"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Stuffista tasaisia pintoja

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
MarshallRTEast

Stuffista tasaisia pintoja

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Tässä on tullut mieleen, että voisi ehkä ruveta tuota sculptautsa harjoittelemaan, Sticcedin konverttauskisa myös nosti innotusta tähän. Itseä kiinnostaisi vähän samantapainen figu kuin tuo tuossa: http://www.corvusbelli.com/en/02_tienda ... OTICIA=405, on se sen verta hieno, mutta turhan iso ja kallis.

Mietin sitten, että miten noita haarniskointeja voisi tehdä, kun ovat melko laajoja tasaisia pintoja. Plasticardista kun omasta mielestä on turhan hankala tehdä kaarevia pintoja (toki jos tähän osaatte antaa neuvoja myös, niin kiinnostuneena niitä lueskelen). Omaan figuun olisi tulossa hieman enemmän haarniskaa kuin tuohon jölliin, joten niistä tulisi ihan näkyvä osa figua, siksi mietin, että miten nämä voisi toteuttaa skulptaamalla.

Eli tuommoista olisin pienoiskoossa tekemässä, ehkä jonkun spawnin kokoiseksi sen voisi tehdä. Yksi mahdollisuus olisi käyttää uutta Spawn boksia pohjana, mutta skulptausharjoituksestakin tuo kävisi, voisi ihan sctarchina vetäistä. Kumpi teistä olisi parempi vaihtoehto?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille, toivottavasti saan jotain hyvää vastausta.

Edit: Osaisiko joku selittää, että miksen saa tuota linkkiä hyperlinkiksi? Mienkäs se nyt menikään se systeemi, miten sen sai niin, etten jotain virhettä olis itehnyt.
Viimeksi muokannut MarshallRTEast, Ma 16.06.2008 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Barnabas

Re: Stuffista tasaisia pintoja

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Itse olen tehnyt tasaisia pintoja kastelemalla ensin alustan vedellä,(öljy on parempi, mutta se saattaa hankaloittaa maalien pysymistä) kastele stuffi vedellä(tai öljyllä)ja laita stuffin palanen kastellun kohdan päälle. Tämän jälkeen otat jotain kovaa ja sileä pintaista, esimerkiksi kapalevyä. Laita kapalevyn palanen stuffin päälle ja rupea painelemaan. Kun stuffi on mielestäsi tarpeeksi ohutta, leikkää levystä tarvitsemasi pala ja Touché!

Plasticardia voisi ehkä lämittää hiustenkuivaajalla, jolloin se on taipuisanpaa.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Ihan rohkeasti vain skulptaamaan, eihän sitä muutoin opi. Ei se isojen metallipintojen yms. skulptaaminen eroa kovinkaan paljoa orgaanisten pintojen skulptaamisesta, metallipintojen kanssa pitää vain olla entistä tarkempi tasaisuuden ja symmetrisyyden kanssa. Vesihän on se paras kaveri skulptatessa, sen avullahan ne pinnat saa melko ongelmitta tasaisiksi. Ja kannattaa yleensä skulptata pieni alue kerrallaan ja antaa GS:n kovettua rauhassa, eikä yrittää saada kerta rykäisyllä figua valmiiksi, jolloin virheitä sattuu enemmän.

Itse olen lähes vastaavanlaisen projektin kanssa touhuamassa, eli skulptailen Irongut-yksikköni Gutlordille kaaoskääpiöpanssaria asiaankuuluvan tötteröhatun kera. Kyseisen figun panssaria olen työstänyt lähinnä siten, että olen skulptannut panssarin haluamaani muotoon niin hyvin kun olen vain kyennyt. GS:n kovetuttua olen veistellyt mahdollisia virhekohtia kuten kuhmuja ja sun muuta pois, ja hionut lopuksi vesihiomapaperilla koko pinnan sileäksi. Jälkeenpäin lisäilen sitten kohokuvioita ja muita detaljeja.
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Kiitos neuvoista, arvostan todella, lisää saa antaa toki.

Jarva, mitä tuo vesihiomapaperi on? Miten se eroaa tavallisesta hiomapaperista (varmaankin ainaki sileämpää, ettei mitään älyttömiä sillä hiota?) ja onko se jotenkin kalliimpaa ja mistä sitä saa?

Ja joo, alkaahan tuo vähän himottaa tuon tekeminen. Vielä mietin, että pitäiskö scratchata vaiko käyttää spawnin keskiruumista pohjana...
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Tzeentch Gobbo kirjoitti:Jarva, mitä tuo vesihiomapaperi on? Miten se eroaa tavallisesta hiomapaperista (varmaankin ainaki sileämpää, ettei mitään älyttömiä sillä hiota?) ja onko se jotenkin kalliimpaa ja mistä sitä saa?
Vesihiomapaperi on hienoa hiomapaperia, jota saa ihan lähimmästä rautakaupasta. Ei pitäisi mitenkään uskomattoman kallistakaan olla, luulisin.
- Mestari
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Kolmentoista Mestari kirjoitti:
Tzeentch Gobbo kirjoitti:Jarva, mitä tuo vesihiomapaperi on? Miten se eroaa tavallisesta hiomapaperista (varmaankin ainaki sileämpää, ettei mitään älyttömiä sillä hiota?) ja onko se jotenkin kalliimpaa ja mistä sitä saa?
Vesihiomapaperi on hienoa hiomapaperia, jota saa ihan lähimmästä rautakaupasta. Ei pitäisi mitenkään uskomattoman kallistakaan olla, luulisin.
- Mestari
Siinäpä se vastaus tulikin. Itse ostin vesihiomapaperini paikallisesta Prismasta, jossa sitä myytiin noin A4:n kokoisina arkkeina ja hintaa taisi olla 50 senttiä per kappale. Niin, ja se on myös mustaa, ei keltaista.

Jos olet tosiaan vasta skulptausta harjoittelemassa, niin kannattaa käyttää sitä figua pohjana ja opetella ensin käsittelemään GS:ää kunnolla. Tällöin sinun ei tarvitse vielä miettiä sitä, että anatomia ja poseeraus tulisi luonnollisen näköisiksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”