Tau 5.edikassa? uusi kirja siihen??

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Sticced

Re: Tau 5.edikassa? uusi kirja siihen??

Viesti Kirjoittaja Sticced »

pyrse kirjoitti:Taulla voisi olla joku vähän kovempi klosis joukko (joku mikä oikeest selviää tappeluist)
Miksi? Tau on ampuva armeija ja sitä ei ole tarkoitettu pätkän vertaa klosikseen. Ei me haluta seitsemää figuiltaan erilaista ultramarine codexia.
Oma-aloitteisuutta.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Armeijat ovat erilaisia, jotta erilaisista pelityyleistä pitävillä olisi kivaa. Jos tykkää lähiksestä, niin ei osta TAU:ta ollenkaan. Jos tykkää ampumisesta, niin ostaa niitä. Se on niin simppeliä. Armeijoiden pitääkin olla erilaisia. TAU ei saakaan olla lähisarmeija. Jos on ostanut TAU:ta ja haluaisikin lähistellä, niin se on voivoi ja sarkastinen kyynel. Seuraavana hyvä neuvo. Olisit tutustunut siihen rotuun ennen ostopäätöstä. Jälkiviisaus; paras viisaus. Minusta koko klosiksen saisi lopettaa ;) Yksi lyönti, eikä lisäliikkuja, siinä kaikki, mitä kaipaan lähitaisteluun.
Luumumehu on soturien juomaa
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Tai tokihan Taulla saa YRITTÄÄ niillä krooteilla ja stingwingeillä pärjätä lähiksessä, mutta oma lausahdus on se että "onnea vain ja hukuttautukaa ämpäriin". Se nimittäin ei tule onnistumaan. Jollei vastassa ole todella typerä IG pelaaja joka yrittää tulla siihen hyökkäysalalle eikä käytä tankkeja.

Joskus saa (onneksi ei täällä) kuulla sellaista että "miksi toi armeija on tätä parempi?" "no miksi sun armeija on sitten mua parempi tossa?" On totta että kaikki armeijat ovat erillaisia, ja voipi olla että joku periaatteessa on hiukan ylivoimainen (*kröh*Eldartriplafalcon*kröh*) ja kenties juusto, mutta ei sille voi mitään. Tau ampuu, örkit jyrää epävarmalla massalla, Eldarit kikkailee, IG ampuu hiukan ikävästi myöskin ja marinet tekee vähän kaikkea. Niin ja sitten siinä on ne Necronit mukana tekemässä omaa hallaansa... Sitä se GW uudistaakin näitä että pysyisi intoa, ja että saataisiin kaikki vähän tasaväkisemmiksi (niin, ja siinä samassa rahastaa meitä ihan hirveästi, mutta kuka sellaisista pikkuseikoista välittää...)

Niin, ja aiheeseen liittyen tuli todettua että ei sitä Tauta paljoa varmaan muuteta, ehkä juuri hiukan noita asevalintoja muokataan ja kenties tuodaan jokin uusi yksikkö, ehkäpä juuri sellainen "Heavy support fire warrior cannon team" tai vastaavaa... Tai sitten uusi tankki. (okei, kun katsotaan pikaisesti mitä Eldareille tehtiin niin huh huh, Tau saa pitää varansa. Jotain hyvää saatetaan poistaa, ja samalla lisätä...)
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Slipoilfan

Viesti Kirjoittaja Slipoilfan »

Eltharrion kirjoitti:Eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä GW päätti että nyt sitten joka edikassa suositaan jotain rotua. 6. Edikka sitten on Eldarien aikaa, 7. päästään riehumaan kunnolla Tyrannideilla ja niin poispäin (tämä 5. kun tuntui suosivan örkkejä oikein raskaalla kädellä, mitä nyt olen sitä codexia päässyt lukemaan...)

Ja onko Tau tosiaan siellä parhaimmistossa? Outoa, Tampereella kun on tullut törmättyä tasan kahteen Tau-pelaajaan ja nämäkin myyvät koko ajan figujaan minulle... Eipä silti, tuskin nyt sentään ainoa Tau olen... Enhän?
Pikku jantterit ostavat koko ajan tauta pois, kun Fantsussa oon käyny pyörimässä. Kertaakaan en oo nähny Marineiden sieltä vähentyvän. Itse olen myös siis Tamperelainen Taumies.
Skenehuora
Eltharrion

Slipoilfan kirjoitti:
Eltharrion kirjoitti:Eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä GW päätti että nyt sitten joka edikassa suositaan jotain rotua. 6. Edikka sitten on Eldarien aikaa, 7. päästään riehumaan kunnolla Tyrannideilla ja niin poispäin (tämä 5. kun tuntui suosivan örkkejä oikein raskaalla kädellä, mitä nyt olen sitä codexia päässyt lukemaan...)

Ja onko Tau tosiaan siellä parhaimmistossa? Outoa, Tampereella kun on tullut törmättyä tasan kahteen Tau-pelaajaan ja nämäkin myyvät koko ajan figujaan minulle... Eipä silti, tuskin nyt sentään ainoa Tau olen... Enhän?
Pikku jantterit ostavat koko ajan tauta pois, kun Fantsussa oon käyny pyörimässä. Kertaakaan en oo nähny Marineiden sieltä vähentyvän. Itse olen myös siis Tamperelainen Taumies.
Outoa, itselläni taas puolestaan aina juuri niitä marsuja eldareita ja kaaosta ostetaan kun itse astun liikeeseen. Tasan kerran näin yhden ihmisen katselevan Kroot houndeja, mutta eipä tainnut niitäkään ostaa.

Eipä siinäkään mitään, joudun kaiketi myöntämään että ei ole tullut ostettua yhtäkään Tau figua sieltä fantsun puolelta... *ehe eheh...*
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
pyrse

Viesti Kirjoittaja pyrse »

Sticced kirjoitti:
pyrse kirjoitti:Taulla voisi olla joku vähän kovempi klosis joukko (joku mikä oikeest selviää tappeluist)
Miksi? Tau on ampuva armeija ja sitä ei ole tarkoitettu pätkän vertaa klosikseen. Ei me haluta seitsemää figuiltaan erilaista ultramarine codexia.

joo o kylmä sen tiiän (senhän takia mä sitä kerään) mut sieltku pääsee ykski joukko klosoksee Esim:drob bodeill, tai örkkien commandot ja deep strike ni se on menoa se =(
Eltharrion

pyrse kirjoitti:
Sticced kirjoitti:

joo o kylmä sen tiiän (senhän takia mä sitä kerään) mut sieltku pääsee ykski joukko klosoksee Esim:drob bodeill, tai örkkien commandot ja deep strike ni se on menoa se =(
Juuri tätä varten kuuluu käyttää sitä Taun liikkumakykyä. Tuodaan niitä suitteja heti lähemmäs, siirretään varruja juuri ja juuri 7'' päähän toisistaan etteivät pääse edes massacrella heti uuteen uhriin ja kaiken aikaa vain ammutaan sitä porukkaa säpäleiksi. Yleensä mikä tahansa paitsi marinen terminatorit putoavat vuorossa parissa kunnon ristitulen alla...
- Prince Ansom
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Ei tuo oikein taulle pörrön puolestakaan sopisi. Tauhan etsii taistelu tyyliltään itsensä kaltaisia liittolaisia, tai siis näin ainakin minun codexissa lukee. Joku lähistely joukko vain sotkisi taun taktiikkaa liikaa, samoin psykerit.

Tau on kuin Samurait muutenkin kuin ulkonäöltään, samurait vastustivat tuliaseita, koska niillä pystyy kuka vaan lantsari tappamaan hyvin koulutetun miekkamiehen raukkamaisesti kaukaa, taulla tämä menee vain toisinpäin.

Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki. Tau pärjää hyvin nykyiselle tyylillään=ei rikki.
Anasa

Viesti Kirjoittaja Anasa »

Vespidejä voisi ainakin parantaa niin, että olisivat edes jokseenkin käyttökelpoisia yksiköitä. Parempi bs tai pitempi ampumaetäisyys auttaisivat huomattavasti
My format, Virus: To corrupt and conquer!
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Anasa kirjoitti:Vespidejä voisi ainakin parantaa niin, että olisivat edes jokseenkin käyttökelpoisia yksiköitä. Parempi bs tai pitempi ampumaetäisyys auttaisivat huomattavasti
Ei mielstäni kumpaakaan vaan ainoastaan halvempi hinta. Se yksin tekisi näistä käyttökelpoisia.
Ei tuo oikein taulle pörrön puolestakaan sopisi. Tauhan etsii taistelu tyyliltään itsensä kaltaisia liittolaisia, tai siis näin ainakin minun codexissa lukee. Joku lähistely joukko vain sotkisi taun taktiikkaa liikaa, samoin psykerit.
Paitsi yksi rotu taun liittolaisista on psyykkeri-rotu. Näin ainakin battlefleet gothicin fluffissa.
Steropes

Viesti Kirjoittaja Steropes »

Z7-852 kirjoitti:Paitsi yksi rotu taun liittolaisista on psyykkeri-rotu. Näin ainakin battlefleet gothicin fluffissa.
Eikö nämä ollut niitä, joiden avulla taukit löytää vessan? (tai, no planeettoja/aurinkokuntia/ mitä lie...)
Wahtisaari

Viesti Kirjoittaja Wahtisaari »

Slipoilfan kirjoitti:

Itse tunnen muutaman tamperelaisen Tau-pelaajan (itse mukaan laskettuna).

Ja sitten vähän aiheeseen:
Eltharrion kirjoitti:Tai tokihan Taulla saa YRITTÄÄ niillä krooteilla ja stingwingeillä pärjätä lähiksessä, mutta oma lausahdus on se että "onnea vain ja hukuttautukaa ämpäriin". Se nimittäin ei tule onnistumaan. Jollei vastassa ole todella typerä IG pelaaja joka yrittää tulla siihen hyökkäysalalle eikä käytä tankkeja.
Voi kuule, krootit yllättää ja kovasti jos niitä osaa käyttää oikein. Olen jo 6 deamon princeä tiputtanut samalla yksiköllä, ja loppuja tappoja en jaksa edes luetella. :)
Indeed...
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Ai että miten kiva onkaan käyttää broadsidejä tulevassa edikassa...
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Slaughter Master kirjoitti:Ai että miten kiva onkaan käyttää broadsidejä tulevassa edikassa...
Tosiaan. broadsidet paranee ens laitokseen. hyvä pointti
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Methelas92

Viesti Kirjoittaja Methelas92 »

Anaheim kirjoitti: 4. Auxiliaryt olisi kyllä kova veto, tai sitten ihmisarmeija joka palvelee tauta, tai edes yksikkö 0.o
No sehän on jo mahdollista: http://uk.games-workshop.com/tau/tau%2Dauxiliaries/

Itse en usko että uutta Tau codexia ainakaan vuoteen tulla näkemään.
"The trick with the War Hydra is to hurtle forward as fast as possible and incinerate everyone within reach."
Kerho Ukkonen

Viesti Kirjoittaja Kerho Ukkonen »

Jos ja kuin (tai jos ei (: ) tuota tau codexia uusitaan nii sais kyllä ne vespidit jotain jännää saada. 5+ armour savella ja pyssyllä joka lentää vaan 12" päähän ei tee juurikaan melkein mitään.Kyllähän sillä nyt esim. muutaman marsun saa kaadettua JOS vain pääsee lähelle.

Mutta ei sitä kyllä must tarttis uusia (ainakaan vielä).
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hahhah. Tiätpä miltä eldareista tuntuu koko ajan :) Eldarin range on 12" No ei kaikilla aseilla, mutta melkein. Codexin vaihtuminen helpotti sitä ihan vähän.
Luumumehu on soturien juomaa
Anasa

Viesti Kirjoittaja Anasa »

Guardianien kappalehinta sentään on puolet vespidin omasta. Ongelmaksi vespidien kanssa on se, että vaikka niillä on kovat aseet mariinien tappamiseen, niin mariineilla ja itseasiassa kaikella muulla on paremmat aseet vespidientappoon.
My format, Virus: To corrupt and conquer!
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ei minua itseäni ainakaan kamalasti naurata se että CCstä ei voi enää hypätä toiseen massacre movella..
Tau-armeijan keskelle jääminen jonkun kuuden palomiehen tuhon jälkeen ei kamalasti lämmitä.

Samoin flankkaavat pathfinderit devilfishissä kuulostaa ihan herkulta... Sekä True LOS säännöt myöskin tekevät jetpackeista aika paljon hyödyllisempiä.

Minun mielestäni tau-kirja on aivan loistava. Siellä on toki aivopieruja, mutta kenelläpä ei olisi?
Ei ehkä ihan ensimmäinen joka uutta opusta tarvitsisi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Parasta 5. laitoksen Tau-armeijassa tulee olemaan markerlightit. Coverien pudotus, kun pöytä on täynnä coveria mutta area terrain ei blokkaa suoraan LoSia, tulee olemaan herkkua.
Pelkään vain, että GW huomaa tuon "epäkohdan", ja ottaa 5. laitoksen FAQ:ssa tuon ominaisuuden pois. "Liian kova ominaisuus ei-kaaos armeijalle. Otetaan poies."

Mahdollisesti jetpack antaisi yksikön ampua myös heavy-aseet ja liikkua. Kiva, voi laittaa stealth suiteille mukaan vihdoin ne marker dronet.

True LoS ei pukuja auta, päinvastoin. Ennen ne on voinut piilottaa minkä tahansa raunion tai metsän taakse. Nyt pitää tiirailla tosissaan, että saa sen ison suitin pois LoSilta.
Myöskin olen ymmärtänyt, että yksinäisen IC:n saa targetoida, vaikka se ei olisi lähin yksikkö. Eli unitissa olo pelkästään antaisi sille suojaa. Paha juttu yksinäiselle crisis commanderille. (En kyllä muista nähneeni suoraa varmistusta tälle säännölle kirjan lukeneilta, joten se voi olla puppuakin).

Lisäksi huhun mukaan lentohyppy pois difficult terrainista aiheuttaa myös dangerous terrain -testin. Ei siis enää perinteistä "kävely maastoon - ammunta - hyppy taakse" taktiikkaa.

Ajoneuvojen uusien sääntöjen myötä Gun Dronet yleistyvät tankkien kakkosaseena, ja Disruption Podeista tulee vakiovaruste (obscured on suoraan 4+ cover save).
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”