"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tau vai Necron? Tips plix

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
marke

Tau vai Necron? Tips plix

Viesti Kirjoittaja marke »

Moi,

Päätinpä loggautua pitkästä aikaa, tosin enpä järin aktiivinen täällä ikinä ollutkaan. Kysymys on harvinaisen selkeä; Tau vai Necron, nyt uuden viitosedikan valossa? Minua ei niin kiinosta ääretön voittaminen tai mikään muukaan jonninjoutava räpellys, vaan pääasiassa häviäminen ja maalaus. Tiedän että kysymys on hieman hölmö, ja vastauksetkin luokkaa; "Tutustu armeijoihin ja valitse jompi kumpi".

Mutta mitä plussia ja miinuksia osaisitte kertoa uuden tulevan editionin huomioonottaen näissä armeijoissa? Pelihistoriaa minulla on 40k:sta vähän, pari tyranid/sm matsia, mutta Fantasy Battlesta sitäkin enemmän aikoinaan. Tuli kuitenkin figuhommille pitkä tauko pari vuotta sitten, ja päätin siis aloittaa koko touhun eilen uudestaan - tällä kertaa 40k:lla, koska fantasy on nähty ja figut Suomessa (en asu Suomessa).

Töissäkäyvänä armeijan hinta ei sinällään ole suuri faktori, vaan lähinnä seuraavat asiat;

-Maalattavuus. Vihaan "metalli"värejä, enkä ole oppinut niitä näteiksi ikinä tekemään. NMM on tavoite alusta lähtien nyt uudelleen aloittamisen kunniaksi.
-Pelattavuus. Pidän suoraviivaisesta toiminnasta, ja esim. ampuminen kiehtoo. Toivon mahdollisuutta kasata suoraviivainen lista, joka tekee yhtä juttua tehokkaasti, ja failaa tarvittaessa nopeasti.
-Tau. En tajunnut ennen foorumien pikaselailua, että Tau on niin suosittu. Kun joku mainitsi Animearmeijasta, alkoi yrjöttää. En tajua miksi minua alkoi häiritä moinen irrelevantti seikka, mutta niin se vaan on.
-Ostanko Tau/Necron battelforcen kärkeen? Ja miksi? Ostan. Kumpi on mielekkäämpi paketti?
-Figujen näyttävyys. Fire warriorit ovat todella komeita, mutta erästä Sirkusnecroni blogia täällä Sotavasarassa selatessani alkoi myös Necronit kiinnostaa, sillä tajusin, että eihän niitä ole pakko pilata Boltgun metallilla. Bonuksena Necronit eivät ole ilmeisesti edes kovin suosittuja? Pidän suoraviivaisuudesta huolimatta siis dynamiikasta. En halua vältämättä pelata samoilla vehkeillä, kuin kaikki muutkin.
-1000 pongoa alkuun. Mitä ostan? Se N/T Battleforce himottaa jostain syystä, ehkä ne kivat kuvat kannessa tai läjä muovia ja näperrystä? Paljonko Battleforcesta irtoaa pistettä?

Siinä pähkinää purtavaksi, ja arvostan suuresti jos joku osaa jeesata tässä Elämän Tärkeimmässä Päätöksessä.

-Minä

EDIT: Voi veljet. Siellä olikin armeijainfoa ja plussalistoja ihan pysyvän topiccina pelattavuusmielessä. Anteeksi että olen nab, mutta ehkä saan silti jotain kommenttia irti muista seikoista?
Huru-ukko

Re: Tau vai Necron? Tips plix

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Anime ei liity TAU:hun mitenkään. Anime on ihmislasten aivoissa leviävä syöpä :) TAU on kyllä nykyään sousittu rotu, mutta mielestäni ihan syystä. Alukset ovat tyylikkäitä scifipurtiloita, samoin haarniskat. Niitä massiivisia taistelupukujahan ei ole pakko vääntää mihinkään ihmeellisiin ninja-asentoihin, mikä tuntuu olevan pakkomielteenä animen hapattamissa pienissä mielissä ;) Tau ampuu todella paljon, mutta on sillä pieniä kikkailujakin. Suitit loikkivat maastojen suojaan raivostuttavasti. TAU on vähän kuin eldarit, mutta aseissa on range niminen ominaisuus. Niin ja ilman lähitaistelijoita. Tuollaisia mietteitä, kun olen TAUn kohdannut aika usein pelikentällä.

Necronit taitavat olla selkeästi suoraviivaisempi armeija, mutta lupaathan maalata ne leegoputkilotkin sitten? Necronit lähinnä seisovat paikallaan ja ampuvat. Isommat ropotit leijuvat eteenpäin ja ampuvat. Pikkukärpäset singahtavat sitomaan vihollisen nopeat yksiköt paikalleen. Jos ei tykkää metallimaaleista, niin voisi harkita tyylikkäitä keramiikkanecroneita. Kun itse selailin necron läpyskää kaupassa, melkein ostin niitä tuusin. Siinä oli kuvia keraamisista necroneista ja hienolta näytti. Necronit olivat melko suosittuja muutama vuosi sitten, mutta ainakin täälläpäin TAU on mennyt kirkkaasti ohi. Necronit ovat kai saamassa uutta codexiakin jossain vaiheessa. Silloin varmaan suosio taas kasvaa.

Pelitaktiikat jätän muiden arvioitavaksi.
Luumumehu on soturien juomaa
marke

Huru-ukko kirjoitti:Anime ei liity TAU:hun mitenkään.
Ei varmaan, yrjötti lähinnä tämä jonkun ilmoille heittämä assosiaatio.
Huru-ukko kirjoitti: Necronit taitavat olla selkeästi suoraviivaisempi armeija, mutta lupaathan maalata ne leegoputkilotkin sitten?

Tulevatko ne oikeasti sellaisina vihreinä paketista? Olen aina kelaillut, ja ollut satavarma, että kaikilla maailman necron maalaajilla on joku mystinen skilli maalata ne näyttämään läpinäkyviltä. Olen ollut siis väärässä, eli ne on todella sitä miltä näyttävätkin. Huoh. Varmasti maalaan.
Huru-ukko kirjoitti: Jos ei tykkää metallimaaleista, niin voisi harkita tyylikkäitä keramiikkanecroneita. Kun itse selailin necron läpyskää kaupassa, melkein ostin niitä tuusin.

Haa, tämä. Juurikin tuo keramiikkatoteutus oli mielessä. Jollain linkata kuvia, niin saan taas vähän lisää ostopäätöksen vaikeuttajaa.
Huru-ukko kirjoitti: Necronit ovat kai saamassa uutta codexiakin jossain vaiheessa. Silloin varmaan suosio taas kasvaa.

Tästä tarkempaa aikataulua? Ei huvittaisi panostaa vanheneviin listoihin. Ymmärtääkseni Taun Codexi on tuore. Mutta joo.. eli molemmat ampuvat paljon. Todella hienoa! Vaaka on edelleen Taun puolella, mutta katsotaan.. kiitoksia kommenteista!
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

No kyllä ainakin omasta mielestäni tau on pitkällä juoksulla kiinnostavampi armeija kuin necronit. Voin vain kuvitella sitä ihanuutta kun rupeaa laajentaamaan armeijaansa ja maalaa.. "Huoh, täähä onki vasta seitsemäskymmenes samanlaine warriori" Mutta jos tykkää maalata samanlaisia ukkoja kokonaisen armeija niin mikäpäs siinä. Ja necronit nykyeditionissa on aika yhden tempun ihmeitä, että eipä niillä kovin monia listoja kasata jos haluaa pärjätä. Mutta etpä sinä taida mikään juustottaja olla. :P

Minä aloitin 40k taulla ja kerään sitä vieläkin.. Enkä muuhun armeijaan vaihda. :D Taulla on monipuolisesti optioita ja minusta ainakin modellit on hienoja. Taulla saa tehtyä hauskoja konversioita ja suitteja ja tankkeja on kiva räpeltää. Ja se joka sotkee taut johonkin animeen niin voi syödä vaikka päänsä..

Mutta tee sinä niinkuin tykkäät =D Mutta minun ääneni menee taulle. Ikinä ei ole ollut tylsää peliä kun olen taulla pelannut!
Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Tausta:

-Tau on suosittu armeija ei vain hienojen figujen, vaan myös kohtalaisen helpon pelattavuuden takia ainakin aluksi (verrattavissa faban kääpiöihin)
-yleisin pelitekniikka on ampua vihollista kaikella, mikä löytyy ja heittää lopuksi vaikka napanöyhtää jos ammukset loppuvat (viimeisimmällä lauseella ei ole mitään yhteyksiä pelitekniikkaan), mutta myös kikkailijoita (paholaiskala-firewarrior-combot) ja "asennepelaajia" (kroot/vespid-horde) löytyy. Jos ampuminen kiehtoo, niin näiltä löytyy
-Figut ovat hienoja, joskin full Tau-armeijaa tehdessä voivat tuntua hieman puisevilta, ku ovat kaikki samantyylisiä
-Battleforcessa tulee kaikenlaista sälää, mutta tulee ainakin variaatiota listaan

Necroneista:
-Yksi kytkoon ei-suosituimmista armeijoista Dark Eldarin ohella, johtuneeko kuutisen vuotta vanhasta kodeksista mitähäh? Olet tosi indie (positiivisessa mielessä), jos/kun rupeat pelaamaan
-Todella yksitoikkoiset figut
-Armeijalista tarjoaa todella vähän valintoja (1 troop choice, 1 HQ choice spesujen lisäksi jne.)
-battleforce tarjoaa aika lailla peruskamaa, mutta saakin hyvän selkärangan armeijalle
-[offtopic] yksi pelin sitkeimpiä armeijoita
-maalausmotivaatiota pitää löytyä

Kirjoittaja ei itse pelaa kummallakaan armeijoista
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Huru-ukko kirjoitti:TAU on vähän kuin eldarit, mutta aseissa on range niminen ominaisuus.
Aika ilkeästi sanottu.

Kyllä niitä Necroneita voi maalata muutenkin kuin vain metallinvärisiksi, jos kerta se väri lisää mielenkiintoa.

Bartholen kirjoitti:-Figut ovat hienoja, joskin full Tau-armeijaa tehdessä voivat tuntua hieman puisevilta, ku ovat kaikki samantyylisiä
Sanoisin tuon olevan aika yleinen "ongelma"...
marke

Kiitoksia vielä kommenteista. Taitanee kääntyä Taun puoleen, mutta ei ihan 100% varma vieläkään. Ostoslista näyttää seuraavalta ja tuossa järjestyksessä,jos joku vielä jaksaisi kommentoida sen mielekkyydestä;

-BF boxi
-Vespid Stingwing Boxi/Pathfindereita (Vespidit on kökköjä hinta/laatusuhteeltaan kuulemma, mutta maalaus kiihottaa)
-Broadside/Crisis suitteja noin yksi kg/3 kpl
-Firewarrior loota
-Ethereal
...

Parempia ideoita? Olisi mukava omistaa joku "jokapojan" core näin kärkeen, että pääsee pelamaan kohtuuajassa.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

marke kirjoitti:Kiitoksia vielä kommenteista. Taitanee kääntyä Taun puoleen, mutta ei ihan 100% varma vieläkään. Ostoslista näyttää seuraavalta ja tuossa järjestyksessä,jos joku vielä jaksaisi kommentoida sen mielekkyydestä;

-BF boxi
-Vespid Stingwing Boxi/Pathfindereita (Vespidit on kökköjä hinta/laatusuhteeltaan kuulemma, mutta maalaus kiihottaa)
-Broadside/Crisis suitteja noin yksi kg/3 kpl
-Firewarrior loota
-Ethereal
...

Parempia ideoita? Olisi mukava omistaa joku "jokapojan" core näin kärkeen, että pääsee pelamaan kohtuuajassa.
Battleforce ok

Vespidit, no vähän niin ja näin. Mutta jos tykkäät maalailla eikä voittaminen ole se tärkein juttu niin mikäpäs siinä sittten. =)

Pathfinderit, ihan ok mut muista että näillä on pakko olla Devilfish mukana, enkä kovin pieneen peliin näitä itse ainakaan ottaisi.

Broadside/Crisis, näitä kannattaa aina olla. =) Molemmat on hyviä.

Firewarrior loota. Ihan ok, mutta tekisin itse niin että ostaisin sen boxin missä tulee 8kpl firewarroreita ja devilfish, saat sitten kaksi kymmenen miehen ryhmää ja moelemmille vielä paloautot.

Ethereal, no ei mikään kovin loistava tau yksikkö mutta jos haluat niin ei kai siinä mitään.

Tuohon listaan tosin lisäisin hammerheadin, joko railgunilla/ioncannonilla ja smart missile systemeillä, ihan kummin haluaa. Se on yksi pelin parhaista tankeista koko pelissä ja minusta ainakin hienon näköinenkin. =) Mutta ihan hyvältä toi lista näyttää. Sen hammerheadin tosin lisäisin tonne jonnekkin niin saat vähän lisää AT tulta. Ja pathfindereita en suosittele pieniin peleihin, niissä ei vielä tarvitse markerlighteja ja ampumisen firewarrorit hoitaa paremmin.
Huru-ukko

Vespideissä on se hauska puoli, että niitä ei juuri muilla ole. Olen varma, että ne hoitavat hommansa oikein pelattuina, mutta ovat varmaan aika vaikeita käyttää. Riippuu varmasti paljon vihollisesta, että miten toimivat. Itse en suostu uskomaan, etteivät ollenkaan toimisi pelissä. Toimivathan warp spideritkin ihan hyvin, niillä tosin on panssarikin päällä.
Goblinoid

Viesti Kirjoittaja Goblinoid »

marke kirjoitti:Kun joku mainitsi Animearmeijasta, alkoi yrjöttää. En tajua miksi minua alkoi häiritä moinen irrelevantti seikka, mutta niin se vaan on.
Huru-ukko kirjoitti:Anime ei liity TAU:hun mitenkään. Anime on ihmislasten aivoissa leviävä syöpä :) TAU on kyllä nykyään sousittu rotu, mutta mielestäni ihan syystä. Alukset ovat tyylikkäitä scifipurtiloita, samoin haarniskat. Niitä massiivisia taistelupukujahan ei ole pakko vääntää mihinkään ihmeellisiin ninja-asentoihin, mikä tuntuu olevan pakkomielteenä animen hapattamissa pienissä mielissä ;)
Niin, mikä tekee Tau:sta "animemaisen"? Animehan tarkoittaa siis sitä Japanilaista animaatio/piirrostyyliä, ja tällaistahan ei Tau:ssa ole havaittavissa, vai onko? Jos minulta kysytään, kyse on pikemminkin kulttuurista. Voitte sanoa minua kajahtaneeksi, mutta itse huomaan hämäriä yhtäläisyyksiä Tau:ssa, ja Japanilaisissa (Sekä kiinalaisissa). Siis, esimerkiksi nämä iänikuiset elämänviisaudet, mitä Tau:t ovat aina laukomassa. Johan se näkyi siinäkin, kun Dark Crusadessa Tau:n teemamusiikki oli suora ote kaukoidän musiikillisesta kulttuurista. Tau:n ja Japanilaisten ulkonäöllisistä yhtäläisyyksistä en mene sitten sanomaan mitään :D

Täytyy myös muistaa, että Tau:t ovat suunnitelleet me Telluslaiset. Ei siis mikään ihme, vaikka Tau olisikin saanut pieniä sävyjä tuolta kaukoidästä.

Armeijanvalinnassa voisit vaikkapa miettiä, haluaisitko olla mielummin hyvis, vai pahis (Tai kumpia haluaisit maalata)? ;)
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Varmaan Mechaa haettiin enemmänkin. TAUhan on karannut suoraan jostain mechamähinästä.
Sutenööri

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

GW:n alkuperäinen maalihan tauta tehdessä oli, että saataisiin enemmän kiinaa ja japania kiinnostumaan harrastuksesta, siksi tau näyttää animehtavalta, suitit ovat massiivisia ja tulivoimaa löytyy. Toisaalta Animejen mechat osaavat ottaa mittaa myös lähistelyssä, tässä tulee tietysti kuvaan O'shovah!

Myös Fire warrioreitten rituaalit joissa he viiltelevät itseään ja vannovat ystävyyttä, ja vasta tämän jälkeen he saavat kutsua toisiaan etunimellä. (Jos ette tiedä niin japanissa ihmiset yleensä kutsuvat toisiaan sukunimillä)

Joten kyllähän tuo tau on ottanut vaikutteita animesta, paska vaan kun gw taisi epäonnistua markkinoimaan figujaan tuonne itään tälläkin kikalla, sillä kuka haluaisi ostaa 20euron suittia kun samalla rahalla saa 3x isomman ja hienomman Mechan vaikka gundamista.

Eli, taut ovat ottaneet vaikutteita animesta ja itämaisesta kulttuurista, tuntuu vain että sotavasaran epäkypsät animevihaajat koittavat sitä kaikin voimin kieltää itselleen kun ovat niin ahdasmielisiä. Jos et tästä tykkää niin ei ole pakko kerätä, itse armeijahan on mukava pelata ja on myös tehokas vaikka ei juustoa tavoittelisikaan.
Huru-ukko

Ne TAU figut ovat hienoja, mutta ne eivät näytä minun silmissäni edes etäisesti animelta. Kuulin moisen idean jokunen aika sitten ja ihmettelin kovasti. Robottipukuja on ollut olemassa kauan ennen kuin japanilaiset piirretyt yleistyivät euroopassa. Eikö sana mecha ole vääristelmä sanasta mech, joka on Battletechistä? Voin tuossa erehtyäkin. Jos TAU:n käyttäytymistavat muistuttavat itämaisia, niin sitten muistuttavat, mutta sekään ei ole sama asia, kuin japanilainen piirroselokuva. Sielläpäin ihan oikeat ihmisetkin noudattavat omia kulttuuritapojaan, eivät vain piirroshahmot. Ei tarvi olla ahdasmielinen, jos inhoaa jotain. Minä inhoan muitakin asioita, esimerkiksi sulatejuustoa, mutta sitä ei tuputeta jokapaikassa, niinkuin animea. "Syösyö sulatejuustoa, oletpa ahdasmielinen, jos inhoat tätä herkkua." Jos joku tykkää sulatejuustosta, tai animesta, niin aivan sama sille, mutta ei kaikkien ole siitä pakko tykätä. Jos joku fanittaa niitä piirrettyjä, niin kaipa se haluaa niiden piirteitä nähdä vähän jokapaikassa. Nykyään tuntuu olevan käsitys, että kaikki tykkäävät automaattisesti animesta. Kumma ajatus. Minä inhoan sitä, mutta en periaatteesta, vaan koska se inhottaa minua ihan luonnostaan :)

Tosin Henkien kätkemä oli ihan hyvä, mutta se ei näyttänytkään animemaiselta animelta, vaan aika länsimaiselta piirretyltä :)
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Kyllähän noita yhtäläisyyksiä voi aina mistä vain repiä, taut ovat hieman lyhyempiä kuin ihmiset, japanilaiset ovat kuullemma keskiverto länsimaalaista lyhyempiä. Huipputekniikkaa on sekä Taulla että Japanilla, silti molempien valtakunnat ovat suhteellisen pieniä. Kummassakin on yhteisökeskeinen kulttuuri. Mutta eipä nämä ole animeen viittaavia, vaan itämaiseen kulttuuriin. Ainut mitä voisi taun animemaisuudesta sanoa, on nuo suitit, eikä nekään niin ole. Lähitaistelun puute ja suhteellisen pieni koko ratkaisee paljon.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
marke

Itsekin vihaan julkisesti maailmaa, ja siinä sivussa myös animea, mutta tosiaan;

Tauta lähti battleforce viimein eilen kotiin. Seuraavaksi tosiaan ne Vespidit, 1-2 crisis suittia (commander), firewarru + pirukala loota ja vaikkapa Codex. Hieman rassasi näperellä kypärien antennien kanssa.. jotain mistä en pidä figuilussa yhtään on tuo muovin siistiminen ja liimailu. Maksaisin ilomielin naxihinnat metallifiguista jossei tuota tarvitsisi tehdä itku vinku. Tiputin toisen FWn pään alkajaisksi paperilla olleeseen pikaliimalammikkoon, ja sen päälaki kastui.. no ei muutakuin raaputtamaan, ja pitääpä sitten maalata kypärän linjat käsin suoriksi. No problem. Onneksi ekan tau warriorin pään maalaus onnistui jopa yllättävän hyvin pitkästä pitkästä TAUosta huolimatta.. joo olen aika kuiva jätkä. Huhhuh.

Fortress gray/vomit brown/musta teemalla mennään. Panssarin värinä fortress gray. Pistelen vaikka fotoa kun saan jotain aikaseksi, ja viimeistään silloin kun Crisis suit ottaa väriä pintaan. 1500 tavoite alkuun.

Kiitoksia vastanneille!
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Käyttäjähän sai jo kysymykseensä vastauksen, mutta vähän infoa silti:
TAU:t ovat saaneet uuteen kirjaansa muutaman oikein hyvän lisän, jolloin pelaaminen on paljon mielekkäämpää kuin sen ensimmäisen kirjan aikoihin (turpiin tuli joku 75-80% peleistä, nykyään ihan eri tulokset), johtuen mm. markerlightista, ja halvemmista suiteista. Ne plasmagunien hinnat ja vanhan Etherealin säännöt olisin tosin voinut pitää :).
TAU on sikäli ongelmallinen armeija, että useista roduista voi hyvin tehdä joko lähiksen tai ammunan, mutta TAU:n on pakko ampua, joskin ne ampuvat sitten senkin edestä. Tämän vuoksi minkäänlaisia comboja on turhaa edes harkita, joku suoja ja pari asetta (ja multi- tracker), niin kentälle. Pitemmän päälle tylsän kuuloista, eli vaihtelua ei tule juuri listoissa.
Silti, hyvä valinta, sillä jostain syystä se suittien pomppiminen edestakaisin ja hulvaton tulivoima on aina yhtä hauskaa pelata, sillä armeijaa saa liikuttaakin usein enemmän kuin voisi luulla. Jos on varmaa, että joku pääsee lähikseen, niin silloin on fiksumpaa astua itsekin muutama tuuma ja antaa se täysilaidallinen, kykkimisen sijaan. Usein se 2x shotit estävät koko lähitaistelun, jos vähän muillakin napeilla jaksaa avittaa.
Niin, ja itemien laadusta kertoo Shield Generator. Vrt. Mariinien Iron Haloon.

Necronit, no, onhan niillä staattisia figuja, mutta niistä joko pitää tai ei, kuten kaikesta muustakin. Minuun ne ainakin iskivät (päättele avasta). Lisäksi Monoliitin ja Orbin avulla armeija kestää sietämättömästi lämää, mutta armeijan heikkous on kyllä monipuolen puutteessa, kun aina oikeastaan tulee ne samat figut vastaan. Lähistelyä on enemmän kuin TAU:lla, mutta se ei armeijaa pelasta. Lisäksi itemien yhdistelmiä on vielä vähemmän. Lordin etuna on tosin mahdollisen nopeuden lisäksi se, että sitä ei kovin helpolla instankillata, ja scythekin on muutaman kerran lopettanut nätisti kovilla saveilla machoilevat jannut.
Tylsiä, riippuu ihmisestä, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Peril of Warp
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Xenon kirjoitti: Minä aloitin 40k taulla ja kerään sitä vieläkin.. Enkä muuhun armeijaan vaihda. :D Taulla on monipuolisesti optioita ja minusta ainakin modellit on hienoja. Taulla saa tehtyä hauskoja konversioita ja suitteja ja tankkeja on kiva räpeltää. Ja se joka sotkee taut johonkin animeen niin voi syödä vaikka päänsä..

Mutta tee sinä niinkuin tykkäät =D Mutta minun ääneni menee taulle. Ikinä ei ole ollut tylsää peliä kun olen taulla pelannut!
Sitten annamme molemmat ylistyksen Greater Goodille. Ite oon kans fanaattinen Tau pelaaja joten olen kanssasi samaa mieltä. Onhan mulla muitakin armeijoita sivu prjekteina mutta en vaihtais tauta mihinkään. se on mun pääsuosikki. Nyt jo mietin mitä taulle hankin forge worldilta :) . oliskos Tigershark vai Orca kiva vempele vai Barracuda?
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Tooninki

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Lord of Carcassonne kirjoitti:
Xenon kirjoitti: Minä aloitin 40k taulla ja kerään sitä vieläkin.. Enkä muuhun armeijaan vaihda. :D Taulla on monipuolisesti optioita ja minusta ainakin modellit on hienoja. Taulla saa tehtyä hauskoja konversioita ja suitteja ja tankkeja on kiva räpeltää. Ja se joka sotkee taut johonkin animeen niin voi syödä vaikka päänsä..

Sitten annamme molemmat ylistyksen Greater Goodille. Ite oon kans fanaattinen Tau pelaaja joten olen kanssasi samaa mieltä. Onhan mulla muitakin armeijoita sivu prjekteina mutta en vaihtais tauta mihinkään. se on mun pääsuosikki. Nyt jo mietin mitä taulle hankin forge worldilta :) . oliskos Tigershark vai Orca kiva vempele vai Barracuda?

Orca menettelee, Manta sen olla pitää jos jotain Forgelta tilaa!
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Tooninki kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:

Orca menettelee, Manta sen olla pitää jos jotain Forgelta tilaa!
Jos maksat niin oikein mielelläni :D

Todennäköisesti ekat hankinnat jotka suunnittelen ovat Barracuda ja Drone Turretteja muutama kappale (fusion blastereilla tietty!)
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Huru-ukko kirjoitti:Anime ei liity TAU:hun mitenkään. Anime on ihmislasten aivoissa leviävä syöpä :)
Joo, eihän niissä juuri yhteisiä tunnistettavia piirteitä ole.

Kuva

Yllä oleva vehjas on Landmate-puku Appleseedistä. Lasta tämänikäisestä miehestä tuskin enää saa, mutta ainakin itse aloitin Taut kyseisen rainan innostamana. Alkuperäisessä teemassani oli jopa suunniteltuna ES.WAT-decalit ja deunaneiksi konvertoidut fire warriorit, mutta päätin myöhemmin pitäytyä 40k-universumissa.

Lienee syytä siis suunnata tutkimuksiin, jottei syöpä leviä pitemmälle.
Set fire to the family tree.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”