Ihon maalaaminen
- RaivokasMagma
Ihon maalaaminen
Maalaat figuuria. Sinulla ei ole huolen häivää kunnes tulee suuri ongelma: iho.
Itse olen tosi surkea maalaamaan ihoa ja tarvitsisin suuresti apua tässä hommassa. Maalaan yleisimmin Empiren skyyppiä ja olisi se kiva myös tietää miten sais hienon kaaos marsu ihonki.
Itse olen tosi surkea maalaamaan ihoa ja tarvitsisin suuresti apua tässä hommassa. Maalaan yleisimmin Empiren skyyppiä ja olisi se kiva myös tietää miten sais hienon kaaos marsu ihonki.
"Every modern band is just copying Judas Priest"
Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
-
Eorl Nuori
Re: Ihon maalaaminen
Itse sudin Empireläisten ihon siten, että pohjalle tulee Dark Flesh, jonka kuivuttua maalaan ihoalueet Dwarf Fleshillä siten, että vain syvänteisiin (esim. nenän sivuille, sormien välit yms.) jää ruskeaa. Sitten korkeimmat paikat (esim. poskipäät, otsa, nenä) Elf Fleshilla. Tadaa! Helppoa ja nopea(hkoa)a (ja hienon näköistä, ainakin minusta).
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Toinen nopea keino on reilusti ohennetun chestnut inkin/flesh washin/muun vastaavan washin maalaaminen normaalin ihonvärin päälle, jonka jälkeen vain maalaat korkeimpiin kohtiin uudelleen ihonväriä. Tässä tosin ongelmana pieni kiilto varjokohdissa, mutta ei se rivimiehissä haittaa ainakaan minua.
Inkit jättää tosiaan kiiltävän pinnan ja lisäksi niitä on vaikea käyttää siististi. Tai sitten En Vain Osaa, koska en ole koskaan saanut inkkejä toimimaan haluamallani tavalla. Ihon varjostukseen käytänkin nykyään itse tehtyä washia. Väri on jotain Dark fleshin ja Bestial brownin väliltä ja tarvittava ohennus hoituu vedellä ja Glaze mediumilla. Glaze medium saa washin käyttäytymään niin kuin inkkien pitäisi käyttäytyä eli asettumaan varjoihin ja pysymään siellä.
Ihon (ja oikeastaan kaiken muunkin) maalauksen aloitan tosiaan "keskimmäisestä väristä", varjostuksen hoidan washilla ja vain korostuksen rehellisesti maalaamalla. Mielestäni tässä säästää reippaasti aikaa ja vaivaa verrattuna siihen, että aloittaisi tummimmasta väristä ja päätyisi keskimmäisen värin kautta highlightiin.
Ihon maalauksesta löytyy muuten lukuisia ketjuja haulla, suosittelen kahlaamaan niitä läpi.
Ihon (ja oikeastaan kaiken muunkin) maalauksen aloitan tosiaan "keskimmäisestä väristä", varjostuksen hoidan washilla ja vain korostuksen rehellisesti maalaamalla. Mielestäni tässä säästää reippaasti aikaa ja vaivaa verrattuna siihen, että aloittaisi tummimmasta väristä ja päätyisi keskimmäisen värin kautta highlightiin.
Ihon maalauksesta löytyy muuten lukuisia ketjuja haulla, suosittelen kahlaamaan niitä läpi.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- RaivokasMagma
Hyviä hakusanoja?jullevi kirjoitti:Ihon maalauksesta löytyy muuten lukuisia ketjuja haulla, suosittelen kahlaamaan niitä läpi.
"Every modern band is just copying Judas Priest"
Varmaan hakusanalla iho löytää aikapaljon tavaraa. Nekun selaat läpi niin olet parempi ihon sutija. (toivottavasti)
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)
- The Warmaster
Noista Chaos tyypeistä kysyit... itse olen maalannut niiden ihon ensin Warlock purplella, sitten Dwarf flesh, ja sitten tarvittaessa Elf flesh tai Rotting flesh. Jos ei highlightaus onnistu, niin ihan vaan kuivamaaluksellakin saa myös hyvää jälkeä.
Wmedit: Niin tämä siis sopii mielestäni parhaiten Chaos Warrioreille (FB) ja Chaos Space Marineille (40K), ei millekkään petturi-ihmisille (tai Maraudereille). En osaa selittää, miksi, mutta tämä on edelleenkin vain minun mielipiteeni...
Wmedit: Niin tämä siis sopii mielestäni parhaiten Chaos Warrioreille (FB) ja Chaos Space Marineille (40K), ei millekkään petturi-ihmisille (tai Maraudereille). En osaa selittää, miksi, mutta tämä on edelleenkin vain minun mielipiteeni...
- Exalted One
Undercoatin päälle bronzed flesh, flesh washilla peittoon kaikki ihoalueet ja washin kuivuttua drybrash-tekniikalla melkein kaikki flesh wash näkymättömiin, niin että jää halutun kokoiset varjostukset. Jos halutaan vähän kalpeampaa ihoa, voi lopuksi drybrushata vähän bleached bonea. Tuolla oon pärjännyt. Mulla on täällä jossain linkki mun BB-tiimiin, missä ois kuva tekniikan tuloksesta, mutta nyt en jaksa kaivaa linkkiä.. :-P
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Ihoa maalatessa ei ole syytä jämähtää valmiisiin ihonsävyihin vaan päästää kokeilunhalu ja mielikuvitus lentoon. Ihoon tulee aivan uutta syvyyttä ja eloa, kun vaikkapa sävyttää maalattua aluetta kevyesti eri väreillä. Paino sanalla kevyesti, ellei sitten halua figuurilleen monenkirjavaa bodypainttia (mikä ei itsessään ole hassumpi ajatus...). Jos ei kuitenkaan ole tarvetta sävytyskikkailuihin, joiden tulokset menevät ainakin pelipöydällä pääosin hukkaan, voi ihonsävyjä (jos puhutaan inhimillisistä ihonväreistä) tuoda askeleen verran lähemmäksi todellisuutta murtamalla esim. Dwarf Fleshin punertavuutta hitusella harmaata. Ero ei ole valtaisa, mutta ainakin maalauspöydän ääressä ihan silmin havaittava.
Eli jos lähdetään hakemaan edistyneempää, taiteellisempaa tai realistisempaa - aivan miksi asiaa haluaakaan nimittää - lähestymistapaa ihon maalaamiseen, niin omasta mielestäni avain menestykseen löytyy värien sekoittelusta ja kokeilevasta käytöstä sekä todellisen maailman tarkastelusta. Jos tavoitteena taas on pelikelpoisten figuurien maalaaminen siedettävässä ajassa, ei liene tarpeellista saati tehokasta porautua yhtä syvälle ihonsävyjen maailmaan. Pienellä lisäpanostuksellakin pääsee jo kauas possunpunaisista Dwarf Flesh -barbaareista.
Eksyin hitusen aiheesta, kun aloittaja kyseli nähdäkseni lähinnä kaavoja ihon maalaamiseen (joita edellä onkin esitetty). Toivottavasti tästä kuitenkin on jotain hyötyä ihon maalauksesta kiinnostuneille.
Eli jos lähdetään hakemaan edistyneempää, taiteellisempaa tai realistisempaa - aivan miksi asiaa haluaakaan nimittää - lähestymistapaa ihon maalaamiseen, niin omasta mielestäni avain menestykseen löytyy värien sekoittelusta ja kokeilevasta käytöstä sekä todellisen maailman tarkastelusta. Jos tavoitteena taas on pelikelpoisten figuurien maalaaminen siedettävässä ajassa, ei liene tarpeellista saati tehokasta porautua yhtä syvälle ihonsävyjen maailmaan. Pienellä lisäpanostuksellakin pääsee jo kauas possunpunaisista Dwarf Flesh -barbaareista.
Eksyin hitusen aiheesta, kun aloittaja kyseli nähdäkseni lähinnä kaavoja ihon maalaamiseen (joita edellä onkin esitetty). Toivottavasti tästä kuitenkin on jotain hyötyä ihon maalauksesta kiinnostuneille.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Blendaan bestial brownista elf fleshiin. Kelpaa minulle :).
Tarkennetaanpas edellistä omaa viestiä kun sain pari kuvaakin tukemaan. Oma resepti ihoon on siis jokseenkin seuraava:
Lähikuva:

Tältä se näyttää oikeasti:

Lisäksi löytyy myös superlähikuva, jota en sattuneesta syystä laita tähän ketjuun.
Lisäksi on vielä vertauskuva. Vasemmanpuoleisessa on pohjaväri ja washi, oikeanpuoleiseen on maalattu myös highlight. Figut on maalattu samalla kertaa, joten pohjaväri ja washi ovat samaa sävyä. Valitettavasti minulla ei ole kuvaa figusta, jossa olisi vain ihon pohjaväri.

Kolme vaihetta, joista kaksi ensimmäistä on varsin nopeita. Ainoastaan viimeisessä joutuu hieman nyhräämään. Värien suhteita en rupea kirjoittelemaan, koska ne vähän vaihtelevat joka kerta - silmää miellyttävä löytyy yleensä kokeilemalla. Periaate kuitenkin on, että lähden keskimmäisestä väristä, jonka jälkeen varjostan washaamalla ja lopuksi highlightaan rehellisesti layeroimalla. Highlight-värin saan lisäämällä bleached bonea alkuperäiseen väriin. Pohjavärissä on muuten usein mukana myös hipaus vihreää, jolloin dwarf fleshin tuoma "pinkkiys" vähenee. Mielestäni etu keskimmäisestä väristä aloittaessa on se, että tässäkin tapauksessa joudun layeroimaan vain kertaalleen, jolloin säästyy aikaa ja vaivaa.Pohjaväri: Tallarn flesh + Dwarf flesh
Varjostus: Dark flesh + Bestial brown + Glaze medium wash
Korostus: Tallarn Flesh + Dwarf flesh + Bleached bone
Lähikuva:

Tältä se näyttää oikeasti:

Lisäksi löytyy myös superlähikuva, jota en sattuneesta syystä laita tähän ketjuun.
Lisäksi on vielä vertauskuva. Vasemmanpuoleisessa on pohjaväri ja washi, oikeanpuoleiseen on maalattu myös highlight. Figut on maalattu samalla kertaa, joten pohjaväri ja washi ovat samaa sävyä. Valitettavasti minulla ei ole kuvaa figusta, jossa olisi vain ihon pohjaväri.

"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Itse olen käyttänyt kylmän sävyiseen ihoon tällaista reseptiä:
Lämminsävyisen ihon teen näin:dwarf flesh pohjaväriksi
joku ruskea ink/wash, lisätään vähän codex greyta ja erittäin vähän regal blueta
perusväri dwarf flesh+erittäin vähän regal blue+vähän codex grey
korostuksiin lisätään vähän valkoista/harmaata
sinisen voi jättää halutessaan kokonaan pois (näyttää silti hyvältä)
dwarf flesh pohjaväri
paljon ohennettua brown inkkiä
dwarf flesh perusväri
korostukset dwarf flesh+bleached bone(/valkoinen)