"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Eldarit huonoja?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Spetulhu kirjoitti:Se ettei enää voi (huhujen mukaan) vetää Consolidate-liikkeellä uuteen lähikseen suojaan ampumiselta tulee kyllä ottamaan deldareilla aika pipiä. Kuolevat nopeammin kuin IGn jampat jos jäävät keskelle kenttää seisomaan.
Mutulla sanoisin että uusi edikka ärsyttää muutenkin Deldareita aika kovaa. Consolidatella ei mennä uuteen ryhmään, vastustaja saa "counter attackin" jolloin kaikki archonia pehmeämpi hajoaa yksinkertaisesti iskujen määrään. Leijat tippuvat taivaalta ennen kun ehtii sanoa "hajos", kiitos true losin. IC:t webway gatella targetoidaan, joten niiden pitää joinata ryhmiin -->hei me fleeataan.
Jalkaryhmät Dark Lanceilla sentäs säilyvät varmaan käyttökelpoisina, johtuen massiivisesta 4+ coverista ja scoring-statuksesta.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Mithrandir

Re: Dark Eldarit huonoja?

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Mandrakeista tulee hassuja suojamuureja Orkkien Gretchineiden tapaan, kun lyömällä maihin saavat avomaastossakin sen 4+ suojaheiton...

Itse missioneita pelatessa Dark Eldareilla on ihan hyväkin etu Raider Squadeistaan, kun ovat Troopsia siinä missä Orkkien Trukk Boyzitkin, mutta paljon nopeampia. Näillä on helppo suorittaa, mitä nyt sitten scoring uniteilta niissä skenaarioissa vaaditaankin voiton saamiseksi.

Mutta kyllä minä silti pelailen vaan Orkeillani, kunnes ehkä joskus näihin kyllästyn. ^^
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mithrandir kirjoitti: Itse missioneita pelatessa Dark Eldareilla on ihan hyväkin etu Raider Squadeistaan, kun ovat Troopsia siinä missä Orkkien Trukk Boyzitkin, mutta paljon nopeampia. Näillä on helppo suorittaa, mitä nyt sitten scoring uniteilta niissä skenaarioissa vaaditaankin voiton saamiseksi.
Raider squadeita vain ei saa armeijaan kuin kuusi, ja ne putoavat hetkessä bolter-tulitukseenkin. Uusilla säännöillä raidereita on käytännössä mahdoton saada piiloon.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

The Captain kirjoitti:
Mithrandir kirjoitti: Itse missioneita pelatessa Dark Eldareilla on ihan hyväkin etu Raider Squadeistaan, kun ovat Troopsia siinä missä Orkkien Trukk Boyzitkin, mutta paljon nopeampia. Näillä on helppo suorittaa, mitä nyt sitten scoring uniteilta niissä skenaarioissa vaaditaankin voiton saamiseksi.
Raider squadeita vain ei saa armeijaan kuin kuusi, ja ne putoavat hetkessä bolter-tulitukseenkin. Uusilla säännöillä raidereita on käytännössä mahdoton saada piiloon.
...eli Night Shieldistä tulee enemmän kuin pakkohankinta.

Hassua sinänsä, että uudessa WD:ssa hehkutetaan hirveästi uutta edikkaa ja armeijakuvausten perusteella jokainen armeija hyötyy sääntömuutoksista eniten. Paitsi demonit ofc, koska ne on niin uusia.
Mithrandir

Raiderit toki turskahtaa heti alas ilman muuta, mutta sitä ennen pitääkin ehtiä kuskaamaan nuo warriorit kohteisiinsa... Jos näille tulee vehicle upgrade, joka antaa kyvyn tehdä Tank Shokkia niin minä varmaan alkaisin vaan rammailemaan (tyhjillä)Raidereillani, paljon parempi tehdä näin kuin yrittää turhaan ammuskella sillä Dark Lancella mitään hajalle.

Meikäläisen tuurilla, siis. ^^

(Oletan tässä yllä olevassa haihattelussani jotta jos saapi Tank Shockin tehdä niin sitten voipi myös rammata.. jää nähtäväksi. )
Justice

Viesti Kirjoittaja Justice »

Eikös dark eldareilla ollut jo sellainen itemi, joka antoi tank shock kyvyn?
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Justice kirjoitti:Eikös dark eldareilla ollut jo sellainen itemi, joka antoi tank shock kyvyn?
Kyllä oli mutta vehje on niin törkeän suuri ettei sitä saa näkösuojaan todellakaan mitenkään. Toisaalta menin myymään omani niin ei se paljoa haittaa. Dark eldarit kyllä kärsivät vähän uusista säännöistä, mutta ovat kuulema saamassa myös uutta codexia.
The Captain
Valvoja

Re:

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Night shieldi ei nykysäännöillään pelasta lascannoneilta tai missileiltä, joiden kantama riittää muutenkin, ja bolterinkantamalle tultaessa vastustajan on yleensä liian myöhäistä ampua kuitenkaan, kun tummat haltiat chargaavat päin. Ja jos ajokkeja ei saa mihinkään piiloon, on aloitusvuoron häviäminen yhtä kuin pelin häviäminen. Mielekästä pelaamista.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mithrandir

Minä kuulin semmoisia, jotta missioneissa ei deploymentata ihan entiseen tapaan... Vaan esim. toinen pelaaja laittaa pöytään koko armeijansa, tämän jälkeen toinen, ja ensimmäisenä ukkonsa asetellut aloittaa.

Joten jos saat laittaa figut ensin, niin ei välttämättä suojaan tarvitse niitä lykätä, kun saat sen ensimmäisen vuoron jonka aikana vetää Raiderit piiloon tai vaikkapa tuomaan joukot objektiiveille tms. '

Ja jos toinen päätyy deploymenttaamaan ensimmäisenä, niin näet missä sen yksiköt on ja rauhassa voit asetella joukot suojiin näiltä 48"+ aseilta.

Voi olla ettei tämä kaikissa missioneissa mene ihan näin, mutta kyllä noita deployment -sääntöjä muuttamassa ollaan, siitä olen aika varma.
Zaraki Kenpachi

Viesti Kirjoittaja Zaraki Kenpachi »

Uudessa White Dwarf-lehdessä oli noista uusista säännöistä juttua, kannattaa sieltä vilkaista niin selviää.
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."

Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Tamarun

Viesti Kirjoittaja Tamarun »

Tähän ongelmaan "kakarat" ja "äidin kullat" on aivan selvä selitys sillä 2000 luvulta lähtien miniatyyri pelaajien määrä on kasvanut huimasti myös suomessa jonkin verran, Siksi White dwarf:sta on tehty enemmän aloittelija ystävällisempi ja sama koskee codexeita.
Muutaman vuoden päästä siiten aletaan lisäämään niitä "kokeneempien" juttuja, siilä figut ovat Bisnestä raha ratkaisee.

Itse olen tästä nuoremmasta päästä ja minulle tämä on okei mutta toivon että pikku hiljaa niitä kokeneimpien juttuja lisätään.

PS. Olen saanut lisää peli-intoa, itseluottamusta ja jne täältä sotavasarasta ja teiltä kokeneimmilta Kiitos siitä teille.
Örkit eivät peräänny, ne vain hyökkäävät toiseen suuntaan...
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Tamarun kirjoitti:Tähän ongelmaan "kakarat" ja "äidin kullat" on aivan selvä selitys sillä 2000 luvulta lähtien miniatyyri pelaajien määrä on kasvanut huimasti myös suomessa jonkin verran, Siksi White dwarf:sta on tehty enemmän aloittelija ystävällisempi ja sama koskee codexeita.
Muutaman vuoden päästä siiten aletaan lisäämään niitä "kokeneempien" juttuja, siilä figut ovat Bisnestä raha ratkaisee.

Itse olen tästä nuoremmasta päästä ja minulle tämä on okei mutta toivon että pikku hiljaa niitä kokeneimpien juttuja lisätään.

PS. Olen saanut lisää peli-intoa, itseluottamusta ja jne täältä sotavasarasta ja teiltä kokeneimmilta Kiitos siitä teille.
Ei niitä kokeneempien tekstejä ainakaan tuolla perusteella tulla lisäämään, sillä kyllähän tulevaisuudessakin tarvitaan materiaalia aloittelijoille(Hmmh kuvasto uusista figuista+battle report).
Oma-aloitteisuutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”