Pahoittelen, kaavakkeet siirtyivät taivaan suureen arkistokaappiin jo sunnuntai-iltana.THE MASTER kirjoitti:Ja hey oiski mahdollista jos saisi jotenkin kopion tai jotain juttua niistä maalaus arvostelu lapuista ei tarvitse vastustajan nimeä jukaista mutta haluaisin tietää miten voisin parantaa koska sain 33 maalaus pistettä ja 38 oli max niin parantamisen varaa olisi...
Helsinki Fanatic III - 26.-27.4.08 Messukeskuksessa
Re: Helsinki Fanatic III - 26.-27.4.08 Messukeskuksessa
Olen itsekin saanut joskus ihan väärin maalauspisteitä ja tiedän että se harmittaa. Eipä tähän oikein muuta ratkaisua ole minulla tarjota kuin asenne: jos armeija on hyvä, ensi kerralla menee todennäköisesti paremmin vaikkei edes pensseliä kastaisi, mutta ehkä jotain voisi vielä parantaakin.Jara- kirjoitti:No en minä jaksa ruveta valittamaan tästä, vaikka sain maalauspisteet muihin verrattuna selvästi alakanttiin.
Noin yleisemmin olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten pelaajien saadut ja itsearvioidut pisteet menivät yhteen. Missä määrin pystyi ennakoimaan maalauspisteitään? Eri arvioijien pisteet menivät useimmissa tapauksissa kuitenkin aika hyvin yksiin. Myös kiinnostaisi kuulla, tuntuiko, että maalausarvostelukaavakkeessa huomioitiin tärkeät asiat vai jäikö jotain kokonaan puuttumaan?
Tuo tosi tarkkaan yksilöity arvostelukaavake ainakin mielestäni antoi parhaat mahdolliset eväät tasapuoliseen arvosteluun. Se että vastustajat arvioivat toistensa armeijat tuo väkisinkin vaihtelua arvioihin mille ei voi mitään. Sitten on makuasioita millaisia asioita armeija arvioinneissa halutaan painottaa, eli esimerkiksi maalauksen vaikuttavuuden paino versus konversioiden merkitys etc. Mutta mielestäni arviointikaavake oli tosi hyvä, ja hyvät pisteet saaneet armeijat mitä ehdin katsoa olivat tosi komeita.
Luultavasti tulos olisi pisteissä aika samanlainen, jos vaan kylmästi annettaisiin vastustajan armeijalle pisteet 0 - 5, niinkuin esim Lahden Fanaticissa viimeksi oli. Mutta ehkä tällä arviointikaavakkeella saatiin joitain yli- ja alilyöntejä karsittua pois, kun kohta kohdalta joutuu käymään arviointikriteerit läpi.
Luultavasti tulos olisi pisteissä aika samanlainen, jos vaan kylmästi annettaisiin vastustajan armeijalle pisteet 0 - 5, niinkuin esim Lahden Fanaticissa viimeksi oli. Mutta ehkä tällä arviointikaavakkeella saatiin joitain yli- ja alilyöntejä karsittua pois, kun kohta kohdalta joutuu käymään arviointikriteerit läpi.
Arvostelulappunen oli mielestäni ihan hyvä ja sisälsi kaiken tarvittavan. Omat pisteeni oli melkein juuri sellaiset mitä odotin. Mutta yleisesti, on aina parempi jos sama ihminen arvioi kaikki armeijat, niin kaikki on samalla viivalla. Mutta koska tämä oli paras ratkaisu mikä saatiin aikaseksi niin on suhteellisen turhaa ainakaan enempää itkeä huonoja maalauspisteitä.
T.togottaja
T.togottaja
Vähän offtopiccia! Onko tulossa lahti fanaa tänä vuonna? Surku tuonne oisin ehkä päässy, mutta jos ei sitä oo, niin BYÄÄÄÄÄH.
lahti fanaa ei ole tulossa
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Muita isoja turnauksia kesällä? Miks kaikki kusee....
Voi hyvänen aika... Esimerkiksi sellainen turnaus kuin Turku Fanatic on jo hyvän aikaa kuulunut perinteeseen. Itseasiassa pidempään kuin tämä vallan mainio HKI Fanatic. Se kertoo vain siitä, että et ole paneutunut aiheeseen lainkaan, tai sitten Turun turnaukset ovat aivan pelkää peräreikää.Rascal91 kirjoitti:Muita isoja turnauksia kesällä? Miks kaikki kusee....
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
-
tube
- Chaosboyz Crew
- Viesti:
Halloo.
Kuvista: Mulla oli se digikamera, kuvat on edelleen siinä ja tulevat jakoon jahka olen kotona tarpeeksi, toistaiseksi en ole ollut Fanaticin jälkeen. Viikonloppuna ehkä, ehkä ei, fifty/sixty, riippuu siitä onko töissä vientiä.
Maalauspisteistä: Idea arvostelusta ennen pelin alkua on mun mielestä hyvä (tulee esiteltyä armeija, pelin tulos ei vaikuta). Lisäksi ajatus itsearvioinnista on niin itsestäänselvä, että en ymmärrä miksei tätä arvioitu. Tässä vertaisarvioinnissa on mielestäni se hyvä puoli, että arvosteluun on varsin hyvin aikaa. Tuomarivoimin armejoita katsoessa pystyy järkevästi arvioimaan noin 20 armeijaa, jonka jälkeen ei enää ymmärrä paljon mistään mitään.
Yleisesti maalausarvostelu on sellaista, että hyvän näköinen, tykätty ja suuritöinen eivät ole synonyymejä. AVVVn haltiat on pariinkin kertaan ryöstömurhattu GT-maalausarvosteluissa kun minä olen samaan aikaan saanut häthätään drybrushatuilla zombeilla paremmat pisteet. Vastaavaa tulee aina tapahtumaan jossain määärin, mutta kolme kanssapelaajaa joiden keskiarvot katsotaan (ja vielä tsekataan tilanne jos joku kolmesta antaa ihan eri linjan pisteitä kuin muut) on aika hyvä.
/Jabberwock
Kuvista: Mulla oli se digikamera, kuvat on edelleen siinä ja tulevat jakoon jahka olen kotona tarpeeksi, toistaiseksi en ole ollut Fanaticin jälkeen. Viikonloppuna ehkä, ehkä ei, fifty/sixty, riippuu siitä onko töissä vientiä.
Maalauspisteistä: Idea arvostelusta ennen pelin alkua on mun mielestä hyvä (tulee esiteltyä armeija, pelin tulos ei vaikuta). Lisäksi ajatus itsearvioinnista on niin itsestäänselvä, että en ymmärrä miksei tätä arvioitu. Tässä vertaisarvioinnissa on mielestäni se hyvä puoli, että arvosteluun on varsin hyvin aikaa. Tuomarivoimin armejoita katsoessa pystyy järkevästi arvioimaan noin 20 armeijaa, jonka jälkeen ei enää ymmärrä paljon mistään mitään.
Yleisesti maalausarvostelu on sellaista, että hyvän näköinen, tykätty ja suuritöinen eivät ole synonyymejä. AVVVn haltiat on pariinkin kertaan ryöstömurhattu GT-maalausarvosteluissa kun minä olen samaan aikaan saanut häthätään drybrushatuilla zombeilla paremmat pisteet. Vastaavaa tulee aina tapahtumaan jossain määärin, mutta kolme kanssapelaajaa joiden keskiarvot katsotaan (ja vielä tsekataan tilanne jos joku kolmesta antaa ihan eri linjan pisteitä kuin muut) on aika hyvä.
/Jabberwock
-
The_red_prophet
Hei,
jos vihreää, orvonnäköistä noppapussia on näkynyt niin ilmoitelkaa. Mieluusti hakisin jos kaaospojilla on, yhtään varma en kyllä pussin sijainnista ole. Kotona ei ainakaan vielä oo näkynyt.
jos vihreää, orvonnäköistä noppapussia on näkynyt niin ilmoitelkaa. Mieluusti hakisin jos kaaospojilla on, yhtään varma en kyllä pussin sijainnista ole. Kotona ei ainakaan vielä oo näkynyt.
Pehmustettu joukkoistuin.
Keisarillinen Skenaarionsuunnitteluorganisaatio voisi miettiä sitten seuraavaa kertaa varten sellaista, että jos ei näissä maalausarvostelu-skenuissa tulisi eskalaatiota, on kurja arvostella ennen peliä vastustajan armeijaa kun se on pahvilaatikossa piilossa. Eli siis, ekassa ja kolmos-skenussa homma toimi hyvin, kakkosessa piti arvostella pelin aikana / lopussa jolloin objektiivisuus saattoi helpommin kadota.tube kirjoitti: Maalauspisteistä: Idea arvostelusta ennen pelin alkua on mun mielestä hyvä (tulee esiteltyä armeija, pelin tulos ei vaikuta). Lisäksi ajatus itsearvioinnista on niin itsestäänselvä, että en ymmärrä miksei tätä arvioitu. Tässä vertaisarvioinnissa on mielestäni se hyvä puoli, että arvosteluun on varsin hyvin aikaa. Tuomarivoimin armejoita katsoessa pystyy järkevästi arvioimaan noin 20 armeijaa, jonka jälkeen ei enää ymmärrä paljon mistään mitään.
Vaikka itsekin olisi mieluummin enemmän ottanut pisteitä kuin tuon 33...
Mielestäni ainakin maalausarvostelu tuon lappusen kanssa oli selkeää ja helppoa "jos siinä on se tai sitä siitä saa tän rastin ruutuun"-tapaan. Joissain tosin joutui miettimään että missä menee loistavan ja erinomaisen raja, joten adjektiivien käyttöä tuollaisissa pitäisi välttää. Mutta pääpirteissään uskon että ihmiset silti saivat ansionsa mukaan, yhdellä vilkaisulla ja lyhyellä syynillä sai kuitenkin kuitenkin lähes kaikki kohdat katsottua, kysymällä löytyivät konversiot ja hienommat yksityiskohdat. Hämmentävä kohta ja hyvä esimerkki oli TUBE:n arvostelu, ja siellä sana "hieno". Itse jaoin pisteet jo siitä jos oli edes jaksanut jonkinsorttisen sällin väsätä, oli hieno tai ei. Tietysti jostain kiireessä mukaan napatusta rivimiehestä ei pojoa herunut. Sen pistejaon olisin itse tehnyt siten, että piste jos Tube/AVVV löytyy ja toinen jos sen eteen on nähty vaivaa.
Tulipas tekstiä.Tämänkin ajan olisin voinut käyttää pääsykokeisiin lukemiseen...
Ja hei joo, niitä kuvia jo kaivataan.
Mihinkä se nyt olisi hävinnyt? Mielestäni maalausarvosteluun ei vaikuttanut edes se, täyttikö lappusen ennen vai jälkeen pelin sillä ei siinä niin kauaa mennyt että kiireessä olisi tullut hätiköityä virheitä. Kesken pelin oli tietysti vähän hankalampaa keskittyä mutta kun siihen lappuun kului kuitenkin vain minuutti tai pari niin ei mitään syytä miksi sitä olisi pitänyt silloin rämpätä. Tietysti pelin aikana on hyödyllistä hiukan syynätä vastustajan armeijaa nopanheittelyn lomassa. Ja jos häviön takia jakelee vähemmän pisteitä kuin armeija ansaitsee, ihan vain sen takia että dunkkuun saaminen hatuttaa tai parantaakseen omia mahdollisuuksiaan vähentämällä muiden pisteitä niin voi mennäkin sitten saman tien nurkkaan häpeämään olemassaoloaan. Niin vakavaa ei kuitenkaan pitäisi olla, ja toivonkin ettei kukaan tällaista mennyt tekemään.ExoCowboy kirjoitti:kakkosessa piti arvostella pelin aikana / lopussa jolloin objektiivisuus saattoi helpommin kadota
Tulipas tekstiä.Tämänkin ajan olisin voinut käyttää pääsykokeisiin lukemiseen...
Ja hei joo, niitä kuvia jo kaivataan.