Kiven/kallion teko
Kiven/kallion teko
Eli mistä materiaalista saisi tehtyä ison kiven muotoisen kappaleen? Foamit ei innosta.
Re: Kiven/kallion teko
Kaarna ja korkki ovat kummatkin oikein hyvää materiaalia kivien tekoon :)
Miten joku dragonforce ta muu tilulilu sopii sotimisen taustamusiikiksi. Kai se johonkin haltian kikkelinheilutustaistoon käy, mutta eipä juuri muuhun.
-Hands_of_blue
-Hands_of_blue
- P. Ruuhijärvi
Paksua kuusen kaarnaa nyt lähtisin suosittelemaan jos ei Helsingissä asu (Helsinki. Viimeisin vihreä, yhteyttävä kasviorganismi vuodelta 2009). Siitä sitten Tumman harmaalla aloittamaan ja pinnalta korostamaan.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
- dead flesh penalty
Silokallioita olen itse ihan menestyksellä tehnyt pintasiloitteesta ja milliputista. Pienempään työhön milliputti on parempi materiaali.
Irtolohkareita, jos ei halua käyttää oikeaa kiveä, saa muovailtua vaikka Dasmassasta tai savesta. Liuskekivi on hyvä valinta baseille jos haluaa näyttävyyttä. Sen varaan vaan ei kannata mitään liimata, se kun lohkeilee helposti.
Irtolohkareita, jos ei halua käyttää oikeaa kiveä, saa muovailtua vaikka Dasmassasta tai savesta. Liuskekivi on hyvä valinta baseille jos haluaa näyttävyyttä. Sen varaan vaan ei kannata mitään liimata, se kun lohkeilee helposti.
- Khorne Marien
Hyvä kiven näköinen muovinen ''kivi'' on kindermunan kapselin puolikas.
Ja kivet näyttävät nykyisin puolikkailta munilta? Hyvää matskua joihinkin projeketeihin ovat kyllä nuo munat olleet, mutta en niitä kyllä ensimmäisenä olisi kiviksi sanomassa.space marien kirjoitti:Hyvä kiven näköinen muovinen ''kivi'' on kindermunan kapselin puolikas.
Oma-aloitteisuutta.
Kaikkein parhaimman ison kiven näköisen kappaleen saa kivestä. Terävähköt perinteiset saunakivet ovat pop jos oikein isoja halutaan ja näitähän voi pilkkoa myös pienempiin osiin, mutta yleisesti ottaen pihasora riittää oikein pitkälle. Sen jälkeen pesu pölystä pois, ilmakuivaus, liimaus alustaan ja maalaaminen.
"ei merta edemmäksi kalaan"
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Puolikkaat kindermunat kivinä :D.
Tulee vaan melko painava kokonaisuus, jos oikeaa kiveä käyttää. Epäilyttää, että pysyykö sellainen hyvin alustassa kiinni. Muuten hyvä idea, miksiköhän en itse hoksannut.Silveri kirjoitti:Kaikkein parhaimman ison kiven näköisen kappaleen saa kivestä. Terävähköt perinteiset saunakivet ovat pop jos oikein isoja halutaan ja näitähän voi pilkkoa myös pienempiin osiin, mutta yleisesti ottaen pihasora riittää oikein pitkälle. Sen jälkeen pesu pölystä pois, ilmakuivaus, liimaus alustaan ja maalaaminen.
Jos paino on suuri huolenaihe, kannattaisi kenties innostua foameista.janat kirjoitti:Tulee vaan melko painava kokonaisuus, jos oikeaa kiveä käyttää.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Kyllä nyt yksittäinen saunakivi hyvin pysyy esim. kapalevyalustassa erikeepperillä kiinni. Muutaman turnausmaastokivimaastosysteemin kuitenkin tällä tekniikalla tehnyt (tosin oli aaltopahviin mountattu mutta kummiskin).
Itse kössin jostain hiekkatieltä kiviä. Maalaan ne mustaksi ja sitten kuivamaalaus Codex Greyllä.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
- P. Ruuhijärvi
Pelkästäänkö? W000t! Itse pistän ensiksi pohjaväriksi 2/1/1 CBlack/Codex Grey/Regal Blue:n, sitten drybrushinkilla 2/1 Codex Grey/CBlack:in ja viimeiseksi sitten vielä kuivemman harjauksen 3/1 Codex Grey/Skull White.Th3_Dog kirjoitti:Itse kössin jostain hiekkatieltä kiviä. Maalaan ne mustaksi ja sitten kuivamaalaus Codex Greyllä.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
O_o kyllä munki strategialla hienoja kiviä tulee.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Joidenkin on vain aina välillä pakko saada hifisteltyä maalinsekoitustaidoillaan. Musta + pelkistetty harmaa on kuitenkin hyvin nopea, kätevä ja kieltämättä toimiva tapa saada kiven näköistä kiveä sudittua, ja lopputuloskin on täysin hyväksyttävä tiettyyn pisteeseen asti. Jos vastapelaaja ei sitä kiveksi tahdo tunnistaa niin se on sitten oma häpeänsä.Th3_Dog kirjoitti:O_o kyllä munki strategialla hienoja kiviä tulee.
Mutta eihän se nyt iso vaiva ole sekoitella vähän harmaata ja skull whaittia ja sutia sekoitusta kivelle.
Kyllähän se on hienomman näköistä kuin kaksivärinen kivi..
Kyllähän se on hienomman näköistä kuin kaksivärinen kivi..
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Kivi on beissis joka 2mm kertaa 2mm. Tarvii mikroskoopin että huomaa eron :P
Tässä ei ollutkaan kyse figubeissikivistä, vaan maastokivistä.
Itse yleensä käytän punaruskeaa maalipohjana ja siitä sitten joko harmahtavalla tai vaaleammalla drybrushin jonkinlaisen tuloksen ja loppukorostukset joko valkoisella tai luun värisellä maalilla. Riippuu vähän minkälaista kiveä haluan saada aikaiseksi.
Itse yleensä käytän punaruskeaa maalipohjana ja siitä sitten joko harmahtavalla tai vaaleammalla drybrushin jonkinlaisen tuloksen ja loppukorostukset joko valkoisella tai luun värisellä maalilla. Riippuu vähän minkälaista kiveä haluan saada aikaiseksi.
Niin siis tietysti esim. aavikolla on vähän rusehtavampia ne kivet, eli ei se kaikkiin kiviin sovi.
Silverin maalaustyyli saattais olla ehkä luonnollisimman näköinen, jos ihan perus kallioita maalaa.
Silverin maalaustyyli saattais olla ehkä luonnollisimman näköinen, jos ihan perus kallioita maalaa.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Aaa. No jos ihan maastokiviä tekee niin kyl sit kannattaa laittaa enemmän kuin kahta väriä.
- P. Ruuhijärvi
Eri värien määräkin riippuu kiven muodosta ja koosta, ihan sileää, vedessä 'elänyttä' kiveä ei turhalla maalaamisella kannata kuluttaa, kun taas rosoiseen kiveen menee helposti sen viisi eri kerrosta.