Griffineiden teemoitus.

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Half-breed

Griffineiden teemoitus.

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Eli olen tässä jo kohtuu kauan aloitellut Griffineillä ja nyt on sitten kaikki tarvittavat figut hankittu, joten nyt on teeman ajattelun aika. Olen tosin vielä n00bi konfron historian suhteen, joten voitteko hieman auttaa historiapuolen kanssa. Teemoituksessa ajattelin pitää porukan enemmän maatakiertävänä porukkana, joka partioisi Imperiumin tieverkostoa ja näinollen pitäisi sen vapaana vaaroista normaalille kaduntallaajille. Onko tälläinen teema Griffineille mahdottomuus, vai ihan järkeenkäypä idea?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Tuska

Re: Griffineiden teemoitus.

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Tuossa tapauksessa suosittelen jotain Temppeliä, ja porukaa johtamaan Magistraatti.
Kaupungihan on enemmän Inkvisiiton hallussa ja Hod on vain pieni salaseura joten siitäkään ei tuollaista parito porukaa oikein saa, ja jos nyt oikein muista (eipä ole tuota Confon fuffia tullut luettua sitten DOW Fluffi muutokset rupes vittutamaan...) niin Temppeleille kuluu juuri rajojen ja muun maan partointi/hallinta.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Eikös kuitenkin griffinien teemapakassa tullut lyhyt selvitys kustakin temppelistä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ok. Teemapakko ostolistaan ja palaan tulevaisuudessa asiaan jahka pörröä on tullut luettua.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Tuska

Silveri kirjoitti:Eikös kuitenkin griffinien teemapakassa tullut lyhyt selvitys kustakin temppelistä?
Mutta nämähän on ajata ennen DOW:tä joka muutti Fluffia (taas) mitä ihmeelisenpään suuntaan joten vanha fluffi ei ole niin yhteen sopivaa, tosin ei kyllä Griffineille ole tainnut tulla suurenpia muutoksia.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

Ei DoW muuttanut fluffia yhtään sen kummallisempaan suuntaan ainakaan sen perusteella mitä itse kirjaa noin pikaisesti luin. Inkvisiitio on yhä inkvisiitio ja Hod edelleen Hod, ja temppelit tekevät kuta kuinkin samaa mitä aikaisemminkin.

DoW ei muutenkaan ole Suomessa saanut kovinkaan suurta jalansijaa pelaajien keskuudessa.
Tuska

Silveri kirjoitti:Ei DoW muuttanut fluffia yhtään sen kummallisempaan suuntaan ainakaan sen perusteella mitä itse kirjaa noin pikaisesti luin. Inkvisiitio on yhä inkvisiitio ja Hod edelleen Hod, ja temppelit tekevät kuta kuinkin samaa mitä aikaisemminkin.

DoW ei muutenkaan ole Suomessa saanut kovinkaan suurta jalansijaa pelaajien keskuudessa.
Saiko se missään? pahastihan sitä nuo epätasapaino ongelmat vaivasitvat.

Ja kyllä Dow muutti Fluffia samoin kuin C3, tosin siitä nyt on yli vuosi kun olen Rackhamin kirjoja lukenut joten kaikkia muutoksia ei ole muistissa.
Silveri

Tiedä sitten... hieman juosten kustuhan se fluffiosuus oli kirjoitettu, lähinnä oikeuttamaan kyseinen pelimuoto. Ehkä ainoastaan Akkyshanien ja Cadwallonin kohdalla siinä oli jotenkin enemmän tolkkua. Muutoinhan Free Companyt olivat yleisesti ottaen pieniä vapaita agenttiporukoita, jotka suorittavat arkaluontoisempia tehtäviä, jota hallitseva taho ei julkisesti suostu tukemaan.

Eipä DoWia kukaan hirveästi fluffillisesti tai sääntöteknisesti noteeraa, joskin sen etu kieltämättä on nopeammat pelit pienemmästä figumäärästä johtuen. Ne pari peliä mitä sen puitteissa olen pelannut ovat ihan mukavia, mutta jatkuva expakirjanpito lähinnä vaatii totuttelua.
Tuska

Silveri kirjoitti:Tiedä sitten... hieman juosten kustuhan se fluffiosuus oli kirjoitettu, lähinnä oikeuttamaan kyseinen pelimuoto. Ehkä ainoastaan Akkyshanien ja Cadwallonin kohdalla siinä oli jotenkin enemmän tolkkua. Muutoinhan Free Companyt olivat yleisesti ottaen pieniä vapaita agenttiporukoita, jotka suorittavat arkaluontoisempia tehtäviä, jota hallitseva taho ei julkisesti suostu tukemaan.
Totta, harmi vain että se kuitenkin muutti paljon itse maailman fluffia.
Itse kuitenkin (fluffi-narkkina) otan kaikki viralliset julkaisut vakavasti fluffin suhteen, ja tosiaan kyllä jo c3 muutti Fluffia radikaalisti, ehkä jopa enemmän kuin DOW.
Silveri kirjoitti: Eipä DoWia kukaan hirveästi fluffillisesti tai sääntöteknisesti noteeraa, joskin sen etu kieltämättä on nopeammat pelit pienemmästä figumäärästä johtuen. Ne pari peliä mitä sen puitteissa olen pelannut ovat ihan mukavia, mutta jatkuva expakirjanpito lähinnä vaatii totuttelua.
Sanon suoraan sellaisen vihejeen että kannataa ottaa säänöiksi että max 25% pisteitsä (koskaan) saa olla ampujia ja että expan saaminen ½, muuten peli on pahimmilaan jo ensimmäisen pelin jälkeen pahasti epätasapainossa, ihmettelenkin miksi c3,5 boostasi ampujia niin paljon, eikö DOW ole näyttänyt miten pahasti Bulls-eye rikkoo peliä? Varsinkin 3-4 figun taistelussa.
Silveri

Bull's Eyetä on turnauksissa jo muutenkin rajoitettu. C3.5 oli enemmänkin "pelityylillinen" muutos, jossa kehittäjät halusivat viedä peliä takaisin siihen suuntaan miksi sen olivat visioineet. Muutos tosin veti pelin täyteen epätasapainoon.
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Koska oma aiheeni on käytännössä sama, en tee uutta topiccia vaan nostatan tämän.

Koska olen nyt vihdoin saanut innostusta ruveta maalailemaan vuoden päivät blistereissä lojuneita griffineitäni, olisin kiinnostunut kuulemaan vanhempien ja viisaampien ääntä teemoituksen yms. seikan suhteen. Päädyin jo aiemmin tekemään porukastani Inkvisitio-painotteisen, joskin teemapakan hankinnasta luovuin sen heikon saatavuuden vuoksi. Figupuolelta hankittuna on jo melko paljon ukkoja, hahmoina vain Saphon pyssyllä ja Abel War-staffeineen.

Siksi kysyisin minkälainen olisi tyylikäs, teemalle uskollinen ja tasapainoinen 400 AP:n joukkio. Myös inkvisitioraalisten joukkojen listaus on avuksi. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan fluffipuolta väriteemaa ja alustoja ajatellen.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Silveri

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”