"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Modernia sotaa.

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Barnabas

Modernia sotaa.

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Eli itseäni kiinnostaisi tuo nykyajan sodankäynti. Lähinnä ajattelin jotain Endwar pelin tapaista aikakautta: http://www.youtube.com/watch?v=ik21W-XKA3k
Onko kellään tiedossa sopivaa peliä? Mahdollista ostopaikkaa yms.

Kiinnostaisi myös hinnat ja skaalat.
kefgi

Re: Modernia sotaa.

Viesti Kirjoittaja kefgi »

Riippuu mittakaavasta, Cold War Commander on aika isoon mittakaavaan, mutta en ole peliin sen lähemmin tutustunut. Baptism of Fire on taas joukkuetason sotapeli jolla voi pelata kyllä Irakin sotaa yms. , mutta myös toista maailmansotaa.
finglor

Re: Modernia sotaa.

Viesti Kirjoittaja finglor »

Moi,

itse olen modernin sodan puolella pelannut Vietnamia Battleground WW2:n Vietnam-säännöillä. Itse säännöt toimivat ihan OK, varsinkin jos tykkää Battlegroundin pelimekaniikasta. Figuina 20-milliset.

Tuohon Endwariin sopisi varmaan Battlefield evolution: Modern combat. Mongoose Publishingilla on "virallisia" 28-millisiä figujakin tarjolla, tai sitten voi tietty käyttää 20-millisiä tai muita 28-millisiä. Ymmärsin että elokuussa olisi uusi painos säännöistä tulossa, ajattelin laittaa silloin tilaukseen. Ainakin lähihistoriassa sääntökirjaa on ollut Fantsussa tarjolla, nyt näyttää ettei ole varastossa. Hinnaksi ilmoittavat 25 euroa.

Itselläni on muutaman vuoden kestäneenä ikuisuusprojektina ollut pelata BG Vietnamin säännöillä Libanonia ja sisällissotaa Venäjällä 2010-luvulla. Jälkimmäinen tuli lähinnä siitä kun aikanaan hankin parin euron kappalehinnalla Matchboxin T-80:sia aikamoisen läjän, jotainhan niillä pitää tehdä. Eli kalustoa löytyy kyllä mutta peliseuran puutteessa en ole alkanut miettiä mitä kaikkea pitäisi korjailla BG Vietnamin säännöistä. Haasteeksi tulee ennenkaikkea nykyaikaiset panssarivaunut joihin Vietnam-säännöt eivät ota kantaa. Toki ainakin jälkimmäiseen Evo sopii aikakautensa puolesta hyvin.

T. Jarkko
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”