"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

DW terminaattorit Belialilla höystettynä

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Remington

DW terminaattorit Belialilla höystettynä

Viesti Kirjoittaja Remington »

Fakta: uudessa edikassa scoring uniteiksi lasketaan vain yksiköt Troop-valinnoista. Troop on vielä mustattu kunnolla ettei erehtymisen varaa olisi.
Lisää faktaa: DW terminaattorit ovat DA armeijan Elite-valinta FOC:ssa mutta spessucharru Belialin otettaessa valinnat ovat eliteä, että myös trooppeja.
Kysymys, ovatko terminaattorit siis troop choice otettaessa näitä trooppeina vaiko lasketaanko nämä siltikin kuuluvaksi elite slottiin?

Huolenaiheena olisi siis (mikäli mokomat ovat eliteä joita saa myös trooppina = +6 ryhmää eliteä), että koko armeijastani ei löydy yhtään scoring unittia. Hommahan olisi siis täysin P****stä mikäli asia näin olisi. Sillä moinen erikoisarmeija olisi melkein hyödytön suurimmassa osassa skenuja että turnauksissa. Eli näin jatkettaisiin DW:n päähän potkimista.

Toisaalta, mikäli termot ovat kuin ovatkin myös trooppeja (joista oikeastaan armeijani koostuu kokonaisuudessaan), olisi kyseessä melko hyvä (lähiksessä, että ammunnassa) ja kestävä armeija. Juustoa ehkäpä?

Mielipiteet, palautteet ja faktat ovat tervetulleita.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Nixu

Re: DW terminaattorit Belialilla höystettynä

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Kyllä minä ainakin DA pelaajana näkisin, että Belialin avulla niistä tulee Troop-choiseja

"If Belial is in the army, Deathwing Terminator Squads may be treated as a Troops choice as well as an Elites choice" DA Codex s.79 Belialin entry

Ps. Kyllähän tuo hieman juustoa on, mutta minä ainakin pidän juustosta :)
Remington

Nixu kirjoitti:Kyllä minä ainakin DA pelaajana näkisin, että Belialin avulla niistä tulee Troop-choiseja

"If Belial is in the army, Deathwing Terminator Squads may be treated as a Troops choice as well as an Elites choice" DA Codex s.79 Belialin entry

Ps. Kyllähän tuo hieman juustoa on, mutta minä ainakin pidän juustosta :)
Näin minäkin sen ymmärsin mutta aiheesta on ollut hieman väittelyä ja ei varmuutta mutta näin saadaan lisää väittelyä aikaiseksi! >:)

Mielenkiintoista olisi sikäli, että entinen "ei-juustollinen-fluffi-armeija" saisikin hieman cheddarin sivumakua. Mutta enempi kaivataan tukea/vastapainoa eli palautetteita kiitos.
Nixu

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Toisaalta minimiarmeija (1 HQ 2 Troops) maksaa vähintään 560 pistettä :(

Belial 130 pts

2x Deathwing Terminator Squad 215 pts/kpl
SilverSeed.eu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SilverSeed.eu »

Troop Choise on se yksikkö joka on ostettu täyttämään Troop Slot

kyllähän noita on muillakin armeijoilla jossain määrin, ja jos yksikön status muuttuu Troopiksi, niin sitten se myös seuraa kaikkea Trooppeja koskevia sääntöjä. Sama on myös toisin päin, jos jostain syystä jokin Troop muuttuisi jonkin spessun tms takia eliteksi tai heavyksi tms muuksi kuin troopiksi, niin se ei enää olisi troop choise.

Eri mieltä saa olla tietenkin, mutta itse näen asian niin, että kyseessä on sama kuin jos yksikkö saisi mahdollisuuden ottaa jonkin sellaisen esineen, mitä ne eivät tavallisesti saisi ottaa, niin tämä esine tuo mukanaan kaikki sen hyödyt ja haitat, jos sen ottaa, eikä siinä alettaisi arpomaan ja valikoimaan, että mitkä tulee ja mitkä ei, koska ne eivät tavallisesti saisi sitä.
Remington

Ei Deathwingillä kyllä pelailla 500 pts pelejä se on tosi. Inhottaakin osin sellaiset turnaukset joissa on myös pikkupelejä ja yritäpä siinä sitten olla. 750 pts on minimi ja sekin on aikasta tehotonta moisella poppoolla (n.11 modelia), sillä kyllä ne kevyeen tulitukseenkin tippuvat 1W:lla. En lähdekään siis mielellään alle 1500 pts pelejä pelaamaan DW:llä.
Joo-oh, taitaa se sittenkin niin olla, että trooppeja ovat. Kaiken järjen mukaanhan se on näin mutta puolestaan kun on kyse GW:n pojista niin ei ikinä tiedä. Noh, good for me.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Enemmänhän vielä Ravenwing tuosta Troop-statuksestaan iloitsee, kun samassa slotissa on neljä scoring unittia. Ja koska DA on jo saanut persuksiinsa sen saappaan, jota vaniljat ovat vasta saamassa, niin ei niistä viitosen myötä ainakaan hirveän huonoa ameijaa tule.

Deathwing on kyllä perinteisesti ollut aika munakas tyyliarmeija, mutta liikaa sen ykkösten heittelyn varassa minun makuuni. Ei minua ainakaan hirveästi harmita, jos Deathwingistä vaikka tuleekin fluffimaineensa veroinen armeija. Siihen saakka, kunnes GW seuraavan päivityksensä julkaisee...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Remington

The Captain kirjoitti:Enemmänhän vielä Ravenwing tuosta Troop-statuksestaan iloitsee, kun samassa slotissa on neljä scoring unittia. Ja koska DA on jo saanut persuksiinsa sen saappaan, jota vaniljat ovat vasta saamassa, niin ei niistä viitosen myötä ainakaan hirveän huonoa ameijaa tule.

Deathwing on kyllä perinteisesti ollut aika munakas tyyliarmeija, mutta liikaa sen ykkösten heittelyn varassa minun makuuni. Ei minua ainakaan hirveästi harmita, jos Deathwingistä vaikka tuleekin fluffimaineensa veroinen armeija. Siihen saakka, kunnes GW seuraavan päivityksensä julkaisee...
Niinpä. Vihaan kuollakseni mopoja mutta saatanpa ehkä niitä muutaman sittenkin hankkia. Tosin vaikka vain yksikin jamppa on yksiköstä jäljellä, lasketaan tämä scoring unitiksi ja tavan mukaan multa löytyy useamman ryhmän jämä-termokset pelin loputtua eli edelleen hyviä uutisia minulle.

Kyllä ne ykköset vaan on jotain ihan karmeaa ja ehkä enempi riippuvainen noppatuurista kuin mikään muu armeija. Uuden DA codexin myötä ollut altavastaaja pitkään mutta uuden edikan myötä saa DW hieman sitä mitä sen kuuluisi saada eli munakkuutta.

Until..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”