MMM - maastonmaalausmaalit
MMM - maastonmaalausmaalit
Tästäkin on varmaan kirjoitettu jo sataviisikymmentämiljoonaa artikkelia, mutta tuli kiire kysyä, että millä maaleilla maalailette maastonne, ja mistä ne maalit ostatte?
Re: MMM - maastonmaalausmaalit
Joo ei tästä MINUN ielestäni ole kauhean montaa artikkelia tehty, mutta se millä minä niitä maaston kappaleita riippuu aivan siitä mikä maasto kyseessä. Eli yleensä suosin citadelin maaleja ja GWn maalitkin menevät. Rakennukset saavat harmaan pohja sprayn (mitä autotallista nyt löytyykään) ja siihen codex gray päälle. sitten se saa snake bite leatheria ja sitten paljon scorched brownia. Tämän jälkeen vähän mustaa ja kaikki hauskat yksityis kohdat maaleihin(KAIKKI maalaus kohdat drybrush paitsi tietenkin spray). Puut ja nämä yleensä ovat muiden tuomia ja niistä ei ole kokemusta.
Tämähän oli kaikki GWn maaleja eli nekin käy mutta citadelilla saa jotenkin parempia mielestäni
Tämähän oli kaikki GWn maaleja eli nekin käy mutta citadelilla saa jotenkin parempia mielestäni
No voi ristus tätä figujen määrää
- Machine_Spirit
Varsinkin kun citadel tekee GW:n maalit...Hengga kirjoitti: Eli yleensä suosin citadelin maaleja ja GWn maalitkin menevät.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Alle rautakaupan akryylia, päälle Gamecraftin ysikymppisiä. Yksityiskohtiin sitten tietysti normaaleja figumaaleja.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Olen leikkinyt idealla käyttää Lidlistä ostamaani akryylimaalisettiä maaston maalaamiseen. Alustavasti testattuna se näyttäisi toimivan vallan mainiosti ainakin perusvärien osalta ja hinnaltaan se olisi soveltuvampi tämäntyyppiseen työhön, jossa maalia kuluu runsaasti. Periaatteesta ei huvittaisi maalipurkkia uhrata jotain projektia varten.
Juuri niin Tiqurius, siksi lainaan topickiasi! Mutta asiaan: olen rakentanut tuommoisen (ei vielä maaleissa) http://www.terragenesis.co.uk/infopages/page419.html ja nyt tuli semmoinen pulma, että ajattelin pohja maalata joko ruskealla tai harmaalla spreyllä jotta se näyttäisi kiveltä/ kalliolta/ jne. niin miten minun pitäisi laittaa siihen maalia päälle kun en usko, että se on jo sitten valmis? Pitäisikö joillakin purkki maaleilla kaikki terävät reunat maalata astetta ohuemmalla kuin spray värillä?Tiqurius kirjoitti:Tästäkin on varmaan kirjoitettu jo sataviisikymmentämiljoonaa artikkelia
EDIT. Olisiko mahdollista jos spray pullosta poistaisi ponnekaasun ja alkaisi käyttämään sitä 350ml maalaamiseen pensselillä? Riittäisi pitkään!
EDIT x2. Jos maalaa maata jossa on hiekkaa ja aikoo tehdä siitä ruohikkomaisen, niin kannattaako ostaa 2 spray purkkia: vaalean virheä ja tumman vihreä ja toisella pohja ja vaaleammalla vähän sinne sun tänne?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Itse käytän harmony sisustusmaaleja joita saa ostettua rautakaupasta monina eri sävyinä noin 10e litrahintaan.
Ovat vesiliukoisia ja jättävät täysin matan pinnan.
Tuossa on harmaat kohdat maalattu niillä.
Sitten yksityiskohdat maalaan ihan citadelilla ja vallejolla.
Tuubi akryylit eivät oikein kestä sitä kulutusta mitä maastot yleensä kokevat ja pullovärit jotka ovat kaikille tutut peruskoulusta, kuivuvat todella hitaasti pinnoilla jotka eivät ime maalia itseensä ja nämäkään eivät kestä kulutusta.
Ovat vesiliukoisia ja jättävät täysin matan pinnan.
Tuossa on harmaat kohdat maalattu niillä.
Sitten yksityiskohdat maalaan ihan citadelilla ja vallejolla.
Tuubi akryylit eivät oikein kestä sitä kulutusta mitä maastot yleensä kokevat ja pullovärit jotka ovat kaikille tutut peruskoulusta, kuivuvat todella hitaasti pinnoilla jotka eivät ime maalia itseensä ja nämäkään eivät kestä kulutusta.
Viimeksi muokannut Akseli, To 24.04.2008 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hands_of_blue
Täytyy myös suositella noita ihan perus sisustusmaaleja. Peittävät hyvin, kestävät hyvin ja ovat todella edullisia. Spraymaaleilla ei kannata oikeasti maalata oikein mitään maastoa, eivät kuitenkaan peitä kaikkia paikkoja ja ovat suhteessa kalliita.
Montako litraa tuota purkki maalia menee noin 48¨x72¨ kohta?
EDIT. Miten tuollaisen epäkarkean pinnan saa kuten terragenesisin monissa pinnoissa on? Itse siis saan sellaista TODELLA karheaa ja rumaa pintaa ihan tuosta vaan, mutta miten saan sellaista pientä karheaa pintaa aikaan?
EDIT. Miten tuollaisen epäkarkean pinnan saa kuten terragenesisin monissa pinnoissa on? Itse siis saan sellaista TODELLA karheaa ja rumaa pintaa ihan tuosta vaan, mutta miten saan sellaista pientä karheaa pintaa aikaan?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
En ole noin isoa alaa maalannut mutta voisin arvioda että maksimissaan puoli litraa.
Riippuen tietysti pinnan materiaalista, ohennatko maalia tai laitatko useamman kerroksen.
Riippuen tietysti pinnan materiaalista, ohennatko maalia tai laitatko useamman kerroksen.
Olen juuri saanut pelipöydän hommattua ja kun hiekka on kasassa niin tarvin hiukan apua: olen aikomassa tehdä necroni tyylisen pelipöydän, mutta en tiedä ihan tarkkaan miten se kannattaa maalata, mutta oma ideani olisi ensin kokonaan mustalla, highlightillä lähes kaikkialle vaalean harmaata ja muutamiin kohtiin pieni pläntti highlightillä scorpion greeniä, joten jos tiedätte parempia ideoita miten maalata necroni maastoa niin kertoisitteko? Myös jos olisi linkkejä johonkin sivustoon niin siitä plussaa!
- Machine_Spirit
GW:n sivuilla on hyviä (joskin vain kaksi) Necron maaston tekemis opasta.Antti_94 kirjoitti:Olen juuri saanut pelipöydän hommattua ja kun hiekka on kasassa niin tarvin hiukan apua: olen aikomassa tehdä necroni tyylisen pelipöydän, mutta en tiedä ihan tarkkaan miten se kannattaa maalata, mutta oma ideani olisi ensin kokonaan mustalla, highlightillä lähes kaikkialle vaalean harmaata ja muutamiin kohtiin pieni pläntti highlightillä scorpion greeniä, joten jos tiedätte parempia ideoita miten maalata necroni maastoa niin kertoisitteko? Myös jos olisi linkkejä johonkin sivustoon niin siitä plussaa!
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Siis tarvitsen apua pelipöydän maalaamiseen, en maaston tekemiseen. Mutta yritys hyvä 10.Hands_on_blood kirjoitti:GW:n sivuilla on hyviä (joskin vain kaksi) Necron maaston tekemis opasta.Antti_94 kirjoitti:Olen juuri saanut pelipöydän hommattua ja kun hiekka on kasassa niin tarvin hiukan apua: olen aikomassa tehdä necroni tyylisen pelipöydän, mutta en tiedä ihan tarkkaan miten se kannattaa maalata, mutta oma ideani olisi ensin kokonaan mustalla, highlightillä lähes kaikkialle vaalean harmaata ja muutamiin kohtiin pieni pläntti highlightillä scorpion greeniä, joten jos tiedätte parempia ideoita miten maalata necroni maastoa niin kertoisitteko? Myös jos olisi linkkejä johonkin sivustoon niin siitä plussaa!
Tarvin yhä ohjeita... Mutta ettei tämä ole uppimis viesti niin kysyn vielä semmoisen, että miten metalli maalit eroaa normaalista maalista? Ja voisiko metalli maalilla maalata styrofoamia kun ei normaalia maalia saa mustana, kun taas metalli maalia saa?