Ku'gath...
- Isompi Arska
Ku'gath...
jaa-a, onko tällä tyypillä unit strenght 10 vai 2? sehän on monster, mutta se on mounted samalla... designerin intentti on kyllä varmaankin 10, mutta eikös nyt rawilla se kakkonen puske päälle? se on ratsuchara kuitenkin, niinkuin palanguinilla oleva herkkukin...
Sekä saako räkäpallo palanguinin kanssa liittyä yksiköihin? monsterina se ei saa.
Sekä saako räkäpallo palanguinin kanssa liittyä yksiköihin? monsterina se ei saa.
Re: Ku'gath...
Mountti tuskin tekee monsterista vähemmän monsteria.
Tälle ei taida olla minkäänlaista ennakkotapausta, joten vähän fiilispohjalta maalaisjärjellä varmaan pitää mennä.
Tälle ei taida olla minkäänlaista ennakkotapausta, joten vähän fiilispohjalta maalaisjärjellä varmaan pitää mennä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
No ei se mountti kyllä US lähde laskemaan. Eli US joko 10 tai 11, ei 2 missään tapauksessa.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
cavalry = mounted model with only one (1) wound in their profile.
Jos sillä on useampi woundi, se ei voi olla cavalry. (charactereille ei anneta erivapautta, joten niiden US myös säilyy niiden alkuperäisenä, joka määräytyy niiden koon mukaan (hevosen saavista kaikki taitaa olla 1).
Monsterin US = Woundien määrä. Jos sillä on 10 Woundia, on se 10.
1 woundinen ratsu ei tuo lisäbonusta kuin niille malleille, joiden profiilissa on 1 wound.
Mikäli joku ei noudata normaalia US jakaumaa, niin se mainitaan erikoissääntönä (esim: anvil of doom, US aina 5)
Jos sillä on useampi woundi, se ei voi olla cavalry. (charactereille ei anneta erivapautta, joten niiden US myös säilyy niiden alkuperäisenä, joka määräytyy niiden koon mukaan (hevosen saavista kaikki taitaa olla 1).
Monsterin US = Woundien määrä. Jos sillä on 10 Woundia, on se 10.
1 woundinen ratsu ei tuo lisäbonusta kuin niille malleille, joiden profiilissa on 1 wound.
Mikäli joku ei noudata normaalia US jakaumaa, niin se mainitaan erikoissääntönä (esim: anvil of doom, US aina 5)
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
Analysoit lauseen väärin päin, "[...]cavalry refers to riders mounted on horse-sized creatures that have only 1 wound in their profile[...] viittaa siihen, että ratsulla pitää olla 1 wound profiilissaan, jotta kyseessä olisi cavalry. Ratsuväkisankarin US ei ole 1 vain siksi että sankarilla onkin W 2.SilverSeed.eu kirjoitti:cavalry = mounted model with only one (1) wound in their profile.
That said, minua vastaan pelatessa FAQ:iin asti Ku'gathille saa US 10 tai 11 jos pitää sitä oikeana, (minusta se on järkevää), mutta kyllä kai US 2 olisi sääntöteknisesti ainakin yhtä hyvin perusteltu - olkoonkin että cavalryn unit strength on 2 eikä "ratsastajan perustyypin US +1" siksi että US 2 on Oikein 95 % tapauksista eikä tarvitse mennä perustyypin määrittelyihin. US 2:n ehdottomasti vaatijia en kutsu kotiini pelaamaan, toisten kotona pelaan heidän house ruleillaan, turnauksissa päättää viime kädessä tuomari, ei ongelmaa.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Olet oikeassa, ja pitääkin jättää jatkossa perjantai iltaisin tapahtuva kirjoittelu väliin, vaikka pahimmista perjantaikirjoitusvirheistä onkin jo näemmä päästy eroon (ainakaan tuossa ei montaa ole), mutta noin muutoin on kirjoitus mitä sattuu. Tosin ei ne muutoinkaan ole aina riemurikkaita sisällöltään olleet.AVVV kirjoitti:Analysoit lauseen väärin päin, "[...]cavalry refers to riders mounted on horse-sized creatures that have only 1 wound in their profile[...] viittaa siihen, että ratsulla pitää olla 1 wound profiilissaan, jotta kyseessä olisi cavalry. Ratsuväkisankarin US ei ole 1 vain siksi että sankarilla onkin W 2.SilverSeed.eu kirjoitti:cavalry = mounted model with only one (1) wound in their profile.
Tänään lukaisin Ku'Gathia lyhyesti, sen kohdalla erityisesti korostetaan, että se lasketaan cavalryksi. Mihin muuhun Cavalry-status vaikuttaisi ku'Gathin osalla, kuin US määrään? Miksi se ansaitsee erikoismaininnan?
Tosin Ku'gath kyllä oli vielä lukuhetkellä hieman sivuroolissa, joten jokin pointti saattanut jäädä huomiotta.
Salonen Risto
- The Captain
- Valvoja
Muutamaankin juttuun, jotka vaikuttavat erityisesti cavalry-modeleihin, kuten jotkin loitsut ja esineet.SilverSeed.eu kirjoitti: Tänään lukaisin Ku'Gathia lyhyesti, sen kohdalla erityisesti korostetaan, että se lasketaan cavalryksi. Mihin muuhun Cavalry-status vaikuttaisi ku'Gathin osalla, kuin US määrään?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.