Citadelin sprayt? PYH JA PYH!!!!!!
Citadelin sprayt? PYH JA PYH!!!!!!
Kuinka moni teistä vielä käyttää citadelin sprayta? Voin sanoa suoraan että teitä on vedetty nenästä (minulla on kokemuksia). Itse käytän mahdolloisimman paljon mastonin sprayta. Laitan tähän vähän vertausta:
Citadel +:
pääsee GW:n turnauksiin (kuka oikeasti menee sinne?)
Citadel -:
Ei tartu maaliin (useimmiten joutuu vetämään ainakin kaksi kerrosta ellei enemmän. On myös kokemuksia. jouduin vetään kerran kolme kertaa :x )
Sika kallis(10€)
Maston+:
Tarttuu
HALPA(3,5€)
Toimii
Maston-:
ei pääse GW:n turnauksiin (kuka oikeasti menee sinne?)
Ja nämähän ovat siis minun mielipiteitäni eli jos joku tuntee citadelin sprayn paremmaksi(miltei mahdotonta)niin ostakoot spraynsa sitten sen mukaan.
Citadel +:
pääsee GW:n turnauksiin (kuka oikeasti menee sinne?)
Citadel -:
Ei tartu maaliin (useimmiten joutuu vetämään ainakin kaksi kerrosta ellei enemmän. On myös kokemuksia. jouduin vetään kerran kolme kertaa :x )
Sika kallis(10€)
Maston+:
Tarttuu
HALPA(3,5€)
Toimii
Maston-:
ei pääse GW:n turnauksiin (kuka oikeasti menee sinne?)
Ja nämähän ovat siis minun mielipiteitäni eli jos joku tuntee citadelin sprayn paremmaksi(miltei mahdotonta)niin ostakoot spraynsa sitten sen mukaan.
Re: Citadelin sprayt? PYH JA PYH!!!!!!
Minä en tosin en käytä mitään sprayta. On muuten virhe tieto että GW spray olisi vaadittu GW:n turnauksiin. Maalaukseen ne ei puutu(paitsi arvo sanoin). GW:n figut on vaadittu. Miten ne edes valvoisi onko GW:n vai muun sprayta?Iso_Arska kirjoitti:Kuinka moni teistä vielä käyttää citadelin sprayta?
Siis tuo ei VOI pitää paikkansaIso_Arska kirjoitti: Itse asiassa muistan kuulleni tuon sinulta. Olen kai sitten erehtynyt. :oops:
Ja kysymykseesi kuka niihin menee. Aika moni. Kaikki(sellaiset puolisen tusinaa GT ja yli puhumattakaan RTT:istä) tuppaa olee 70+(tai 100+ ja on 200 pelaajan GT:itäkin) pelaajaa ja aina loppuunmyytyjä ja kaikki haluavat ei pääse edes mukaan...Aika hyvin vetää pelaajia vai?
- The Captain
- Valvoja
Minä käytän Citadelin spraymaaleja, kun en ole parempaakaan löytänyt. (Paikallisen lelukaupan valikoimassa ei ole muita.) Pohjamaaleihin olen ollut toistaiseksi ihan tyytyväinen (miten niin ei tartu?), lakka tekee vain figusta kiiltävän, muttei pidä maalia pinnassa sen paremmin... Pakkaan figuni aika huolellisesti, ja incubeista on joka reissun jälkeen lohjennut maali joka ikisestä pikku särmästä.
Outoa; aikanaan (90-luvun puolivälin tienoilla) hankkimani Death company -figut eivät koskaan kärsineet vammoja kuljetuksessa, ja minä sentään roiskin niitä vähän miten sattuu.
Outoa; aikanaan (90-luvun puolivälin tienoilla) hankkimani Death company -figut eivät koskaan kärsineet vammoja kuljetuksessa, ja minä sentään roiskin niitä vähän miten sattuu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Miksi kaikkien pitää tyrkyttää omaa lempituotettaan toisille? Sama näkyy kaikissa maalaustarvike threadeissa (vrt. pikaliima threadi). Jos haluaa todella säästää spraymaaleissa niin maston on varmasti hyvä valinta. Itse olen köyhä lukiolainen, joten GW tuotteiden hinta tuntuu todellakin suolaiselta. Toisaalta taas kympin hinta ei tunnu missään jos otetaan huomioon sillä sprayattavien figujen hinta. Lisäksi jos käyttää niinkin paljon aikaa yhteen ukkoon kuin mulla on tullut viimeaikoina käytettyä, ei tahdo riskeerata epätasaista pintaa muutaman euron takia.
Citadel spray tarttuu figuun hyvin. Useita kerroksia joutuu kyllä vetämään - elämä on kovaa. Itse sprayaan figun kahdella ohuella kerroksella ja vielä sen jälkeen maalaan kerroksen laimeaa vallejo mustaa koko figun alueelle. Kaksi tai kolme kerrosta sprayta ei ole mikään vaiva tai huono puoli jos sillä saadaan aikaan tasainen pinta.
Citadel spray tarttuu figuun hyvin. Useita kerroksia joutuu kyllä vetämään - elämä on kovaa. Itse sprayaan figun kahdella ohuella kerroksella ja vielä sen jälkeen maalaan kerroksen laimeaa vallejo mustaa koko figun alueelle. Kaksi tai kolme kerrosta sprayta ei ole mikään vaiva tai huono puoli jos sillä saadaan aikaan tasainen pinta.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Ne ultraviolettivalossa näkyvät väripigmentit ja nanorobotti jutut ovat vain hyvin väsynyttä ja huonoa huumoria. Ei kandee ottaa tosissaan.Iso_Arska kirjoitti:Itse asiassa muistan kuulleni tuon sinulta. Olen kai sitten erehtynyt. :oops:VJ kirjoitti:Mistä toi ei pääse GW turnauksiin juttu tulee?
Ei pitäne paikkaansa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Mielestäni se oli tuolla maalaus, konverttaus ja maiseman teko osiossa topicissa "käykö tavallinen musta spray phjamaaliksi". Käy vilkasemassa.tneva82 kirjoitti:Siis tuo ei VOI pitää paikkansaIso_Arska kirjoitti: Itse asiassa muistan kuulleni tuon sinulta. Olen kai sitten erehtynyt. :oops:En usko että GW on onnistunut kehittelemään laitetta joka kertoo onko figu maalattu niiden tai muiden firmojen spraylla...Jaa ei kai se tosin tekninen mahdottomuus ole mutta miksi ne siihen ryhtyisi<g>.
Ja kysymykseesi kuka niihin menee. Aika moni. Kaikki(sellaiset puolisen tusinaa GT ja yli puhumattakaan RTT:istä) tuppaa olee 70+(tai 100+ ja on 200 pelaajan GT:itäkin) pelaajaa ja aina loppuunmyytyjä ja kaikki haluavat ei pääse edes mukaan...Aika hyvin vetää pelaajia vai?
- minisaarnaaja
Itse olen omani ostanut sellaisista erikoistarvikeliikkeistä kuten Anttila, Sokos ja Stockmann. Niitä tarvitsee vain vähän etsiä, mutta kyllä sieltä jostain se suljettu lasikaappi löytyy. Ja epäluuloinen myyjä, mikäli olet nuori henkilö.teurastaja kirjoitti:Mistäs mastonia saa? Rautakaupoistako. Siis mainitkaapa sen puodin nimi, mistä sitä saa.
Juttua on ollut sen suhteen, että spraymaaleja olisi tarjolla erilaisiin tarkoituksiin. Teoria menee jotakuinkin siten, että jos maali on tarkoitettu hiotun pinnan maalaamiseen, niin se hieman laajenee kuivuessaan jotta se saisi pinnan taas sileäksi. Jokainen voi kuvitella, mitä tämä miniatyyreille merkitsisi. Tätä maalityyppiä edustaa mm. Maston. Sama teoria jatkaa, että toiset sprayt on suunniteltu siten, että ne pikemminkin vetäytyvät hieman kasaan kuivuessaan, ja että näin pienet yksityiskohdat säilyisivät paremmin. Tätä maalityyppiä sitten edustaisi Citadel, ja ehkä myös Talens. Juttu voi olla miniatyyrimaalaajien urbaani legenda tai totisinta totta, mutta ainakaan itse en ole huomannut mitään mainittavampaa eroa noiden kahden maalin välillä, jos sprayaus muuten menee hyvin. Spraymaalien paremmuudesta en siis osaa sanoa, mutta mitä tahansa käytät, sekoita hyvin ja maalaa tarpeeksi kaukaa. Parempi pari ohutta kerrosta kuin yksi joka peittää yksityiskohdat.
Ja vielä: tuo huumori on vaarallinen kamppailulaji, varsinkin netissä kun väki on tottunut hymiöiden käyttämiseen sen ilmaisemisen yhteydessä. Minua VJ:n juttu nauratti, sillä se muistutti kyllä niin paljon GW:n touhuilua ettei paremmasta väliä!
- Cacodemoni
ei voi
Mutta yksi tapaus on silti olemassa missä citadelin maalin käytöstä on hyötyä. Jos GW:n muoviresepti on pettänyt ja ukot päättävät sulaa kun niitä maalaa sprayllä niin GW.ltä on paha alkaa vaatimaan korvauksia jos ei ole käyttänyt niiden suosittelemaa maalia.
Yhdelle kaverille (aka. Eetsa) kävi näin ja GW lähetti uuden boxillisen mariineita kun laittoi mailia kuvien kera tapahtuneesta.
Mutta yksi tapaus on silti olemassa missä citadelin maalin käytöstä on hyötyä. Jos GW:n muoviresepti on pettänyt ja ukot päättävät sulaa kun niitä maalaa sprayllä niin GW.ltä on paha alkaa vaatimaan korvauksia jos ei ole käyttänyt niiden suosittelemaa maalia.
Yhdelle kaverille (aka. Eetsa) kävi näin ja GW lähetti uuden boxillisen mariineita kun laittoi mailia kuvien kera tapahtuneesta.
Ei se oo niin justiinsa
Hehheh, ovatpas hauskoja nuo väripigmenttikeskustelut
. Itse käytän Citadelin sprayta, koska se on suunniteltu pikku-ukkoja varten ja mulla on semmonen kutina että se niiden maalaukseen myös parhaiten sopii. Spraylla en saa koskaan jokaista koloa figusta maalattua, mutta vetäisen kerroksen vedellä ohennettua mustaa figun päälle sprayauksen jälkeen niin homma hoituu kivuttomasti. Sprayn jäljiltä pinta on muutenkin vähän erilainen kuin pensselin, joten musta sutikerros figun päällä on joka tapauksessa hyväksi. (Jos siis mustan pohjavärin haluaa)
........
No joo .. Täällä Tampereella rauta-otrassa ovat nostaneet sprayn hinnan 3.5e --> 5.8e ... Lupailivat kesällä että hinta pysyy tossa kolmessa eurossa, mutta ei.
No joo silti mastonia kannattaa ostaa... Ei ainakaan ole laimennettua niinkuin citadel ! Suuri ero !
No joo silti mastonia kannattaa ostaa... Ei ainakaan ole laimennettua niinkuin citadel ! Suuri ero !
Re: Citadelin sprayt? PYH JA PYH!!!!!!
Siis mitä ihmettä. Ei spray maalilla kuulukkaan maalata peittävää kerrosta yhdellä kertaa. Itse maalaan pohjamaalin ainakin viitenä kerroksena isompiin figuihin. Idea on maalata useita todella ohuita kerroksia, jolloin maalipinnasta tulee tasainen, peittävä eikä tuki detaleja.Iso_Arska kirjoitti: Citadel -:
Sika kallis(10€)