"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hienoa verta?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Captain-Jake

Hienoa verta?

Viesti Kirjoittaja Captain-Jake »

Elikkä, aloin miettimään miten saisin hienoa "verta" aikaiseksi. Turha esittää mitään blood rediä pensseliin ja sutimaan, vaan oikeasti veren näköistä "verta". Ajattelin jos edellämainittua blood rediä lantraa tarpeeksi ja sitä sitten esim. clawin kärkiin laittaa ja antaa valua. Näyttäisiköhän hyvältä? Ja siinähän voisi uittaa vaikka hammasharjaa ja sitten sormenpäällä rämps, saisi veriroiskeita. Lieköhän tuo idea toimisi, jos ei tai on olemassa parempia, kertokapas!
HampsterC

Re: Hienoa verta?

Viesti Kirjoittaja HampsterC »

red ink on loistavaa vereksi.. mutta sen tuotanto on ilmeisesti lopetettu kuten kaikkien inkkejen.. mutta voi viel löytyy kaupan hyllyltä
Captain-Jake

Viesti Kirjoittaja Captain-Jake »

Eikö se mene jo liian ohueksi?
Exalted One

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Kyllä kaikki räiskytysyritykset mitä olen tehnyt on päättyneet aika huonosti. Olen todennut, että parhaan veren saa helpoiten freehandina. Vaikeetahan se on ja vaatii harjoittelua, mutta näyttää ihan pirusti paremmalta, kuin koko figun sottaaminen johonkin ohennettuun maaliin.

Itse käytän seuraavaa tekniikkaa.

Mahdollisimman pienellä pensselillä red gorea sinne, mihin verta halutaan. Roiskeita ei kannata yrittää tehdä "sottaamalla", vaan kannattaa miettiä etukäteen, minkä muotoinen tahra sopii ja yrittää sitten maalata sellainen ja isojen läikkien lisäksi pistää roiskeiksi pieniä pisteitä. Isompiin läikkiin ja pisteisiin kannattaa maalata valumia, jos pystyy tekemään ne tosi ohuiksi. Sen jälkeen blood reddiä sinne, missä verta on enemmän, eli periaatteessa kaikkien läikkien ja pisteiden keskelle, sekä valumien päihin. Jos haluaa, voi veren vielä lakata kiiltävällä lakalla, mutta minusta se toimii noin ihan hyvin.

Toivottavasti auttoi. :-)
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
antsa91

Viesti Kirjoittaja antsa91 »

Linky

Olen käyttänyt ja toimii
a.k.a anatooli
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

PVA-liimaan tai Syanoakrylaattiin sekoitettua Dark Fleshiä ja siitä sitten drybrushilla Blood rediin ja halutessaan vielä ohuempaan.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Hengga

Viesti Kirjoittaja Hengga »

Kyllä mahtavaa olen itse mietiskellyt kuinka tehdä verta ja antsa91 pisti "linkkii tiskii". Nyt kun Ogreja jatkan dwarffien keskellä ajattelin tehdä verisiä ogreja kun en dwarffien figuissa sitä käytä. Mutta mikä olisi hyvä PVA:n korvike kun en sitäkään nyt jaksaisi hommata.
-Hengga
No voi ristus tätä figujen määrää
Hammer_p1ru

Viesti Kirjoittaja Hammer_p1ru »

Hengga kirjoitti:Kyllä mahtavaa olen itse mietiskellyt kuinka tehdä verta ja antsa91 pisti "linkkii tiskii". Nyt kun Ogreja jatkan dwarffien keskellä ajattelin tehdä verisiä ogreja kun en dwarffien figuissa sitä käytä. Mutta mikä olisi hyvä PVA:n korvike kun en sitäkään nyt jaksaisi hommata.
-Hengga
PVA on sama kuin erikeeper, ja sitä kaikilla luullakseni on. Siis puu-/paperiliimaa
DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Itse käytän Stipliniä siihen. Eli otetaan TODELLA harottava pensseli, ja otetaan siihen vähän maalia, ja sitten kuivataan sitä paperiin, ja tökitään pensselillä haluttua kohtaa.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Itse käytin kerran myös jännää tekniikkaa. Poistin jotain osia spruesta ja viilsin peukalon pään auki mattopuukolla. Sipasin siinä ohimennen sitten erään ukon kirveeseen verta ja hieno tuli... En kyllä suosittele tätä tekniikka kenellekkään ;) Harmi sinänsä, että veri alkoi poistamaan maalia siitä kirveestä :O.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

Koitapa laittaa blood rediä tai red gorea (kuinka tummaa nyt haluaakaan) vaikkapa nyt miekan terään, siihen sitten kunnolla veteen ohennettua black inkkiä ja päälle ohennettua punaista inkkiä. Lopputulos on suhteellisen tumma ja kiiltävä. Toimii omasta mielestäni :)
Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

itse tein verta näin:http://s299.photobucket.com/albums/mm31 ... CN0315.jpg
tarkoitus oli siis tehdä räjähtänyt örkki, mikä omasta mielestäni onnistui... ensin scab redillä tuo iso läntti lattiaan, sitten liimasin örkin osat, ja ne maalasin niin, että pohjalle scab red undercoat ja päälle blood rediä, ja koska örkki oli räjähtänyt, lisäsin paljon vedellä jatkettua chaos blackiä, en siis inkkiä, jotta se näyttäisi kärähtäneeltä..
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Kuin te nyt vieläkin ehdottelette sitä blood rediä, se ei meinaan näytä ollenkaan vereltä. Saahan sitä toki käyttää jos hakee vähän sarjakuvamaisempaa tyyliä, mutta tässä taidettiin kysyä oikean näköistä verta. GW:n ohjeessa sentään käsketään sekoittamaan mustaa blood rediin, mutta esimerkkikuvissa se näyttää vieläkin liian vaalealta. Olette varmaan jossakin sitä verta nähneet, joten miettikääpä sitä hetki. Sehän on oikeasti erittäin tummaa, varsinkin kuivuneena, mutta tuoreenakaan se ei ole lähelläkään blood rediä.

Tuossa olisi Mikan erinomainen ohje veren maalaamiseen.
Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

Mer'siles kirjoitti:Kuin te nyt vieläkin ehdottelette sitä blood rediä, se ei meinaan näytä ollenkaan vereltä. Saahan sitä toki käyttää jos hakee vähän sarjakuvamaisempaa tyyliä, mutta tässä taidettiin kysyä oikean näköistä verta. GW:n ohjeessa sentään käsketään sekoittamaan mustaa blood rediin, mutta esimerkkikuvissa se näyttää vieläkin liian vaalealta. Olette varmaan jossakin sitä verta nähneet, joten miettikääpä sitä hetki. Sehän on oikeasti erittäin tummaa, varsinkin kuivuneena, mutta tuoreenakaan se ei ole lähelläkään blood rediä.

Tuossa olisi Mikan erinomainen ohje veren maalaamiseen.
olen itse etsinyt tota, mutta jotkut käyttävät kuivuneeseen vereen oikeaa verta:
http://coolminiornot.com/article/aid/252/page/2
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Jep, oikea veri toimii oikein hyvin ja todella näyttävä ja realistinen. Suosittelen.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Morhgoz kirjoitti:Jep, oikea veri toimii oikein hyvin ja todella näyttävä ja realistinen. Suosittelen.
Suosittelet vetämään peukalon auki mattopuukolla? Huhhuh..

No itse teen niin että pistän scab rediä pohjalle päälle blood red ja siihen red ink..
Lefaa

Viesti Kirjoittaja Lefaa »

Geratsu kirjoitti: Suosittelet vetämään peukalon auki mattopuukolla? Huhhuh..

No itse teen niin että pistän scab rediä pohjalle päälle blood red ja siihen red ink..
Niin tai sitten käy Ostamassa verta, esim. teurastajalta tjms.

Luepa artikkeli niin tiedät enemmän, ja luulet vähemmän ;D
Sellasta se on.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Morhgoz kirjoitti:Jep, oikea veri toimii oikein hyvin ja todella näyttävä ja realistinen. Suosittelen.
En tiedä kuinka realistinen oikea veri on. Veri kuivuu melko nopeasti ja kuivuessa se tummentuu melko paljon. Kauempaa se voi näyttää jopa mustalta. Tuossa artikkelissa kaveri sanookin, että oikean veren käyttö ei ole helppoa. Kerrotko miten käytät sitä? Onko sulla kuvia tuloksista?
Exalted One

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Huhhuh. Muistakaa, että vaikka oikeaa verta käyttäisittekin, niin se olisi hyvä sitten laittaa kuitenkin pensselillä. Suoraan haavasta tuhrittu veri näyttää aina ja vain nololta. Lisäksi kannattaa muistaa, että se muuttuu ajan kanssa tosi tummaksi ja ruskeahkoksi, eli jos sitä jostain naurettavasta syystä on pakko käyttää, se ei sovi kuvaamaan tuoretta verta. :-D
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
HampsterC

Viesti Kirjoittaja HampsterC »

jep jep oikea verihän ei kuvaa verta realistisesti :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”