Lähitaistelu pulma
Lähitaistelu pulma
Tuli sääntistä luettua pulma: olen kuullut että charge on se, että liikun, ammun ja sitten liikun lähikseen niin onko se niin, kun en sääntiksestä sitä löytäny? Ja onko lähitaistelu base to base, 2¨ vai 6¨? Kun sääntiksestä sain kuvauksen että on kaikkea.
Re: Lähitaistelu pulma
Ampumisen jälkeen tulee normaalisti Assault vuoro, jolloin voit Chargata vihollisyksiköitä, joiden kanssa yllät vähintään yhden figun base to base kontaktiin enintään 6" liikkumalla. Kaikki figut 2" päässä Base To Base kontaktissa vihollisen kanssa olevasta figusta katsotaan Engaged in close combat, toisin sanoen voivat taistella close combatissa.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
- Half-breed
Hammarist selosti asian hyvin. Eli vuorosysteemihän menee seuraavasti: Liikkuminen, jossa liikutat joukkojasi normaalisti; ampuminen; ja lopuksi assault joissa teet rynnäköt ja taistelet lähärit. Täten yksikkö voi tosiaan tehdä kaikkia kolmea yhdessä vuorossa.
Kannattaa sitten huomioida, että jotkin joukot voivat rynnäköidä pitemmälle, ja että ampumisen suhteen on lähikseen menon kanssa rajoituksia.
Kannattaa sitten huomioida, että jotkin joukot voivat rynnäköidä pitemmälle, ja että ampumisen suhteen on lähikseen menon kanssa rajoituksia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vielä tuli pulma, eli: jos ammun rending aseella alusta ja hittaan 6 niin sääntis sanoo, että saa extra nopan niin lisätäänkö sen nopan pistemäärä sitten siihen aseen str + oma heittoon? Eli vaikka str 6 + 4 + 3 = 13?
- Hands_of_blue
Jos luet ne säännöt tarkemmin niin vehiclejä vastaan kutonen vaikuttaa vain armour penetration heitossa. Eli ensin heität osumisen ihan normaalisti tuli kutosia eli ei, mutta jos heität kutosen armour penetration heitossa niin saat heittää uuden nopan ja lisätä tuloksen. Eli aseen voima+6+D6.I G kirjoitti:Vielä tuli pulma, eli: jos ammun rending aseella alusta ja hittaan 6 niin sääntis sanoo, että saa extra nopan niin lisätäänkö sen nopan pistemäärä sitten siihen aseen str + oma heittoon? Eli vaikka str 6 + 4 + 3 = 13?
Pyytäisin vielä semmoista apua sweep ___, sillä en tiedä olenko aivan varma onko oikein joten:
Jos olen closiksessa ja vihollinen saa fall backin, niin onko se niin, että jos haluan tehdä sweep ___ heitämme molemmat d6 ja lisäämme sen initiaviteen ja
- Jos minulla on pienempi luku niin vastus saa estettyä sweep ___ ja voi itse liikkua kimppuuni ja hävinnyt joukkue tekee fall backin?
- Jos minulla on sama tai isompi luku niin voin hyökätä vastustajan kimppuun jolloin vastus ei saa invuja eikä muita erikois saveja (lukuun ottamatta necronien we'll ba back)?
Jos olen closiksessa ja vihollinen saa fall backin, niin onko se niin, että jos haluan tehdä sweep ___ heitämme molemmat d6 ja lisäämme sen initiaviteen ja
- Jos minulla on pienempi luku niin vastus saa estettyä sweep ___ ja voi itse liikkua kimppuuni ja hävinnyt joukkue tekee fall backin?
- Jos minulla on sama tai isompi luku niin voin hyökätä vastustajan kimppuun jolloin vastus ei saa invuja eikä muita erikois saveja (lukuun ottamatta necronien we'll ba back)?
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
pulma ja ratkaisu
Toivottavasti tästä on sitten apua.I G kirjoitti:Pyytäisin vielä semmoista apua sweep ___, sillä en tiedä olenko aivan varma onko oikein joten:
Muuten oikein mutta vihollinen yleensä joutuu tekemään fall backin. Harvoin kyseisestä liikkestä on hyötyä, mutta poikkeuksia on. Siis jos viholliselle tulee enemmän tappioita lähitaistelu kierroksella tekee hän Ld-testin. Hävittyään hän lähtee pakoon (fall back). Tämän jälkeen sinun on pakko tehdä sweeppaus yritys eli katsoa saatko tapettua viholliset, kun ne kääntävät selkänsä lähteäkseen pakoon.I G kirjoitti:Jos olen closiksessa ja vihollinen saa fall backin, niin onko se niin, että jos haluan tehdä sweep ___ heitämme molemmat d6 ja lisäämme sen initiaviteen ja
Jos sinulla on pienempi luku niin vihollinen pääsee karkuun ja pakenee 2D6" (normaalisti) kohti omaa pelireunaansa ja sinä jäät paikoillesi ja teet consolade liikkeen.I G kirjoitti:- Jos minulla on pienempi luku niin vastus saa estettyä sweep ___ ja voi itse liikkua kimppuuni ja hävinnyt joukkue tekee fall backin?
Kaikki vihollisen miehet kuolevat, jos saat ne kiinni ilman mitään heittoja. Ei edes we'll be back heitto tai mikään muu ihmeparantuminen pelasta tällöin vihollisen yksiköitä varmalta kuolemalta.I G kirjoitti:- Jos minulla on sama tai isompi luku niin voin hyökätä vastustajan kimppuun jolloin vastus ei saa invuja eikä muita erikois saveja (lukuun ottamatta necronien we'll ba back)?
Re: pulma ja ratkaisu
Tarkoittaako tuo sitä, että minun joukot saavat yrittää consolade liikkeellä ottaa kiinni?Z7-852 kirjoitti:Jos sinulla on pienempi luku niin vihollinen pääsee karkuun ja pakenee 2D6" (normaalisti) kohti omaa pelireunaansa ja sinä jäät paikoillesi ja teet consolade liikkeen.I G kirjoitti:- Jos minulla on pienempi luku niin vastus saa estettyä sweep ___ ja voi itse liikkua kimppuuni ja hävinnyt joukkue tekee fall backin?
Lisäksi jos minulla on sama tai isompi luku niin pitääkö minun ottaa ne consolade liikkeellä kiinni?
- Z7-852
I G kirjoitti:Tarkoittaako tuo sitä, että minun joukot saavat yrittää consolade liikkeellä ottaa kiinni?
BBB sivu 44 kirjoitti:Note: Sometimes a losing unit will only fall back 3" or less from a combat and it is perfectly possible for a consolidating unit to move straight back into contact wit such slow-footed foes. Treat this as the falling back unit being subject to a new assault (though no charge bonus apply)...
Siis jos sinulla on isompi luku niin kaikki viholliset kuolevat, joiden kanssa olit kontaktissa ja saat tehdä consolade liikkeellä mitä ikinä lystäät (kunhan pidät unit choherencyn).I G kirjoitti:Lisäksi jos minulla on sama tai isompi luku niin pitääkö minun ottaa ne consolade liikkeellä kiinni?
Re:
Kiitos! Nyt tajusin sen kunnolla.Z7-852 kirjoitti:I G kirjoitti:Tarkoittaako tuo sitä, että minun joukot saavat yrittää consolade liikkeellä ottaa kiinni?BBB sivu 44 kirjoitti:Note: Sometimes a losing unit will only fall back 3" or less from a combat and it is perfectly possible for a consolidating unit to move straight back into contact wit such slow-footed foes. Treat this as the falling back unit being subject to a new assault (though no charge bonus apply)...Siis jos sinulla on isompi luku niin kaikki viholliset kuolevat, joiden kanssa olit kontaktissa ja saat tehdä consolade liikkeellä mitä ikinä lystäät (kunhan pidät unit choherencyn).I G kirjoitti:Lisäksi jos minulla on sama tai isompi luku niin pitääkö minun ottaa ne consolade liikkeellä kiinni?
Tuli luettua tuota regroup sääntöä ja kuulosti vähän oudolta joten heräsi kysymys: liikutaanko fall backia niin kauan kunnes regroup pysäyttää?
Ja jos psyykkeri tekee ¨warp mikä lien¨ niin se sääntökirjan mukaan onnistuu 2d6 = 2 tai 12 niin jos tulee vaikka 8 niin kuoleeko psyykkeri?
Ja jos psyykkeri tekee ¨warp mikä lien¨ niin se sääntökirjan mukaan onnistuu 2d6 = 2 tai 12 niin jos tulee vaikka 8 niin kuoleeko psyykkeri?
KylläI G kirjoitti:Tuli luettua tuota regroup sääntöä ja kuulosti vähän oudolta joten heräsi kysymys: liikutaanko fall backia niin kauan kunnes regroup pysäyttää?
Eieiei. Heität ld-testin ja jos tulos on alle psyykkerin ld:n taika onnistuu, jos heität enemmän kuin sen psyykkerin ld:n taika epäonnistuu. Tuplaykkösillä ja tuplakutosilla psyykkeri ottaa S6 hitin ilman saveja.I G kirjoitti:Ja jos psyykkeri tekee ¨warp mikä lien¨ niin se sääntökirjan mukaan onnistuu 2d6 = 2 tai 12 niin jos tulee vaikka 8 niin kuoleeko psyykkeri?
Oma-aloitteisuutta.
- P. Ruuhijärvi
Yksikön on myös pakko yrittää regroupata, jos se seuraavalla vuorolla chargetetaan. jos Ld epäonnistuu, yksikkö tuhoutuu ilman minkääntapaisia pelastautumiskeinoja(Elikkä pidä aina joku nopea, ei-ehkä-niin-tehokas lähistely- yksikkö sivussa, jotta pääsevät iskemään Fall Back-yksiköitä vastaan, jotta paremmat jehut pääsevät pulskimpiin kohteisiin kiinni.).
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
- The Warmaster
Ja muista, että tuplaykkösillä se "taika" silti onnistuu, vaikka tuleekin osumaa omaan päähän.Sticced kirjoitti:Eieiei. Heität ld-testin ja jos tulos on alle psyykkerin ld:n taika onnistuu, jos heität enemmän kuin sen psyykkerin ld:n taika epäonnistuu. Tuplaykkösillä ja tuplakutosilla psyykkeri ottaa S6 hitin ilman saveja.
- Half-breed
Kuiten sanottu, niin kyllä joustaan, mutta huomaa ettet tee Fall back liikettä kuin kerran vuorossa. Huomioi kuitenkin että regroupin yrittämiseen on rajoitteet, jotka on listattu siinä kappaleessa.I G kirjoitti:Tuli luettua tuota regroup sääntöä ja kuulosti vähän oudolta joten heräsi kysymys: liikutaanko fall backia niin kauan kunnes regroup pysäyttää?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
No luuletko että jättäisin sen lukematta? Ja vielä pari epäselvää kysymystä häiritsee minua:Half-breed kirjoitti:Huomioi kuitenkin että regroupin yrittämiseen on rajoitteet, jotka on listattu siinä kappaleessa.I G kirjoitti:Tuli luettua tuota regroup sääntöä ja kuulosti vähän oudolta joten heräsi kysymys: liikutaanko fall backia niin kauan kunnes regroup pysäyttää?
1. Jos ryhmässä kuolee 50% ukoista ja tyypit selviävät moraalin, niin tuleeko seuraava moraali sitten kun on taas mennyt 50% joukoista?
2. Jos ammun barrage weaponilla alusta ja tähtään aluksen sivuun, mutta se scatteroituu eteen niin saanko päättää ammunko sivua vai etua? Vai pitääkö ampua sitä puolta mikä on alustani päin?
3. Jos walkkeri on lähitaistelussa niin iskevätkö vastassa olevat aluksen hittaus tyylillä vai verrataanko Ws:siä toisiinsa?
- Z7-852
"If you are below half strength" = jos ryhmän vahvuus on puolessa alkuperäisestä. Eli kun kerran ryhmän koko on tippunut alle puoleen alkuperäisestä (ei väliä vaikka kuolisi 1 ukko kerrallaan toisin kuin ampumisen 25%) niin se aina saa sen LD-minuksen.I G kirjoitti:1. Jos ryhmässä kuolee 50% ukoista ja tyypit selviävät moraalin, niin tuleeko seuraava moraali sitten kun on taas mennyt 50% joukoista?
Siis osuma katotaan aina ampuma suunnasta riiippumatta mihin kohtaan blastmarker lopulta se päätyy. Suosittelen BBB sivua 65 vasemman sarakkeen loppua.I G kirjoitti:2. Jos ammun barrage weaponilla alusta ja tähtään aluksen sivuun, mutta se scatteroituu eteen niin saanko päättää ammunko sivua vai etua? Vai pitääkö ampua sitä puolta mikä on alustani päin?
WS heitto ihan normaalisti mutta ei ole T/S heittoa. Eli ensin ensin verrataan WS toisiinsa ja sitten tehdään normaali armour peneration heitto.I G kirjoitti:3. Jos walkkeri on lähitaistelussa niin iskevätkö vastassa olevat aluksen hittaus tyylillä vai verrataanko Ws:siä toisiinsa?
- Ice Warrior
Siis jos meinaat Ordnance barragea tai jotain mortart tyyppistä, niin osuma on aina scatteroitumisesta huolimatta. Aina osuu panssarivaunun etupanssariin. sitten tottakai pitää muistaa jos keskipiste menee ohi tankista panoksen S puolittuuI G kirjoitti:2. Jos ammun barrage weaponilla alusta ja tähtään aluksen sivuun, mutta se scatteroituu eteen niin saanko päättää ammunko sivua vai etua? Vai pitääkö ampua sitä puolta mikä on alustani päin?
From this day to the ending of the world,
But we in it shall be remembered,
We few, we happy few, we band of brothers.
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother;
But we in it shall be remembered,
We few, we happy few, we band of brothers.
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother;
Tarkennan tähän väliin, että Jos lätyn keskireikä on aluksen rungon päällä, osuma lasketaan tulevan ampujan suunnalta, ja siitä sitten katsotaan mikä pelti kolahtaa. Jos taas lätyn reikä on rungon ulkopuolella, osuman Strenght puolittuu mutta se lasketaan tulevan lätyn reiän suunnalta.Ice Warrior kirjoitti:Siis jos meinaat Ordnance barragea tai jotain mortart tyyppistä, niin osuma on aina scatteroitumisesta huolimatta. Aina osuu panssarivaunun etupanssariin. sitten tottakai pitää muistaa jos keskipiste menee ohi tankista panoksen S puolittuuI G kirjoitti:2. Jos ammun barrage weaponilla alusta ja tähtään aluksen sivuun, mutta se scatteroituu eteen niin saanko päättää ammunko sivua vai etua? Vai pitääkö ampua sitä puolta mikä on alustani päin?
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
- Z7-852
Eli jos kyseessä on barrage (basilisk,whirla) ase niin katsotaan aina reijän suunnasta mihin osuma tulee.BBB s.65 kirjoitti:When a vehicle is hit by a non-barrage weapon with a Blast Marker or Large Blast marker (including Ordnance), shot is alway assumed to strike the vehicle from the direction of the firer regardless of exactly where the marker is placed or scattered to.
Jos kyseessä on non-barrage blast ase (kuten leman russ) niin aina ampumasuunnasta riippumatta minne blast marker päätyy.