"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Siloitteet

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Co. Yarrick

Siloitteet

Viesti Kirjoittaja Co. Yarrick »

Elikkäs ajattelin tehdä maastoa ihan kunnolla ja pelipöytääkin voisi alkaa suunnittelemaan ja pikku hiljaa toteuttaamaan, ja ajattelin mennä pakkelia ostamaan K-Raudasta tms. mutta siinäpä sitten meni sormi suuhun kun oli hyllyn täydeltä erilaisia kittejä, kuten lasikuitu-, muovi- ja puukittä, joten jätin asian sikseen ja nyt kysyn teiltä, että mikä siloite soveltuisi maaston tekoon parhaiten?
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
Silveri

Re: Siloitteet

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Vastaus riippuu täysin siitä mihin sitä ajattelit käyttää. Kukkuloiden tasoitus onnistuu parhaiten hiekkapaperilla, mutta teksturointiin wanha kunnon pakkeli (pikasiloite) on loistotavaraa. Pieniin yksityiskohtiin melkein suosittelisin enemmän magic sculptia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Co. Yarrick

Ajattelin lähinnä juuri kukkuloita, sekä mm. kapalevyn leikkauspintaa.
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
aurellian

Viesti Kirjoittaja aurellian »

Tikkurilan spakkeli on kyllä ihan oivaa tasoitteluun, on vieläpä vesiliukoista, niin ei terveyskään mene. Jos haluaa kestävät maastot, niin vetäisee 2-komponentti lasikuitukittiä...on vaan aika paljon kovempaa ja sisällä läträttäessä haisee julmetun pahalta. Eli ei niin harrastaja ystävällistä.
"No shit, Sir"
Co. Yarrick

Voiko tuota ko. Spakkelia (Puukitti?) hioa, varmaankin mutta kuinka järeitä aseita siihen tarvitsee vai meneekö ihan käsin? Tuota laiskuitukittiä kun googletin niin tuli semmoinen esiin, että on todellakin kovaa ja hiomisen takia en sitä varmaankaan osta.

Tähän mennessä parasta on Silverin manitsema pikasiloite.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kukkuloihin käytännössä riittää (jos finnfoamista tekee) hiekkapaperi; liima ja flokki peittää loput. Kapalevyjen reunoihin maalarinteippiä ja seinään tämän päälle kevyt pikasiloitekerros, jota voi hieman myös teksturoida samalla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Co. Yarrick

Ok, kiitos molemmille vastauksistanne.
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Laitetaan nyt vielä, että kapalevyn reunat voi leikata semmoiseen neljänkymmenenviiden asteen kulmaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”