Vinkkejä käpsä chariottiin?
Vinkkejä käpsä chariottiin?
Aion rakentaa pahvista, muovista ja green stuffista Erebor Chariotin. Persoonallisuutta olen jo kehitellyt keksimällä että konffaan sivuille vault warden tyyliset keihäät. Onko teillä jotain ideoita miten siitä saisi persoonallisen? Ovatko hevoset ihan ok vetojuhdiksi?
Come to the dark side. We have cookies!
Re: Vinkkejä käpsä chariottiin?
itse kannattaisin jostain syystä poneja hevosten sijaan (jääny kai päähä Hobitista) ja minusta tuntuu muutenkin luontevammalta. minkälaiset ukot on kyydissä?
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
-
Eorl Nuori
Juu, ehdottomasti poneja. Käpsät ei hevosiin koskisi ;).minä kirjoitti:itse kannattaisin jostain syystä poneja hevosten sijaan (jääny kai päähä Hobitista) ja minusta tuntuu muutenkin luontevammalta.
Löytyykös lotrista semmosia poneja joissa ei oo ratsastajaa kiinni? Entä onkos ne teistä sota kelposia? Tän olis tarkotus olla kääpiöiden pelätyin yksikkö. Siinä kuski hommassa on muuten yksi jippo. Siinä tulee valmiiksi yksi peruskääpä ohjaajana, mutta sen lisäksi sinne voi ottaa (ei ostaa) viisi muuta tyyppiä kyytiin. Fiksaan vielä sääntöjä.
No jos jostain saat käsiisi kaksi ponia (itse suosittelen Bill the ponya tai Warhammer Battle of Skull pass boksista saatavaa käpsä ponia).
P.S: Itse suosisin ajatusta että siihen käpsä chariottiin ei voisi ottaa lisää väkeä mukaan. Ei tehdä siitä liian mautonta ;D Ja ratsatajalle Lance aseena kuulostaa sopivalta kääpiö chariotille, tai pyöriin piikit jotka korvaavat lancen (lisää persoonallisuutta). Pyörät voisivat toimia kuin kamelin Impaler sääntö (eli se yksi ilmainen str 4 isku Movement phasessa).
Sitten täytyy muistaa ponin liike 8" Ja vielä erikoissääntönä chariotilla "woodland creaturen" tapainen sääntö, mikä ingorettaa difficult terrainin tuomat miinukset (eli voi liikkua normaalisti). Sääntö sopisi poneille jotenkin kivasti :D.
P.P.S: Ja täytyy heikentää chariotin tehoa vielä sillä ponien erikoissäännöllä että joutuu ottamaan courage testin jos chargaa. Voisi muuttaa sääntöä jollakin tapaa. En kuitenkaan pois sääntöä pistäisi, koska kääpiöillä on kova courage ja se laskee hieman chariotin pistehintaa.
P.S: Itse suosisin ajatusta että siihen käpsä chariottiin ei voisi ottaa lisää väkeä mukaan. Ei tehdä siitä liian mautonta ;D Ja ratsatajalle Lance aseena kuulostaa sopivalta kääpiö chariotille, tai pyöriin piikit jotka korvaavat lancen (lisää persoonallisuutta). Pyörät voisivat toimia kuin kamelin Impaler sääntö (eli se yksi ilmainen str 4 isku Movement phasessa).
Sitten täytyy muistaa ponin liike 8" Ja vielä erikoissääntönä chariotilla "woodland creaturen" tapainen sääntö, mikä ingorettaa difficult terrainin tuomat miinukset (eli voi liikkua normaalisti). Sääntö sopisi poneille jotenkin kivasti :D.
P.P.S: Ja täytyy heikentää chariotin tehoa vielä sillä ponien erikoissäännöllä että joutuu ottamaan courage testin jos chargaa. Voisi muuttaa sääntöä jollakin tapaa. En kuitenkaan pois sääntöä pistäisi, koska kääpiöillä on kova courage ja se laskee hieman chariotin pistehintaa.
Joo ajattelin laittaa pyöriin piikit sivukeihäiden lisäksi ja kanssa sitä impaleria. Poneilla toimii varmaan jos niitten couragea parantaa. Kuulostaa muuten aika hyvältä, että systeemissä olisi tämmöinen iso heikkous. Onhan kyseessä aika kokeellinen vekotin. Pystyykö chariotin vetojuhtia tappamaan? Kuulostaa aika dorkalta. Entä pystyykö kuskia tappaamaan ennen, kuin on paskonut chariotin. Kirjoista ei ole mitään apua.
Omasta mielestä ehdottamasti EI missään nimessä tuollaista sääntöä chariotille. Kyllä ponien vetämän kärryn on diffucult terrainissa paljon vaikeampi liikkua kuin tavallisen miehen jalkaisin. En oikein ymmärtäisi logiikkaa, miten kärry välttyisi hankalassa maastossa miinuksilta, mutta tavallinen jalkamies ne saisi. Paljon ennemmin sääntö jossa kärryyn tulee damagea, jos se joutuu diffucult terrainiin.miQ kirjoitti:Ja vielä erikoissääntönä chariotilla "woodland creaturen" tapainen sääntö, mikä ingorettaa difficult terrainin tuomat miinukset (eli voi liikkua normaalisti). Sääntö sopisi poneille jotenkin kivasti :D.
Itse konventoinnista sen verran, että tuo Gandalffin kärry voisi kyllä toimia kelpo pohjana. Sen ostamalla saisit jo yhden ponin, hommaisit sitten vaan toisen vierelle.
"The board is set. The pieces are moving"
Tuo gandalfin kärry on kyl tosiaan aika hyvä. Probleemat on vaan siinä, että saanko tungettua siihen ne sivukeihäät (ei poni niitä nyt kantaa jaksa) ja onko tuo kuskin pukki jo valmiiksi kiinni kärryn pohjassa. Jos on, sitä on perhanan vaikea saada irti, jos en aio ostaa sahaa.
Ei ole kuskin pukki kiinni. Kärry tulee itse asiassa aika monessa osassa:
Pyörät ovat irrallaan, poni on irtonainen, kaikki kärryn laidat (kaksi sivuille ja yksi taakse) ovat erikseen kiinnitettäviä, kuskin tuoli on irtonainen, kärryissä olevat ilotulitteet ovat irtonaiset, kärryn pohja(jossa aisat ovat kiinni) ovat sitten se viimeinen pala, jolle muut osat kootaan.
Niin ja tietenkin istuva gandalf irrallaan - tästä muuten olisi hauska tehdä konnussa talon edessä istuva piippuva polttava gandalf 'show case' ukoksi.
Pyörät ovat irrallaan, poni on irtonainen, kaikki kärryn laidat (kaksi sivuille ja yksi taakse) ovat erikseen kiinnitettäviä, kuskin tuoli on irtonainen, kärryissä olevat ilotulitteet ovat irtonaiset, kärryn pohja(jossa aisat ovat kiinni) ovat sitten se viimeinen pala, jolle muut osat kootaan.
Niin ja tietenkin istuva gandalf irrallaan - tästä muuten olisi hauska tehdä konnussa talon edessä istuva piippuva polttava gandalf 'show case' ukoksi.
"The board is set. The pieces are moving"
Ok. Kiitti vinkeistä teen sen grundalfin kärrystä. Täytyy laittaa tilaukseen.