"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelien koosta.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
era_mur

Pelien koosta.

Viesti Kirjoittaja era_mur »

Ajattelin alkaa keräämään 40k imperial guardeja, joten kysyisin minkä kokoisia pelejä pelataan ja mikä vastaa ukko määrältäs tai ajalta (pelin kesto) 1k pelejä fabassa?
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
vompovompatti

Re: Pelien koosta.

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Varmaankin tuota faban tonnia vastaa 40k:ssa 750pts ajallisesti. Fabassa kun tuo liikkuminen on hiukan nopeampaa, kun ei tarvitse koheesion kanssa venkslata.
Figujen määrältä ei voi tarkkaan sanoa, kun eri armeijoilla on hieman eri hintaisia joukkoja. faban 4pts/model on 40k:ssakin 4pts/model, joten kaipa voisi sanoa että samalla hinnalla saa saman verran nappulaa kentälle molemmissa peleissä.

Yleisin 40k pelikoko on varmaankin tuo 1500 tai 2000. Molempia pelataan aika paljon. Myös kompromissi 1750 palloilee suosittujen pelikokojen sarjassa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
era_mur

Kuinka kalliiksi rahallisesti tuo tulee verrattuna fabaan? luulisin, että enemmän, koska on paljon tankkeja sun muista.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

era_mur kirjoitti:Kuinka kalliiksi rahallisesti tuo tulee verrattuna fabaan? luulisin, että enemmän, koska on paljon tankkeja sun muista.
Hyvin samanhintainen, sillä löytyy fabastakin isompia monsujaa.
Oma-aloitteisuutta.
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Sticced kirjoitti:
era_mur kirjoitti:Kuinka kalliiksi rahallisesti tuo tulee verrattuna fabaan? luulisin, että enemmän, koska on paljon tankkeja sun muista.
Hyvin samanhintainen, sillä löytyy fabastakin isompia monsujaa.
+isommat armeijat.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
era_mur

Kuinka paljon isompia ne sitten on?
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Yksi huomattava eri faban ja 40k:n välillä on se, että fabassa taistellaan yleensä tiukoissa muodostelmissa, jolloin figujen liikuttaminen on kohtalaisen nopea, varsinkin jos käyttää yksikköalustoja. 40K:ssa taistellaan vapaassa muodostelmassa (skirmish), jolloin pöydällä figut joudut useimmiten liikuttamaan yksitellen. Isoimmissa peleissä siihen menee huomattavasti enemmän aikaa. IG siinä mielessä on vieläpäs pahempi vaihtoehto, sillä siinä yksiköt ovat muita halvempia ja figuja on täten enemmän. IG:tä voi verrata faban rottiin tai gobboihin - massa-armeijat kaikki.
era_mur

Vielä pakko kysyä mitä voin odottaa vaihdossa, (mikäli joku edes jaksaisi harkita sitä) 60 n.gobboo, 10 borccii ,borc bsb, mounted borc boar, warboss on wywern, 2 wolf chariottia, 10 wolf rideria, 10 spider rideria, ngobbo shamu n.gobbo warboss ja borc bb vastaan? Ja kuinka paljon edes on ig pelaajia (suurin piirtein, että onko turha pistää ilmotusta osto paikkaan).
LaGas

Viesti Kirjoittaja LaGas »

Ei ole todellakaan turhaa laittaa ostoilmoitusta. Mutta se ei tarkoita sitä, etteikö sinun pitäisi katsella myynti-ilmoituksia. Vähän täytyy vaivaakin nähdä.
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
era_mur

Kyllä katselen tietty myynti palstaa, mutta tarkoitin, että onko edes ig pelaajia jotka haluaisivat siirtyä fabaan, mutta pistän sitte sinne ilmoituksen ja voisitko sanoa suurin piirtein mitä minun kannattaa odottaa (siis saada vaihdossa etten tekisi tyhmän kauppoja).
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

era_mur kirjoitti:voisitko sanoa suurin piirtein mitä minun kannattaa odottaa
Varmaan kannatta laskea paljonko tuo armeijasi figut maksaisivat uutena kaupassa ja odottaa saavansa vaihdossa kamaa suurin piirtein samalla hinnalla.

Tietenkin maalausjälki voi vaikuttaa vaihtosuhteeseen jos toinen armeija on sikamageesti maalattu ja toinen vain dibattu huolimattomasti johonkin humbroliin, mutta niistä voi aina nevotella tapauskohtaisesti.
era_mur

Kiitti tiedoista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”