään armeijalla ei voisi pelata :). Eli kyllä niillä nelos- ja kolmosedikan codexeilla mennään niin pitkään kunnes ne uusitaan tuli uutta edikkaa välissä eli ei.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kannattaa pitää sitten silmät auki, jos GW julkaisee erratoja mahdollisiin codexien sääntöongelmiin edikan vaihtuessa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Ok, kiitos vastauksista. :)
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Nyt on kyllä pakko kysyä että koska teidän mielestä codexit vanhenee pysyvästi, jos niille ei tule seuraajaa. Esimerkiksi Lost and damned tai squatit. Kummallakaan ei ole tullut uutta codexia, mutta molemmat on nykyään tunnustettu "kuolleiksi" codexeiksi. Itse olen sillä linjalla että jos niissä on vanhoissa codexeissa on viittauksia sääntöhin, jota ei enää ole olemassa ja figujen (codexin) myynti on lopetettu niin on codex lopullisesti kuollut.
Machine_Spirit

Re:

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Z7-852 kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä että koska teidän mielestä codexit vanhenee pysyvästi, jos niille ei tule seuraajaa. Esimerkiksi Lost and damned tai squatit. Kummallakaan ei ole tullut uutta codexia, mutta molemmat on nykyään tunnustettu "kuolleiksi" codexeiksi. Itse olen sillä linjalla että jos niissä on vanhoissa codexeissa on viittauksia sääntöhin, jota ei enää ole olemassa ja figujen (codexin) myynti on lopetettu niin on codex lopullisesti kuollut.
Kun a) Säännöt menevät pahasti pelikelvottomaksi. Tai B) GW kertoo että näitä ei ole ollut olemassa, ja laittaa modelit ja codexsin takahuoneeseen.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Kolmosedikan codexeilla pystyy nelosta pelaamaan, mutta kakkosedikalla ei, koska kakkonen eroaa liikaa kolmosesta ja nelosesta. Jää nähtäväksi, kuinka hyvin kolmonen on yhteensopiva vitosen kanssa. Minulla on pari armeijaa, joista ei ole tehty ikinä nelos edikkaan versiota, mutta en kerkeä saada niitä valmiiksi ennen vitosen ilmestymistä. Ilmeisesti kuitenkaan vitosen pelimekaniikka ja sensellaiset eivät muutu liikaa, joten toivotaan, että saan niitä ikuisuusprojektejakin joskus kokeilla. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että vitonen on päivitettyä nelosta, kun taas ykkönen ja kakkonen olivat ennemminkin omia erillisiä pelejään. Kun siirryttiin kakkosesta kolmoseen, niin ei päivitetty edellistä, vaan lopetettiin vanha ja tehtiin uusi peli, joka ei ollut ollenkaan yhteensopiva edellisiin, niinkuin ei kakkonenkaan ollut ykkösen kanssa ollenkaan yhteensopiva missään asiassa. Suurinpiirtein noin tuon ajattelen.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”