Taikapeitset hirviöiden kera.
Re: Taikapeitset hirviöiden kera.
Tää viesti meni päin honkia. Jokin meni pahasti vikaan päässä kun en huomannut erästä kohtaa.
Viimeksi muokannut St. Jimmy, To 17.07.2008 02:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Saatampa olla väärässäkin, mutta Unit type määritelmien mukaan Cavalry on sellainen modelli, jolla on allaa 1 woundinen ratsu. Kaikki ne ratsut, jotka omaavat 2 tai useamman woundin ovat monstereita, ja lasketaan "monster mount" sääntöjen alle. Eli jos aseen saa olla "mounted character", silloin sen saa myös monstermount, mutta jos siinä lukee "cavalry only", niin silloin vain ja ainoastaan cavalry unit määritelmän täyttävä modelli saa kyseistä asetta käyttää. Cavalryksi siis pääsee täyttämällä sääntökirjan alussa olevan "unit" listauksen "cavalry" kuvaukset, tai omaamalla erikoissäännön "cavalry".
Tässä ei pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.
Toistaiseksi kaikki ne peitset, jotka on mahdollista ottaa mounted monster characterille, on jo edellä mainittuja sääntöjä, jotka poistavat niiden ominaisuuksia, kun hirviö kuolee. tälläisiä sääntöjä ei tarvita charactereille, joilla on cavalry luokitus, koska he kuolevat yhdessä ratsunsa kanssa.
Toistaiseksi en ole kohdannut yhtään peistä, jolla olisi mitään muita ominaisuuksia hirviön kuoltua kuin "magical attacks", joten voikin pelimaailmallisesti ajatella, että characterilla on maaginen tikari/miekka tms, joka omaa vain statuksen "magical", eikä näin ollen siis riehu peitsen itsensä kanssa.
Tässä ei pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.
Toistaiseksi kaikki ne peitset, jotka on mahdollista ottaa mounted monster characterille, on jo edellä mainittuja sääntöjä, jotka poistavat niiden ominaisuuksia, kun hirviö kuolee. tälläisiä sääntöjä ei tarvita charactereille, joilla on cavalry luokitus, koska he kuolevat yhdessä ratsunsa kanssa.
Toistaiseksi en ole kohdannut yhtään peistä, jolla olisi mitään muita ominaisuuksia hirviön kuoltua kuin "magical attacks", joten voikin pelimaailmallisesti ajatella, että characterilla on maaginen tikari/miekka tms, joka omaa vain statuksen "magical", eikä näin ollen siis riehu peitsen itsensä kanssa.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
- The Captain
- Valvoja
VC-kirjassa on kaksikin taika-lancea, joilla on muitakin (lance-statuksesta riippumattomia) ominaisuuksia.SilverSeed.eu kirjoitti: Toistaiseksi en ole kohdannut yhtään peistä, jolla olisi mitään muita ominaisuuksia hirviön kuoltua kuin "magical attacks", joten voikin pelimaailmallisesti ajatella, että characterilla on maaginen tikari/miekka tms, joka omaa vain statuksen "magical", eikä näin ollen siis riehu peitsen itsensä kanssa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Pitääpä lueskella, sillä toistaiseksi kaikki kyseisenlaiset ovat osoittautuneet aseiksi, joilla on "cavalry only" sääntö, jolloin sillä ei ole väliä, koska käyttäjä kuolee yhtäaikaisesti ratsunsa kanssa. Mutta asiat muuttuvat...The Captain kirjoitti:VC-kirjassa on kaksikin taika-lancea, joilla on muitakin (lance-statuksesta riippumattomia) ominaisuuksia.SilverSeed.eu kirjoitti: Toistaiseksi en ole kohdannut yhtään peistä, jolla olisi mitään muita ominaisuuksia hirviön kuoltua kuin "magical attacks", joten voikin pelimaailmallisesti ajatella, että characterilla on maaginen tikari/miekka tms, joka omaa vain statuksen "magical", eikä näin ollen siis riehu peitsen itsensä kanssa.
Salonen Risto
Vissiin joku mystinen Vaul's Unmaking iskee sillä hetkellä, kun ratsulähtee alta. Maagista asetta muuten pitää käyttää aina. Tietääkseni tässä pelissä ostettu equipment ei häviä jotenkin mystisesti, kun vastustajaa sattuu huvittamaan, joten mie lyön vain tuolla (astetta isommalla) kirjalla päähän, kun joku yrittää estää autohitit dismountanneelta vampyyriltä.
Mounted onlysta voitte ihan rauhassa vääntää kättä, mutta kertokaa mullekin minne se lance häviää siinä vaiheessa.
Mounted onlysta voitte ihan rauhassa vääntää kättä, mutta kertokaa mullekin minne se lance häviää siinä vaiheessa.
Tällä hetkellä pointti on siinä onko Dreadlance mounted only vai cavalry only, jos se on cavalry only ratsastaja ei voi ratsailta enää tippua ja näin ollen asia on mielestäni aika selvä.Nazreg kirjoitti:Mounted onlysta voitte ihan rauhassa vääntää kättä, mutta kertokaa mullekin minne se lance häviää siinä vaiheessa.
Ostan Strigoita Vampireja!
Games: 1.1.09-30.6.09: V:25 D:1 L:2
Games: 1.7.09-xx.xx.xxxx : V:1 D:1 l:3
Games: 1.1.09-30.6.09: V:25 D:1 L:2
Games: 1.7.09-xx.xx.xxxx : V:1 D:1 l:3
saat mun puolesta kanniskella hamaan loppuun sitä lancea, mutta kerroppa mulle miten siihen peitseen saa vauhtia jos kauramoottori on heittänyt lusikan nurkkaan. äläkä rupea selittämään tota nää-vamppyyrit-on-niin-vahvoja -potaskaa, koska säännön pitäis toimia möys tavan ihmisillä.Nazreg kirjoitti: Mounted onlysta voitte ihan rauhassa vääntää kättä, mutta kertokaa mullekin minne se lance häviää siinä vaiheessa.
lance ilman pollea on vähän sama kuin tykinkuula ilman tykkiä.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
- The Captain
- Valvoja
Eihän se peitsi peitsenä ilman hevosta toimikaan. Toisin sanoen Strength-bonukset lance-säännön takia jäävät saamatta. Sen sijaan taika-aseena toimimisesta ja lance-säännöstä riippumattomien efektien toimivuudesta tässä on väännetty.A.M€nen kirjoitti:saat mun puolesta kanniskella hamaan loppuun sitä lancea, mutta kerroppa mulle miten siihen peitseen saa vauhtia jos kauramoottori on heittänyt lusikan nurkkaan. äläkä rupea selittämään tota nää-vamppyyrit-on-niin-vahvoja -potaskaa, koska säännön pitäis toimia möys tavan ihmisillä.Nazreg kirjoitti: Mounted onlysta voitte ihan rauhassa vääntää kättä, mutta kertokaa mullekin minne se lance häviää siinä vaiheessa.
Dreadlance ja Balefire Spike eivät itsessään ole "cavalry only" tai edes "mounted only", vaan "lance". Sääntökirjaa elaamalla saamme selville, että Lance sisältää ehdon "mounted only". Lohikäärmeellä (ei lohikäärmeessä) ratsastava hahmo on "mounted".
Meinasin kirjoittaa viestiini, että älkää nyt herranjumala vedotko mihkään fluffiin kuinka kukaan ei voi käyttää lancea jalan. Arvasin että joku tahvo kuitenkin vetoaa siihen.A.M€nen kirjoitti:
saat mun puolesta kanniskella hamaan loppuun sitä lancea, mutta kerroppa mulle miten siihen peitseen saa vauhtia jos kauramoottori on heittänyt lusikan nurkkaan. äläkä rupea selittämään tota nää-vamppyyrit-on-niin-vahvoja -potaskaa, koska säännön pitäis toimia möys tavan ihmisillä.
No, ei tommoseen viestiin voi vastata mitään muuta kuin: http://youtube.com/watch?v=JLO1YIWQuXE
Enskerralla sit sääntökirja mukaan eiks jeh?
kiitos. tätä minäkin tarkoitin, että älköön kukaan selittäkö lancen toimimista konitta supervoimilla tahi muullakaan fluffilla.Nazreg kirjoitti:
Meinasin kirjoittaa viestiini, että älkää nyt herranjumala vedotko mihkään fluffiin
itseäni kiinnostaa kovasti ne infantrylancen säännöt. sääntökirjasta en löytänyt kuin pelkät ratsuväkisäännöt.
btw kiva video.en silti näe yhteyttä viestini ja sen kanssa, ja keksin kyllä muitakin vastauksia.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Juu, en mäkään näe infantry lancen sääntöjä, mutta me tiedämme seuraavat väittämät oikeiksi:
-Hahmolla on maaginen ase
-Missään ei sanota, että se vain häviäisi maagisesti
-Maagista asetta on pakko käyttää
-Se ei ole hand weapon
-Se ei myöskään anna mitään bonuksia, sillä tällaisista ei mainita muuten kuin Cavalry kohdassa
On epäselvää myös miten Magic Weapon ja Lance korreloi RAW:lla. Minä tulkitsisin ainakin nykyistä VC kirjaa niin, että ostetaan maaginen ase, jolla on mm. lance ominaisuus. Tällöin tuo maaginen keppi olisi ainakin käytettävissä. Quotailen myöhemmin tota kirjaa, jos asiasta aletaan vääntämään kättä, miksi minä olen tuota mieltä. Pääsin just baarista himaan niin en nyt ala ettimään omaa kirjaani.
P.S Mun edellinen viesti tais olla pikkasen ikävä sointuinen, mutta mä en tietääkseni hirveästi perustele sääntöjä fluffilla. :/
-Hahmolla on maaginen ase
-Missään ei sanota, että se vain häviäisi maagisesti
-Maagista asetta on pakko käyttää
-Se ei ole hand weapon
-Se ei myöskään anna mitään bonuksia, sillä tällaisista ei mainita muuten kuin Cavalry kohdassa
On epäselvää myös miten Magic Weapon ja Lance korreloi RAW:lla. Minä tulkitsisin ainakin nykyistä VC kirjaa niin, että ostetaan maaginen ase, jolla on mm. lance ominaisuus. Tällöin tuo maaginen keppi olisi ainakin käytettävissä. Quotailen myöhemmin tota kirjaa, jos asiasta aletaan vääntämään kättä, miksi minä olen tuota mieltä. Pääsin just baarista himaan niin en nyt ala ettimään omaa kirjaani.
P.S Mun edellinen viesti tais olla pikkasen ikävä sointuinen, mutta mä en tietääkseni hirveästi perustele sääntöjä fluffilla. :/
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Lance on ase, jota saa käyttää vain ja ainoastaan chargen aikana hyökättäessä ratsun selkään kivunneena. Sama koskee Magic lancea. Eli vain ja ainoastaan ensimmäisen combat roundin aikana, mikäli on hyökkäävä osapuoli, ja on "mounted".
Koska sääntömaailmaan kuuluu, että maagisella Lance aseella taistelu jatkuu ratsun selästä ensimmäisen taistelukierroksen jälkeenkin, jolloin asetta (lance) ei saisi enää käyttää, niin en näe mitään syytä, miksi asetta (lance) ei voisi käyttää myös senkin jälkeen kun malli ei ole enää mounted, joka myöskin kieltää käyttämästä lancea. Tuskin kaksi kieltoa on sen pahempi kuin yksikään.
Pelaaminen siten, että maagista lancea saisi käyttää vain ja ainoastaan ensimmäisellä combat kierroksella jos hyökkää, jonka jälkeen se pitäisi vaihtaa toiseen maagiseen aseeseen tai tavalliseen aseeseen, ei omasta mielestäni sekään ole huonoa peliä, mutta se ei ole nykyisen Warhammerin sääntöjen mukainen tapa.
Koska sääntömaailmaan kuuluu, että maagisella Lance aseella taistelu jatkuu ratsun selästä ensimmäisen taistelukierroksen jälkeenkin, jolloin asetta (lance) ei saisi enää käyttää, niin en näe mitään syytä, miksi asetta (lance) ei voisi käyttää myös senkin jälkeen kun malli ei ole enää mounted, joka myöskin kieltää käyttämästä lancea. Tuskin kaksi kieltoa on sen pahempi kuin yksikään.
Pelaaminen siten, että maagista lancea saisi käyttää vain ja ainoastaan ensimmäisellä combat kierroksella jos hyökkää, jonka jälkeen se pitäisi vaihtaa toiseen maagiseen aseeseen tai tavalliseen aseeseen, ei omasta mielestäni sekään ole huonoa peliä, mutta se ei ole nykyisen Warhammerin sääntöjen mukainen tapa.
Salonen Risto
- The Captain
- Valvoja
Jos nyt puhutaan FB:n säännöistä, niin olet väärässä. Ase antaa bonuksensa vain ratsun selässä chargatessa, mutta mikään ei kiellä käyttämästä sitä muulloinkin. Ja itse asiassa asettahan ei saa vaihtaa kesken combatin, joten jos jannulla on lance ja great weapon, niin se ei todellakaan vaihda chargen jälkeen isoon melaan.SilverSeed.eu kirjoitti:Lance on ase, jota saa käyttää vain ja ainoastaan chargen aikana hyökättäessä ratsun selkään kivunneena.
Normaalitilanteessa monster mountiltaan jalkautuva hahmohan ei yritäkään käyttää lancea, koska siitä ei ole jalkaisin mitään hyötyä. Toiseen tilanteeseen päädytään silloin, jos lance-aseella on myös maagisia ominaisuuksia.
Ihmiset yrittää täällä hakea oikeasti vastauksia sääntökysymyksiin. Eli voisitko lopetaa ton virheellisten sääntöjen arpomisen jo? -_-SilverSeed.eu kirjoitti:Lance on ase, jota saa käyttää vain ja ainoastaan chargen aikana hyökättäessä ratsun selkään kivunneena. Sama koskee Magic lancea. Eli vain ja ainoastaan ensimmäisen combat roundin aikana, mikäli on hyökkäävä osapuoli, ja on "mounted".
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
-
Black scars
Oikein, vain käyttämättä jättäminen on kielletty. Peliteknisesti ratsuttomuuden myötä häviää +2S chargessa, mikään muu ei muutu. Itse ehdottaisin vastustajalle, että leikitään peitsen olevan jalkautuneella hahmolla spear, muuten täysin sama värkki. Omasta näkökannastani edellä mainitussa ratkaisussa yhdistyy säännöt ja tolkku, jälkimmäistähän ei ole pakko käyttää sääntöjen mukaan.The Captain kirjoitti:Ase antaa bonuksensa vain ratsun selässä chargatessa, mutta mikään ei kiellä käyttämästä sitä muulloinkin.
*Hu*
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Jos nyt ei aivan pikku tarkasti poimi lauseita tai sanoja keskeltä kokonaisuutta, vaan edes yrittää ymmärtää kokonaisuuden, niin tarpeettoman pilkun viilauksen voi jättää tekemättä. Joskin on kuitenkin hyvä, jotta joku viitsii viilata sen verran, että nopeampilukuisillekin on olemassa rautalankamalli siitä, mitä asiasisällöstä saattaa ymmärtää väärin.The Captain kirjoitti:Jos nyt puhutaan FB:n säännöistä, niin olet väärässä. Ase antaa bonuksensa vain ratsun selässä chargatessa, mutta mikään ei kiellä käyttämästä sitä muulloinkin. Ja itse asiassa asettahan ei saa vaihtaa kesken combatin, joten jos jannulla on lance ja great weapon, niin se ei todellakaan vaihda chargen jälkeen isoon melaan.SilverSeed.eu kirjoitti:Lance on ase, jota saa käyttää vain ja ainoastaan chargen aikana hyökättäessä ratsun selkään kivunneena.
Normaalitilanteessa monster mountiltaan jalkautuva hahmohan ei yritäkään käyttää lancea, koska siitä ei ole jalkaisin mitään hyötyä. Toiseen tilanteeseen päädytään silloin, jos lance-aseella on myös maagisia ominaisuuksia.
Joskin kuiten haluaa pilkkua viilailla, niin sopinee käytellä "the most important rule" kohtaa joka kierros siitä, kumpi sääntö on tärkeämpi, "Used exclusively by" vai "Must use". Mikäli siis puhutaan Magic aseesta, jolla on sääntö "lance".
Lancen kuvauksessahan mainitaankin, että kyseessä on keihäs, jota saa käyttää vain ratsain. Tosin, kyseinen ehdotushan voi sitten pikku nilliäisten käsissä muuttua siten, että characteri liittyy yksikköön, menee toiseen riviin ja hyökkää sieltä keihäällä ;)Black scars kirjoitti: Itse ehdottaisin vastustajalle, että leikitään peitsen olevan jalkautuneella hahmolla spear
Salonen Risto
En muista onko tästä mainintaa 7. edikan säänöissä (eikä ole kirjaa nyt käsillä), mutta ainakaan 6. edikassa charru ei saanut keihäälläkään taistella takariveistä (oli siis erikseen kielletty). Täytyy tarkistaa kotona tuo kohta kirjasta.SilverSeed.eu kirjoitti:Lancen kuvauksessahan mainitaankin, että kyseessä on keihäs, jota saa käyttää vain ratsain. Tosin, kyseinen ehdotushan voi sitten pikku nilliäisten käsissä muuttua siten, että characteri liittyy yksikköön, menee toiseen riviin ja hyökkää sieltä keihäällä ;)
EDIT: Olihan se maininta siellä, sivu 73.
Lukiessani edellisiä postija oma mielipiteeni on, että kyllä se characteri voi heilutella sitä peistä kävellessäänkin ja tuskin se taika siitä minnekään häviää. Tämähän on vain minun mielipiteeni ja itse käyttäisin pulmien kanssa missä ei löydetä ratkaisua, puoluettoman tuomarin sanaa tai kaveri peleissä antaa nopan ratkaista asia.
-Salamurhaaja tietää elämän arvon,usein jopa pennin tarkkuudella.
- Dark Elf69
Niin mutta sehän on "LANCE" ja siitätähän sanotaan että sitä voi käyttää VAIN ratsain tai sitte monsun selässä riippuen aseesta. Niin ajatuskin siitä että joku vamppi tulee lancen kanssa jalkaisin heilumaan siihen kyllä se toimii mutta ei saa strena boonusta. Se varmaankin omalla strenalla liikuttelee tätä kuin jotain hand weaponia tai vastaavaa.
Tämä kuullostaa jo siltä että joku vamppi pelaaja yrittää vääntää sääntöä omaksi hyödykseen eikä niin kuin se on.
Tämä kuullostaa jo siltä että joku vamppi pelaaja yrittää vääntää sääntöä omaksi hyödykseen eikä niin kuin se on.
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Yksinkertaisesti jos on mountti kuollut pois alta: lance säännön special rulet (+2s) lähtee pois ja muut ominaisuudet jäävät kuten tässä tapauksessa hits automatically (säännöissä ei sanota, että lance lähtisi pois mountin kuoltua ja bonus (siis se +2s) tulee vain chargatessa ja ne ketkä ei usko saa kyllä itse pelata oman vamppinsa huitovan nyrkeillä aseensa heitettyään pois (koska se auto hits sääntö on erillis sääntö joka ei kuulu lance sääntöön joka toimii vain mountattuna (siis se lance sääntö), joten auto hits jää jäljelle mikäli se kaakki kuolee alta pois.).
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-