"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

dark eldar apua aloittavalle

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
hirttopuu

dark eldar apua aloittavalle

Viesti Kirjoittaja hirttopuu »

codexia oon lukenu yli puol vuotta, ja armejaa alkaa olla kasassa, joten nyt kokeneemmilta apua kiitos.
millaisen listan näistä saisi väsättyä:
  • archon
    2 incubi
    5 wych
    5 scourges (2 splinter cannon ja 2 dark lancea, 1 sybarite. konfattu warrioreista, eli mahdollisuus muuttaa takaisin)
    6 grotesques
    1 raider (osat löytyy jolla muuttaa ravageriksi, mutta sitten pitäisi ottaa scourgeseilta lancet pois)
    2 talos
    2 haemonculus
    18 dark eldar warrior (3splinter cannon ja sybarite)
    2 jetbikeä (tiiän, liian vähän, kunhan mainitsin)
mahtaisiko toimia jos laittaisi archonille retinuen jossa 2 incubia, 1 splinter cannon ja 2 warrioria? kannattaako toinen haemonculus heittää grotesqueseihin? kannattaako laittaa minimi ryhmä haemonculuksen kera raideriin splinter cannonilla?

tosiaan, ehdotuksia

lisäys: osia löytyy joten korkeintaan yhdelle voin konfata hellion skyboardin
ja mitäs tähän kirjoittaisi
santso

Re: dark eldar apua aloittavalle

Viesti Kirjoittaja santso »

Joo tuota tästä voi kyllä tulla muilta noottia, mutta Deldar armeijan edut ovat massiivinen tulivoima, liikkuvuus ja suhteellisen hyvä close combat, mutta tämän takia joudumme kärsimään matalammista haarniskoista ja kestävyydestä.
ja tämä kannattaa muistaa tehdessä armeiia listaa.
Eli tässä joitain neuvoja:
HQ:
-Archon on must peleissä, joissa pisteraja hipoo tuhatta pistettä ja se ylikin(leluja pisterajan mukaan, mutta ilman leluja archon ei ole mitään)
-agoniser+splinter pistol tuomaan ''lihasta'' mättöön, myös tuo punisher+tormentor helm on käypä yhdistelmä(eikä vain pomolle vaan myös perusryhmien johtajille antamaan ''etua'' lähiksessä), myös combat drugsit on hyviä ja shadow field on melkeimpä pakollinen pomolle.(ryhmä raideriin!)
-incubi ryhmä on must 5-8kpl riippuu taas pisterajasta, ryhmään 1 blaster tuomaan vastauksia tankeihin ja incubi master on jees
-Haemonculus on halpaa ''lihas lisää''(jota pidän itse armeijan kenraalina 500-pisteessä)
ELITE
-wychejä kannattaa ottaa paljon tai ei yhtään.(usko olen kokeillut)
-näissä sama, ota wych weaponit ja ainakin plasma kranaatit, succubus haywire kranaatilla ja agoniserillä+pistol on hyvä olla joka ryhmässä jonka otat.(raidereita,raidereita ja raidereita, nämä takaavat liikkuvuuden)
-Grotesqueita en käyttäisi (huono I ja ld.+ ovat tyhmiä++melko kalliita)
-Mandraket ovat jees, näitä ainakin se 1 viiden ryhmä.
TROOPS
-Ensinnäkin RAIDEREITA!, liikkuvuus on ensisijaista dark eldar armeijassa.
Monta keskikokoista ryhmää on parempia kuin 1 iso, ryhmiin max heavy+ special weapon, tosin jos meinaat tehdä ''sniper''ryhmiä niin ne ovat 10 warrua ja ryhmässä 2 dark lancea,raider ryhmissä splinter cannon.
FAST ATTACK
Joo kuten itse sanoit, lisää mopoja, yksi 5-6 mopon ryhmä on hyvä (tai pari semmoista olisi optimi)
ja näille voi pistää blasterit, mutta nämä eivät oikeastaan tarvitse mitään lisää.
HEAVY SUPPORT
Scourget on jees joku 7 hengen ryhmä max aseilla on hyvä.
loppuja voi käyttää miten haluaa, mutta talosta en yli 1000pts peleissä käyttäisi.

Toivottavasti auttaa.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Scourget ovat kuraa. Mutta jos niitä on pakko ottaa, niin aseistaisin kaikki splinter cannoneilla ja hyppelisin mahdollisimman kaukana vihusta (sen verran kun range sallii).

Dark Lanceja ehdottomasti lisää.

Wychejä kans.

Ja Raidereita.

Jetbiket toimii parhaiten minimikokoisena ryhmänä maksimierikoiaseilla (blaster tankkien korkkailua varten).

Siinä mun neuvoja.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Dark Eldar armeijaa ei oikeen ilman raider spammii voi pelaa, ainakin siihen se on suunniteltu.
Vermis

Viesti Kirjoittaja Vermis »

en kyllä jummarra oikein tätä incubien määrää varsinkaan 1000pts peleissä, liian kalliita ja liian suuri riski saada se raider alas missä ne on (ilman fof kestää aivan liian kauan päästä hth)
miksi ihmeessä scourgeja? varsinkin lanceilla ne ovat täysin hyödyttömiä. jotain tyyliin 5x scourge 4xcannon 1x xenopasm.
jos välttämättä haluat incubeja käyttää niin mitä ihmettä ne tekevät blastereilla? eivät ne kuitenkaan ole tarkoitettuja tuhoamaan tankkeja siihen voi käyttää paljon helpommin warrior sniper squadeja ja pitää incubit closiksessa.
kannattaisi tuollaisella armeijalla kokeilla wwp:tä niin, että haemo ja crotq ottavat toisen ja antaa toisen isolle warru squadille.
1 bike lisää 2 blasteria squadille ja siinä on tankbusta, turha pistää lisää pisteitä ellei välttämättä halua siitä cc ryhmää.

miksi mandrakeja?`mihin ne soveltuvat? imo eivät mihinkään. ilman sybaritea ne ovat yhtä hyviä kuin normi warrut ilman mitään kamoja ja kalliita. Archonin aseistukseta, no kannattaa miettiä mihin sitä käyttää agoniser jos haluat siitä monster hunterin (silloin yksin ilman retinuea) ja punisher tormentor helm+retinue kun taas haluat käyttää sitä joukkojen kurmotukseen.
Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

santso kirjoitti:-Grotesqueita en käyttäisi (huono I ja ld.+ ovat tyhmiä++melko kalliita)
Olen toista mieltä. Grotesquet ovat se Yksi ja Ainoa DE-yksikkö, joka ei kuole viiden mariinin rapid fireen.

Muuten kokoelma vaikuttaa otolliselta Raider-spämmäykseen. 2x yhdeksän hengen warrior-porukkaa, Archon ja retinue, Haemonculus ja Groteskit (hanki lisää, jos olet asenteellinen pelaaja) kaikki raidereihin. Jos hankit kymmenen hengen Wych-boksin, voit käyttää isoa ryhmää vaikkapa pelotteena, nuo kun klosikseen päästyään eivät kovin helpolla kaadu (4+ invu, alle S6 vastustajien WS puolittuu). Talosit voivat toimia myös pelottelijoina, mutta hitautensa takia eivät kovin tehokkaita ole. Jetbikeistä sanottiinkin jo kaikki olennainen.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Beecher

Viesti Kirjoittaja Beecher »

Joo jos joku viitis vähän neuvoa,olen alotammassa ekrämään deldar armeijaa toiseksi armeijaksi,budjetti 140€(codex myös)
jonkin lainen hahmotelma mulla jo on,mutta ehdotuksia kokeneemmilta kiitos =)
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Beecher kirjoitti:Joo jos joku viitis vähän neuvoa,olen alotammassa ekrämään deldar armeijaa toiseksi armeijaksi,budjetti 140€(codex myös)
jonkin lainen hahmotelma mulla jo on,mutta ehdotuksia kokeneemmilta kiitos =)
Jos sinulla ei ole vielä kodeksia niin kannattaa ostaa: https://www.fantasiapelit.com/index.php ... 71724&nws=
Sitten varmaan battleforce ja lordi. Muuta en sitten osaa neuvoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”