"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maaston tekoa isommilla laitteilla

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kezz
Viesti:

Maaston tekoa isommilla laitteilla

Viesti Kirjoittaja Kezz »

Työpaikallani tehdään yrityksille kaikenlaisia mainoskylttejä ja kappaleita styroksista/finfoamista ja olen ajatellut käyttää hyväksi noita laitteita maastokappaleiden tekoon. Päässä pyörii ajatus jos toinenkin ja ajattelin jos täältä saisi kommentteja ideoihin ja ehkäpä jopa uusia ideoita miten hyväksikäyttää firman laitteita.

Käytössä olisivat tietokoneohjatut lankaleikkuri ja laserkaiverruskone. Ensimmäisiä testejä olen jo ehtinyt tehdä ja muutamia kuvia löytyypi täältä: http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/. Kyseessä on kivimuurin pätkä joka on leikattu leikkurilla ja kaiverrettu laserilla. Lisään kuvia uusista paloista jotka tein muutama päivä sitten heti kun ehdin.

itse olen miettinyt myös miten tehdä hyviä palikoita mm. linnan helppoon ja nopeaan kasaamiseen.

Jos tulee mieleen hyviä ideoita niin kertokaa toki. Tarvittaessa voin lähettää hyvän idean antajalle postimaksuja vastaan suunnitellun kappaleen.

Koneista saa tieten lisäinfoa tarvittaessa. Nyt ei juuri ole käsillä mitään tarkempaa.
Silveri

Re: Maaston tekoa isommilla laitteilla

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Hieman hakemista tuossa teksturoinnissa toki vielä on, mutta jos saat vehkeen kunnolla toimimaan ja tekemään tarkkaa jälkeä (sulattamatta liiemmin turhaan foamia), niin kyllähän sitä voisi hyödyntää vaikka minkälaisissa projekteissa.

Kehität muutaman standardikappaleen, jotka sopivat saumattomasti toisiinsa (kts. esim. Hirst Artsin tai Linkan tuotteita) ja tällöin pienellä vaivalla saisit nopeasti tehtyä esim. linnan: http://taistelutarvike.fi/catalog/index.php?cPath=64_72
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kezz
Viesti:

Otin kuvat uudesta testikappaleesta. Sain mielestäni tehot säädettyä aikalailla kohdilleen.

http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/seina4.jpg
http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/seina5.jpg

Foami sulaa laserilla kaiverrettaessa aina jonkinverran. Omasta mielestäni se on vain hyvä asia koska kivien reunat näyttävän sopivan pyöreiltä.

Kävin katselemassa noita taistelutarvike.fi:n tuotteita ja heti iski innostus kokeilla plasticardin leikkausta/kaiverrusta. Löytyisiköhän jostain valmiiksi templateja minkä mukaan leikata ettei tarvitsisi heti alkuun itse alkaa piirtämään. Varsinkin kun ei oikein tuota piirtotaitoa ole :)
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Tekeekö se siis siihen samanlaisen kuvion kuin kuvassa jonka sille ''syötät''? Eli varmaan tummempi kohta kuvassa tulee syvempänä kohtana foamiin? Jos näin, niin kannattaiskikohan kokeilla sellaisella kuvalla missä kivien raot on mustia ja kaikki muu valkoista, niin tulisi selvempää.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Kezz
Viesti:

http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/ki ... i_dark.png

Tuossa on tekstuuri mitä käytin seinän kaivertamiseen.

Olen odottanut että kaveri saisi piirrettyä mulle tekstuurin missä ei ole kuin reunaviivat jotta pääsisin testaanmaan miltä se näyttäisi. Tieten jos joku osaa tehdä moisen tekstuurin niin mielelläni otan testiin.
ampusiili

Joo kyllä mää voin tosta nopeesti kokeilla, jos saisin photoshopilla siitä ne ylimääräset tuhrut tiilien sisältä pois.
Silveri

Toi uudempi on selkeästi jo sinne päin. Suosittelisin kuitenkin sen sijaan, että copypastetat valmisteksuuria, tekemään ihan raa-an kiviseinäviivapiirrostekstuurin kiviseinätyyliin ja katsomaan ensin miltä se näyttää. Sen pitäisi olla myös sellainen, että on helposti laajennettavissa isommaksikin. Sen jälkeen voisi miettiä tarkempaa teksturointia.
ampusiili

Kezz
Viesti:

Ampusiili:

Kuvakansiossa on myös alkuperäinen tekstuuri jota ei ole tummennettu ja sählättu photarin filtereillä.

http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/kivitekstuuri.png
Kezz
Viesti:

Testaan tuon tekstuurin vielä tänään tuossa neljän jälkeen. Laitan kuvat saman tien kun saan testikappaleen valmiiksi.
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Plasticardin leikkelystä kun tuli puhe, niin otappas mallia GW:n Imperial City- rakennuksista. Ne ovat (käsittääkseni) aika hyvin toisiinsa sopivia ja koottavissa oman mielen mukaan. Muutenkin suosittelen kokeilemaan jotain hieman foamia jytympää materiaalia seinien ja muurien tekoon, niin saat tarkempaa tekstuuria ja ohuemman lopputuloksen. Peukalonpaksuiset seinät eivät ainakaan omaan silmään sovi (bunkkereita ei nyt lasketa) pelipöydälle. En tiedä mitä vaneri sanoo laserleikkauksesta, mutta paksu muovilevy voisi olla sopivaa kamaa. Ei siis plasticard, vaan ihan 50 - 100mm muovilevy, joita saa rautakaupoista kaikissa sateenkaaren väreissä.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Kezz
Viesti:

Kuvia laserin ääreltä:

http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/seina6.jpg
http://media.heinakuu.com/kezz/kuvia/seina7.jpg

Kuvien tekstuurina käytetty Ampusiilin tekemää tekstuuria.

Hieman pitää tehoja säätää uudelleen tuota tekstuuria varten. Hieman yksityiskohtaisempi jälki tulee kun käyttää vain reunaviivoja. Vähän litteän oloinen tuo seinä, mutta ainahan sitä voi kokeilla mutta muutamien kivien väriä valkoisesta harmaampaan suuntaan.

Hammaristin ehdottama muovin leikkaaminen ei ole mikään mahdoton idea. Onhan tuolla laserilla jo kaikenlaista akryylistä leikattu joten pitää hommata jotain testimateriaalia ja kokeilla.
ampusiili

Ohhoh, tuollahan saa ihan kivaa jälkeä. Voisi saada koman pelipöydän pohjalevyn, kun vetäisi tolla erilaisia mukulakivijuttuja ja muuta.

Saisiko tuohon kuvaan jotain viereen, mikä voisi helpottaa mittakaavan tajuamista?

Edit: et kai koko työpäivää selaa sotavasarassa? :D
Kezz
Viesti:

Ei nyt ihan koko päivää :)

Otan huomenna muutaman kuvan parin tyranidin kera. Tekstuurin skaalaa muuttamalla saa tieten isompaa tai pienempää kiveä aikaiseksi.

Huomenna jos lankaleikkuri ei ole kovassa käytössä, kokeilen tehdä foamista ohutta tankoa ja I-palkkia.
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Jokseenkin erikokoisia tiiliä, mutta menköön. Hieman ohuempia laastikerroksia jäin kaipaamaan. Maalattua kokonaisuutta odotellessa...
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Silveri

Tuon kun peittää ensin tekstuurimaalilla ja sitten maalaa päälle, niin tulos voisi olla jo lupaava. Teepä noita 4 kappaletta, liimaa yhteen, maalaa pinta ensin jollain halvalla akryylimaalilla (musta on jees ja säästää vaivaa - askarteluvärit lienevät riittäviä), johon on sekoitettu hienoa hiekkaa, drybrushi parilla eri sävyllä harmaata, washi ruskealla, uusi kevyt drybrushi vaaleammalla harmaalla ja ota uusi kuva. Väittäisin, että tällöin oikeasti nähdään mihin tuollaisilla vehkeillä pystytään.
Kezz
Viesti:

Pitää katsoa milloin ehtii hommata maalit ja maalata. Kuvia tulee kyllä heti kun saan jotain aikaiseksi. Mikä olisi käytännöllinen koko seinän palaselle? Kuvassa oleva pala on noin 20cmx10cmx30mm.

Heinäkuussa firmalle tulee laserkaiverruskone mihin pitäisi mahtua kokonainen foamlevy työstettäväksi. Pääsee testaamaan pelipöydän teksturointia silloin.

Tänään tehtiin ensimmäiset testit polystyreenilevyillä. Leikkaus onnistuu hyvin. Kaivertamista en paljoa testannut, mutta valettujen palojen kanssa ei pahemmin kilpailla. Löytyisikö joltain joku soppeli sapluuna millä tehdä kunnon testi? ja minkä paksuista levyä yleensä käytetään omien mallien tekemiseen?
ampusiili

Silveri kirjoitti: Väittäisin, että tällöin oikeasti nähdään mihin tuollaisilla vehkeillä pystytään.
Niin ja varsinkin jos tekee jonkun kaaoksen summonig circle-tyyppisen jutun, tai sellaisen imperiaalisen kaupungin keskusaukiohomman mihin saisi hyvin yksityiskohtaa. Esim. kivilaattoja ja niistä muodostuu jokin kotka tai jotain sellaista.
ampusiili

Innostuin tästä nyt ihan. Huitasin nopeesti tälläsen:
http://i25.photobucket.com/albums/c97/a ... 1213815580

Se on kun maalaa hyvin ja jotain demonisen näköstä vaikka punaista kajastusta sieltä tähdestä niin luulisi että kelpaa kaaosdemonimörköjen ryömiä sieltä ulottuvuuksista :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”