T'au Urban-Scheme
T'au Urban-Scheme
Olisin nyt aloittelemassa ensimmäistä 40k armeijaa ja päädyin taukkeihin. Nyt haluaisin kuitenkin hieman teema ja konversointi apua. Teemakaksi olen valinnut talvinen kaupunki (joitain noita värejä: http://www.seattlefabrics.com/Urban%20C ... 20Knit.jpg) mutta en tiedä millä maaleilla saisin hyvän lopputuloksen. Lisäksi, millä saisin hiukan persoonallisuutta armeijaan? Lähinnä millä saisin sen näyttämään talviselta ja urbaaniin sodankäyntiin valmistautuneelta. Lumibaset ovat tietysti yksi.
Re: T'au Urban-Scheme
Jos nyt juuri noita värejä haet, niin chaos black, codex gray, fortress gray ja skull white ovat aika lähellä.
Oma-aloitteisuutta.
- Half-breed
Kaupunkisota on taistelua lähietäisyydeltä, joten joukot jotka siihen joutuvat on hyvin varusteltuja ammuksilla, räjähteillä, lisäaseilla, erilaisilla lisäsuojavarusteilla jne. Esim. jenkit varusti Fallujahin toiseen rähinään sotilaat: pimeänäkövarustuksella, raskaammalla sirpaleliivillä, polvi- ja kyynärsuojilla syöksymiseen, isommalla ammus-, heite- ja räjähdemäärällä. Itse kolmen päivän AKEtus kokemuksella voin sanoa että ammuksia on hyvä olla mukana ja ne polvisuojat olisi kätevät, kun betoni ja asfaltti on kovaa. Lisäksi tietysti jokin ekstra-ase olisi mukava olla jos sitä tarvitsisi.Drakojan kirjoitti:Lisäksi, millä saisin hiukan persoonallisuutta armeijaan? Lähinnä millä saisin sen näyttämään talviselta ja urbaaniin sodankäyntiin valmistautuneelta. Lumibaset ovat tietysti yksi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Co. Yarrick
Polvi- ja kyynärsuojat olisivat kyllä hienot, sekä pimeännäkölasit / yksi linssi, mutta Taulla tuo pimeännäkö -idea tuskin toimii.
Mielestäni oikeita värejä olisi nuo aiemmin mainitut, sekä Shadow Grey, hieman siniseen vivahtava harmaa, rakastan sitä! Uusi Foundation paintin Astronomican Grey on myös mukava, jopa vaihtoehto valkoiselle.
Lumibasetuksesta sen verran, että älä vain laita sitä GW:n hienojakoista lunta, vaan laita hiekkaa ja maalaa se valkeaksi.
Seuraavassa kuvassa havainnollistan ideani: (Kuvan kaivoin Googlella.)

Mielestäni oikeita värejä olisi nuo aiemmin mainitut, sekä Shadow Grey, hieman siniseen vivahtava harmaa, rakastan sitä! Uusi Foundation paintin Astronomican Grey on myös mukava, jopa vaihtoehto valkoiselle.
Lumibasetuksesta sen verran, että älä vain laita sitä GW:n hienojakoista lunta, vaan laita hiekkaa ja maalaa se valkeaksi.
Seuraavassa kuvassa havainnollistan ideani: (Kuvan kaivoin Googlella.)

Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
Kiitos ideoista. Tuon pimeänäkölasit-jutun voisi hoitaa maalaamalla se linssi vihreäksi. Ja entäs tuo base, miten saisi ihan kunnon kinoksia, teitä ja rakennuksen paloja?
Itse olen lunta tehnyt Jovin valkeasta muovailumassasta, joka kuivuu itsekseen. Sillä saa figun pintaan päälle satanutta lunta. Efektinä ei ehkä kaikkein tehokkain, mutta helppo, edullinen ja kestävä. Samasta massasta pystyy tekemään myös kaikkea muuta mukavaa alustoihin. Lopputulos ei ole ehkä aivan yhtä lujaa kuin greenstuffista rakennettu, mutta toisaalta olen saanut Dreadnoughtin kokoisen metallimodelin pysymään kiinni sentin paksuisilla massakivillä. Jovia olen löytänyt ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta, Tiimarista ja Prismasta. Ilmeisesti hyvin samanlaista kuin Das Massa ja kumppanit.
Soodan ja liiman seokseen en koskaan ollut tyytyväinen. En ehkä löytänyt sopivaa seosta tai sitten Tiimarin askarteluliima ei vain ollut oikean tyyppistä. Jotenkin nuhruisen ja kuultavan oloiseksi yleensä muuttui kuivuttuaan. Toisaalta soodalumesta on myös onnistuttu tekemään aivan upean näköistä.
Soodan ja liiman seokseen en koskaan ollut tyytyväinen. En ehkä löytänyt sopivaa seosta tai sitten Tiimarin askarteluliima ei vain ollut oikean tyyppistä. Jotenkin nuhruisen ja kuultavan oloiseksi yleensä muuttui kuivuttuaan. Toisaalta soodalumesta on myös onnistuttu tekemään aivan upean näköistä.
Mulla on kans lumiohje. Ruokasoodaa erikeepperiä ja vettä sellasessa suhteessa, joka tuntuu hyvältä. Valmiin mönjän kuuluis olla melko juoksevaa, muttei kuitenkaan mitään vetistä. Jos vettä tai liimaa on liian vähän siitä tulee liian murenevaa ja huonon näköistä. Räpsäisen pari kuvaa mun kaartin lumibaseista kunhan ehdin.
- Co. Yarrick
QQ3 esitti todella houkuttelevan ohjeen, pitäisi varmaan itsekin kokeilla (:
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 47&t=75726
Tuollainen löytyy perusteet osiolta ja sieltä löytyy myös oman lumeni rakenne kutakuinkin sama kuin QQ3 mutta lisään itse hiukan valkeaa maalia ettei mömmö kuivuttuaan ole läpikuultavaa. suhteita on hankala ruveta heittämään mutta tuloksen tulisi olla vähän niinkuin puuromaista että ei turhan tanakkaa tavaraa kannata tehdä.
Tuollainen löytyy perusteet osiolta ja sieltä löytyy myös oman lumeni rakenne kutakuinkin sama kuin QQ3 mutta lisään itse hiukan valkeaa maalia ettei mömmö kuivuttuaan ole läpikuultavaa. suhteita on hankala ruveta heittämään mutta tuloksen tulisi olla vähän niinkuin puuromaista että ei turhan tanakkaa tavaraa kannata tehdä.
Kui se sulla jää läpikuultavaks? Omat on ihan valkosia ja mitään ei näy läpi.sutenööri kirjoitti:http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 47&t=75726
Itselläni on pari vanhempaa lumibasea joissa erikeepperi on alkanut kellertämään ja nuo kyseiset baset ovat myös hieman läpikuultaviaQQ3 kirjoitti:Kui se sulla jää läpikuultavaks? Omat on ihan valkosia ja mitään ei näy läpi.sutenööri kirjoitti:http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 47&t=75726
Valkoisen maalin lisäys myös hieman omasta mielestäni hidastaa tuota kellerrys efektiä että hyvä lisätä myös sen takia.
Miten saisi hyvän näköistä asfalttia? Ja miten saisi basen näyttämään "kaupunkiselta"?
- Half-breed
Asfalttia saa parhaimmin iskemällä tummaa hiekkapaperia baseen. Näyttää todella asfalttiselta.Drakojan kirjoitti:Miten saisi hyvän näköistä asfalttia? Ja miten saisi basen näyttämään "kaupunkiselta"?
Sitten basesta saa "kaupunkimaisen", kun lisäät siihen kamaa jota uskoisit pyörivän jaloissa kaupungissa liikkuessa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Itse varmaan lyhentäisin tuota asetta, ei nimittäin ole mikään kätevä CQB:ssä ja lisäilisin taskuja, liivejä/tetsareita ja kantohihnoja. Saattaisin poistaa tuon suoja(?)levyn vasemmasta kädestä joka lisäisi liikkuvuutta. Ja koska tykkään konvertoimisesta (jos vain omistaisin kunnon bitzboksin >:() muuntelisin tuota aseen optiikkaa omaa silmää miellyttäväksi.

Asfalttia voi tehdä liimaamalla baseen hiekkaa ja kun se on kuivunut niin lisätä vedellä laimennettua erikeepperiä.

Asfalttia voi tehdä liimaamalla baseen hiekkaa ja kun se on kuivunut niin lisätä vedellä laimennettua erikeepperiä.
a.k.a anatooli
Sain asfaltin tekoon kaverin äidiltä (joka ei keräile figuja vaan rakentaa nukkekotia) loistavasti asfaltiksi sopivaa askartelu tapettia. Sen vedän mustaksi ja hyvältä näyttää. Meinasin GS:tä tehdä erilaisia laukkuja ja pusseja sekä lisätä lisäaseita sekä laitteita ja tuunata valmiina olevia.
- Co. Yarrick
Noniin! Hyvältä kuulostaa, laitathan kuvia Taukeistasi?
-
Kerho Ukkonen
Eikö noissa sun taukkeleissa oo polvi suojia valmiina? Mulla ainakin on. Jos haluat tehdä kaupunki maisempaa pyssyä niin suosittelen pulse carbinen.(ellet nyt sit halua pitkälle ampuvia.)Sit suosittelen kans pistämään jotain... kaupunkimaista. Esim. räjähtäneen talon palasia.Mitä nyt ylipäätänsä kuuluu kaupunkiin
Vaikka kaupunkiteemainen armeija onkin, teen silti ihan perus-, en pelkkään cityfightiin perustuvan armeijan. Polvisuojat on juu, ja baset on jo hoidossa.
Nostanpa oman thredin niin en tee uutta.
En keksi mitään Battlesuittien konvertoimiseen. Googlea on käytetty, ATT;tä katsottu yms. mutta ideoita ei synny. Haen nyt siis kaupunkiin soveltuvia Battlesuitteja.
En keksi mitään Battlesuittien konvertoimiseen. Googlea on käytetty, ATT;tä katsottu yms. mutta ideoita ei synny. Haen nyt siis kaupunkiin soveltuvia Battlesuitteja.
telaketjut? xD jooei, eikös noi nyt sopeudu minne tahansa, et ei ne kai mitään lisähärpäkkeitä tartte?Drakojan kirjoitti:Nostanpa oman thredin niin en tee uutta.